Mannen en uiterlijk-2
donderdag 12 juli 2012 om 11:36
Hallo lezers,
Een tijdje terug plaatste ik hier ook een onderwerp over mannen en uiterlijk. Omdat het me toch soms bezighoudt wil ik hier graag een tweede topic over openen.
Wat ik me afvraag: kun je ontzettend verliefd worden op een man die op het eerste gezicht je type niet is qua uiterlijk? Ik bedoel hiermee niet dat je bijv. op blond valt terwijl dit eerst altijd op mannen met donker haar was o.i.d. Maar meer dat je zeg maar op straat je hoofd niet voor hem om had gedraaid ofzo; dat hij je dus niet gelijk aansprak qua uiterlijk.
Bij mij is het namelijk zo dat hij me altijd gelijk ergens moet aanspreken qua uiterlijk anders word ik niet verliefd. Natuurlijk is karakter belangrijk maar een man moet je ook aantrekken en andersom natuurlijk.
Hebben jullie hier ervaring mee? Dat je man/vriend je dus qua uiterlijk niet meteen aansprak maar je toch ontzettend verliefd werd? Of ben ik dan blijkbaar gewoon een type die gelijk die uiterlijke klik ook moet hebben?
Graag jullie reacties en ervaringen!
Een tijdje terug plaatste ik hier ook een onderwerp over mannen en uiterlijk. Omdat het me toch soms bezighoudt wil ik hier graag een tweede topic over openen.
Wat ik me afvraag: kun je ontzettend verliefd worden op een man die op het eerste gezicht je type niet is qua uiterlijk? Ik bedoel hiermee niet dat je bijv. op blond valt terwijl dit eerst altijd op mannen met donker haar was o.i.d. Maar meer dat je zeg maar op straat je hoofd niet voor hem om had gedraaid ofzo; dat hij je dus niet gelijk aansprak qua uiterlijk.
Bij mij is het namelijk zo dat hij me altijd gelijk ergens moet aanspreken qua uiterlijk anders word ik niet verliefd. Natuurlijk is karakter belangrijk maar een man moet je ook aantrekken en andersom natuurlijk.
Hebben jullie hier ervaring mee? Dat je man/vriend je dus qua uiterlijk niet meteen aansprak maar je toch ontzettend verliefd werd? Of ben ik dan blijkbaar gewoon een type die gelijk die uiterlijke klik ook moet hebben?
Graag jullie reacties en ervaringen!
donderdag 12 juli 2012 om 11:45
Dit is onderzocht, o.a. door te kijken naar voorkeuren bij blind dates.
De conclusie: mensen hebben van te voren een plaatje in hun hoofd van de ideale partner, inclusief uiterlijk.
Vervolgens ontmoeten ze iemand 'met wie het klikt'. En op zo'n moment is dat ideale plaatje helemaal niet meer belangrijk. Ook het uiterlijk niet.
Het komt erop neer dat we onze eigen voorkeuren slecht kennen of niet goed begrijpen.
En wat het belang van uiterlijk betreft: zelfs de mooiste mannen en vrouwen ter wereld worden wel eens door hun partner gedumpt of bedrogen..
De conclusie: mensen hebben van te voren een plaatje in hun hoofd van de ideale partner, inclusief uiterlijk.
Vervolgens ontmoeten ze iemand 'met wie het klikt'. En op zo'n moment is dat ideale plaatje helemaal niet meer belangrijk. Ook het uiterlijk niet.
Het komt erop neer dat we onze eigen voorkeuren slecht kennen of niet goed begrijpen.
En wat het belang van uiterlijk betreft: zelfs de mooiste mannen en vrouwen ter wereld worden wel eens door hun partner gedumpt of bedrogen..
donderdag 12 juli 2012 om 11:45
quote:rozenstruikje schreef op 12 juli 2012 @ 11:39:
Ja, ik kan vallen op uiterlijk technisch lelijke mannen. Sterker nog, ik hou niet van de typische mooie man. Uitstraling doet alles voor me.
Hoewel korte dikke vingers en lelijke knieeen toch wel een turn off zijn.
Dit dus helemaal!
*fluistert, ik vind Rowan Atkinson eigenlijk best een spannende man, dus niet Mr bean, maar Rowan...*
Ja, ik kan vallen op uiterlijk technisch lelijke mannen. Sterker nog, ik hou niet van de typische mooie man. Uitstraling doet alles voor me.
Hoewel korte dikke vingers en lelijke knieeen toch wel een turn off zijn.
Dit dus helemaal!
*fluistert, ik vind Rowan Atkinson eigenlijk best een spannende man, dus niet Mr bean, maar Rowan...*
donderdag 12 juli 2012 om 11:46
quote:wdr schreef op 12 juli 2012 @ 11:40:
Ik ken zat vrouwen die met een man zijn die ze op het eerste oog niet aantrekkelijk vonden. Dat moet ook wel, want wij NL mannen zijn niet altijd even aantrekkelijk.Daarentegen zijn Nederlandse vrouwen doorgaans wel erg aantrekkelijk. Dat compenseert weer een beetje.
Ik ken zat vrouwen die met een man zijn die ze op het eerste oog niet aantrekkelijk vonden. Dat moet ook wel, want wij NL mannen zijn niet altijd even aantrekkelijk.Daarentegen zijn Nederlandse vrouwen doorgaans wel erg aantrekkelijk. Dat compenseert weer een beetje.
donderdag 12 juli 2012 om 11:47
donderdag 12 juli 2012 om 11:49
quote:ondernemer schreef op 12 juli 2012 @ 11:46:
[...]
Daarentegen zijn Nederlandse vrouwen doorgaans wel erg aantrekkelijk. Dat compenseert weer een beetje.
Das gewoon geluk voor ons NL mannen. Zo heb ik ook een vriendin die objectief gezien veel te knap voor mij is
Het kan ook anders. Ik denk bijvoorbeeld dat in Italië en Spanje en veel Afrikaanse landen de mannen aantrekkelijker zijn dan de vrouwen. Maar ja, dat is allemaal subjectief.
[...]
Daarentegen zijn Nederlandse vrouwen doorgaans wel erg aantrekkelijk. Dat compenseert weer een beetje.
Das gewoon geluk voor ons NL mannen. Zo heb ik ook een vriendin die objectief gezien veel te knap voor mij is
Het kan ook anders. Ik denk bijvoorbeeld dat in Italië en Spanje en veel Afrikaanse landen de mannen aantrekkelijker zijn dan de vrouwen. Maar ja, dat is allemaal subjectief.
donderdag 12 juli 2012 om 11:51
quote:Thekla schreef op 12 juli 2012 @ 11:47:
Heel herkenbaar Thekla-man is niet knap. Hij is zo lelijk dat het schattig is zegt hij altijd zelf. Maar aantrekkelijk is hij wel en dat zit hem dan dus niet in het uiterlijk. En ja, ik wist het ook meteen, dit is 'm.
Dus eigenlijk bof ik dat hij zo goed gecamoufleerd was
Ja gelukkig zijn veel vrouwen minder op uiterlijk gericht dan mannen, dan zijn ze toch blij met hun lillekurd want hij heeft zo'n woest aantrekkelijk karakter.
Ik ben helaas gruwelijk uiterlijk gericht, maar ja dat is de natuur.
Heel herkenbaar Thekla-man is niet knap. Hij is zo lelijk dat het schattig is zegt hij altijd zelf. Maar aantrekkelijk is hij wel en dat zit hem dan dus niet in het uiterlijk. En ja, ik wist het ook meteen, dit is 'm.
Dus eigenlijk bof ik dat hij zo goed gecamoufleerd was
Ja gelukkig zijn veel vrouwen minder op uiterlijk gericht dan mannen, dan zijn ze toch blij met hun lillekurd want hij heeft zo'n woest aantrekkelijk karakter.
Ik ben helaas gruwelijk uiterlijk gericht, maar ja dat is de natuur.
donderdag 12 juli 2012 om 11:52
quote:wdr schreef op 12 juli 2012 @ 11:49:
[...]
Ook dat is subjectief. Ik vind Zuid-Europese vrouwen vaak wel mooi vanwege hun (heel generaliserend) wat fijnere lichaamsbouw en gevoel voor elegantie. Maar waar vrouwen in Nederland soms bazig zijn, zijn vrouwen daar echt de baas.
Tot zover de stereotypen..
[...]
Ook dat is subjectief. Ik vind Zuid-Europese vrouwen vaak wel mooi vanwege hun (heel generaliserend) wat fijnere lichaamsbouw en gevoel voor elegantie. Maar waar vrouwen in Nederland soms bazig zijn, zijn vrouwen daar echt de baas.
Tot zover de stereotypen..
donderdag 12 juli 2012 om 11:56
Ik moet zeker wel uiterlijk aangetrokken tot hem zijn. Ik geef mannen wel een kans waarbij ik niet door hun uiterlijk aangetrokken word, maar toch moet er wat betreft uiterlijk ook een klik zijn. Yep... het gaat om innerlijk, maar het oog wil ook wat. Dan kan hij nog zo lief zijn, als zijn uiterlijk me niet aan staat, kan ik niet verliefd worden op hem.
donderdag 12 juli 2012 om 11:58
@wdr Nou een echte lillekurd is Thekla-man nou ook weer niet. Maar ja de mannen in mooie verpakking in mijn leven hadden het vaak zo met zichzelf getroffen dat die mooie gordijntjes het lelijke interieur aan de binnenkant niet echt compenseerde zullen we maar zeggen. Wat niet wegneemt dat er ook mooie mensen zijn ook lief en aardig zijn. Maar goed ik zat in een onberijkbare mannen fase zullen we maar zeggen en dat was maar goed ook.
donderdag 12 juli 2012 om 11:59
Ik kan niet van afstotelijk naar aantrekkelijk gaan, maar wel van "leuk" naar "aatrekkelijk" en ook van "woest aantrekkelijk" naar "leuk om naar te kijken maar verder moet hij stil in een hoekje mooi gaan zitten wezen".
Als ik mensen beter leren kennen en dat bevalt me dan vallen me ineens zijn gespierde onderarmen op, of dat leuke kuiltje in zijn kin, of zijn toch wel erg mooie ogen en ga ik die man dus aantrekkelijker vinden. Als de persoon me tegenvalt dan zie ik ineens "dat hij scheve tanden heeft", "of zijn te dunne benen".
Als ik mensen beter leren kennen en dat bevalt me dan vallen me ineens zijn gespierde onderarmen op, of dat leuke kuiltje in zijn kin, of zijn toch wel erg mooie ogen en ga ik die man dus aantrekkelijker vinden. Als de persoon me tegenvalt dan zie ik ineens "dat hij scheve tanden heeft", "of zijn te dunne benen".
donderdag 12 juli 2012 om 12:00
Wij mannen kunnen op een vrouw vallen bijna puur om haar uiterlijk, haar vaardigheden en karakter maken dan bijna niets meer uit. Je leest bijvoorbeeld in het nieuws dat mannen als John Ewbank en Ferri Somogyi een veel jonger model als vriendin hebben. Die hebben vast een goed karakter, maar dat is denk ik niet de eerste reden dat de heren geïnteresseerd waren.
donderdag 12 juli 2012 om 12:02
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Het is ook niet zo dat ik een plaatje in mijn hoofd heb hoor. De enige "eis" die ik eigenlijk heb is dat een man me gelijk aan moet spreken qua uiterlijk. (en natuurlijk karakter maar daar gaat het hier even niet over) En dat hoeft dan echt geen liefde op het eerste gezicht te zijn maar wel een bepaalde aantrekking op het eerste gezicht.
Ik ken dus ook wel vrouwen die hun man niet gelijk aantrekkelijk vonden qua uiterlijk. Maar misschien ben ik dan een type die dus wel gelijk die aantrekking moet hebben.
Waren degenen hier die niet gelijk aangetrokken waren tot het uiterlijk van hun man/vriend eerst ook zoals ik?
Ik ken dus ook wel vrouwen die hun man niet gelijk aantrekkelijk vonden qua uiterlijk. Maar misschien ben ik dan een type die dus wel gelijk die aantrekking moet hebben.
Waren degenen hier die niet gelijk aangetrokken waren tot het uiterlijk van hun man/vriend eerst ook zoals ik?
donderdag 12 juli 2012 om 12:05
Mijn vriend is absoluut niet iemand waar ik in eerste instantie op zou vallen of mijn hoofd voor om zou draaien op straat.
Maar hij 'had' altijd iets en daarom ben ik gaan daten met hem. En ik ben stapel verliefd op hem geworden. Misschien is hij in ogen van anderen niet moeders mooiste maar voor mij is hij perfect.
Maar hij 'had' altijd iets en daarom ben ik gaan daten met hem. En ik ben stapel verliefd op hem geworden. Misschien is hij in ogen van anderen niet moeders mooiste maar voor mij is hij perfect.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 12 juli 2012 om 12:12
Ik ben nooit zo onder de indruk van zogenaamd knappe mannen. Keer mijn hoofd op straat dan ook echt nooit om en heb die neiging ook niet.
Typisch mooie mannen vind ik vaak van die gladjakkers.
Brad Pitt? George Clooney? Zien er prima uit, maar doen voor mij weinig.
Knap en aantrekkelijk zijn voor mij twee totaaaaaal verschillende dingen.
Liever geen man waarbij ik direct al denk: Ieuwwww!
Maar dat komt zelden voor.
Uiteindelijk word je toch verliefd op een persoon (heerlijk cliche) en niet op uiterlijk.
Typisch mooie mannen vind ik vaak van die gladjakkers.
Brad Pitt? George Clooney? Zien er prima uit, maar doen voor mij weinig.
Knap en aantrekkelijk zijn voor mij twee totaaaaaal verschillende dingen.
Liever geen man waarbij ik direct al denk: Ieuwwww!
Maar dat komt zelden voor.
Uiteindelijk word je toch verliefd op een persoon (heerlijk cliche) en niet op uiterlijk.
donderdag 12 juli 2012 om 12:16
donderdag 12 juli 2012 om 12:25
Natuurlijk kun je verliefd worden op iemand die je in eerste instantie niet meteen knap vond. Er zijn zoveel meer dingen dan uiterlijk die belangrijk zijn, en deze dingen zijn vaak nog duurzamer dan het uiterlijk ook. Uitstraling en persoonlijkheid zijn dingen die blijven in de loop der jaren, terwijl het uiterlijk van een man natuurlijk allang niet meer hetzelfde is als jullie in een bejaardentehuis aan de bingo zitten.