Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Hallo!!

Zo, ik dacht ik begin juli maar eens goed. Vanavond gelopen. En hard!!! 10 km in 44.24!! Vraag me niet waar het vandaan komt, maar het stimuleert me even enorm om toch te blijven lopen.

Afgelopen weken erg druk gehad, veel lichamelijk werk, misschien werkt dat ook wel mee. In ieder geval heeerlijk gelopen.

Tomaatje, goed bezig weer!!!
Juli 10 km - Totaal 2012 248 km
Gisteravond had ik geen zin/tijd om alles bij te lezen, nu wel ff gedaan!

@elly: Dankje!!!

@Linda: Tijd niet gezien! Leuk dat je het weer oppakt! Wij hebben een agrarisch bedrijf en in t voorjaar en in de zomer is topdrukte.

@Max: Fanatiekeling! Goed bezig zeg! Wat ga je doen in London? Blijf je tot de Olympische Spelen?
@ sokkie, wat een mooie tijd! Daar kan ik alleen maar van dromen Maar goed mijn doel is nu ook de marathon. Volgend jaar wil ik (iets) sneller worden.
Wow Sokkie wat goed!!!
Hmmmmzz rectificatie.. mn hardloopapp klopt ineens niet meer qua afstanden.. zondag 7,5 gelopen ipv 10.. Nou ja, ook goed.

Vanavond begonnen met een trainingsschema voor de HM. Eerste les gedaan, 1 x 15 en 1 x 30 duurloop. Ondanks de spierpijn lekker gelopen.

Juli 14 km - Totaal 2012 253 km
@ tomaatje: gaat het nog steeds lekker ondanks het warmere weer?

@ sokkie: hahaha mmm ik had het wel in de gauwigheid gezien op mijn telefoon en dacht al dat het wel heeeeeeel snel was ineens, zeker tijdens een training :-) Maar dit is ook prachtig. En je bent weer lekker met een schema begonnen. Welke Hm ga je ook alweer doen?

@ judith: klinkt goed kopenhagen! Is de spierpijn al weg :-)

Ik heb de afgelopen dagen lekker in Garderen gelopen. Verslagen en foto's volgen later op de site. Was erg fijn. Vriendlief was zondag mee op de fiets (hahaha stakker op mijn kleine fietsje over de bospaden), hondje er naast. Gisteren middag was hij er ook dus toen weer samen :-) Was erg lekker.

Zondag de British10K in Londen maar daar moet de rem erop. Ik ga wel starten, tenzij ik morgen een verbod krijg maar dat denk ik niet. Ik heb er wel zin in. Ben benieuwd wat voor weer het zal zijn want momenteel regent het daar!
@Max

Ik heb de kousen bij de Liddle gekocht en moet zeggen dat ze heerlijk zitten.

Vandaag weer 4km gelopen in 28 minuten..

Jeetje wat was t benauwd, vond ik.

En als je sommige om me heen zag lopen, vroeg ik me af of zij nergens last van hebben.

Vorige week had ik 3,5 gelopen en wilde kijken om nu de 4 te doen, had er al spijt van, t was zoooo warm en liep maar te puffen, maar achteraf toch wel weer fijn dat ik t heb gedaan;)

Hoe ervaren jullie t in die warmte te lopen?

Ik ben er nu wel achter dat ik in t koudere weer prettiger loop..
@Max: Heb nog geen HM op de planning, maar ik vind het wel een fijn schema. In oktober is er in mijn buurt wel een HM, ik wil kijken of ik het schema heb kunnen doen dan, en als dat zo is wil ik het wel proberen. Gister nog iets van een verbod gehoord (hoezo eigenlijk?)?? Zo niet, heel veel succes zondag!!!

@Elly: Ik loop ook liever in kou dan in warmte! Als het zo warm is loop ik altijd laat, tussen 21.00 en 22.00 ongeveer. Dan is het beter te doen.
Ik heb vandaag weer voor het eerst na mijn blessure gelopen. Ik heb 5 km in 30 minuten gelopen, dus niet eens zo slecht na een pauze. Maar het voelde moeizaam. Maar ik ben weer begonnen
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Sunlover: goed zo! Niet te hard van stapel lopen he!

@Max: hoe was het gisteren??

Zojuist terug van de tweede les van het HM schema, ging prima. Wel warm, maar door de wind niet storend.

Juli 21 km - Totaal 2012 260 km
Vorige week wat moeizamer gelopen.

Zaterdag ging heel goed, wat frissere lucht, maar gister ging weer stuk minder.

Pffffff en dan wil ik 4,5km gaan lopen. Pak mijn telefoon en geef een klik waarmee ik dus al mijn gelopen km;s en tijd reset;(

Balen, had iets meer dan 4km gelopen, maar weet niet wat voor tijd.

@Max

weet niet welk merk de kousen zijn, maar er staat op de kous zelf SC in t roze in een rose vakje en dan in t wit geschreven skin compression en moet zeggen dat t heerlijk loopt;)
Ha meiden ik ben weer terug. Verslag van de run in Londen staat op http://bit.ly/NgLCv2

@ sun: jeetje heb je niet een beetje veel gelopen ineens dan. Hoe voelt het nu?

@ sokkie: het was leuk!!! zie verslag :-)

@ elly: ik kocht ooit eens die kousen van de lidl. Als je vindt dat het iets doet is het misschien de moeite waard om te sparen voor echte compressie kousen, je merkt meteen het verschil. Op mijn site staan reviews van enkele merken en modellen.

Ik ga straks weer lopen. Hondje at net dus ik moet nog even wachten maar daarna vertrek ik ook weer :-)
Net terug van les 3 van mijn schema, 1 x 15 en 1 x 25. Eerste km ging moeizaam, was boven verwachting warm! Daarna ging het lekker.

@Max: ik ga nu je verslag lezen!!!

Juli 28 km - Totaal 2012 267 km
@ Max: mooi verslag hoor!!! Prachtige foto's, een hele bijzondere run!!! Jammer idd van die medailles, ik snap dat echt niet he!
@ Max: Wat een leuk verslag! Ik heb wel spierpijn nu, maar geen last van mijn knie. Het gaat dus best goed. Ik blijf even 2 x per week 30 minuten lopen tot ik het idee heb dat ik weer kan opbouwen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Jeetje, hihihi, na maandag beetje spierpijn, wat ik al een lange tijd niet had gehad. Dinsdag Shbam gedaan en woensdag bewust niks gedaan.

Vandaag toch de 5km geprobeert en gedaan. 5.031 in 35:28 min.

Onderweg dacht ik nog, pfff waarom gaat t niet wat harder? Grrrr waarop ik daarna direct dacht, wat zeik ik nou? Mag blij zijn dat ik nog kan lopen.... want er was even een tijd dat ik dacht dit niet meer te kunnen.

Dus blij met wat ik heb gedaan;)
@ elly: waarom moest het harder dan? Training is toch geen wedstrijd?
Hoi iedereen/ allemaal,

Bij deze een lieve groet, Ciao amiga's!!

Bedankt voor de fijne en vooral aanmoedigende woorden tijdens mijn kennismaking met hardlopen.

Ik kan nu 5 km lopen binnen 30 min en dat was mijn doel, YEAH!!

Na de zomervakantie start ik met een nieuwe baan en een nieuwe studie EN met een gezin zal dat best veel worden. Ik zal zeker blijven lopen alleen zal ik weinig tijd overhouden om regelmatig hier mee te kletsen, hihihiii. Ik zal zeker af en toe nog eens meespieken en meekletsen maar voor nu...Ciao!!!

XX
@ vuurtje: heeeee wat jammer dat je weg gaat. Welke studie ga je doen? En.. op weg naar de 10 km kan je lekker hier blijven schrijven hoor!
Iemand nog gelopen dit weekend? Gisteren was ik erg lui, vandaag ruim 20 km gedaan met mijn vriend op de fiets. Was gezellig. Beetje nat maar dat geeft niet :-)
Hallo!

Ja, gisteren weer gelopen! Lekkere duurloop en een nieuwe looproute, heb een heel mooi stukje natuur ontdekt!! Hier niet nat trouwens!

Juli 39 - Totaal 2012 278 km
Waar zijn de andere dames gebleven! Bibianne! Ben jij er ook nog? Judith, hoe is de jaarstand?
Zo, vanmorgen niet heel veel tijd gehad om te schrijven, dus nu maar ff! Mijn gps van mijn telefoon werkt nog steeds niet! Ik meet nu mijn afstanden via afstandmeten.nl. Gister had ik het eerste stuk via mijn huidige applicatie gelopen (Cardiotrainer) maar daar klopte niks van, dus toen overgestapt naar looptijden.nl. (had ik van t weekend al gedownload) Maar ook daar klopte niks van! De eerste km zou ik gelopen hebben in 22,7 km per uur. Pff.. tuuuuurlijk.. Ligt dus niet aan de apps, maar aan mijn telefoon. Geen idee hoe dit kan! Iemand??

Verder wel heerlijk gelopen trouwens!
Up!

Is iedereen op vakantie?

Heb het deze week erg druk gehad, geen tijd voor het lopen helaas. Na mijn duurloop van zondag een paar dagen last van de knieën gehad (voorkant) toch weer te snel en te ver. Gaat nu weer goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven