Help! Beest(jes?) op afgesloten vliering!

15-07-2012 22:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag horen man en ik dus iets op de gipsplaten van de vliering lopen, daar waar we zelf geen toegang naar hebben.

Wat zou het kunnen zijn? Een muis, rat, duif? Als we op de gipsplaat tikken stopt het 'getrippel'

wat kunnen we eraan doen? Gatver, ik ben best dol op dieren, maar ik haat ongedierte.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat klinkt als een muis.... Die kunnen binnenkomen door het kleinste gaatje.
Het kunnen ook vogels zijn.. Hadden wij ook in m,n vriend zijn woning. Die waren via (vermoeden ) de schoorsteen naar beneden gevallen en zaten tussen de vloer van de slaapkamer en de zolder (houten vloeren, jaren 50 woning ) ! Hoe precies, is ons onduidelijk, maar wij vermoeden via de schoorsteen.
M,n vriend heeft een ingebouwde kast..in die kast bovenin hebben we het gipsplaatje open gezaagd en helaas vielen er dus een stuk of zeven dooie musjes op de grond! Maar het kan dus ook ander ongedierte zijn.
Ik ben me van geen kwaad bewust hoor!
[quote]Beestjes schreef op 15 juli 2012 @ 23:30:

Hahaha
Muizen kunnen ook via de spouwmuren van de ene naar de andere woning komen....

Getrippel klinkt meer als muizen dan als vogels, lijkt mij.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik denk ook aan muisjes.

Zet anders wat valletjes neer met wat pindakaas. Natuurlijk waar je mannetjes er niet aan kunnen komen. Gif vind ik persoonlijk met kleine kinderen erg akelig.

Blegh muizen... ik had er vorig jaar een aantal in huis, heb er ook een aantal met blote handen (lees, ik gooide er een plank/schoen op) vermoord... Ik held
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Gamuza schreef op 15 juli 2012 @ 23:39:

Muizen kunnen ook via de spouwmuren van de ene naar de andere woning komen....

Getrippel klinkt meer als muizen dan als vogels, lijkt mij.Het zullen dan waarschijnlijk wel muisjes zijn, maar vergis je niet.. die musjes waren ook veel aan het trippelen.. brrrrrr....
Muizen hebben een bliedhekel aan de geur van pepermunt.

Je kunt met een injectienaald op verschillende plekken wat olie spuiten dan verhuizen muizen met liefde ergens anders naar toe
quote:liselore3punt0 schreef op 15 juli 2012 @ 23:53:

Muizen hebben een bliedhekel aan de geur van pepermunt.

Je kunt met een injectienaald op verschillende plekken wat olie spuiten dan verhuizen muizen met liefde ergens anders naar toeSerieus??? Oh mooi, gaan we dat eens (uit voorzorg) proberen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wij hebben ook een soort muntspray tegen spinnen (te koop bij tuincentrum), misschien werkt dat dan ook tegen muizen?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
oh dat wist ik niet liselore, bedankt voor de tip! Ik heb/had ook last van muizen, nadat ik bakjes met gif heb gezet hoor ik ze niet meer. Dus ik hoop dat ze weg zijn.
quote:saaaaar81 schreef op 15 juli 2012 @ 23:42:

Ik denk ook aan muisjes.

Zet anders wat valletjes neer met wat pindakaas. Natuurlijk waar je mannetjes er niet aan kunnen komen. Gif vind ik persoonlijk met kleine kinderen erg akelig.

Het probleem is dat we nergens bij kunnen. Het is maar een klein stukje wat helemaal afgetimmerd is.

Dat met die pepermunt kan ik wel proberen!
of ratten...

want muizen horen lopen?
quote:ladytruckster schreef op 16 juli 2012 @ 08:03:

of ratten...

want muizen horen lopen?Ratten horen lopen?? Dan zullen het waarschijnlijk bevers zijn :-)
Muizen kun je helaas prima horen lopen. Geloof me
Er zitten daar alleen gipsplaten, dus dat getrippel kan van alles zijn. Het kan een vogeltje zijn die heen en weer hipt, een muis, rat lijkt me dan weer sterk omdat het allemaal heel erg dicht zit en we sowieso niet veel ratten in onze buurt hebben.
[quote]sitha schreef op 16 juli 2012 @ 08:13:

[...]

Ratten horen lopen?? Dan zullen het waarschijnlijk bevers zijn :-)[/quote]

Nee muizen en vogeltjes wel dan?

Ze hebben geen vleugeltjes hoor..
Maar hier ook een vliering die dicht is.

Bij warm naar koud weer,en van nat naar droog en andersom hoor ik ook allemaal geluidjes van zolder.

Blijkt de werking van die platen te zijn ofzo,en het getik van mijn mechanische ventilatie lijkt ook op getrippel.
steenmarter?
Als jet steenmarters zijn zul je dat als eerste merken aan de stank. Daarna aan de pis die door het plafond komt sijpelen.

Muizengetrippel kun je prima horen, vooral op houten oppervlakken.
Steenmarters schijnen ook geluid te maken alsof je inbrekers op zolder hebt dus dan zul je wel een ander geluid horen dan alleen trippelen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven