Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
Ik zou meer mensen vragen mee te gaan als een mannelijke collega dit aan me vroeg. Vrouwelijke ook overigens.
Aha je neemt aan. Dus je weet het niet eens precies.
Bij mij op mijn werk roept wel vaker een willekeurige collega (elke keer een ander) dat het nu écht terrasweer is en wie er mee gaan. Wie mee wil/kan gaat mee, wie niet mee wil niet. Hoe kom je erbij dat het expres zo is gepland dat ze met zijn tweetjes gaan?

Ik zie hier heel veel insinuaties terwijl het ook gewoon heel gemakkelijk kan zijn.
Geen verdere onthullingen. De reden dat ik dat van die vorige collega niet in de OP zette is dat dat een tijd geleden is. Dat hebben we uitgepraat en ik wilde jullie geen verkeerd beeld van mijn vriend geven. Als ik jullie zo lees raak ik er namelijk van doordrongen dat het probleem toch echt bij mij ligt, hij doet niets verkeerd en is eerlijk. Baal nu een beetje van mijn reactie, maar nog meer van mijn gevoel. De volgende keer kan ik zeggen 'leuk schat, veel plezier', maar dan zit ik me wel de hele avond op te vreten. (Als mijn vriend 'even' iets gaat drinken wordt het meestal erg laat).
Maar wat ga je de volgende keer doen TO? Want ergens roep je dat je inderdaad onredelijk bent maar aan de andere kant zeg je ook dat je je gevoel niet wilt negeren. Ga je hem ook vertellen dat je onredelijk was?
Dan ga je toch zelf ook iets leuks doen
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 18:38:

Bij mij op mijn werk roept wel vaker een willekeurige collega (elke keer een ander) dat het nu écht terrasweer is en wie er mee gaan. Wie mee wil/kan gaat mee, wie niet mee wil niet. Hoe kom je erbij dat het expres zo is gepland dat ze met zijn tweetjes gaan?

Ik zie hier heel veel insinuaties terwijl het ook gewoon heel gemakkelijk kan zijn.Omdat ze daar niet meer werkt en hem gebeld heeft om met z'n 2-en iets te gaan doen, dat zei hij.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat het je niet lekker zit TO, zeker als hij een keer met een andere collega iets te intiem werd n.a.v. drankjes. Maar als je iemand zoiets 'vergeeft' dan kies je ervoor om door te gaan met diegene en hem weer volledig te gaan vertrouwen. Als je je partner niet volledig vertrouwt is er wat mij betreft geen sprake van een basis.
quote:Sssenta schreef op 12 juli 2012 @ 18:37:

[...]

Heeft ze nu nog wat met die collega?Dat is nooit echt van de grond gekomen. Volgens mij moest íe toch van zijn vriendin af .
quote:Sssenta schreef op 12 juli 2012 @ 18:33:

[...]

Lastig dat je me zo raar gequote hebt, want nu kan ik jou weer niet quoten.

Bottomline is: prima dat jij zo'n rotsvast vertrouwen in je man hebt. Echt super voor je. Maar in andere gevallen is het vaak wel verstandig om een klein beetje te sturen. Niet altijd, dat geeft TO ook al aan. Maar het kan geen kwaad te laten weten waar je staat. Dat moet wel bij je passen, het kan averechts werken. Maar in sommige relaties werkt dat prima en ik denk dat het dan ook niet terecht is om TO's actie af te keuren.

De ene vreemdganger is de ander namelijk echt niet. Dat jij dat niet vindt, is je goed recht, maar ik denk dat het niet verstandig is zo zwart-wit naar die zaken te kijken.
Occam's razor
[quote]dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:40:

[...]

Omdat ze daar niet meer werkt en hem gebeld heeft om met z'n 2-en iets te gaan doen, dat zei hij.[/quote]

En dat vind ik dus wel raar, zij werkt er niet meer dus waarom zou er nog contact moeten zijn tussen hen?
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:40:

[...]

Omdat ze daar niet meer werkt en hem gebeld heeft om met z'n 2-en iets te gaan doen, dat zei hij.

Oké, en kon hij het voorheen ook al goed met haar vinden, toen ze nog samenwerkten?

Even vanuit mijn oogpunt: ik werk met veel mannen en als een ex-collega mij zou bellen waarmee ik het goed kan vinden zou ik ook lekker gaan terrassen. Daar zit dan voor mij echt niet meer achter.
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 18:39:

Maar wat ga je de volgende keer doen TO? Want ergens roep je dat je inderdaad onredelijk bent maar aan de andere kant zeg je ook dat je je gevoel niet wilt negeren. Ga je hem ook vertellen dat je onredelijk was?Ik twijfel. Ik wil hem dat alleen maar zeggen als ik ook 100% zeker weet dat ik er volgende week wel helemaal ok mee ben. Ik kan best zeggen dat ik er geen problemen mee heb, maar dat maakt het nog niet waar.
Ik vind het doodnormaal om met een collega wat te gaan drinken, man/vrouw en of ik ze nou al ken of niet. Zou daar nooit voor gaan bellen.

Dat vind ik juist zeer vreemd dat hij blijkbaar vind dat hij dit aan je moet vertellen.. heeft hij zelf al het gevoel dat het niet helemaal koosjer is of moet hij altijd bellen als hij met een vrouw wat gaat drinken?
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 18:42:

En dat vind ik dus wel raar, zij werkt er niet meer dus waarom zou er nog contact moeten zijn tussen hen?Maar mogen mensen elkaar dan niet meer aardig vinden, een uit het oog uit het hart mentaliteit hebben omdat ze niet meer samenwerken?
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 18:41:

Ik kan me overigens wel voorstellen dat het je niet lekker zit TO, zeker als hij een keer met een andere collega iets te intiem werd n.a.v. drankjes. Maar als je iemand zoiets 'vergeeft' dan kies je ervoor om door te gaan met diegene en hem weer volledig te gaan vertrouwen. Als je je partner niet volledig vertrouwt is er wat mij betreft geen sprake van een basis.

Precies, dat bedoel ik.

Misschien is je gevoel wel juist dominique, is het je intuïtie..

Maar ik vind het lastig mijn vermoedens uit te spreken op basis van wat je schrijft. Ik vind je in elk geval niet overdreven hysterisch overkomen oid.

Belangrijkste is dat jij je vriend kunt vertrouwen. Als dit niet terugkomt dan is het toch helemaal niet fijn om in deze relatie te zitten?
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 18:43:

[...]

Oké, en kon hij het voorheen ook al goed met haar vinden, toen ze nog samenwerkten?

Even vanuit mijn oogpunt: ik werk met veel mannen en als een ex-collega mij zou bellen waarmee ik het goed kan vinden zou ik ook lekker gaan terrassen. Daar zit dan voor mij echt niet meer achter.Dat wel, maar er is qua functie en leeftijd wel een afstand. Hij vertelde nooit veel over haar, als hij iets zei was het in de trant van 'ze is heel slim voor haar leeftijd'.
quote:gaia9 schreef op 12 juli 2012 @ 18:44:

[...]

Precies, dat bedoel ik.

Misschien is je gevoel wel juist dominique, is het je intuïtie..

Maar ik vind het lastig mijn vermoedens uit te spreken op basis van wat je schrijft. Ik vind je in elk geval niet overdreven hysterisch overkomen oid.

Belangrijkste is dat jij je vriend kunt vertrouwen. Als dit niet terugkomt dan is het toch helemaal niet fijn om in deze relatie te zitten?Juist, dat wil ik zeggen. Ik heb mijn ex lang genoeg 'moeten' wantrouwen om te weten dat ik geen relatie wil met iemand die ik niet kan vertrouwen. Ik haat dat jaloerse onderbuikgevoelletje en zou dat mezelf willen besparen, of het nou terecht is of niet. Iets zit goed of niet.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:39:

Geen verdere onthullingen. De reden dat ik dat van die vorige collega niet in de OP zette is dat dat een tijd geleden is. Dat hebben we uitgepraat en ik wilde jullie geen verkeerd beeld van mijn vriend geven. Als ik jullie zo lees raak ik er namelijk van doordrongen dat het probleem toch echt bij mij ligt, hij doet niets verkeerd en is eerlijk. Baal nu een beetje van mijn reactie, maar nog meer van mijn gevoel. De volgende keer kan ik zeggen 'leuk schat, veel plezier', maar dan zit ik me wel de hele avond op te vreten. (Als mijn vriend 'even' iets gaat drinken wordt het meestal erg laat).Ik denk niet dat het probleem van jou is. Op een ander topic hier over vreemdgangers roept iedereen: 'Jaaaa, aaaaaltijd op je eigen gevoel vertrouwen hoor!' Zoals je al zegt: je bent normaal helemaal niet bezitterig, maar in dit geval kreeg je een raar gevoel. Dat zou ik ook krijgen. Ik zou het NIET tof vinden als mijn vriend opgebeld wordt door zn vrouwelijke ex-collega om met zn tweeen (wil ze de rest niet zien?) wat te gaan drinken. Ik zou wel degelijk voor haar gaan invullen wat ze wil en dat je vriend dat niet ziet, betekent niet dat jij je maar van de domme moet houden. Maar misschien moet je het anders brengen: dat je een gezellig avondje voor twee in gedachten had en dat je dan op een ander moment ter sprake brengt dat je het gek vindt dat ze per sé met hem alleen wilde afspreken.
Occam's razor
quote:Debora schreef op 12 juli 2012 @ 18:42:

[...]

Lastig dat je me zo raar gequote hebt, want nu kan ik jou weer niet quoten.

Bottomline is: prima dat jij zo'n rotsvast vertrouwen in je man hebt. Echt super voor je. Maar in andere gevallen is het vaak wel verstandig om een klein beetje te sturen. Niet altijd, dat geeft TO ook al aan. Maar het kan geen kwaad te laten weten waar je staat. Dat moet wel bij je passen, het kan averechts werken. Maar in sommige relaties werkt dat prima en ik denk dat het dan ook niet terecht is om TO's actie af te keuren.

De ene vreemdganger is de ander namelijk echt niet. Dat jij dat niet vindt, is je goed recht, maar ik denk dat het niet verstandig is zo zwart-wit naar die zaken te kijken.

Excuus, had inderdaad wat knullig gequote

Ik zeg er ook bewust bij dat het voor míj zo werkt. Ik kan niet in een relatie zitten zonder rotsvast vertrouwen. Voor mij is een vertrouwenskwestie inderdaad zwart / wit. Je vertrouwt elkaar, of je vertrouwt elkaar niet. Er is geen "beetje vertrouwen" of "vertrouwen, maar..." Dat werkt overigens dus ook de andere kant op, ik heb het ook nodig dat mijn man mij volledig vertrouwt, en mij niet probeert 'te sturen'.

Ik keur TO ook zeker niet af; dat is helemaal niet aan mij. Ik wil wel laten zien dat er meerdere kanten aan de zaak zijn, en zeker gezien de achtergrond die ze later schetste, kan ik me haar achterdocht wel voorstellen. Alleen aan haar is om het te accepteren en door te gaan, of het te laten wroeten. Want voor vreemdgaan heeft een man echt geen collega en terrasje nodig hoor.
Negen jaar verschil is toch niet zo veel? Ik kan het met collega's van tig jaar jonger tot tig jaar ouder goed vinden.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:45:

[...]

Dat wel, maar er is qua functie en leeftijd wel een afstand. Hij vertelde nooit veel over haar, als hij iets zei was het in de trant van 'ze is heel slim voor haar leeftijd'.

Nogmaals, ik snap je wel. En jij weet meer dan wij wat betreft de situatie of zoiets 'normaal' is of niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken en vanuit mijn oogpunt. Dat heeft te maken met allerlei factoren: is het bedrijf vrij formeel of niet, etc.

Als iets jou niet lekker zit is daar een reden voor. Is dat om wat er eerder is gebeurd of om dit meisje specifiek?
quote:gaia9 schreef op 12 juli 2012 @ 18:44:

[...]

Belangrijkste is dat jij je vriend kunt vertrouwen. Als dit niet terugkomt dan is het toch helemaal niet fijn om in deze relatie te zitten?Hij heeft wel bewezen dat hij te vetrouwen is, dus in een hypothetische relatie met een ander zou ik dit waarschijnlijk ook hebben. Het is niet iets waar ik vaak last van heb: hij is onlangs nog met een vriend (notoire vreemdganger) op vakantie geweest en daar voelde ik me prima bij. Misschien zijn het de laatste restjes, omdat de situatie lijkt op die met de andere collega. Ik ga mijn best doen om er anders over te denken, zonder hem ermee lastig te vallen (of hem dingen te verbieden).
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 18:46:

[...]

Juist, dat wil ik zeggen. Ik heb mijn ex lang genoeg 'moeten' wantrouwen om te weten dat ik geen relatie wil met iemand die ik niet kan vertrouwen. Ik haat dat jaloerse onderbuikgevoelletje en zou dat mezelf willen besparen, of het nou terecht is of niet. Iets zit goed of niet.Yep helemaal juist! En herkenbaar ook. Wil dat echt nooit meer meemaken. Achteraf bleek mijn onderbuikgevoel altijd juist te zijn.
Debora, het is toch niet zo vreemd dat je met de ene collega meer hebt dan de andere? Ik heb ook banen gehad waar ik nog maar 1 iemand van zie, ik heb dan geen behoefte om de rest te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven