Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:58:

Ah ok, is ze al lang weg daar?Nee, volgens mij was het afscheidsetentje een paar weken terug.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 17:45:

Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?

veel iew merk ik...

Waarom is afspreken met een vrouw (als man/cq andersom) direkt zo bedreigend? Kan hij dan echt niet met het andere geslacht gewoon praten, een biertje drinken zonder dat daar iets achter zit?

Leeftijd doet er zo niet toe

Vooral dat woord braaf tussen aanhalingstekens, hij zit toch niet aan de ketting?

Hij meldt het je, om te zeggen dat hij niet thuis komt voor eten, hoe netjes is dat? Zit je met een gezin en kinderen (met drukte) en/of is alles al gepland voor die avond, ok, dan wat anders

Maar hemel, get a life zeg

Waar ben je bang voor, dat hij vreemd gaat? dan zou hij met een smoes komen lijkt me

en voor vreemd te gaan hoef je niet te gaan borrelen met iemand.

Kom op zeg!
Je bent zelf een theepot
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 19:02:

Heb je mijn post gelezen betreft het bespreken met hem?Ja, dankjewel daarvoor. Ik wil dat wel doen, maar wil er eerst even over nadenken: zolang ik niet weet hoe ik hierin sta kan ik het hem ook niet uitleggen. Ik denk niet dat ik een relatie wil waarin we niet met mensen van het andere geslacht af kunnen spreken eerlijk gezegd (of geen vrienden met hen kunnen worden). Ik wil dat hij bij mij is omdat hij dat wil, niet omdat hij niet met andere vrouwen afspreekt.
quote:SuzanneSuus schreef op 12 juli 2012 @ 19:07:

[...]

Vooral dat woord braaf tussen aanhalingstekens, hij zit toch niet aan de ketting?

Zo zei hij het zelf (ik hoorde de aanhalingstekens heel duidelijk).
Natuurlijk mag hij best met andere vrouwen afspreken, maar soms zit er een exemplaar tussen waar je je bedenkingen bij hebt. Zou ik vinden. Maar goed, het is jouw leven.
Occam's razor
TO, wist hij dat ze verliefd op hem was? Soms zijn mannen echt eikels wat dat betreft
quote:SuzanneSuus schreef op 12 juli 2012 @ 19:07:

[...]

veel iew merk ik...

Ik krijg eerlijke gezegd veel ieuw van jou. TO heeft in eerdere reacties al aangegeven dat ie vaker met mensen van het andere geslacht afspreekt. Alleen dit exemplaar geeft haar de kriebels. Misschien moet je het hele topic lezen...
Occam's razor
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 19:11:

TO, wist hij dat ze verliefd op hem was? Soms zijn mannen echt eikels wat dat betreft Hij had niks door tot ze het hem vertelde, maar toen heeft hij haar nog wel even aan het lijntje gehouden.
De bedoeling van de post was meer dat jij de enige bent die kan beslissen wat je wel of niet prettig vind in je relatie. En misschien helpt het juist om er gewoon met hem over te praten. Dan kom je misschien in dat gesprek er achter wat er precies dwars zit. Een gesprek kan ook gevoerd worden ook al ben je er zelf nog niet helemaal achter hoe en wat.
Ik ken overigens een relatie waarbij het uit is gegaan omdat de vriendin van de meneer in kwestie nooit eens jaloers was. Hij mocht met alle vrouwen uit. Zelfs met degene die hem kusjes op facebook stuurde. Toen dacht ie: blijkbaar wil ze me niet graag houden.

Hij is nu alweer jaren gelukkig met het meisje dat hem kusjes op facebook stuurde...
Occam's razor
Tnx cm, dat ga ik misschien nog wel doen. Maar niet meteen, wil er geen drama van maken.

Overigens is hij nog niet thuis, dus is het nog even afwachten of hij mijn mening niet alsnog naast zich neer heeft gelegd.
Ik denk als ik alles bij elkaar optel, dat het mij ook niet lekker zou zitten. En ik ben echt makkelijk met mijn man laten doen wat hij wil. Ik vind hoe hij het bracht en reageerde juist niet geruststellend, eerder vreemd. Vooral als de gang van zaken normaal anders verloopt. Hij wist heel goed wat voor gevoel je erover zou hebben en reageert dan gepikeerd. Als mijn man aangeeft moeite te hebben met een vriendschap van mij met goede redenen, dan respecteer ik dat en ga ik er niet mee op een terrasje zitten met z'n twee.
quote:pastiche schreef op 12 juli 2012 @ 19:16:

Ik denk als ik alles bij elkaar optel, dat het mij ook niet lekker zou zitten. En ik ben echt makkelijk met mijn man laten doen wat hij wil. Ik vind hoe hij het bracht en reageerde juist niet geruststellend, eerder vreemd. Vooral als de gang van zaken normaal anders verloopt. Hij wist heel goed wat voor gevoel je erover zou hebben en reageert dan gepikeerd. Als mijn man aangeeft moeite te hebben met een vriendschap van mij met goede redenen, dan respecteer ik dat en ga ik er niet mee op een terrasje zitten met z'n twee.Even voor mijn nieuwsgierigheid, wat zou voor jou een goede reden zijn?
.
anoniem_153354 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:34
99.73% gewijzigd
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 19:22:

Ik vind de reacties van de dames die anno nu denken best dom als ik mag zeggen.

Vrouwen hebben vaak geen flauw idee hoe vaak mannen seksueel tot hun aangetrokken voelen.

Uit recente onderzoeken nog gebleken dat mannen vaker dan niet seksuele gevoelens hadden voor hun vrouwelijke vrienden. Zelfs als ze zelf een goed relatie hadden.

Dus ja, ik vind dat je gerust mag zeggen dat je je daar niet comfortabel bij voelt.

En als je vriend zich beledig voelt en zegt 'braaf' maar naar huis te gaan. Dan doet hij dat omdat hij zich schuldig voelt.

Dames hoe naif kunnen jullie zijn, ongelofelijk.

Als jullie geen seksuele spanning voelen; in 9 van de 10 keer een man wel met zijn vrouwelijke 'vriend'.Zorg je ervoor dat je de ketting niet te strak aantrekt? Straks stikt je man nog.
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 19:22:

Ik vind de reacties van de dames die anno nu denken best dom als ik mag zeggen.

Vrouwen hebben geen flauw idee vaak hoe vaak mannen seksueel tot hun aangetrokken voelen.

Uit recente onderzoeken nog gebleken dat mannen vaker dan niet seksuele gevoelens hadden voor hun vrouwelijke vrienden. Zelfs als ze zelf een goed relatie hadden.

Dus ja, ik vind dat je gerust mag zeggen dat je je daar niet comfortabel bij voelt.

En als je vriend zich beledig voelt en zegt 'braaf' maar naar huis te gaan. Dan doet hij dat omdat hij zich schuldig voelt.

Dames hoe naif kunnen jullie zijn, ongelofelijk.

Als jullie geen seksuele spanning voelen in 9 van de 10 keer een man wel met zijn vrouwelijke 'vriend'.De recente onderzoeken, zijn daar alle mannen van de wereld voor ondervraagd? Ik denk het niet, dus die recente onderzoeken zijn altijd wel interessant om te lezen maar zijn geen diepgaande wetenschappelijke onderzoeken waarbij feiten vastgesteld zijn.
Pansy, dom? Nee.. Naïef ook niet. Ik weet namelijk dondersgoed dat mijn vriend van mooie vrouwtjes houdt en ben ook niet in de waan dat een relatie hebben betekent dat je je niet aangetrokken kan voelen tot een ander. Wel vertrouw ik mijn vriend dusdanig dat ik er vanuit ga dat hij niet vreemdgaat als hij met een (ex)collega een borrel gaat pakken. Want vreemdgaan kan hij immers altijd doen als hij dat zou willen.
quote:Sssenta schreef op 12 juli 2012 @ 19:19:

[...]

Even voor mijn nieuwsgierigheid, wat zou voor jou een goede reden zijn?

Hij heeft het nooit gedaan maar we weten van elkaar dat we de grens niet opzoeken. Als ik dat bijv wel soms zou doen, ook al is het onschuldig bedoeld, en ik tref een man die loopt te flirten met mij, zou ik me goed kunnen voorstellen dat dat mijn man niet lekker zou zitten. Dat vind ik dan belangrijker, het gaat niet zozeer alleen om vertrouwen maar ook om elkaar geen pijn doen. Fashionvictim had er een uitstekend woord voor in een soortgelijk topic qua onderwerp: loyaliteit.

Goede redenen zijn voor mij dat ze begrijpelijk zijn en niet alleen gebaseerd op angst maar ook een stuk realiteit. En als ik het verhaal van to lees en alles optel vind ik haar niet onredelijk en haar gevoel begrijpelijk.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 19:15:

Tnx cm, dat ga ik misschien nog wel doen. Maar niet meteen, wil er geen drama van maken.

Overigens is hij nog niet thuis, dus is het nog even afwachten of hij mijn mening niet alsnog naast zich neer heeft gelegd. Sorry hihi ik blijf er over door gaan . Praten is namelijk heel belangrijk in een relatie, praten zonder drama uiteraard ;). Waarom voorzie jij drama als je er over begint?
ik denk dat er best betrouwbare mannen bestaan en ook dat niet alle mannen altijd bezig zijn met sex.

Ook kun je iemand best sexueel aantrekkelijk vinden zonder direct vreemd te gaan.

maar waarom 1 op 1 afspreken?? ik vind de context vreemd in dit verhaal dat ten eerste en verder, waarom de kat op het spek binden?
quote:rrinkje schreef op 12 juli 2012 @ 19:30:

maar waarom 1 op 1 afspreken?? ik vind de context vreemd in dit verhaal dat ten eerste en verder, waarom de kat op het spek binden?De kat op het spek binden? Niemand weet hier of die collega verliefd is op TO's vriend. Niemand weet hier of TO's vriend zich seksueel aangetrokken voelt tot haar. Damn wat een vooroordelen.
Ik ben reuze naif.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 19:09:

[...]

Zo zei hij het zelf (ik hoorde de aanhalingstekens heel duidelijk).

Nou, dat is een goede insteek toch?

Of dat nu komt van jou uit of vanuit zijn gevoel, dat is iets om over te praten.

Lijkt me heel goed. Je moet soms dingen in een relatie duidleijk hebben door ze uit te spreken. Dat maakt een relatie helder en sterk.
Je bent zelf een theepot
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 19:27:

[...]

Sorry hihi ik blijf er over door gaan . Praten is namelijk heel belangrijk in een relatie, praten zonder drama uiteraard ;). Waarom voorzie jij drama als je er over begint?Hij is een beetje geïrriteerd nu, en wil hem niet het gevoel geven dat hij met een onschuldige mededeling een hele beerput opengetrokken heeft. We kunnen heel goed praten samen en we gaan het hier zeker nog wel eens over hebben, maar vraag me af of ik hem echt uit kan leggen waar ik mee zit. Zoals iemand hier al zei, vertrouwen is zwart/wit: ik weet bijna zeker dat mijn vriend er ook zo over denkt.
.
anoniem_153354 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:33
99.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven