Geld & Recht alle pijlers

zijn er nog positieve verhalen over solliciteren??

05-07-2012 09:17 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ook positieve verhalen over solliciteren en hoppa, gewoon aangenomen worden??? lees af en toe topics dat forummers nog niet eens bij een inpak- of schoonmaak baantje aangenomen worden!
quote:koekie1980 schreef op 13 juli 2012 @ 16:20:

@kikkerjet

ben ontwerper bij een reclameburo

Ai, daar is idd echt nauwelijks meer werk in te vinden. Zit in dezelfde branche, maar nauwelijks vacatures en is er al eentje dan reageren daar rustig meer dan 200 kandidaten op en dan zijn er altijd wel mensen die jonger zijn of dichter in de buurt wonen, die eerste keus zijn.

Hartstikke gaaf dus dat je onbetaald verlof geregeld is!! Dat is toch 'n hele zorg minder als je terug komt.
@Koekie: ik doe echt iets heel anders, zit meer in de administratieve/projectenhoek.

Wat betreft de waarbenjij.nu pagina's: ik heb er zelf maar één sporadisch bijgehouden maar ik ken er nog wel een aantal van bekenden die in het verleden ook in LA zijn geweest en daar geweldig over hebben geschreven. Heb je misschien een speciaal mailadres, dan stuur ik je de links toe. Anders maak ik zelf een viva-mailadres aan.
koekie1980@live.nl

voor diegene die mij reis-inspiratie willen sturen

trotter... kikkerjet.... iemand anders.

Plan is trouwens Argentinie, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia en evt Suriname....

Venezuela wil ik overslaan ivm gevaarlijke verhalen - mij gezegd door 2 goede vriendinnen die daar geboren zijn en gewoond hebben tot hun 25e
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2012 @ 17:19:

[...]

Ai, daar is idd echt nauwelijks meer werk in te vinden. Zit in dezelfde branche, maar nauwelijks vacatures en is er al eentje dan reageren daar rustig meer dan 200 kandidaten op en dan zijn er altijd wel mensen die jonger zijn of dichter in de buurt wonen, die eerste keus zijn.

Hartstikke gaaf dus dat je onbetaald verlof geregeld is!! Dat is toch 'n hele zorg minder als je terug komt.

Nien... hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag

(ongeveer misschien ipv privacy)

We krijgn op mijn werk wel eens per maand een open sollicitatie, maar of van net afgestudeerde (22-23 jaar) ontwerpers of 50+

Misschien ligt het ook aan de regio waar je woont. Ik las in een ander topic dat je een tijdje al zonder werk zit? Ik woon bijv. niet in de randstad en heb het idee dat er echt enorme verschillen tussen stad & platteland zitten
Ik woon in zuidwest Brabant en ben begin 40. In welke regio zit jij?
eindhoven... ben 31

je zou misschien dé perfecte invaller voor mij kunnen zijn dat jaar
quote:koekie1980 schreef op 13 juli 2012 @ 21:03:

koekie1980@live.nl

voor diegene die mij reis-inspiratie willen sturen

trotter... kikkerjet.... iemand anders.

Plan is trouwens Argentinie, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia en evt Suriname....

Venezuela wil ik overslaan ivm gevaarlijke verhalen - mij gezegd door 2 goede vriendinnen die daar geboren zijn en gewoond hebben tot hun 25eColombia is volgens mij nog gevaarlijker. Daar is 'n vroegere buurjongen van mij vermoord. Van mensen die ik ken die naar Venezuela zijn geweest hoor ik vooral over berovingen. Ook geen land voor mij dus, want van je geld beroofd worden is één (dat kan vervangen worden) maar ik wil mijn camera + benodigdheden beslist niet kwijt omdat die onderdeel is van mijn reisplezier. Reis daarom uiteindelijk toch ook liever in wat westersere landen waar ik me veilig kan voelen.
quote:koekie1980 schreef op 13 juli 2012 @ 21:11:

eindhoven... ben 31

je zou misschien dé perfecte invaller voor mij kunnen zijn dat jaar Haha, daar zat ik ook al aan te denken....helaas is Eindhoven van mij uit echt te ver rijden: iets meer dan 100 km. Zat je maar dichterbij, zou idd perfect zijn weer 'n jaar werk bij kunnen schrijven op mijn CV.
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2012 @ 21:13:

[...]

Colombia is volgens mij nog gevaarlijker. Daar is 'n vroegere buurjongen van mij vermoord. Van mensen die ik ken die naar Venezuela zijn geweest hoor ik vooral over berovingen. Ook geen land voor mij dus, want van je geld beroofd worden is één (dat kan vervangen worden) maar ik wil mijn camera + benodigdheden beslist niet kwijt omdat die onderdeel is van mijn reisplezier. Reis daarom uiteindelijk toch ook liever in wat westersere landen waar ik me veilig kan voelen.

ik heb 2 kennissen die net terug zijn van 1 jaar reizen, wel 2 jongens. Zeggen allebei dat Colombia goed te doen is. Verder heb ik ook een vriendin daar. Een meisje wat een half jaar bij ons in de straat heeft gewoond (au pair bij gezin) en nu weer terug thuis is. Ik wil haar opzoeken en ze kon zelf 3 weken om samen met haar auto het land door te gaan.

Of colombia veilig is, weet ik dan ook niet. Maar zelf denk ik dat het wel mee zal vallen als ik met een "local" onderweg ben.

@nien 100 km (retour?) is wel ver maar vanuit bijv, Tilburg is het maar een "stukje" omdat het snelweg dus hard doorrijden is. Nouja jammer, ik hoop dat je zsm wel iets kan vinden waar je weer aan de slag kan
Nee, 105 km enkele reis (via Antwerpen) of 117 km enkele reis via Breda/Tilburg. Heb ooit in Tilburg gewerkt voor 1,5 jaar en dat was in de spits vaak al meer dan 'n uur enkele reis als er niet teveel files stonden, maar het is vaak veel te druk op de weg om door te kunnen rijden. Dat vond ik al slopend want je houdt geen sociaal leven meer over als je alleen maar werkt, reist en slaapt. Bedankt in elk geval voor 't meedenken en hopelijk komt er binnenkort hier in de buurt iets op mijn pad.
ai enkel 100... sja als je werk zoekt dan verleg je je grens van je eisen, maar 200 km per dag is toch echt te ver...Hey maar ik hou mijn ogen open! Wij maken ook advertenties voor BD... who knows wat er langs komt vliegen

Ook alle kennis up to date t/m cs5?

Trouwens wel eens gedacht aan klein voor jezelf beginnen?
Heb op m'n Mac hier CS4 en Quark. Ben niet zakelijk genoeg om voor mezelf te beginnen. Ik ben meer 'n praktijkmens, niet iemand die klanten moet ronselen en achter de betalingen aan moet zitten, haha! En als je overal iemand voor in moet huren dan is het niet rendabel. Ook kost het veel geld om zelfstandige te zijn, je hebt namelijk nergens meer recht op (ww) Heb uiteraard wel de ondernemerstest gedaan, maar daar kwam idd uit wat ik zelf al wist: wel de visionair/creatieveling, maar beslist niet de verkoper/zakelijke.
owja dat heb ik ook hoor, ik wil fulltime ontwerpen, niet de helft van mijn tijd bezig zijn met administratie en klanten zoeken. Plus het risico dat klanten failliet kunnen gaan, rekeningen niet opt ijd betalen... bleeh... laat mij maar safe bij een baas werken

we zoeken op mijn werk wel free-lancers die af en toe mee willen helpen. ook al woon je niet om de hoek, kan nog interessant zijn, maar als je geen KvK-nr hebt dan denk ik dat het lastig wordt.

ps. quark... bestaat dat nog?

kleine tip, misschien kun je bijv. de gratis seminars volgen bij het GOC veenendaal. doen wij ook altijd met werk. Dan ben je weer een beetje up to date t/m CS6 ook al heb je niet enorme ervaring, je kan dan wel meelullen in een sollicitatie gesprek.
quote:schnitzel schreef op 05 juli 2012 @ 09:34:

Je moeder heeft gelijk. Het leven is veel interessanter als je je hart volgt en dingen laat gebeuren, ipv altijd alles te plannen.

Als je de keuze eigenlijk al hebt gemaakt, zou ik zsm met je je werkgever bespreken wat de mogelijkheden zijn. Indien geen onbetaald verlof, kun je wellicht wel weer solliciteren op het moment dat je terug komt.

Wat al die topics betreft over mensen die geen werk kunnen vinden, ik vraag me soms ook echt af hoe hard ze zoeken en wat hun sollicitatiekwaliteiten zijn. Ik ken persoonlijk nl. niemand die maandenlang uitzichtloos thuiszit. Hooguit enkele weken.En de wereld is groter dan NL - als je echt geen werk zou kunnen vinden, kun je altijd weer over de grens gaan zoeken.Van mensen zoals jij kan ik heel moe worden.... zucht. Dit geld mischien als je nog heel jong bent, hoog opgeleid bent en een vlotte babbel hebt. Mischien dat je dan enkele weken thuis zit. Dus niet gaan roepen dat iedereen die langer dan een paar weken thuis zit dat het zijn/haar eigen schuld is omdat je niet goed genoeg zoekt....En over de grens zoeken: in veel landen hebben ze veel werklozen dus of je daar zomaar aan een baan en huis komt... makkelijk praten weer.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
@Koekie: ik heb je mailadres genoteerd, stuur je later vandaag de links toe.

Wat betreft de landen die je wilt bereizen: goede keus! Ik heb inderdaad ook gehoord dat Colombia best te doen is (bekende is daar geweest) en dat het in Venezuela erg onveilig is. Het geweld in het laatste land is de afgelopen jaren heel erg toegenomen door de drugshandel terwijl dezelfde handel in Colombia steeds minder een rol speelt.
Hey Kikkerjet, ik heb je email ontvangen, bedankt!

@mutsje: ik had gedacht om mijn baan op te zeggen. Heb daarna vast naar vacatures gekeken van tilburg tot denbosch tot eindhoven... welja 4 stuks... VIER!

Ik ben pas 31, heb een goede cv en portfolio met extra cursussen. Als er inderdaad 150 pers. op 1 vacature reageren maar de kans om aangenomen te worden wel super-klein. Hoe goed je je werk ook kan.
Hmmm beetje vervelende reactie gehad van een vriendin.

Ik dacht dat iedereen wel zou reageren met "wat gaaaaaf".

Ze zei :En dan... ben je alweer 33 als je terug bent en nog alleen? En als je nog kinderen wil is het alweer bijna te laat"

Haar nogmaals uitgelegd dat ik geen kinderen wil... als die kriebel er op je 31e niet is, dan denk ik niet dat die nog gaat komen. En als die wel komt, dat zien we dan wel weer. Ik kan ook een man zoeken en wachten tot ik misschien eventueel (kijkt in glazen bol) kinderen wil en dat ben ik *poef* ineens alweer 33 en nog geen leuke man gevonden...

.... is echt k*t als een van je beste vriendinnen niet positief en blij voor je kan zijn...
Wat rot Koekie!!
quote:koekie1980 schreef op 15 juli 2012 @ 16:04:

Hmmm beetje vervelende reactie gehad van een vriendin.

Ik dacht dat iedereen wel zou reageren met "wat gaaaaaf".

Ze zei :En dan... ben je alweer 33 als je terug bent en nog alleen? En als je nog kinderen wil is het alweer bijna te laat"

Haar nogmaals uitgelegd dat ik geen kinderen wil... als die kriebel er op je 31e niet is, dan denk ik niet dat die nog gaat komen. En als die wel komt, dat zien we dan wel weer. Ik kan ook een man zoeken en wachten tot ik misschien eventueel (kijkt in glazen bol) kinderen wil en dat ben ik *poef* ineens alweer 33 en nog geen leuke man gevonden...

.... is echt k*t als een van je beste vriendinnen niet positief en blij voor je kan zijn...

Met gelijke munt terugbetalen: als die muts op 'n gegeven moment 'n kind wil kun je haar zeggen, zou je dat nu wel doen, je verliest je vrijheid en kunt geen reizen meer maken.

Mijn ervaring is toch vaak dat mensen afgunstig (niet altijd als in misgunnen!) kunnen reageren als je over je verre reizen vertelt en zij dan verzuchten dat dat er voor hen helaas niet in zit, want ja, ze zitten aan schoolvakanties en dure kinderen vast.
quote:koekie1980 schreef op 05 juli 2012 @ 09:33:

[...]

Heb dit aan mijn baas gevraagd. Probleem is dat we maar met z'n tweeën zijn. Baas had al eerder zijn eigen bedrijf voordat ik hier kwam werken. Sinds ik hier werk zijn de werkzaamheden van het bedrijf 2x zoveel geworden. M.a.w. ik doe een hoop klussen in mijn eentje omdat mijn baas ze nu eenmaal niet kan. Als ik 'n week ziek ben, ligt er een hele stapel werk wat op mij wacht want mijn baas heeft het niet kunnen doen omdat hij daar de kennis niet voor heeft.

Anyway, toen ik hem vroeg naar onbetaald verlof, zei hij dat dat echt niet ging, wie moest dan mijn werk doen. Heb die vraag toen beantwoord met: wat als ik morgen zwanger ben... ik ben vrouw van 31 jaar oud dus zou kunnen gebeuren. "Ja dan heb ik een vet probleem" zijn woorden.

Nu denk ik... euh zijn probleem, niet mijn probleem dus. Ik zou bijv. ook een half jaar een burn-out kunnen krijgen. Oke oké ik denk wel heel ver door. maar onbetaald verlof gaat dus niet.

Misschien ben ik al mosterd, maar hij kan toch best iemand een halfjaarcontract geven? Als jij weet hoe lang je weg blijft, neemt hij gewoon voor die periode iemand aan. Pas bij het 3e contract moet het een contract voor onbepaalde tijd worden, dus je kunt best een poos de hort op zonder dat hij dubbele kosten heeft.

Jouw situatie klinkt ideaal om op reis te gaan. Geen kids, geen vaste lasten in de vorm van huur/hypotheek en geen vaste relatie. Ik denk dat je nog best eens met je baas om tafel kan. En anders: gewoon gaan! Dit klinkt sowieso niet als een ideale baas om lang voor te werken. Want stel dat je een vriend krijgt en een kind wilt, en hij gaat je emotioneel zitten chanteren dat je hem nu zo in de problemen brengt...
@willemeen, bedankt nog voor het meedenken!

Ergens middenin de lijst reacties heb ik al gemeld dat ik een heel jaar onbetaald verlof van mijn baas gekregen heb!!

Tja en over die kinderen.... zie mijn laatste post
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2012 @ 16:23:

[...]

Met gelijke munt terugbetalen: als die muts op 'n gegeven moment 'n kind wil kun je haar zeggen, zou je dat nu wel doen, je verliest je vrijheid en kunt geen reizen meer maken.

Mijn ervaring is toch vaak dat mensen afgunstig (niet altijd als in misgunnen!) kunnen reageren als je over je verre reizen vertelt en zij dan verzuchten dat dat er voor hen helaas niet in zit, want ja, ze zitten aan schoolvakanties en dure kinderen vast.

Was even zo boos en teleurgesteld dat ik dat wel zou willen zeggen, ze is namelijk "al 33" en baalt zelf dat ze al jaren vrijgezel is en een kind wil. Maar doe het niet, is een van mijn beste vriendinnen,

Maar man, hier baal ik van...... iedereen die ik het goeie nieuws vertelde vloog me om mijn nek of stond door de telefoon te schreeuwen dat het geweldig - super - wauw - whaaaa - nieuws was.

Ze weet dat ik dit altijd al gewild heb, ze weet wat voor k*t-tijd ik achter de rug heb met een ellendige ex en een moeder die 2x kanker overleeft heeft. En dan krijg ik alleen maar lafjes gezegd "sja wel leuk voor je, tis maar waar je van houdt"

aaghhh.... misschien een nieuw topic openen over hoe ik haar de volgende keer als ik haar zie, netjes kan zeggen dat ik haar reactie een beetje jammer vond...
Is het niet omdat ze je 'n jaar moet missen dat ze niet al te enthousiast reageert?
Misschien is ze jaloers? Of zit ze er zelf nogal mee dat ze dus 'al 33' is, vrijgezel en een kind wil? Dat ze daarom op deze manier reageerde en het er op lijkt dat ze het je niet gunt (wat ze misschien heus wel doet, maar het moeilijk vindt om het te uiten).
ik weet het niet... ik heb er tot nu niet eens bij stil gestaan dat er hier vrienden zijn die me kunnen missen Dat dat alleen mijn ouders dat zouden doen en ik heb alleen maar aan mijn eigen goeie nieuws en reisplannen gedacht.... oops

jep... staat nu weer met beide benen op de grond haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven