Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Pas op ego post;). De kleine zeemeermin is GEWELDIG! We hebben nu even pauze. Zo weer verder. Het is echt een aanrader! De reis was lang maar het is het allemaal waard. Straks weer een lange terugreis maar nu eerst nog genieten. Den Haag is gaaf maar of ik hier ooit zou willen wonen... Arnhem is nog zo bekend en fijn! Tram was tof, dat kende ik helemaal niet. De show gaat zo verder. Reageer binnenkort langer op jullie allemaal. Heel fijn weekend!
Fijn dat je het zo leuk hebt nicolientje! Grappig dat je nog nooit in een tram bent geweest. Ik ben al vaak in Amsterdam en den haag geweest dus ken het wel, niet zo raar:p

Geniet nog van de tweede helft!
Missmoana, dat is super om naar iemand de eerste kaart te sturen (ja herkenbaar) en dan ook nog eentje die aan het profiel past. Goed gedaan.

Nicolientje, goed zo. Weten we ook weer dat alles goed gaat. Vrees dat de kleine zeermeermin niet iets voor mij is. Maar je bent nu toch wel terug of bij je ouders?
Zojuist thuis gekomen. De reis duurde heel lang. Nu heerlijk nagenieten van de show en zo meteen slapen. Morgen reageer ik hopelijk nog wat langer op jullie allemaal:).
Nicolientje, jaaa je hebt het gehaald.

Postcrossing is vandaag 7 jaar geworden.

Dus:

Kijk eens op de postcrossingsite->blog. Staan drie leuke filmpjes op.
:happypostcrossingsbirthday:
7 jaar alweer! Gaat snel!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik weet nog dat het vier jaar geleden was.
Happy postcrossing birthday!

Leuk zijn ze he, die filmpjes! Ik vind die eerste echt geweldig!

Vandaag supermooi kaartje uit Polen gehad en er liggen een kaart en een brief klaar om gepost te worden. Die hebben beide vandaag in mijn tas al een leuke reis gemaakt; ben ze gewoon vergeten te posten. Foei Kozoo. Maar ach, de brievenbussen worden hier op zaterdag nooit geleegd dus het is niet erg.

Nicolientje wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad bij de kleine zeemeermin. En je spannende reis naar het enge randstad haha. Hoor ik van meer mensen hoor, dat ze t eng vinden.

Groetjes voor allemaal, fijn weekend
Mijn kaart is nog steeds niet aangekomen. Gelukkig wel weer 2 brieven gekregen. Helaas weinig tijd om snel terug te schrijven, zijn beetje druk.

Ik ben namelijk vandaag ten huwelijk gevraagd en daarop volgen allemaal familiebezoeken.

Leuk dat postcrossing jarig is! Ik zie alleen niks op de site, ligt dat aan mij?
Gefeliciteerd!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Gefeliciteerd Smuisje!!

Nicolientje: Je brief is aangekomen. Je bent echt een schat!!

Ouders zijn vandaag teruggekomen, dus gedaan met de rust.
Dankjewel!

Nicolientje ik denk dat je de brief dinsdag krijgt. Ik ga ervoor proberen te zorgen dat hij maandag op de post gaat!
Brief was er gister al, verder zelfde post als Smuisje.
Zo ik kom ook weer even spieken!

Postcrossing jarig Ik wist helemaal niet dat het al zolang bestaat! Nouja gefeliciteerd allemaal dan maar, dat er nog vele jaren kaartjes schrijven bij mogen komen.

Nicolientje, fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad! Ik kan me best voorstellen dat het spannend is zo voor het eerst naar de grote stad. Ik vind het ook altijd nog een hele belevenis om naar Amsterdam te gaan terwijl ik er maar 20 minuten met de trein vanaf woon. Als kind zijnde zat ik een keer in een tram in Amsterdam en toen werden er stenen door de ramen naar binnen gegooit. Het heeft heel lang geduurd voordat ik er weer in durfde.

Kozoo, ik heb dat ook regelmatig dat ik de kaartjes weer terug naar huis meeneem. Soms ga ik juist speciaal op pad om de kaartjes op de post te doen maar ben dan zo met van alles bezig dat ik de werkelijke rede dat ik op pad ben vergeet. Ik merk aan mezelf ook dat ik rustiger aan doe met schrijven en posten als het weekend voor de deur staat. Komt idd ook doordat er niet veel met de brievenbussen gedaan wordt in het weekend. Zo sneu als mijn kaartjes in een kille brievenbus moeten vertoeven ;)

Smuisje, wat leuk! Gefeliciteerd :D Hebben jullie al een datum? Had je het verwacht? Hoe was het aanzoek?? Oww zo leuk! Sorry voor al me vragen maar ik vindt het altijd leuk om romantische verhalen te horen :D

Op het forum van pc staat 1 zinnetje over de b-day op de hoofdpagina, verder kan ik zo 1,2,3 niet iets vinden.

Steph, waar kan ik die blog vinden?

Hier vandaag weer een hele treurige brievenbus... Zo jammer, ik had stiekem wel gehoopt dat ik een leuk kaartje mocht ontvangen. De kleine man is de hele nacht zo bezig geweest met zijn waterpokjes, zo sneu. Alleen maar huilen en niets willen, wij zijn de hele nacht wakker geweest. Om en om een liedje zingen want dan was hij even stil... Ben kapot, hopelijk gaat deze nacht beter ;)
Haha dankje! Ja ik had het verwacht omdat we al aan het plannen waren, maar ik had het echt niet vandaag en op deze manier verwacht.

Vriend is totaal niet romantisch, maar nu was het toch echt lief! Had 20 rozen gekocht, witte en rode, verspreid door de kamer. Muziek op met: I think I wanna marry you, en toen draaide ik me om en stond hij met de ring. Echt een schatje!

We gaan 27 april 2013 trouwen in een kasteeltje in brabant. Kan niet wachten!
Gefeliciteerd Smuisje
Snjókorn falla, á allt og alla
Smuisje, GEFELICITEERD. Wat een leuk vooruitzicht zeg. Jurk uitzoeken ed.

Rechts op de site zie je een blog over 7years postcrossing.

Wat romantisch zeg dat huwelijksaanzoek.

Missmoana, op de postcrossingsite bij blog. Staat rechts op de site.

Kozoo, leuk je weer te zien. Altijd leuk een kaartje zoeken voor iemand's profiel.
Vier adressen aangevraagd: woonplaatskaart naar Duitsland, Unescokaart naar NL, kikkerkaart naar Frankrijk en een funnykaart naar USA.

Makkelijke profielen.
Smuisje, van harte met je aanstaande huwelijk.

Missmoana, hoe is het nu met je kleine man? Een rustige nacht gehad dit keer?

Kozoo, heel herkenbaar van die liftende kaarten, dat gebeurd mij ook zo nu en dan.

En ik controleer voor dat ik de kaart in de bus gooi Altijd of het ID nummer er op staat, zo heb ik al minstens 5 kaart gered

Vond het filmpje op het blog ook heel leuk (de eerste) en nu heb ik al helemaal zin om te gaan schrijven, ik mag nog 11 adressen aanvragen, maar ik logeer nu ergens en heb dus geen kaarten/zegels. En dus morgen maar weer knop drukken.
Smuisje, wat leuk dat je op die manier gevraagd bent! Toch wel romantisch voor iemand die dat normaal niet echt is ;)

Steph, thnx heb het gevonden! Ik vind het laatste filmpje echt leuk bedacht. Wat leuk dat je een kaart naar Frankrijk mag sturen! Ik hoop ook ooit nog eens dat land te krijgen. Het klinkt zo bekend, dichtbij en bekend en toch krijg je het land niet 1,2,3.

Ligaa, lief dat je het vraagt, vannacht is gelukkig wel beter gegaan. Wel een paar keer waker maar niet zovaak als gisternacht. De koorts is vannacht weggebleven dus dat heeft ook een hoop gescheeld. Ik wil ook 11 kaarten mogen aanvragen! Lijkt me zo leuk om zoveel kaartjes onderweg te hebben.

Gisteren avond heb ik de kaartjes naar China en Zuid Korea geschreven. Ben benieuwd hoelang ze er over gaan doen en of ze in de smaak vallen. China krijgt een dolfijnenkaart incl. stickers en Korea krijgt een Nederland kaart. Ik hoop dat aankomende week enkele kaarten gaan aankomen zodat ik er nu eens echt meer dan 4 tegelijk kan aanvragen. Hopelijk krijg ik dan ook Frankrijk! Wat mij trouwens wel opgevallen is: Als je nieuwe kaarten aanvraagt terwijl je er nog enkele onderweg hebt dan trek je niet de landen die onderweg zijn, dat vind ik wel fijn! Zou anders gek worden van Rusland en Belarus.

Even een vraagje over het forum, zijn jullie daar actief?

Gisteren zag ik dat je via het forum ook kaartjes kan versturen doen jullie dat? Voelt dat net zo 'bijzonder' als dat je een kaart via de officiële weg ontvangt?
Missmoana:

Ik ben redelijk actief, stuur wel kaartjes, maar nog geen ontvangen. Maar alleen naar RAS, waar ik een goed gevoel bij krijg (een ziek kindje, een moeder die na lang revalideren eindelijk thuiskomt etc)
Eum.. Ik heb jullie een beetje links laten liggen.. Sorry.. Update volgt vanmiddag! Net even tien kaartjes geschreven! En ze gaan naar:

Een Witch (Disney) kaart naar Amerika naar twee jonge meisjes

Een bloem naar Japan

Nijntje naar de UK

Stadskaartje naar Polen

Winnie the Pooh naar Tjechie

Voetbal naar Litouwen

De mooie kaart die ik laatst poste naar Belarus

Mapkaartje naar Canada

Katten naar een negen jarige in Finland

En Johnny Depp naar China

Nu stofzuigen.. bleghhh
Smuisje gefeliciteerd!!! En de rest nog met de verjaardag van Postcrossing.

@Nicolientje: Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad bij de kleine zeemeermin. Ik moest wel lachen om wat je vertelt over de "grote boze" Randstad en dat je nog nooit in een tram hebt gezeten (ik kan makkelijk praten, ik woon in de buurt van A'dam). Op de één of andere manier vind ik het wel schattig klinken. Leuk dat je gewoon durft te vertellen over je onzekerheid.

@Missmoana: Sterkte met/voor je zoontje.

@Kozoo: Ik ben nog niet vergeten kaarten te posten, maar ik heb wel al een keer mijn statiegeldbonnetje samen met een kaart in de brievenbus gegooid.

@Bluebirds: wat heb je nu gedaan met dat profiel?

De bloemenkaarten van Xenos zijn niet heel stevig, maar ze kunnen er mee door.

Dit weekend is qua PC beter dan vorige week. Mede dankzij een Nederlandse die mijn kaart heeft geregistreerd zonder dat zij 'm heeft ontvangen (was al 4 weken onderweg), mocht ik dit weekend 3 keer op de knop drukken. Een Delftsblauwkaartje gaat naar Belarus, een kruiden en specerijenkaart naar Nederland en een paard naar Polen. Allemaal leuke profielen. Daarbij gaat bovengenoemde Nederlandse in de herkansing. Ik kon de eerste keer al niet kiezen omdat zij een uitgebreid profiel heeft en er zoveel leuks te sturen was. Nu kies ik voor iets totaal anders (boomklever) hoewel ik niet denk dat die vorige (tropisch fruit) ooit nog gaat aankomen.

En vrijdag heb ik een welp in mijn brievenbus gevonden. Geweldig. Toch wel één van mijn favoriete onderwerpen.
Ben druk bezig met dozen inpakken en troep weggooien en dan kom je nog wel eens leuke dingen tegen . Kaarten die ik jaren geleden in het buitenland (nog voordat ik met postcrossing begon) heb gekocht bijvoorbeeld. Die zijn heel rap in de kaartenvoorraaddoos terecht gekomen.

Ik heb trouwens op hyves nog een berichtje achter gelaten voor degenen die dat zouden willen lezen.
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven