mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
-
jeetje wat heftig Stella. Jullie zullen je wel dood geschrokken zijn of niet?

Hier valt de BV ook beter dan nutrilon. Ze krijgt echt de hik en een borrelbuikje van de KV. Gelukkig kolf ik al meer dus kan nog BV nageven. Maar helemaal naar BV zal niet lukken, ook wegens gebrek aan tijd om te kolven en gebrek aan motivatie trouwens.

Hoe was het in het ziekenhuis Hiro? Het zit je ook niet mee

Kikky al nieuws?

hoera voor de buik van Twiedel en wat fijn niet meer misselijk en moe!

en hoera voor mini want die zit vandaag boven haar geboortegewicht!! jammer dat ze net sliep toen de ggd meneer kwam...
Stella, jeetje projectielbraken had ik ook nog nooit van gehoord, inderdaad schrikken zeg. Wel zwaar hè die gebroken nachten...

Stella, applaus voor nzm, groeit goed zeg!

Tongriempje is geknipt, ging wel goed. Wel brullen en overgeven, maar na 5 minuten weer rustig. Ben blij dat het achter de rug is. Merk net als Loeszie dat ik motivatie om bv enorm op te gaan krikken ook een beetje mis. Vind het best wel veel vragen van mij, zeker nu ik Hera ook nog heb. Nog maar even aankijken hoe het gaat.
ach gossie wat een gedoe voor zo'n kleintje...nou hopelijk gaat het nu een stuk beter met drinken!
Hiro,, hoe gaat het drinken nu? Merk je al verschil?

Stella,, net even gespiekt naar je vakantieadres. Mooie plekje!

Loeszie, hoera voor het geboorte gewicht van wzm..

Hier erg in mineur. Had gisteren ongesteld moeten worden, maar nog steeds niet ongesteld. Dus net test gedaan, helaas gaf die niet zwanger aan . Nu is het afwachten op de ongesteldheid....
Hiro hoe is t nu? Je borstontsteking weer over. Lijkt me heftig en je zet toch door met de bv....stoer zeg!

En Hero zo klein als hij nog is al zon ingreep in t ziekenhuis. Ook stelt t ( in de ogen van t ziekenhuis) niet zo veel voor, toch heftig zeg voor zijn kleintje!

Hoop dat t nu allemaal goed mag gaan.

Pfff als ik die moeilijk bv verhalen lees zie ik ook al beren op de weg, hoewel dat onzin is natuurlijk. Bij jz ging t ook goed, behalve dan dat bv geven eigenlijk niet ging in mijn toestand maar ik hoop dat ik nu na de bevalling m beter minder slecht voel.

Stella babysteltje nog vaker gespuugd? Schrik je ook zeg....jz heeft dat ook 1 keer gedaan maar toen was hij al wat ouder, ik schrok me toen ook zeg.

Loeszie, je klinkt heerlijk verliefd. Jij zag zo veel beren op de weg, valt t erg mee nu?

Chantal, wat jammer zeg....spannend ook dat je jullie al weer voor de 3de gaan. het bevalt dus wel zo redelijk dicht op elkaar?!

Kikky is jou NOD ook al bijna? Ik duim me ook kapot!

twiet, vind t ook echt tijd voor een buikfoto van jou!! En al bijna 20 weken echo!! Willen jullie t geslacht weten? Bij twietie hebben jullie t een verrassing gelaten toch?

Hier gaat t ook wel goed. Af en toe wel flink moe maar dat komt ook omdat ik soms niet zo goed slaap. Jz is met dagen ook echt aan t peuteren en ik merk dat ik dat slecht kan hebben, kost me veel energie. Gelukkig wisselt hij de dagen wel af haha. Maar ben er wel weer uit dat full time moeder eigenlijk niets voor mij is. De sleur zit er zo in en elke keer weer verzinnen wat in de ochtend te doen, want heel de ochtend thuisblijven is veel vermoeiender met die kleine druktemaker..

Voel de baby erg goed en vaak trappen/ bewegen...geniet ik zo van. Op de 20 weken echo bleek de placenta toch achter te liggen ( hoe die met de pretecho nog voor kon liggen is mij een raadsel) een dat merk ik ook. Zo veel meer gevoel als bij jz!

Geeft wel vertrouwen....

Bijna eruit hoe we de babykamer gaan doen evenals de geboortekaartjes, we zaten zo in meisjessfeer haha

Alleen de naam.....ik heb er een nu maar juaman vind t nog niets...we hebben nog even natuurlijk maar t is zo moeilijk een jongensnaam!

En nu moet ik aan t werk, was al om 7.30 uur begonnen omdat ze voor de cv ketel komen ( tussen 7.30 en 9 uur.....en ja dus niet om half 8 blijkt)maar geen zin...
Jua, wat heerlijk dt je de baby zo goed voelt. Fijn om dat getrappel te voelen. Kan mij goed voorstellen dat je het lastig vind om entertainment te bedenken voordele dag. Heb ik ook wel op mijn maandag. Vaak ging ik dan ergens op visite, dat brak de dag altijd wel.

Chantal, jammer zeg. Knuffel voor jou! Had je je heel erg ingesteld op meteen zwanger zijn?

Stella, heeft babystelt nog weer zo heftig gebraakt? Nog meer live verzadigde voedingen gehad?

Loeszie, vind je foto's op Facebook echt super leuk iedere keer, wat een mooie meisjes heb je toch.

Borstontsteking lijkt bijna weg. Nog wel wat warm, maar rode plek bijna weg. En alleen als ik heel hard druk nog een soort hard bobbeltje. Als die blijft ga ik nog wel even naar huisarts. Alles nu aan het kolven en Hero kan daar net mee uit de voeten, dus hoef nog niet bij te voeden. Denk dat ik nog maar even tijdje door ga met kolven, gaat vrij makkelijk en snel en doet ook geen pijn.

Kikky, duim voor je!

Nu kinderliedjes aan het luisten met Hera, ze is helemaal met haar hoofd aan het meeschudden.
Even snel tussendoor...de krampjes zijn hier nu ook en mini heeft ook gisteravond gespuugd. Heb ook echt het idee dat de nutrilon niet lekker valt. Stomme was dat lief nog een heel flesje gekolfde melk in de koelkast had staan dat hij kon geven. En mini lag vannacht in haar wiegje (eerst las ze tussen ons in op bed) en prompt is ze weer lek geprikt op haar hoofdje. Stomme kutmuggen

Ik vind het (net als Sap toen) wel weer lastig hoor zo'n baby. Omdat ze spuugt denk ik dat ze daarna weer honger heeft. Ze geeft dan ook weer tekenen van honger (mondje open gesperd, tongetje opzij). Maar spugen betekent toch ook te veel gedronken? Vind het maar lastig wat ik dan moet doen, voeden of pinkje want zuigbehoefte? Gister is ze dus rond 23.30 gaan slapen na die spuugsessie (volgens lief was het best veel) en toen rond 3.30 heb ik haar BV gegeven en daarna heeft ze tot 6 uur enorm liggen persen en kreunen Daarna om 6 uur weer in bed genomen en aan de borst gelegd. Om 8 uur had ze nog honger en toen maar weer een flesje gemaakt. Nu rond 11.30 in de doek gedaan en na heel lang knorren en kreunen ligt ze nu out. Er kwam ook nog een hele late boer. Het blijft een gedoe allemaal met het voeden dus..

Stella heb jij het idee dat de Friso beter aanslaat? Sowieso blijft de BV altijd binnen, de nutrilon 2 van de 3 voedingen zeg maar..
Oh en Jua we zitten evengoed op een roze wolk hoor! Dank voor alle leuke complimentjes over onze dames

En qua beren: tot nu toe is lief thuis als NZM ook thuis is, maar ik zou echt niet weten hoe ik alles moet doen als ik alleen thuis ben met de meiden....maar goed 1x moet de eerste keer zijn. Maar ik zie er nu al als een berg tegenop. Zeker als het me niet lukt om de mini te laten slapen...pfffffff

Ik had dat ook dat de placenta bij mini niet voor lag, je voelt dan echt veel meer he?

Chantal jammer zeg!!

Oh mini huilt...
Hiro fijn dat kolven zo goed gaat! Ik kolfde vannacht 50cc, was helemaal trots. Maar lang niet genoeg dus...

Stella hoe is het daar?
oooh lees net dat Stelbaby in het ziekenhuis ligt...arm ding hopelijk is hij snel weer beter! Blijf je kolven?
Loeszie, wel een zoektocht hè met dat drinken. Ik interpreteerde open mondje altijd als honger, maar Hero doet het dus ook als hij wil zuigen. Probeer gewoon maar wat meer op de klok te voeden en als er nog geen drie uur tussen zit dan kijken of hij met pink ook rustiger wordt. Dat kan overigens natuurlijk beter als je hem melk in flesje geeft, want dan weet je wel echt of hij iets binnenkrijgt. Hoeveel en hoe vaak kolf jij nou dan?

Stella, las dat je mannetje in het ziekenhuis lag. Wat schrikken zeg. Hoop dat hij nu al wat minder verkouden is en weer lekker met jou mee naar huis mag. Had hij ook veel koorts?

Twiedel, mooie foto van je buik zeg. Wek grappig voor mijn gevoel ben je nog helemaal niet zo lang zwanger, maar je bent gewoon al bijna op de helft! Weet twietie het eigenlijk al? En beseft ze het ook?
Hoi meiden!

Even weinig hier geweest om zelf te posten, wel elke dag meegelezen.

Chantal, wat jammer en teleurstellend, bah! Ik hoop dat je nu dan ook snel ongesteld wordt en jullie op naar de volgende ronde kunnen! Kan me goed voorstellen dat je wanneer je de beslissing hebt genomen je gewoon zo snel mogelijk wilt dat het raak is! Ben ook wel erg benieuwd naar een recente foto van je meiden, wil je die eens eentje op onze Mojo FB zetten?

Twiedel, wat een mooie buik heb je! Heel bescheiden en mooi! Voel jij al beweging (of had je dat al eens verteld)? Ben ook wel benieuwd of jullie deze keer het geslacht van de baby willen weten!

Loeszie, wat naar he, die krampjes. Hier was het heel duidelijk in de avonduren, tussen 19 en 22 uur. Kan me voorstellen dat het pittig is die combi tussen BV, FV en kolven. Wanneer is je eerste dag alleen met de meisjes? Het is zo opnieuw wennen he, aan de signaaltjes en dingen die je babytje aangeeft. Ik vond dat echt een herhaling van de eerste keer, dat proberen erachter te komen wat er is. Moet ik zeggen dat het vanaf een week of 6 ineens heel goed en makkelijk ging, het ging dus wel sneller dan de bij de eerste. Toen begonnen de krampjes ook af te nemen, zal er vast mee te maken hebben.

Overigens herkenbaar een grote boer die dwarszat. Ik had soms zelfs het idee dat dat de reden was dat ze rustig een uur of 1,5 onrustig en huilerig was. Wel heerlijk dat ze bij je in de doek wel rustig is en lekker slaapt

Wat betreft die draagmeet weet ik het nog niet zo goed. Via de overkant hebben we ook een meeting 2 dagen daarvoor, met een hoop draagsters. Voor mij lekker dichtbij. Dus wat betreft tips etc hoeft het waarschijnlijk niet meer perse, maar eigenlijk wil ik jou meisje wel heel graag zien! Kan je aangeven dat ik misschien mee kom? Dan kijk ik nog even wat ik doe. Of is dat lastig denk je?

Jua, ben heel benieuwd of jullie weer zo’n mooie naam bedenken als voor JZ. Moeilijk he om iets bijpassends te vinden! Heerlijk dat getrappel in je buik en dat je daar zo van geniet!!

Kikky, hoe staat het met je NOD? Ben erg benieuwd! Zag trouwens dat je wasmachine weer stuk is, wat een drama! En een pech, bah! Hoe is het met je grote mooie meisje?

Stella, schrok van je berichtje op FB! Hopelijk is de observatie goed gegaan en blijkt dat er niets ernstigs aan de hand is met je kleine babytje! Ben je doorverwezen door de VK of huisarts of heb je zelf aan de bel getrokken?

Hiro, ik vind je echt een bikkel hoor. Wat een narigheden allemaal bij elkaar, die ontsteking, dat tongriempje (wat lijkt me dat zielig) en het kolven steeds. Je krijgt het wel even voor de kiezen! Maar als ik die mooie foto’s zie van Hero snap ik het en zie ik waar je het allemaal voor doet!

Lusy, hoiii! Wat een prachtige plaatjes van jou met je meisje op FB! Echt mooi, om op een doek te laten drukken!

Nou, hier gaat alles lekker! Met de meiden loopt het allemaal prima. Sapje is al twee weken uren per dag ‘op een grote paddenstoel’ aan het zingen, zo lief! Verbaas me toch steeds over hoeveel kinderliedjes ze letterlijk kan meezingen!

Babysapje gaat ook goed, lekker tevreden, lief en vrolijk meisje. Nog lekker aan de flesjes, de eerste hapjes bijvoeding komen wel rond haar 5 a 5,5 maand.

Omdat ik bij Sapje alles zo goed bij hield kan ik ontwikkelingen en stapjes goed vergelijken. Sapje had nu haar eerste fruit al gehad, al eens in de kinderstoel gezeten, stond veel op onze schoot en rolde af en toe om van rug naar buik. Allemaal dingetjes die Babysapje nog niet doet. Maak me er geen enkele seconde druk om, maar vraag me wel af of het verschil hem echt in het andere persoontje zit of waren wij bij Sapje veel meer aan het stimuleren en proberen wat ze al kon? Ik heb die behoefte nu echt veel minder, merk daarin bij mezelf echt een verschil, nu al. Wil dit ukkie het liefst zo lang mogelijk klein houden. Ik vind het zo heerlijk zo’n frutje! (en oppassen dat ik haar niet altíjd zo klein blijf houden )

Vandaag mn laatste dagje werken van deze week, en heb dan vakantie! Vrijdag vliegen we (met mijn zusje) aan het einde van de middag naar Zuid-Spanje. Mijn ouders zijn daar al, hebben een mooi huis gehuurd, wij hebben het gastenverblijf van het huis. Even een weekje lekker relaxen. We kunnen vast nog een of twee avonden lekker samen weg en een hapje eten. Zin in! Hoewel ik het ook een beetje spannend vind, dat vliegen met 2 ukkies. Komt allemaal goed, het is van te voren even regelen en bedenken wat we hoe en waar meenemen, maar als we eenmaal weg zijn kan het echt relaxen beginnen.

(nu nog bedenken welke draagdoek ik mee ga nemen voor op het vliegveld/ in het vliegtuig… )

Dus mocht ik hier weer even niet zijn komt dat omdat ik in Spanje aan een zwembad lig! Hoop af en toe ergens nog te kunnen komen spieken hier of alles met iedereen en die kleine babytjes goed gaat!
Hiro we gaan inderdaad proberen wat meer regelmaat erin te brengen. Ik kolf trouwens maar drie keer per dag. Meer red ik niet. Ik kolf nu tussen de 20-50cc. Die 20cc is toch alweer meer dan een uur na de voeding. Kun je nagaan hoe het niet opschiet. Die 50cc is snachts rond 1.30.

Fijne vakantie Sap!! Lekker hoor. Ben benieuwd hoe het vliegen gaat!
Ff snel sap je hebt sapjes echte naam in je stukje staan !!!!!!
Haha Jua je was mij voor... Viel mij ook op namelijk.

Sap, klinkt als een heerlijk vooruitzicht die vakantie. Door al die vakantieplannen krijg ik spontaan ook zin om naar een zonnig oord te gaan. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat in het vliegtuig. Zou ik ook wel spannend vinden.

Loeszie, wel frustrerend lijkt mij als kolfopbrengst niet genoeg is voor hele voeding. Hoe vaak voed je nu zelf dan?

Ik kolf nu 7 tot 8 keer per dag, probeer overdag om de 2,5 uur te doen om Hero bij te houden... Zit op 100 cc per kolfsessie, was bij Hera ook veel meer.
Ik voed alle voedingen zelf behalve die in de late avond. Zit dus ook vaak en lang met mini aan den tiet. Maar productie blijft achter...
Stella, hoe is het met jou en je kleine man? Ik maak me best zorgen om jullie. Ik hoop dat alles goed is en het inderdaad een simpele verkoudheid was. Mocht je wel de hele nacht bij hem blijven? Veel sterkte!

Loes, mag ik vragen waarom je 3 keer per dag kolft? Ik heb dat zelf helemaal niet gedaan in het begin en er eerlijk gezegd ook nooit aan gedacht. Is dat alleen om je productie op peil te houden? Helpt het niet genoeg om haar veel aan te leggen? Het klinkt allemaal erg ingewikkeld, dus ik zou het zo fijn voor je vinden als je niet meer hoeft te kolven. Maar 50 cc vind ik ook iets om trots op te zijn hoor! Dat is al behoorlijk wat in de eerste paar weken.

Hiro, gelukkig is de borstontsteking bijna weg. En wat is Hero een held zeg, dat hij zo snel over het knippen van het tongriempje heen was. Merk je nu ook niet meer dat hij er nog last van heeft? Jammer dat het drinken alleen nog niet beter gaat.

Jua, wat leuk dat je de baby zo goed voelt! Ik denk af en toe wat te voelen, maar het is nog niet heel duidelijk. En namen... pfff, wat is dat lastig he? Ik ben elke keer aan het zoeken, maar ik ben nog niks tegen gekomen waar ik echt weg van ben. Het is het allemaal net niet. Ik denk dat we het dit keer heel moeilijk gaan krijgen.

Wij willen inderdaad weer niet weten wat het geslacht is, maar op een of andere manier heb ik al vanaf het begin heel sterk het gevoel dat dit een jongen is. Terwijl ik voordat ik zwanger was altijd dacht dat wij twee meiden zouden krijgen. Dus ik ben wel benieuwd of mijn gevoel nu klopt, maar we hebben toch besloten om het weer een verrassing te laten zijn.

Sap, oh Zuid-Spanje! Ik ben wel jaloers hoor! Lijkt me heerlijk om naar de zon te gaan. Snap dat je het vliegen spannend vindt, maar met jullie twee makkelijke meiden gaat dat vast goed. Ik verheug me nu al op de prachtige vakantiekiekjes!

Dat zingen is trouwens heel herkenbaar. Ik hoor nu ook regelmatig liedjes die ze op de opvang heeft geleerd. Zo leuk dat ze dat al steeds duidelijker kan maken. Vandaag zong ze een liedje dat ik niet kende, maar ik kon wel wat woorden goed verstaan. Dus heb ik het op youtube opgezocht en ze was helemaal blij dat het het goede liedje was. Gelijk enthousiast meezingen, zo lief!

Chantal, jammer dat de test negatief was. Maar zolang je niet ongesteld bent, kan het nog....

Kikky, heb jij al getest of is het nog te vroeg? Ik blijf voor je duimen!

Mez, als je nog meeleest, gaat bij jou alles goed? Heb je de eerste echo al gehad?

Lusy, wat een leuke foto's van je meisje op FB! Ze lijkt heel erg op jou of niet?
-
Blij te lezen dat het meevalt Stella! Al is een verkoudheid inderdaad wel heel zielig voor zo'n kleine baby. Hopelijk is hij er snel vanaf!
Stella, wat fijn dat je weer lekker thuis bent. Wel even ruw uit je coconnetje gerukt op deze manier. Ik hoop dat alles met babysteltje weer veel beter gaat.

Loeszie, respect hoor om naast de voedingen ook nog te kolven om productie omhoog te krijgen. Hoop dat het een beetje zoden aan de dijk zet.

Hero drinkt wel beter nu. Wel uit de fles, want ben even klaar met live voeden en kolf alles. Geeft mij meer rust en hierdoor hou ik het denk ik ook langer vol. Hero heeft alleen zoveel last van krampjes, echt zo zielig. Gisteravond was hij gewoon aan het krijsen. Lactatiekundige adviseerde nu om zelf even geen zuivel in te nemen, misschien dat dat helpt.

Kikky, duim voor een mooie test voor jou.

Mez, voor als je meeleest, hoop op mooie echo van mez 2.0.

Twiedel, heb je al bijna vakanties? Gaan jullie eigenlijk nog ergens heen? Ben benieuwd of twietie nou een broertje of zusje krijgt? Heb je stiekem nog een voorkeur, behalve natuurlijk dat het gezond is?

Sap, laatste loodjes op het werk nu?! En dan naar de zon, zag veel goede weerberichten over Spanje voorbij komen.

Jua, hoe is het met jou? Contact met je vader nog steeds op vriespunt?
Stella, wat fijn dat je met steltje weer thuis bent. Heftig om die foto te zien op fb.

Sab, fijne vakantie.

Loeszie,, wat een schattig pakje heeft wzm aan op fb. Cute. Én 50 cc is zeker een mooie opbrengst.

Vind het heel knap van jullie, loeszie én stella, dat jullie het geven van bv én alles wat er bij komt kijken zo goed volhouden én ook er relax mee omgaan.

Hiro,, arme hero. Hoop dat het niet gebruiken van zuivel helpt tegen de kraampjes. Zo zielig om te zien bij zo'n kleintje.

Hier nog steeds niet ongesteld. Had met vriendlief afgesproken in zaterdagochtend te testen. Maar met besloten om nu te testen. Én ja hoor : Ik ben zwanger!!!! Zit te shaken hier. Zo blij én ook zo bang. Kan alleen maar hopen dat alles goed gaat Pffff, .zit hier nu ff toch potje te huilen. Maar ben bovenal erg blij!!!
Whaaaa Chantal!! Wat geweldig! Snap heel goed dat je er ondersteboven van bent. Of het nu de eerste of derde keer is, zo'n positieve test blijft bijzonder!! Gefeliciteerd!

Stella, hoe is het vandaag? Ben je een beetje bekomen van de schrik? Knapt babysteltje al op?

Hiro, voor de krampjes van Hero. Dat is echt niet leuk. En als het jou rust geeft alles te kolven en dt gaat goed, zou ik dat ook lekker blijven doen.

Wij hebben inderdaad volgende week vakantie. Alleen morgen nog even werken. We hebben niks geboekt, kijken straks wel of we nog weg willen. Maar we zullen niet de grens overgaan, misschien een weekje in nl.

Ik heb trouwens heel sterk het gevoel dat we deze keer een jongen krijgen maar dat is nergens op gebaseerd. Ik ben benieuwd of dat gevoel klopt maar we willen het toch niet weten van te voren.

Sap, fijne vakantie!! Geniet ervan!
-
Wow Chantal, wat een super nieuws!!! Van harte gefeliciteerd. Dat het maar een mooi en gezond broertje of zusje voor DC en BC mag worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven