machteloos..
zondag 15 juli 2012 om 17:50
Stel, je hebt iemand leren kennen..jullie vinden elkaar allebei leuk, echter jullie zijn allebei van een ander afkomst..hij zit met dingen zoals: familie, taal, kinderen opvoeden etc. In zijn hoofd en geeft ook aan dat hoe dan ook het later zal botsen..hij neemt hierdoor afstand van je maar twee maanden later zoet hij je weer op en zegt dat hij je niet wilt verliezen.. Jullie hebben weer contact, maar worden beiden qua gevoelens tegengehouden omdat we allebei weten dat er eigenlijk geen toekomst zit..toch nemen we geen afstand van elkaar en spreken we samen af.. Hoe kan je hiermee omgaan? Paar jaar met elkaar gaan en dan afscheid nemen is ook pijnlijk..nu kunnen we ook geen doei zeggen, omdat we om elkaar geven...
zondag 15 juli 2012 om 18:06
Doe eens niet zo dramatisch joh. Tuurlijk zijn er obstakels, die zijn er in iedere relatie en in die van jullie misschien wat meer/duidelijkere dan in andere relaties. Maar je maakt samen de keuze: of je gaat ervoor - samen- of je besluit om meteen het bijltje erbij neer te gooien.
Een keuze ertussenin (een paar jaar samen en dan alsnog besluiten dat het niet kan) is natuurlijk pure bulshit - als je dat nu al roept dan houd je gewoon de optie open om weg te lopen als het effe te moeilijk wordt.
Een keuze ertussenin (een paar jaar samen en dan alsnog besluiten dat het niet kan) is natuurlijk pure bulshit - als je dat nu al roept dan houd je gewoon de optie open om weg te lopen als het effe te moeilijk wordt.
zondag 15 juli 2012 om 18:06
quote:esra1990 schreef op 15 juli 2012 @ 18:03:
Hij zit met vragen in zijn hoofd als: hoe gaan de families met elkaar om? Cultuurbotsingen die zich zullen voordoen..bang dat we ongelukkig worden.. Je kan natuurlijk alllebei niet in de toekomst kijken om dit te weten
Mag ik zeggen dat ik het nu al drama vind?
Nu al gezeik terwijl jullie nog niet eens begonnen zijn?
Wat is nu concreet het probleem waarvoor jullie geen oplossing kunnen verzinnen?
Hij zit met vragen in zijn hoofd als: hoe gaan de families met elkaar om? Cultuurbotsingen die zich zullen voordoen..bang dat we ongelukkig worden.. Je kan natuurlijk alllebei niet in de toekomst kijken om dit te weten
Mag ik zeggen dat ik het nu al drama vind?
Nu al gezeik terwijl jullie nog niet eens begonnen zijn?
Wat is nu concreet het probleem waarvoor jullie geen oplossing kunnen verzinnen?
zondag 15 juli 2012 om 18:09
quote:esra1990 schreef op 15 juli 2012 @ 18:08:
Ik wil gewoon dat hij een keuze neemt, ervoor gaat zodat ik er ook voor kan gaan.. Omdat hij zo twijfelt, zit ik ook mrt vragen in mijn hoofd.. Het is geen kinderspel..
niet kiezen is ook een keuze, en waarom laat jij het van hem af hangen?
Jij kan ook kiezen.
Ik wil gewoon dat hij een keuze neemt, ervoor gaat zodat ik er ook voor kan gaan.. Omdat hij zo twijfelt, zit ik ook mrt vragen in mijn hoofd.. Het is geen kinderspel..
niet kiezen is ook een keuze, en waarom laat jij het van hem af hangen?
Jij kan ook kiezen.
zondag 15 juli 2012 om 18:11
zondag 15 juli 2012 om 18:13
quote:esra1990 schreef op 15 juli 2012 @ 18:11:
Ik wil hem natuurlijk niet kwijt.. Ik wil ervoor gaan.. Dt is mijn keuze maar hij doet er zo onzeker over..
Dat is nou precies een keuze die je niet hebt omdat je niet een je eentje voor een relatie kunt gaan.
Jou keuze is om dit gezeik te accepteren of zelf de beslissing te maken dat je niet langer door hem in het ongewisse gelaten wilt worden dus zelf kiest voor niet.
Ik wil hem natuurlijk niet kwijt.. Ik wil ervoor gaan.. Dt is mijn keuze maar hij doet er zo onzeker over..
Dat is nou precies een keuze die je niet hebt omdat je niet een je eentje voor een relatie kunt gaan.
Jou keuze is om dit gezeik te accepteren of zelf de beslissing te maken dat je niet langer door hem in het ongewisse gelaten wilt worden dus zelf kiest voor niet.
zondag 15 juli 2012 om 18:14
Ik denk dat een relatie of beginnende relatie (verkering) in het begin vooral heel erg makkelijk moet gaan....smoothly zonder problemen. Zéker het 1e jaar. Is dat niet het geval, dan gaat het nooit wat worden tussen jullie, ongeacht de achtergrond.
Trouwens, ook op de lange termijn moeten er altijd wel meer leuke/ positieve kanten aan je relatie zitten dan negatieve. Iedereen maakt wel eens wat mee, kleine of grote dingen, maar de basis moet 100% goed zijn.
Trouwens, ook op de lange termijn moeten er altijd wel meer leuke/ positieve kanten aan je relatie zitten dan negatieve. Iedereen maakt wel eens wat mee, kleine of grote dingen, maar de basis moet 100% goed zijn.
zondag 15 juli 2012 om 18:18
quote:esra1990 schreef op 15 juli 2012 @ 18:15:
Je hebt gelijk.. Want een andere optie zit er denk ik niet in.. Misschie als hij aan mij ziet dat ik het niet meer wil en op t punt staat om mij te verliezen.. Dat hij dan wel een standpunt inneemt..
Dat moet niet je uitgangspunt zijn, dan zijn jullie allebei aan het aantrekken-afstoten.
Dit kan niet leuk zijn, stop ermee
Je hebt gelijk.. Want een andere optie zit er denk ik niet in.. Misschie als hij aan mij ziet dat ik het niet meer wil en op t punt staat om mij te verliezen.. Dat hij dan wel een standpunt inneemt..
Dat moet niet je uitgangspunt zijn, dan zijn jullie allebei aan het aantrekken-afstoten.
Dit kan niet leuk zijn, stop ermee