mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Jaaa gefeliciteerd Chantal

Hier gaat het redelijk. Wel krampjes. Ik vind het weer zo zielig maar volgens mij is er geen bal aan te doen. Ze moeten er gewoon doorheen. Mini is trouwens een echt knorretje. Een lawaai dat ze kan maken! NZM sliep vanaf 6 weken in haar eigen kamertje en ik denk dat mini over een paar weekjes ook gast verhuizen. Ik heb van 3 tot 6 naar haar gekreun/ gepers en af en toe een piepje liggen luisteren

Stella hier wordt mini ook lui vd fles. Blijft gedoe.

Twiedeltwiet ik kolf nog naast de bv om de productie te verhogen. Ik heb niet genoeg voeding en met kolven kan ik toch nog 1 voeding bv extra geven. Ik zit nu op 1/3 KV. Ga proberen om het vandaag iets af te bouwen. Ben alleen thuis dus kan lekker veel aanleggen. Mini drinkt trouwens ook niet vaak genoeg voor een goede productie. Ze drinkt denk ik in totaal 7x. Terwijl 10-12x beter zou zijn. Maar goed genoeg hier over.
En nog een voor stelbaby!! Fijn dat er niets ernstigs was. Enorm schrikken je kindje aan allemaal slangetjes
wow chantal, zwanger! gefeliciteerd!!!
hey meiden!

kwam even bijlezen! We komen net terug van vakantie.

En wat lees ik: chantal zwanger!!!! Gefeliciteerd! Ik vond trouwens dat iedere zwangerschap weer heel andere zorgen met zich meebracht... Ben benieuwd of jij dat ook zo zal ervaren...En om je maar alvast een hart onder de riem te steken: van 1 naar 2 kinderen gaat vrij vloeiend, maar de derde is toch weer passen en meten.... Maaar zooooooo gezellig een "groot" gezin!

Was ook zo benieuwd naar Kikky.... ze had aan het begin van de week haar NOD toch?

Rest haaaai! Ik ga wat vakantiewas draaien.
Wat een rust hier, kwam ook even kijken voor kikky. Maar nog geen nieuws, dus duimen blijven draaien.

Carla, heb je een leuke vakantie gehad? Weer door de wassen heen?

Ga zo lekker naar bed, even bijslapen. Hero meldt zich nog steeds om de 3 tot 4 uur dus best wel zwaar met name 's nachts.

Chantal, nieuws al beetje geland?

Sap, veilig in Spanje aangekomen?

Loeszie en Stella, hoe gaan bij jullie de nachten?
Nachten gaan hier goed! Mini slaapt soms al 6 uur achter elkaar..Verder is het druk druk druk met 2 kindjes..

Ik slik nu domperidon als laatste poging om volledig op de BV over te kunnen gaan zonder dat stomme gekolf. Ben aan het proberen om de Kv langzaam af te bouwen. Eergister nog 3 flesjes van 60cc gegeven over 24 uur, gisteren zaten we op 150cc. Hopelijk vandaag nog minder. Als dat niet lukt ben ik er wel klaar mee en heb ik er voor mijn gevoel (bijna) alles aan gedaan. Hoe gaat het bij jullie?
-
vakantie was heerlijk. We zijn lekker in onze eigen provincie gebleven, maar dan helemaal op het 3 landenpunt.

domperidon kan zonder recept worden verkregen bij de apotheek. Misschien een andere naam maar zelfde werkzame stof.

Heel veel succes dames. Ik vind het super knap dat jullie ondanks kloven/kolven/verkoudheden en alles wat ik nog meer lees dit nog zo goed volhouden!!!!
Wow Loeszie zes uur slaap achter elkaar klinkt goddelijk. Waar je als moeder al niet blij van kan worden... ;) Wat goed dat je bv steeds meer kunt uitbouwen. Ik vind je wel een echte bikkel hoor.

Arme babysteltje nog steeds verkouden dus. Ook nog koorts? Is kolven voor jou nog een beetje vol te houden dan?

Carla, hebben jullie gekampeerd? Scheelt wel dat je in het zuiden was, is het toch altijd weer een paar graden warmer.

Vannacht 4 keer wakker geworden door Hero. Om 23.15, 02.15, 05.00 en 08.00 maar goed we gaan gewoon vroeg slapen, pak je al met al toch wel je uurtjes. Moet zeggen dat we het ook net als een legeroefening aanpakken. Hiroman verschoont, ik maak flesje warm, hiroman geeft flesje, ik kolf en 15 minuten later slapen we allemaal weer. Alleen na de voeding van 05.00 uur heeft hero meestal heel veel krampjes en kan hij alleen nog slapen op zijn buik op 1 van ons. Dat is wel wat lastig.

Vandaag trouwens laatste weekend bezoek, dus ga ook echt slingers weghalen en cadeaus opruimen. Wel gek dan is voor mijn gevoel de kraamperiode echt afgesloten. Volgend weekend en weekend erna zijn we zelf de hort op, ook wel weer eens lekker om uit de cocon te komen.
Wat rustig hier!

Zonde met al die verse baby's

Ben benieuwd hoe met met babysteltje is, gaat het alweer iets beter? Zo'n keintje wat zo verkouden is... zielig. Op de fotos lijkt hij wat rossig te zijn, of is het blond? In ieder geval vind ik het een prachtig mannetje wat nietheel veel op zijn mooie broer lijkt?

Loeszie; leuk die fotos van mini met die kaartjes! Word een hele reportage zo! Doet de domperidon zijn werk?

Hiro, klinkt inderdaad als een hele onderneming dat voeden in de nacht. Maar fijn dat hiroman zijn steentje bijdraagd. Hier heb ik het bij alle 3 alleen moeten doen. Het excuus was; je moet toch zelf voeden, moeten we dan écht met zijn 2-en opstaan? Enne; jij kunt toch smiddags een dutje doen?... grrr.

De kraamperiode afsluiten is ook een afsluiting van het hele kleine gebaby. Maar ook wel weer lekker toch even flink opruimen?

Kikky, jammer dat je hier evn niet bent... dikke

En hiro; we hebben niet gekampeerd hoor. Gewoon een bungalowhuisje. Zelfs een speciaal ingericht kinderhuisje, met gevulde speelkamer, muurschilderingen en een klimtoestel in aan de achtertuin. Ideaal.
-
Wat jammer dat het weer niet gelukt is Stella. Vooral omdat ik weet je het zo graag wilde. Maar het klinkt wel alsof je helemaal achter je beslissing staat en dat is het belangrijkste.

Ik ben misschien wel geïnteresseerd in je kolf, zullen we er even over mailen?

Hebben ze vanuit het ziekenhuis eigenlijk gezegd hoe lang de verkoudheid mocht duren? Als de druppels morgen voor het laatst mogen, moet het daarna ook maar snel afgelopen zijn. Het is zo zielig voor zo'n kleintje. Hoewel... klein... ik vind hem er al als een beste kerel uit zien hoor! Knappe vent! Bij de geboorte dacht ik dat hij best op Steltje leek, maar nu zie ik het ook niet meer zo. Echt een eigen persoontje.

Hiro, wat fijn dat je 's nachts zo snel weer kunt slapen. Al lijkt het me zelf echt vreselijk om 's nachts te moeten kolven. Maar zo te lezen gaat het je gelukkig makkelijk af.

Heb je het druk gehad met bezoek? Moet jij over een paar weken alweer werken? En ben jij al eens een dag alleen geweest met de twee kleintjes?

Loes, druk dus! Lijkt me niet meer dan logisch. Ook druk met veel bezoek of valt dat mee? Merk je al effect van de domperidom? Heeft WZM vandaag weer wat minder KV gehad?

Carla, wat lekker dat je op vakantie bent geweest. Je had mooi weer of niet? Beter dan deze week in ieder geval, want het is nu echt prut

Kikky, ik ben ook benieuwd hoe het met je is. Laat je nog wat horen? Ik duim voor goed nieuws.

Om maar even mee te doen met de bv-verhalen... hier lijkt het nu echt te stoppen. Ze drinkt nog wel, maar een stuk minder en er komt volgens mij weinig uit. Wel bijzonder hoe snel ze zichzelf een nieuw ritueel heeft eigen gemaakt. Ze wil nu per se een flesje melk mee naar bed. Die drinkt ze dan eerst op en vervolgens sabbelt ze nog even aan de borst om daarna rustig in slaap te vallen. Ze slaapt nu 's nachts een stuk beter (nog wel naast mij) dus mijn kleine meisje is echt groot aan het worden.

Leuk nieuws: sinds een paar dagen voel ik de baby heel goed! Vanavond echt een paar duidelijke schopjes gehad
Stella wat rot dat t weer niet helemaal wil lukken met de bv, die verkoudheid ( waarom is t dan ook herfst in de zomer) maakt t niet makkelijker natuurlijk. Je hebt er iig hard aangetrokken!

Hopelijk is babysteltje nu snel van zn verkoudheid af!

Ik ben ook wel geintresseerd in de borstkolf!!!

Maar twiet was eerst natuurlijk.

Hiro goed geregeld zo de nachten... Goede

samenwerking zeg!

Dat kolven alleen snachts.... Pfff

Verder nig Lekker op pad geweest?!

Loeszie bij jou schiet t dus ook nog niet zo op

met je productie ( mmmm dat klinkt wel heel erg

als een fabriek ?!)

Helpt de medicatie?

Twiet, twietie dus aan t " afkicken" van de bv.

Op zich wel mooi dat ze t zo zelf aangeeft,

straks natuurlijk een " verse" baby aan de borst

dus misschien ook wel makkelijker al kan ik me

voorsteelen dat t ook ff slikken is?

En de baby dus goed aan t voelen, heerlijk is

dat he?!

Wanneer heb je nu ook al weer de 20 wk echo?

Ik ben benieuwd of jouw gevoel tov t geslacht in

je buik wel klopt maar begrijp dat we dat pad in

dec zullen weten...

Carla klinkt als een leuke vakantie! Wel jammer van t hollandse weer...

Hier ook veel beweging in mijn buik, zo veel

verschil met jz, placenta nu dus achter en dat

schijnt dus echt heel veel te schelen. Ik vind t iig

heerlijk. Jz heeft ook al paar keer een reactie

gehad als hij zijn handje op mn buik legde. De

baby schopt dan vaak, zo bijzonder. Al begrijpt

jz er natuurlijk nog niet veel van.

Nog heel ff en dan is hij ook al weer 2 jaar en ik

vind hem ook zo groot worden. Hij kletst en zingt

heel de dag. Af en toe flinke peuterbuien en

tussendoor nog steeds mijn lieve

knuffelmannetje...

Zn verjaardag kan ik me nog wel druk over

maken, er komt waarschijnlijk bijna niemand. Vind ik wel sneu. Naast vakanties is t contact

met mn vader( ouders) nog steeds slecht. Heb

voor ik op vakantie ging nog wel een mailtje aan

mn vader gestuurd en sindsdien toont hij wel

initiatief door een sms je te sturen. Dat is al een

groot verschil... Ze zijn nu nog op vakantie en

komen 2 dagen voor jz's verjaardag terug. Maar

of t handig is ze nu uit te nodigen na een jaar

amper geen contact en ruzie.....

We gaan iig de dag zelf met zn 3 tjes een

feestje vieren dat staat vast!!!
Carla, klinkt lekker zo'n ingericht huisje. Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat mannen ook konden besluiten om niet te helpen bij het voeden. Nou ja ik vind het niet meer dan normaal als ik beneden aan het kolven ben dat hij voeding op zich neemt.

Stella, geeft het ook rust nu je besloten hebt te stoppen? Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan. Hoop dat babysteltje snel van zijn verkoudheid af is.

Twiedel, wel vreemd zeker dat twietie nu bijna van de borst af is. Zo'n lange periode van jullie samen geweest.

Jua, Pfff lijkt mij wel verdrietig zo'n verjaardag wil je toch graag met aantal mensen delen. Leuk dat je baby zo goed voelt.

Geluid van boven, tijd voor eten. Hier ven dip, beginnende borstontsteking maar nu aan de andere kant. Weet niet hoe lang ik het nog trek.
Jua, ik wil wel de verjaardag van JZ komen vieren! Ik heb toch vakantie en wil best langskomen hoor. Twietie vindt het vast ook heel leuk om jouw casanova te komen feliciteren.

Hiro, balen dat je nu weer een borstontsteking lijkt te krijgen. Snap dt je er doorheen zit. Dikke voor jou.

Tja, het voelt wel gek dat de bv zo terugloopt maar ook fijn dat het zo vanzelf gaat. Toch verwacht ik niet dat ze snel helemaal stopt. Misschien blijft ze droogdrinken tot er weer melk is. Het maakt mij niet uit, we zien wel hoe het gaat.

Ik zit nu beneden af te koelen want werd net zo boos op twietie. Ze wilde weer haar kleren niet aan en schopte alles uit. Terwijl we zo naar b allorig willen gaan. Kon het echt niet hebben dus heb twietman naar boven gestuurd, hij mag het oplossen. Door de Zwangerschap is mijn lontje toch iets korter.
Oh nee Hiro dat meen je niet... Het zit je echt niet nee hè? fijn dat hiroman zo goed meehelpt. Respect voor jou carla dat je get. Allemaal in je eentje deed met drie kinderen. Hier helpt lief wel mee maar door debv komt het grootste deel toch op mij neer.

Stella wat jammer zeg. Maar wat je zegt: als het geploeter te weinig opleverd kun je je tijd beter besteden aan extra knuffelen met je baby, je lief. Of slapen natuurlijk opluchting? Of toch wel weer erg balen? Ik sta er zo anders in dan toen. Vond het toen zo erg dat het was 'mislukt'. Ik voelde me zelf soms mislukt. Dat heb ik nu gelukkigniet. Domperidon helpt zeker voor mijn productie. WZM heeft gister nog maar 90cc KV gehad. Vannacht gekolfd en bv gegeven maar toen ze daarna 2 uur later weer kwam heb ik lief gevraagd om flesje te geven. Heb toch te weinig motivatie om snachts ook volledig bv te geven. Ook het minstens 12x aanleggen staat me tegen. Ook omdat mini maar 6 à 7 x drinkt. Ik weet precies wat ik zou moeten doen maar ik doe het zo slecht met te weinig slaap. Maar goed voorlopig gaat het goed zo met ons en gaan we ook zo verder met deze combi. WZM is in ieder geval een geduldige baby in vergelijking met haar grote zus en ze doet het zo goed *trots*. Afgelopen nacht was dit het schema: 21, 1.30, 4, 7.30. Maar niet na elke voedING slaapt ze gelijk hoor. Zeker na KV krijgt ze de hik of krampjes. Of ze gaat een uur liggen persen/kreunen.

Jua wat verdrietig van het slechte contact met je ouders. Hopelijk besteden ze toch aandacht aan jz zijn verjaardag. Enne jullie zijn in ieder geval met zijn viertjes!

Twiedeltwiet wat schrijf je lief over je kleine meisje ze worden echt al groot hè? Zeker als er straks weer een mini is dat lijkt de oudste ineens zo groot op de cOmmode! Nzm gaat ook steeds meer praten en weet precies wat ze wel en niet wilt. En haha de Regenlaarzen vielen hier ook zeer in de smaak! Ze trekt ook steeds mijn laarzen aan, echt schattig!
Oh cross post..

Naakt naar ballorig is zeker geen optie hè?

Ik betrap me er soms oP dat ik NZM probeer om te kopen. Als je dit doet dan krijg je rozijntjes. Geen opvoedtips hier dus..vind het soms ook knap lastig met ons pittige dametje!
Daar betrap ik me af en toe ook op hoor. We hebben nu ook al een paar keer gezegd dat we zo niet naar de speeltuin kunnen maar ik vraag me af in hoeverre ze die consequentie begrijpt. Ik hoor nu van boven: 'wil niet broek aan!!'. Denk dat we maar een andere tactiek moeten toepassen, even afleiding zoeken ofzo, want dit wordt een groot drama.

Ik vind het knap dat je zo blijft kolven Loes! Ik weet niet of ik dat hedaan zou hebben. Hopelijk is het binnenkort niet meer nodig en helpt de domperidom voldoende. En weinig slaap is killing. Vooral een paar weken na de bevalling als de grootste adrenaline rush uit je lijf is. Kun je 's middags af en toe een dutje doen?
Ik kolf maar 3x en dat doe ik eigenlijk zodat ik dan kan slapen terwijl lief de late fles geeft. En ik heb wat extra sla ik denk dat mini even niet genoeg heeft aan de bv. Vind het niet zo vervelend dat kolven eigenlijk. Op een of andere manier vind I'm het fijn om te zien wat eruit mijn borsten komt ofzo
Soms dan drijf ik ook wel mijn zin door hoor. Tandenpoetsen moet dus dan kont er hier de houdgreep aan te pas. Of ik wurm haar in een broek. Sommige dingen moeten nu eenmaal. Maar liever niet op die manier, want leuk is anders
Mijn kolf gaat later ook nog in de verkoop hè? Ik ga op een gegeven moment wel over naar fv. Denk ergens in sept.
er zijn idd dingen die "moeten". Tandenpoetsen is hier ook niet geliefd. Maar als ik vraag; laat me eens kijken wat jij allemaal gegeten hebt, dan maakt hij zijn mondje open. Dan zeg ik; hier zie ik een appeltje en dan poets ik een stukje. Als het mondje weer op slot gaat, zeg ik laat eens kijken wat je nog meer hebt gehad vandaag. Dan maakt hij weer open en zeg ik hier zit nog een beetje boterham en dan poets ik weer. Und zo weiter. Werkt hier heel goed.

Maar aan tafel blijven is ook soms moeilijk. Dan maar een paar keer terug zetten en even huilen. Negeren of afleiding werkt hier het beste.

Verder gooit hij met spullen als hij heel boos is. Dan moet hij op het strafstoeltje voor 2 minuten. Hebben we bij alle kinderen toegepast. Zonder echt boos te worden, maar duidelijk zijn dat het niet getollereerd word. En met kookwekkertje. Minuten naar gelang leeftijd.
We zijn in b allorig! Uiteindelijk onder luid protest een jurk over haar hoofd getrokken. Geen broek aan want 'ik heb niet koud' (stiekem best trots op zo'n goede zin ). Ze is nu vrolijk aan het spelen dus het komt nog goed vandaag :-)
Hier ook schuldig aan af en toe " omkopen" hoor. En zeker dingen die moeten maar kost me momenterl zo veel energie.

En dat lontje is door de hormonen ook erg kort. In combi met jz die van volhouden weet ( waar zit toch de uitknop vsn zn langspeelplaat )

Goede tip van t tandenpoetsen carla, al gaat dat hier prima. Maar humor en afleiden helpt zeker goed.

En wat qua kleding aantrekken keuze blij geen meisje te hebben hahs

Wat rot en typisch dat bij de juni moeders de bv niet zo soepel verloopt zeg. Zie ook ff op tegen straks terwijl dat wellicht niet nodig is , bij jz ging t ook goed....

Twiet, jullie zijn altijd welkom hoor! De dag zelf gaan wr gewoon lekker met zijn 3en en zondag de dag erna komen smorgens iig mn schoonouders.

Zo weer ff aandacht dat jz geven.... Ben alleen kapot van t boodschappen doen. Helaas de lastste dagen weer snel moe en vooral herl veel last van duizeligheid. Word er zo naar van! Of t nu bloeddruk is of iets anders geen idee maar is iig erg vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven