Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
.
anoniem_153354 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:44
99.68% gewijzigd
Maar waarom wis je je andere topics? In reactie's en kopie's lijkt de vorige keer niet zo fraai te zijn geweest en in ander topic van vorig jaar heb ik maar heel even gekeken (geen zin meer in gepuzzel) leek het of jij verliefde gevoelens had?! Misschien wil je graag dat deze relatie heel goed is. Maar het komt met de info die ik lees en jouw reactie's (waaronder mi ook het eerder weglaten van relevante info hier en het verwijderen van je oude post valt) anders over. Misschien zijn jullie het gewoon niet voor elkaar? Dat hij braaf thuis komt zitten en nu niets zegt, zou mij ook wat zeggen trouwens!

Maar dit is mijn idee even ot, ik zou er ook niet echt blij van worden zeker gezien de geschiedenis.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 20:23:

[...]

Ja, daar moet je het wel over hebben samen denk ik. Hij belt met een vraag. Dan krijgt ie antwoord en is het niet goed. Zeg gewoon wat jij voelt tegen hem, en kijk wat hij zegt. Dit is gewoon kinderachtig van hem.Ik heb het geprobeerd, hij wil er niks over zeggen. Wel nep-gapen.
Hij wil er niets over zeggen? Waarom pik jij dit?
Ik verbaas me weer es over dit topic en meningen.

Natuurlijk "mag" je partner met anderen iets ondernemen, ook met andere geslacht. Alsof t andere geslacht of je partner de hele dag bezig zijn met scoren.

En als dat zo is, gaat dat ook in de supermarkt of in de bieb gebeuren.

En t nut van 1-1 afspraak..misschien is t leuk om een nieuwe vriendschap aan te gaan. Want behalve partner heeft een mens ook behoefte aan ander soort relaties (vriendschap bijvoorbeeld). De een wellicht meer dan de ander.

En dat dat tussen mannen en vrouwen m.i. ook gewoon mogelijk is.

Ik begrijp hier echt niets van !!!

Toestemming vragen ? Braaf op bank zitten ? Geen contacten aangaan die wellicht verder kunnen gaan ??

Heeft nix met respect te maken, maar met controle.
Kun je dan niet vragen nu, mop waarom zit je nou zo te mokken? Ik voel me niet prettig bij deze date voor 2, jij regelde het al en vroeg mij toen pas of het ok was. Het is niet ok, een half jaar geleden liep het allemaal niet heel sjiek, ik zit niet te wachten op een herhaling.....
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 20:36:

[...]

Ik heb het geprobeerd, hij wil er niks over zeggen. Wel nep-gapen. Nou ik snap dat je niet met hem wilde praten, want je kan dus niet met hem praten.

Als iemand neerbuigend gaat nep-gapen als ik een serieus gesprek probeer te voeren dan is er duidelijk geen respect voor mij. Ik zou dat niet hoeven op die manier en met je verleden met hem al helemaal niet!
quote:Vrouwzondernaam schreef op 12 juli 2012 @ 20:38:

Natuurlijk "mag" je partner met anderen iets ondernemen, ook met andere geslacht. Alsof t andere geslacht of je partner de hele dag bezig zijn met scoren.

En t nut van 1-1 afspraak..misschien is t leuk om een nieuwe vriendschap aan te gaan. Want behalve partner heeft een mens ook behoefte aan ander soort relaties (vriendschap bijvoorbeeld). De een wellicht meer dan de ander.

Toestemming vragen ? Braaf op bank zitten ? Geen contacten aangaan die wellicht verder kunnen gaan ??

Heeft nix met respect te maken, maar met controle.Gezien hun recente verleden snap ik heel goed dat to hier niet op zit te wachten. Daarbij snap ik niet dat een nieuwe vriendschap belangrijker kan zijn dan je relatie met je eigen vrouw?!
Hij was niet te moe om te gaan daten maar wel om te praten?
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 20:40:

[...]

Nou ik snap dat je niet met hem wilde praten, want je kan dus niet met hem praten.

Als iemand neerbuigend gaat nep-gapen als ik een serieus gesprek probeer te voeren dan is er duidelijk geen respect voor mij. Ik zou dat niet hoeven op die manier en met je verleden met hem al helemaal niet!Precies. Wederom stampende kleuter visioenen hier. Van mij zou hij alsnog op het terras mogen gaan zitten als het op deze manier moet, de chaggerijn.
.
anoniem_153354 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:44
99.80% gewijzigd
Ik geloof trouwens best dat er vriendschap tussen m/v kan zijn. Ik weet ook dat dat wel is verkeerd gaat... Ik heb zelf ook mannelijke vrienden en mijn man heeft ook 2 vriendinnen en ook al ben ik niet jaloers aangelegd en valt er zelfs over een keer sex buiten de deur hier thuis te praten, als mijn gevoel om wat voor reden dan ook nee zegt, geef ik dat ook aan bij man. In het verleden is ook al meer dan eens gebleken dat mijn gevoel prima weet als er iets niet in de haak is.
quote:zwarterozen schreef op 12 juli 2012 @ 20:47:

Ik geloof trouwens best dat er vriendschap tussen m/v kan zijn. Ik weet ook dat dat wel is verkeerd gaat... Ik heb zelf ook mannelijke vrienden en mijn man heeft ook 2 vriendinnen en ook al ben ik niet jaloers aangelegd en valt er zelfs over een keer sex buiten de deur hier thuis te praten, als mijn gevoel om wat voor reden dan ook nee zegt, geef ik dat ook aan bij man. In het verleden is ook al meer dan eens gebleken dat mijn gevoel prima weet als er iets niet in de haak is.

Je man mag vreemdgaan?

Ik heb zelf vriendinnen maar sex of iets dergelijks: nee.
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)

.

Natuurlijk is niemand de hele dag bezig met scoren en natuurlijk zijn niet alle 20 jarige meisjes uit op een man van 30.Er zijn er genoeg die niet op oudere mannen vallen Er zullen ook ongetwijfeld naieve meisjes zijn die sowiezo niet geloven dat de man in kwestie wat in hen zou kunnen zien want hij heeft toch al een relatie. Ook zijn er hondstrouwe mannen die nooit vreemd zullen gaan.

Maar feit is wel dat 1/3 van de huwelijken uitloopt op een scheiding en een groot deel daarvan komt ook doordat 1 van de partners vreemd is gegaan.

Natuurlijk kan je ook potentiële partners tegenkomen in de supermarkt en de bibliotheek maar je beland toch minder snel in bed met een willekeurige vreemde uit de supermarkt dan met iemand met wie je veschillende keren wat bent wezen drinken.
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 20:42:

[...]

Precies. Wederom stampende kleuter visioenen hier. Van mij zou hij alsnog op het terras mogen gaan zitten als het op deze manier moet, de chaggerijn.Van mij part gaat ie wonen op het terras, wat ik al zei, ik heb liever even flink ruzie dan dat mijn vriend gaat zwijgen en neerbuigend naar mij is. Heel erg kleutergedrag inderdaad.
Nee je bent niet onredelijk!
Maar voordat de rest van de info kwam werd er al geroepen;" not amused, ik zou t niet leuk vinden

" etc.

En dan nog: je kunt niet bepalen wat een ander doet of voelt. Dat kun je wel willen en/of porberen, maar is een illusie.
quoteElin "Op mij komt het meer over alsof hij de vermoorde onschuld probeert te spelen omdat hij TO toch inlicht over zijn plannen en ze deze nu zogenaamd dwarsboomt. Een beetje als een stampvoetende peuter"

en stampvoetende peuters hebben moeders nodig.

Kun je als vriendin geen reet mee; tenzij je zn moeder wil zijn.
Precies Under the Ivy. Zo gedraag je je niet tegen je vriendin. Dan kun je een fatsoenlijk volwassen gesprek aan gaan.
Heb lang in een 'mannenwereld' gewerkt (inclusief 'overall') en géén probleem. Daarna in 'vrouwen-én mannen-wereld' en; probleem.

Ging volgens een andere (vrouwelijke) collega té aardig/collegiaal/sympatiek om met een mannelijke collega. (werkte daar inmiddels jaar of 5) Ze 'verdacht' ons ervan een relatie te hebben. Naar mijn idee toen, en nog steeds, nodeloos.("Whááát denkt ze...???" )

Ben daar toen wél over na gaan denken in de zin van; gedraag ik me op een bepaalde manier/ kleed ik me op een bepaalde manier/ zeg ik dingen op een bepaalde manier??? Geen kaas van kunnen maken.

Heeft (mijns inziens) de werk-sfeer niet ten goede gedaan.

Twee jaar later bleken dié mannelijke collega en dié vrouwelijk collega een relatie te hebben.

Inmiddels hebben ze een kindje van bijna 3 jaar, en gaan we allen weer normaal met elkaar om; koffie-tje doen. Met z'n 2-en, 3-en, 4-en, 5-en. Kan nu blijkbaar wel ;) Prima zo.

Vind het voor mezelf niet moeilijk of ingewikkeld om vriendschappelijke relatie met mannen te hebben. Misschien staat mijn 'radar' altijd aan?? Moet er niet aan denken dat ik mijn vriend toestemming vooreen collega-uitje zou moeten vragen. En vice-versa. Ligt wellicht ook aan t soort werk.

Mmmmh; heeft dus niet heel veel te maken met TO-issue;

wilde het tóch even kwijt; discussies over ALLE mannen en ALLE vrouwen zijn niet zo aan mij besteed...

Daarintegen:

TO: Denk dat het wijs is om niet te zwaar te tillen aan allerlei angs-could-would-gedachtes; blijven allemaal feiten die NU niet zijn. Je gevoel/radar lijkt me wél een groot punt van aandacht; is van jou; en das niet voor niks!!! Radar aan; communicatie-lijn met vriend open gooien (als-ie uit-gemokt is natuurlijk ;) en zeggen wat je zeggen wilt.Go you Woman!

Heeft nix met respect te maken, maar met controle.Zou in geen honderd jaar mijn partner dat "verbieden". Zou wel vragen stellen als ik zou denken dat er meer aan de hand is en dan misschien wel " op mijn strepen staan", maar het uitgangspunt in relaties is wat mij betreft vertrouwen, anders hoef ik uberhaupt geen relatie met iemand.
quote:pwh21 schreef op 12 juli 2012 @ 20:48:

[...]

Je man mag vreemdgaan?

Ik heb zelf vriendinnen maar sex of iets dergelijks: nee.Euh als je de afspraak hebt, dat je best een keer sex mag hebben met een ander is het geloof ik geen vreemd gaan? Van mij mag het. Ik snap wel dat je na zoveel jaar samen het wel eens met iemand anders wilt doen. Hij mag het vertellen of hij mag het geheim houden, maar dan ook wel goed geheim houden. Heb er geen last van.
quote:under-the-ivy schreef op 12 juli 2012 @ 20:58:

Heb lang in een 'mannenwereld' gewerkt (inclusief 'overall') en géén probleem. Daarna in 'vrouwen-én mannen-wereld' en; probleem.

Ging volgens een andere (vrouwelijke) collega té aardig/collegiaal/sympatiek om met een mannelijke collega. (werkte daar inmiddels jaar of 5) Ze 'verdacht' ons ervan een relatie te hebben. Naar mijn idee toen, en nog steeds, nodeloos.("Whááát denkt ze...???" )

Ben daar toen wél over na gaan denken in de zin van; gedraag ik me op een bepaalde manier/ kleed ik me op een bepaalde manier/ zeg ik dingen op een bepaalde manier??? Geen kaas van kunnen maken.

Heeft (mijns inziens) de werk-sfeer niet ten goede gedaan.

Twee jaar later bleken dié mannelijke collega en dié vrouwelijk collega een relatie te hebben.

Inmiddels hebben ze een kindje van bijna 3 jaar, en gaan we allen weer normaal met elkaar om; koffie-tje doen. Met z'n 2-en, 3-en, 4-en, 5-en. Kan nu blijkbaar wel ;) Prima zo.

Vind het voor mezelf niet moeilijk of ingewikkeld om vriendschappelijke relatie met mannen te hebben. Misschien staat mijn 'radar' altijd aan?? Moet er niet aan denken dat ik mijn vriend toestemming vooreen collega-uitje zou moeten vragen. En vice-versa. Ligt wellicht ook aan t soort werk.

Mmmmh; heeft dus niet heel veel te maken met TO-issue;

wilde het tóch even kwijt; discussies over ALLE mannen en ALLE vrouwen zijn niet zo aan mij besteed...

Daarintegen:

TO: Denk dat het wijs is om niet te zwaar te tillen aan allerlei angs-could-would-gedachtes; blijven allemaal feiten die NU niet zijn. Je gevoel/radar lijkt me wél een groot punt van aandacht; is van jou; en das niet voor niks!!! Radar aan; communicatie-lijn met vriend open gooien (als-ie uit-gemokt is natuurlijk ;) en zeggen wat je zeggen wilt.Go you Woman!Heb al mijn hele carriere mannen om mij heen hangen die mij meer dan leuk vinden (tot mijn verbazing ook nu nog, ben nb in de vijftig) en voor mij is het altijd heel simpel geweest, mannen met een relatie is een no go, zakelijke afhankelijkheid of meerderen ook niet (1 keer de fout in gegaan, was nog jong en toen ik bijna een bloempot naar mijn baas gooide omdat hij mijn werk (echt onterecht) af zat te kraken omdat we prive ruzie hadden) heb ik ook dat maar als een no go bestempeld. En ja, werk, tennisclub, school kinderen, het gebeurt overal, is maar waar je het opzoekt naar mijn idee.
dus: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten en een gewaarschuwde waard telt voor twee ;)
Ik zou iets tegen je vriend zeggen als:

Ik waardeer het dat je hier nu bent en dat je de afspraak hebt afgezegd.

Niets meer, niets minder.

(Vind het overigens bijzonder dat hij loopt te mokken. Is hij echt zooo teleurgesteld dat hij niet et haar op stap 'mag'?)

Valt van zichzelf ook wel iets over te zeggen.. (Wat je niet moet doen)

To; ik vind dat je goed reageert en vind het knap dat je probeert te achterhalen waar dit gevoel vandaan komt. Zoals je schrijft heb je er 99% van de tijd geen bezwaar tegen als hij afspreekt (man of vrouw), maar deze ene keer zit het je niet lekker.

Ik vind het goed dat je het hebt uitgesproken, ondanks je onzekerheid. Zeg tegen hem dat je het waardeert en hou het er verder bij. Niet alles hoeft in ten treure te worden besproken, zeker als de kans nihil is dat je op een lijn komt te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven