Onrust

15-07-2012 09:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het vast al heel vaak over geschreven, maar ik moet het toch even kwijt.

De situatie is als volgt; een relatie van 12 jaar, 2 schatten van kinderen en een vriendin/moeder vol met onrust.

Ik ben altijd al onrustig geweest. Mijn relatie en kinderen hebben er gelukkig voor gezorgd dat het stukken minder is geworden.

Sinds de kinderen er zijn heb ik het idee dat we meer langs elkaar heen leven, we zijn erg druk met de kinderen en werk. Wij doen wel regelmatig samen iets, maar de intimiteit in onze relatie is echt stukken minder. Ik begin hier nu echt last van te krijgen. Met mijn vriend heb ik hier al over gepraat. Hij is hier nuchter in, zijn mening is dat het komt omdat we het druk hebben en dat het nou eenmaal zo is.

Omdat ik dus niet helemaal goed in mijn vel zit begint de onrust weer erg te worden. Het zit maar in mijn hoofd. Als deze onrust de kop weer opsteekt wil ik stappen, nieuwe mensen ontmoeten, mooi gevonden worden noem maar op. Ik ben dan ook aan het twijfelen over onze relatie terwijl ik een hele lieve vriend heb, maar ik mis de intimiteit zo erg..

Ik weet het op dit moment echt even niet meer.
Je mist de intimiteit, wat zegt je man daarover? Gaan jullie weleens samen weg, bespreken jullie dat?
Heb je al geprobeerd om met je vriend nieuwe afspraken te maken, zoals 1x per week samen iets leuks doen of uitgaan, regel voor de die dag of avond een oppas.....

Kortom een aantal vast momenten in de week of maand inplannen die echt voor jullie 2-en is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn zegt dat het erbij hoort en dat het nou eenmaal zo is. Als de kinder wat groter zijn wordt het wel beter volgens hem. Ik weet alleen niet of ik zo lang kan/wil wachten. Hij stort `s avonds zijn bed in en slaapt gelijk. Ik weet dat hij van mij houdt, ik merk er alleen zo weinig van en dat mis ik dus heel erg.m.

Wij doen best wel wat samen alleen niet elke week. Misschien is het een goed idee om dit te introduceren.
Misschien gaat hij vreemd!
Die intimiteit is in je relatie enorm belangrijk. En dan gaat het beslist niet alleen om seks. Ook samen dingen doen, knuffelen, tegen elkaar aan op de bank een filmpje kijken.

Niet leuk dat je vriend zo laconiek reageert als je het ondewerp ter tafel brengt. En ik snap ook best je hang naar 'avontuur'.

Ik denk toch dat praten het enige is wat jullie samen naar een oplossing kan brengen.

En die oplossing zou kunnen zijn dat je met elkaar afspreekt dat je speciaal avonden of weekenddagen reserveert om met elkaar dingen te doen.
quote:brokenhearted78 schreef op 15 juli 2012 @ 09:52:

Misschien gaat hij vreemd!
quote:waranaka schreef op 15 juli 2012 @ 09:56:

[...]

Ik ben altijd al onrustig geweest.

Als dat in jou zit, moet je daar niet je vriend/relatie/willekeurige externe omstandigheden de schuld van geven. Weet je waar de onrust vandaan komt? Dan zou je dat bij de bron kunnen aanpakken. Anders kan je je hele leven omgooien, een nieuw leven beginnen en constateren dat je - als de rust is weergekeerd - weer net zo onrustig bent al voorheen.

Klopt hier iets van?
Pademalon je hebt helemaal gelijk. Het zit in me, altijd al. Als ik in zo`n bui zit is het gras natuurlijk altijd groener bij de buren. Dit realiseer ik mij zeker. Ik heb alleen geen flauw idee waarom ik dit altijd heb. Inderdaad iets om uit te zoeken, maar ik weet niet zo goed hoe.

Hij gaat 100% niet vreemd, dat weet ik zeker
quote:lelietjevandalen1 schreef op 15 juli 2012 @ 10:10:

Pademalon je hebt helemaal gelijk. Het zit in me, altijd al. Als ik in zo`n bui zit is het gras natuurlijk altijd groener bij de buren. Dit realiseer ik mij zeker. Ik heb alleen geen flauw idee waarom ik dit altijd heb. Inderdaad iets om uit te zoeken, maar ik weet niet zo goed hoe.

Hij gaat 100% niet vreemd, dat weet ik zeker

Misschien iets om over te praten met een onafhankelijk iemand, die jou en je gezin niet of nauwelijks kent?

Ik ben iig blij voor je dat je dit weet van jezelf. Het weten is de eerste stap van het aanpakken.
Ik denk dat best veel mensen het gras bij de buren groener vinden, avontuur in hun leven willen, slapen als ze het kussen raken, zich afvragen of dit nu alles is wat het leven te bieden heeft.

Wat ik daarmee wil zeggen is, ga eens uit je hoofd. "zo speciaal ben je niet" Praat jezelf niet iets aan wat er niet is. Ik denk dat je vriend gelijk heeft. Het is nu eenmaal zo, en het hoort er ook bij. En het zal ook beter gaan wanneer de kinderen groter zijn.

Als je in je hart voelt dat het goed is, dan moet je er op vertrouwen dat het gras bij de buren net zo groen is als bij jou.

Mensen laten nu eenmaal niet altijd het achterste van hun tong zien. Zullen je niet vertellen dat ze eigenlijk vinden dat jou gras er zo lekker groen uitziet.

Het leven is in de realiteit vaak een aaneenschakeling van dagen die op elkaar lijken.

En misschien moet je het als en avontuur zien om je vriend te bespringen wanneer hij het niet verwacht. Doe eens gek en hul je zelf in een lekker parfum en bijpassende lingerie. Sms eens iets spannends, wakker dat vuurtje weer eens aan, voel je zelf alsof je de grootste verleidster der aardkloot bent! Durf te wedden dat hij dan niet gaat slapen.

Kom, kin omhoog en tel je zegeningen! Maak er iets van! Kun je best!
Wauw secondhandsuus, wat een eyeopener! Als ik iets wil veranderen zal ik ook de 1e stap moeten zetten. Al moet ik wel zeggen dat ik dat misschien een ietsjepietsje eng vind. Het gaat nu al een poosje zo en ik moet dit doorbreken.

Het is ook zeker niet mijn intentie om iets te doen met het "gras bij de buren" Ik heb een lieve vriend en 2 prachtige kinderen, die verdienen dat absoluut niet.

Ik zal ook eens goed naar mij zelf moeten kijken. Waarom heb ik toch die onrust en verlang ik soms terug naar andere tijden.
Andere tijden lijken vaak ongecompliceerd, terugkijken is herhalen, herhalen is link, in die zin, dat je het romantiseerd/dt/t

(doorhalen wat niet van toepassing is)

En natuurlijk is het eng en spannend en onzekerig als je weer de verleidster gaat zijn. Zeker als je het gevoel hebt dat je het lang niet meer gedaan hebt. Of dat je bang bent voor afwijzing, of als je denkt tja, mijn lichaam ziet er anders uit nu.

Maar ik vermoed dat jouw vriend dat helemaal niet zo ervaart. Dat hij daar geen issue van maakt.

Het is een spelletje, verleiden. En dat hoeft ook niet groots, of zoals in de film. Zo is het leven niet.

Smsen is best veilig. En je moet niets terug verwachten. Zeker als je weet dat je vriend op zijn werk zit. Of druk is met andere dingen of misschien ook niet gelijk weet wat hij terug kan sturen.

Maar lezen doet hij het, en het zal zeker iets te weeg brengen.

En misschien heeft het niet gelijk het effect wat je voor ogen hebt. Maar misschien ook wel.

Ik wil niet generaliseren of mannen afschilderen als dom en maar op 1 ding gericht..

Maar veel mannen zijn nu eenmaal niet zo gecompliceerd. Gelukkig! Ik denk dat mannen houden van vrouwen die zeker van zichzelf zijn. En van vrouwen die weten wat ze willen.

En in dit geval, wil jij hem.

Denk ook dat mannen zich "nodig" willen voelen, niet vanzelfsprekend (dat wil uiteindelijk niemand)

Maar ook dat mannen soms niet aanvoelen, en hierdoor onzeker worden, wat een vrouw nu wilt. Want vrouwen geven zo vaak tegenstijdige signalen af.

(ze zegt dat ze moe is, dan zal ik maar geen initiatief tonen, want dan word ik misschien wel afgewezen.of ze denkt dat ik geen rekening met haar hou)

(terwijl misschien bedoelt, ik wil wel, maar geen uuuuuuren)

Sommige zaken moet je gewoon positief afdwingen. En duidelijk benoemen.

Als je nu eens probeert om lekker de tijd voor jezelf te nemen (zo goed als mogelijk mbt kinderen) het huishouden eens een beetje meer los laat. Eens lekker gaat douchen, scheert wat je wilt scheren, maskertje, cremespoeling, bodylotion, parfum, mooi setje ondergoed, waar jij je goed in voelt, de hele riedel...

Dan voel je je al beter...

En als je dan smst, "stond net onder de douche en fantaseerde dat jij bij me stond en...."

Of "ik wilde me hele lichaam insmeren met bodylotion, maar ik kom niet aan mijn rug, doe jij dat straks? Ik kom trouwens ook niet zo goed aan..."

Dan zal hij niet terug smsen.. "oh, fijn voor je" of "ja dat is goed"

Twijfel eens niet zo aan jezelf. Je bent toch goed zoals je bent?

Je kunt dat intimiteit-vuurtje heus wel aanwakkeren. En je weet ook wel hoe. Nu moet je het jezelf nog toestaan...

Komt wel goed...
Bedankt voor je wijze en lieve woorden. Ik moet en zal ook zeker zelf actie ondernemen. Wat ik ook moet doen, wat ik al eerder schreef, eens goed naar mijzelf kijken. Waarom heb ik steeds van deze "onrust" periodes. Ik doe er op dit moment niets mee, wat verkeerd is en wil dit ook zeker niet in de toekomst. Het moet veranderen, dit kost zoveel energie.
Ik ken het wel. Die onrust. Waarschijnlijk mensen in jouw directe omgeving ook. Misschien moet je het open gooien bij vriendinnen? Of vraag je jouw huisarts eens om een verwijzing naar een psycholoog? Dat kan heel goed helpen om erachter te komen waar het vandaan komt. Omdat je kan sparren met een objectief iemand.

Je hoeft niet gek te zijn om eens met iemand te praten. Ik vind dat het diep respect verdient als je merkt dat er iets niet loopt zoals je graag zou zien en daar hulp bij vraagt.

Het geeft aan dat je wilt vechten voor je relatie. En wilt werken aan jezelf. Uiteindelijk denk ik dat je daar een beter mens van wordt. En daar zullen jullie als gezin zeker ook vrichten van plukken.

En je mag aan jezelf denken, en aan jezelf werken, je mag zelfs zaken veranderen.

Uiteindelijk heeft niemand er wat aan als je het maar zo laat. Jij bent ongelukkig, je vriend, en je kinderen zullen dit ook merken.

Jij weet nu dat er iets is, dus jij bent het die er voor open staat. Dus alle hulp zal ook "binnenkomen"

Zoals als mij verteld is, als jij veranderd is het onvermijdelijk dat je omgeving mee veranderd. En bekijk dat eens positief?

Is dat niet een avontuur op zich? Weten dat je nog heel wat hebt, wat nog niet getoont is? En weten dat je groeien kan?

Als mens, als vrouw, als partner en als moeder? Dat er nog stukken onontdekte Lelie zijn?

Dat is avontuur... Dat is een doel, dat is groenste gras wat er is!
Het gras bij de buren is alleen maar groener omdat er daar waarschijnlijk nog meer shit overheen gaat!
Nou ja, lijkt wel of ik dit heb geschreven!
die is grappig! Ik moet er niet aan denken om aan het groene gras te knabbelen.

Wederom bedankt Secondhandsuus, je hebt wijze raad.

Gisteravond zijn we om de tafel gaan zitten en hebben eerst maar eens een leuke citytrip uitgezocht voor ons samen. Ik heb het besluit genomen om i.d.d. zelf initiatief te nemen. Het zal stap voor stap gaan, maar dat geeft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven