Ik haat Martin

11-07-2012 13:57 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de kop en de bijbehorende foto zie ik al dat er een nieuwe blog van Martin is. Vast weer zo'n sentimenteel stukje met een brief aan zijn zoon. Bah.

Het is natuurlijk prima dat hij zijn zoon dit soort semi-diepzinnig gevoelige kletspraat wil verkopen, maar waarom moet hij ons er mee lastig vallen? Doe dat gewoon in een schrift dat je later aan hem geeft! En bovendien, een man die over zijn zoontje schrijft op een vrouwenforum, pfff, hoe goedkoop wil je het hebben, de vertedering die dat moet oproepen is zo voorspelbaar, zo opgelegd, dat is gewoon stuitend.

Uit de stukjes zelf krijg ik het beeld dat Martin een ongevoelige botte hork is die puur om lezers te krijgen dus een beetje gevoelig loopt te doen. Nogmaals bah.

Ik haat hem en weet dat ik het beter kan negeren en dat niets me verplicht het te lezen, maar ik weet ook zeker dat ik het toch ga doen.

En ja hoor, weer dat geneuzel over of hij het wel goed doet als vader, met een standaard-kind dat dingen doet die alle kinderen van die leeftijd doen, met zo'n opgelegd sentimenteel ondertoontje. Oh, wat wil ik graag een cynische hatelijke reactie achterlaten, hem op zijn plaats zetten, hem afbranden, keihard.

En dan komt dat stukje dat het kind met de blokjes speelt, ik zie het blije gezichtje voor me en hoe leuk het kind het heeft met een geweldige vader die gewoon meedoet. Het raakt me, ik voel een brok in mijn keel en die krijg ik niet weggeslikt.

En daardoor haat ik Martin nog meer.

Door vals sentiment heenprikken is één ding, maar als het werkt is het nog veel erger.
Spreuken 18:2
haat? serieus....

Ik heb je verhaal niet eens gelezen !? Nou ja de eerste 2 regels en toen dacht ik helemaal bij mij eigen HAAT? kom op zeg, sorry maar ga wat doen met je leven, als je zijn blogs niet leuk vind, lees je toch wat anders, maar om daar nou iemand om te haten, vind ik persoonlijk erg grote onzin.
quote:Pigbull schreef op 11 juli 2012 @ 14:18:

[...]

Ghe, die is wel leuk ja. Met je (toen) drie jarige naar de Smurfen kijken, lief tekenfilmpje toch? Tot zoon ineens alles háát....Gargamel haat ook smurfen. Misschien is TO familie?
Gelukkig heb ik een vals sentiment resistentie, één rillinkje en mijn interesse in de film of blog (what ever) verflauwt meteen.

Gelukkig maar
quote:satchel schreef op 11 juli 2012 @ 14:16:

[...]

Hmmm, ik had juist bedacht dat Martin het waarschijnlijk alleen maar leuk zou vinden. Te weten dat hij dingen los maakt. En dat het met die schrijfstijl dus toch werkt. Zelfs bij iemand die dat helemaal niet wil!Zo las ik je OP ook, als een soort verkapt compliment dus. Hopelijk leest de Martin in kwestie het ook zo, en barst hij niet in tranen uit bij het lezen van je TT alleen al .
quote:groentsoep2 schreef op 11 juli 2012 @ 14:21:

[...]

Zo las ik je OP ook, als een soort verkapt compliment dus. Hopelijk leest de Martin in kwestie het ook zo .

Dank, ergens bedoelde ik het wel zo.

Hij lijkt me serieus een geweldige vader en ik ben blij dat er kinderen zijn met vaders die zo van ze houden, zoveel met ze doen en er zo voor ze zijn.

En toch hoop ik ook dat hij snel ophoudt met bloggen.

Al weet ik wel dat het effectiever is om mijn eigen issues aan te pakken.
Als je toch door blijft lezen, ben je toch wel erg nieuwsgierig hoe het verder gaat, dus je hebt een haat/liefde verhouding?

Je vind het niet leuk, maar leest toch door..
quote:Vilma schreef op 11 juli 2012 @ 14:20:

Gelukkig heb ik een vals sentiment resistentie, één rillinkje en mijn interesse in de film of blog (what ever) verflauwt meteen.

Gelukkig maar Oh, kan je dat ook aan mij leren?
quote:redband schreef op 11 juli 2012 @ 14:25:

Als je toch door blijft lezen, ben je toch wel erg nieuwsgierig hoe het verder gaat, dus je hebt een haat/liefde verhouding?

Je vind het niet leuk, maar leest toch door..

Psies. En dan werkt het verdomme ook nog.

Ik haat dat.
Pfoe, jouw hele OP zegt meer over wie jij bent, dan dat je Martin probeert negatief weg te zetten. Ik wens je sterkte toe met het oplossen van je issues.
Ik lees de blogs nooit, maar na dit topic heb ik de bewuste blog er toch maar eens bijgepakt. Tsja, het is niet de allerbestgeschreven blog, maar om iemand daarom te haten? Dan is er toch iets mis met je hoor.

(overigens was mijn eerste gedachte ook dat het om M81 zou gaan, dat had me nog logischer geleken dan dit)
Tja, ik vind die blogs ook niet te pruimen, maar haat? Get a life zeg!
quote:satchel schreef op 11 juli 2012 @ 14:25:

[...]

Oh, kan je dat ook aan mij leren?

Helaas, 'k ben bang dat het aangeboren is, maar ik ontdekte mijn walging w.b.t. vals sentiment bij een mierzoete film met Diane Keaton en en baby. Ik zal 'm even opscharrelen, wie weet kun jij daar ook resistentie mee opbouwen

*ril*

Succes!
anoniem_109511 wijzigde dit bericht op 11-07-2012 14:34
Reden: me neederlants, me neederlandts
% gewijzigd
quote:Vilma schreef op 11 juli 2012 @ 14:32:

[...]

Helaas, 'k ben bang dat het is aangeboren, maar ik ontdekte mijn walging w.b.t. vals sentiment bij een mierzoete film met Diane Keaton en en baby. Ik zal 'm even opscharrelen, wie weet kun jij daar ook resistentie mee opbouwen

*ril*

Succes!

Ik denk dat ik die nu ook moet zien en hoop dat het therapeutisch zal werken

Sowieso films met zielige baby's of zielige hondjes of zo, brrrr. En al helemaal als ik er dan toch om moet huilen!
Dingen kun je haten, zonder dat dat te heftig overkomt. Maar over een persoon schrijven dat je hem haat, komt altijd heel heftig over.

Als ik Martin zou zijn, zou ik je stukje in de op heel slecht trekken. Kritiek over jezelf lezen is al moeilijk genoeg, zelfs als het in aardige bewoordingen is. Maar keiharde woorden lezen en dan ergens aan het eind een soortemet van halve positieve draai eraan, maakt het alleen maar nog harder.

Besef je goed wat kritiek met je doet als iemand jou aanvalt. Zoals hier in dit topic gebeurt. Hoe vervelend vind jij het om te lezen dat wat jij schrijft absoluut niet gewaardeerd wordt? Houd dat in gedachten, de volgende keer als je weer de behoefte voelt ongezouten je mening te uiten over een persoon. Het komt namelijk altijd harder aan dan je zelf in je hoofd hebt zitten.
quote:satchel schreef op 11 juli 2012 @ 14:23:

[...]

Dank, ergens bedoelde ik het wel zo.

Hij lijkt me serieus een geweldige vader en ik ben blij dat er kinderen zijn met vaders die zo van ze houden, zoveel met ze doen en er zo voor ze zijn.

En toch hoop ik ook dat hij snel ophoudt met bloggen.

Al weet ik wel dat het effectiever is om mijn eigen issues aan te pakken.

nou daar heb je het al. Je eigen isseus aan te pakken.

Vaak hebben harde schreeuwers zelf een probleem ergens mee. Ipv het aan te pakken is het makkenlijker om iets te roepen naar een ander. Maar knap dat je het toegeeft.
Blogs op dit forum zjin stuk voor stuk waardeloos, lees ze nog maar zelden of nooit.
Tenenkrommed idd dat gewauwel over dat kind in die blogs. Schrijf 'ns over wat anders, je lijkt wel n geobsedeerde moeke!
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2012 @ 14:38:

Tenenkrommed idd dat gewauwel over dat kind in die blogs. Schrijf 'ns over wat anders, je lijkt wel n geobsedeerde moeke!Wat hard!
Grappig! Heb zijn blog nog nooit gelezen, maar je hebt me nu toch wel heel nieuwsgierig gemaakt. Blijkbaar heeft hij toch iets wat jou keer op keer zijn blog doet lezen. Ben benieuwd wat dat dan is TO
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2012 @ 14:38:

Tenenkrommed idd dat gewauwel over dat kind in die blogs. Schrijf 'ns over wat anders, je lijkt wel n geobsedeerde moeke!Fijn dat je ook je mening even komt geven EN, maar het was niet nodig geweest hoor. Ik denk dat de meesten hier al zo'n donkerbruin vermoeden hadden dat blogs over kinderen niet tot jouw favoriete leesvoer behoren .
Ik heb het net ook voor het eerst gelezen.
quote:meaghan schreef op 11 juli 2012 @ 14:37:

Blogs op dit forum zjin stuk voor stuk waardeloos, lees ze nog maar zelden of nooit.De mislukte blogs van Tosca Sel zijn juist leuk, vooral vanwege de reacties die daarop komen

Ik kijk alweer uit naar de volgende!
quote:chaska schreef op 11 juli 2012 @ 14:40:

Grappig! Heb zijn blog nog nooit gelezen, maar je hebt me nu toch wel heel nieuwsgierig gemaakt. Blijkbaar heeft hij toch iets wat jou keer op keer zijn blog doet lezen. Ben benieuwd wat dat dan is TO

Ik heb dus eigenlijk juist heel goede reclame gemaakt voor Martin. Ik mag dat wel, hou wel van ironie.

En idd, de OP gaat meer over mij dan over Martin

Benieuwd wat het bij jou oproept.
Dan lees je het toch gewoon niet....hoe simpel kan het zijn.
Hahaha leuke kopstuk! Gedurft anywayyyzzz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven