Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
Dat is toch helemaal prima Elin? Vind ik heel sterk dat je beiden je grenzen weet en ernaar handelt. En dat schept ook vertrouwen.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 19:55:

[...]

Klopt, maar als je de kat op het spek bindt wordt die keuze al heel wat lastiger. Ik vind dat hij er uit respect voor zijn vriendin gewoon niet op in moet gaan.

In die zin ben ik het wel met je eens.

Als ik eerder zo'n geintje zou hebben geflikt zou ik me wel koest houden als mijn relatie me lief was. Juist alles doen om ervoor te zorgen dat mijn vriend niet meer onzeker hoeft te zijn.
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 19:57:

[...]

In die zin ben ik het wel met je eens.

Als ik eerder zo'n geintje zou hebben geflikt zou ik me wel koest houden als mijn relatie me lief was. Juist alles doen om ervoor te zorgen dat mijn vriend niet meer onzeker hoeft te zijn.Daar kan ik me wel in vinden ja.
quote:eefje1980 schreef op 12 juli 2012 @ 19:41:

[...]

Juist deze reactie weerhoudt mij er als "vrijgezelle dame" van om een collega met wie ik dezelfde muzieksmaak deel een keer een concert te bezoeken. Ik vind het bezopen eigenlijk maar dat is vaak wel de realiteit. Alsof vrijgezelle vrouwen altijd maar bezig zijn met het feit dat iemand een potentiële date kan zijn..

Het gaat niet om het vrijgezel zijn, het gaat om het 1-op-1 karakter met iemand waar er eigenlijk geen aanleiding toe is om een 1-op-1-samenzijn te hebben.

Mijn persoonlijke ervaring is, helaas, dat als een man-vrouw vriendschap hecht wordt, de man toch altijd een toenaderingspoging doet, zelfs de bezette exemplaren. (Vooral als je vrijgezel bent, alsof ik zit te smachten om een man...) Soms ging dat heel officieel: 'Zo Debora, het lijkt me wel duidelijk dat er meer tussen ons speelt' (O ja?), soms wat minder duidelijk, maar hoefde ik alleen maar te happen als het ware (wat ik niet deed). Heb momenteel geen hechte mannelijke vrienden meer, wel een hoop meer oppervlakkige mannelijke vrienden. Ook leuk, mn diepe gesprekken voer ik wel met vriendinnen.
Occam's razor
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 19:38:

[...]

Dat bedoel ik.

Dus met iedereen met wie je een drankje drinkt wil je iets? Wil de ander iets?

Ik snap best dat er situaties zijn waardoor je kunt fronsen maar zo zwart-wit?
Je bent zelf een theepot
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 19:56:

Dat is toch helemaal prima Elin? Vind ik heel sterk dat je beiden je grenzen weet en ernaar handelt. En dat schept ook vertrouwen.

Precies. Ik kan andere mannen heerlijk vinden en de aandacht van hen ook. Ik kan zeker flink flirten op stap als in zo'n bui heb maar ik zal nóóit mijn nummer aan zo'n man geven. Het houdt op waar het mee begon: flirten zonder de intentie er wat mee te doen. Ik zie ook niet in wat frequent 'flirterig' contact met steeds dezelfde, andere man als mijn vriend, naast mijn relatie toevoegt. Dat heeft ook met respect tegenover mijn vriend te maken en ook dat ik geen behoefte heb aan zulk contact met andere mannen.

Mijn vriend kan ik natuurlijk enkel op zijn mooie ogen geloven en natuurlijk schiet er weleens een scheutje onzekerheid door je heen, of jaloezie. Maar dat bevestigt alleen maar dat ik hem voor geen goud kwijt wil. Juist omdat ik weet dat mijn vriend geen vriendschappelijke banden met een andere vrouw kan hebben zonder er meer van te verwachten weet ik ook wanneer hij niet eerlijk zou zijn.
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 19:55:

[...]

Ik weet van mijn vriend dat hij geen 'vrienden' kan zijn met een (in zijn ogen) aantrekkelijke dame. Als in: vaak één op één afspreken en frequent contact onderhouden. Hij heeft dan ook alle dames waarmee hij zulk contact onderhield voordat wij wat kregen verbroken. Dat betekent niet dat hij nooit meer andere dames spreekt maar wel dat het niveau en de frequentie van het contact anders is. Hij kent zijn grenzen net als ik.Jouw vriend weet dat, misschien de vriend van TO niet, dus zal ze hem er toch aan moeten herinneren. Verder eens met je verhaal
Occam's razor
quote:Debora schreef op 12 juli 2012 @ 19:59:

Mijn persoonlijke ervaring is, helaas, dat als een man-vrouw vriendschap hecht wordt, de man toch altijd een toenaderingspoging doet, zelfs de bezette exemplaren. (Vooral als je vrijgezel bent, alsof ik zit te smachten om een man...) Soms ging dat heel officieel: 'Zo Debora, het lijkt me wel duidelijk dat er meer tussen ons speelt' (O ja?), soms wat minder duidelijk, maar hoefde ik alleen maar te happen als het ware (wat ik niet deed). Heb momenteel geen hechte mannelijke vrienden meer, wel een hoop meer oppervlakkige mannelijke vrienden. Ook leuk, mn diepe gesprekken voer ik wel met vriendinnen.Herkenbaar. Maar dat betekent niet dat je het niet gezellig kunt hebben met het andere geslacht. Ik schaar collega's over het algemeen niet onder vrienden. Zal een drankje met hen drinken als het zo uitkomt maar niet elke week met dezelfde. Dan gaat het ook richting vriendschap neigen en dat hoeft van mij niet zonodig.
De vriend van T.O. heeft al eens bewezen dat hij niet echt te vertrouwen is dus ik vind het niet gek dat zij nu een rotgevoel heeft.

Overigens schreef ze net dat hij om 19.15 nog niet thuis was. Zou hij dan toch gegaan zijn?
.
anoniem_153354 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:45
99.83% gewijzigd
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 20:06:

De vriend van T.O. heeft al eens bewezen dat hij niet echt te vertrouwen is dus ik vind het niet gek dat zij nu een rotgevoel heeft.

Overigens schreef ze net dat hij om 19.15 nog niet thuis was. Zou hij dan toch gegaan zijn?Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik maakte uit die post ook op dat TO dat ook als mogelijke optie zag.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 20:06:

Overigens schreef ze net dat hij om 19.15 nog niet thuis was. Zou hij dan toch gegaan zijn?Nee hoor, hij zit ietwat mokkend op de bank.
Zei hij er nog wat over Dominique?
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 20:04:

[...]

Herkenbaar. Maar dat betekent niet dat je het niet gezellig kunt hebben met het andere geslacht. Ik schaar collega's over het algemeen niet onder vrienden. Zal een drankje met hen drinken als het zo uitkomt maar niet elke week met dezelfde. Dan gaat het ook richting vriendschap neigen en dat hoeft van mij niet zonodig.

Dat ben ik absoluut met je eens. Het zou ook niet erg zijn als er een bepaalde spanning is tussen twee mensen. Persoonlijk zou ik nooit iets beginnen met een man die al bezet is. Maar het kan best zijn dat er toch een bepaalde spanning tussen jullie is. Die moet je alleen niet voeden en als je merkt dat het te heftig wordt, zul je je terug moeten trekken. Het kan ook best leuk zijn om een beetje te flirten, maar het moet verre van serieus zijn.

Mijn collega's zijn mijn vrienden ook niet. (Ik lijk overigens de enige die daar over denkt, want er wordt driftig gedate onderling, maar ik doe daar niet aan mee. Ik geef er ook geen aanleiding toe, dus niemand is op die manier in mij geinteresseerd, voor zover ik weet.)

En ik zou dus alleen onder strikte voorwaarden een 1-op-1-borrel doen met een mannelijke collega: omdat er niemand anders is om mee te gaan. En dan zou ik het wel redelijk oppervlakkig houden. Maar goed, dat geldt voor mij. En TO weet niet wat dat meisje van dr vriend wil, dus dan zou ik toch van het slechtste scenario uitgaan, want niet alle vrouwen doen zo moeilijk over het aanwezig zijn van een vriendin (op de achtergrond). Helaas... (En eerlijk gezegd, als de situatie andersom zou zijn, zou ik die ex-collega meteen duidelijk maken dat ik een vriend heb)
Occam's razor
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 20:08:

[...]

En niet alleen omdat deze man daar wat mee zou kunnen doen. Maar omdat hij met zijn acties aan TO geen 'veilig' gevoel geeft.

En met mensen omgaan die je mooi vind en die je inspireren is prima. Maar als je met sommige van je vriendschappen je partner een ongemakkelijk gevoel geeft, dan wil je of een andere partner zoeken of goed over nadeken of die vriendschappen je waard zijn.

Dat is zo'n beetje wat ik bedoelde. En aantrekkingskracht groeit m.i. (in ieder geval bij mij) vaak geleidelijk, dus er hoeft geen sprake te zijn van wederzijds 'zitten geilen' op het terras. Het kan ook later volgen uit zwoele zomeravonden met iets teveel wijn en gesprekken over dingen die op het eerste gezicht niets met flirten te maken hebben.
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 20:11:

Zei hij er nog wat over Dominique?Nee maar verder ook geen woord, dus het is gezellig. Ik laat hem even.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 20:10:

[...]

Nee hoor, hij zit ietwat mokkend op de bank.

Tjongejonge, en alleen omdat jij het niet zag zitten dat hij met een bloedmooie vrouw tot in de late uurtjes zou gaan drinken?

Ik had m nu meteen gevraagd of ie mijn standpunt wel kon begrijpen. Begrip voor elkaar lijkt me belangrijk in een relatie...
Occam's razor
Ik moet zeggen dat ik dat ook wel érg kinderachtig vind: hij belt notabene om jouw mening te horen, althans, dat zou je denken. Nu komt het over alsof hij enkel belde zodat hij 'zo eerlijk tegen jou is' maar intussen wel zitten mokken als het antwoord hem niet aanstaat....
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 20:16:

[...]

Nee maar verder ook geen woord, dus het is gezellig. Ik laat hem even.Een gespannen sfeer dus, ik vind dat toch wel echt gek hoor. Je kan naar mijn idee nog beter ruzie over iets krijgen dan dat beide zwijgen.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 20:15:

[...]

Dat is zo'n beetje wat ik bedoelde. En aantrekkingskracht groeit m.i. (in ieder geval bij mij) vaak geleidelijk, dus er hoeft geen sprake te zijn van wederzijds 'zitten geilen' op het terras. Het kan ook later volgen uit zwoele zomeravonden met iets teveel wijn en gesprekken over dingen die op het eerste gezicht niets met flirten te maken hebben.Precies. Hij moet voor jou het respect hebben om dit soort vriendschappen (die dus qua gevoelens verder gaan of kunnen gaan) voor je op te geven en ze niet op te zoeken. Dat hij nu mokkend op de bank zit betekent dat hij liever wel was gegaan.
quote:sugarmiss schreef op 12 juli 2012 @ 18:52:

Kijk voor de gein eens hier op het prikbord bij de vriendinnen gezocht oproepjes. Dan staat daar eigenlijk altijd een leeftijdscategrie bij genoemd en bijna iedereen zoekt vriendinnen die maximaal 5 jaar jonger of 5 jaar ouder zijn.

Kijk eens op de relatiepijler. Daar zijn veel vrouwen die op oudere mannen vallen. Als een jong meisje van 20 aan een man van dertig gaat voorstellen om allerlei dingen te doen buiten werktijd dan heeft dat niets te maken met vrienden willen worden maar alles met een relatie met deze man willen.

Waqarom wil dit meisje allleen deze man leren kennen en niet de rest van haar collega's? Als ze een betere band met collega's wil dan kan ze beter met een groepje wat gaan drinken.Ik wil alleen maar oudere vrouwen.
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)
quote:Debora schreef op 12 juli 2012 @ 20:17:

[...]

Tjongejonge, en alleen omdat jij het niet zag zitten dat hij met een bloedmooie vrouw tot in de late uurtjes zou gaan drinken?

Ik had m nu meteen gevraagd of ie mijn standpunt wel kon begrijpen. Begrip voor elkaar lijkt me belangrijk in een relatie...Ja, daar moet je het wel over hebben samen denk ik. Hij belt met een vraag. Dan krijgt ie antwoord en is het niet goed. Zeg gewoon wat jij voelt tegen hem, en kijk wat hij zegt. Dit is gewoon kinderachtig van hem.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 20:21:

[...]

Precies. Hij moet voor jou het respect hebben om dit soort vriendschappen (die dus qua gevoelens verder gaan of kunnen gaan) voor je op te geven en ze niet op te zoeken. Dat hij nu mokkend op de bank zit betekent dat hij liever wel was gegaan.Nogmaals, we weten niet of TO's vriend zo denkt. Op mij komt het meer over alsof hij de vermoorde onschuld probeert te spelen omdat hij TO toch inlicht over zijn plannen en ze deze nu zogenaamd dwarsboomt. Een beetje als een stampvoetende peuter: hij wil niet dat TO hem iets oplegt, zijn eigen ding doen. En dat heeft voor mij nog niet eens zoveel te maken met zijn intenties naar die andere meid.
Nee, das waar Elin. Eerder een stampvoetende kleuter inderdaad.
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 19:22:

Ik vind de reacties van de dames die 'anno nu' denken, best dom als ik mag zeggen.

Vrouwen hebben vaak geen flauw idee hoe vaak mannen seksueel tot hun aangetrokken voelen.

Uit recente onderzoeken nog gebleken dat mannen vaker dan niet seksuele gevoelens hadden voor hun vrouwelijke vrienden. Zelfs als ze zelf een goed relatie hadden.

Dus ja, ik vind dat je gerust mag zeggen dat je je daar niet comfortabel bij voelt.

En als je vriend zich beledig voelt en zegt 'braaf' maar naar huis te gaan. Dan doet hij dat omdat hij zich schuldig voelt.

Dames hoe naif kunnen jullie zijn, ongelofelijk.

Als jullie geen seksuele spanning voelen; in 9 van de 10 keer een man wel met zijn vrouwelijke 'vriend'.En alle joden zijn op geld uit
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven