Even stoom afblazen

16-07-2012 19:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist kom ik thuis en ik lees een smsje van mijn vriend. Hij moest overwerken en is nu de stad ingegaan voor een drankje met collega's. Ik had cursus en lees pas net zijn smsje, half 8 in de avond. Hij zou dus koken, maar nu stelt hij dus voor om wat in de stad te eten. Afgezien van het feit dat we daar echt geen geld voor hebben, ben ik nu ook woedend dat het half 8 is en dus niks te eten is. Hij had beloofd te koken en gaat een drankje doen. Nu verwacht hij van mij dat ik in de stromende regen richting de stad kom om daar wat te eten.

Ligt het aan mij of is het gewoon asociaal dat je zegt te koken (moet zeggen hij koookt altijd) en dat hij nu verwacht dat ik naar de stad kom te eten? Heb boos opgehangen en gezegd dat ik wel een frietje haal...

en nu voel ik me weer een claimerd...zucht...
asociaal, mwah... de plannen zijn gewijzigd en lijkt mij geen ontzettend probleem.

Best raar als hij zou moeten zeggen, nee sorry kan niet mee ik moet koken (zoals elke avond.)

Je had ook kunnen zeggen, sorry lieffie daar heb ik echt geen puf meer voor, ik haal wel een frietje, of een boterham, veel plezier zie je straks.
Als hij heeft overgewerkt heeft hij misschien ook wat extra geld verdiend om in de stad iets van te eten?

Als hij heeft overgewerkt was hij ook niet eerder thuis dan jij, dus waarom zou je dan niet zelf koken?
Zeg maar Spijker.
Geen claimert hoor. Maar wel een beetje een zeurpiet Zie het van de zonzijde en ga lekker de stad in! Neem een wijntje en doe fijn alsof het zomer is. Hop, tijd voor iets leuks!
Oh: en ja ik vind t nogal raar dat je boos hebt opgehangen.
Zeg maar Spijker.
Tja tenzij dit met grote regelmaat het geval is vind ik eigenlijk dat je wel een beetje zeurt. Hij heeft eerder een berichtje gestuurd maar jij hebt het pas later gelezen. Als je zin hebt ga je gezellig samen een hapje eten, als je geen zin hebt haal je even wat. Begrijp wel dat je baalt als je om half 8 thuis komt, het kletst van de regen en er is niets te eten, maar ach die ene keer...
Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..
Ik snap je wel een klein beetje. Je hebt cursus gehad en trek. Als je dan thuis komt en er staat geen eten.. Tja ik zou ook op t moment zelf not amused zijn, maar toch wel in de stad een hapje gaan eten. Is ook wel eens leuk, geen afwas en lekker ontspannen. Ik zou zeggen ga erheen en laat t boze gevoel los. Eet smakelijk!
Nou en? Dan kook jij toch een keer een simpele pasta voor jezelf? Kan je toch wel?
Zeg maar Spijker.
quote:colaflesje855 schreef op 16 juli 2012 @ 19:45:

Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..en jij zat thuis te wachten tot hij thuis zou komen om te koken?
Schouders ophalen en niet zo blijven mokken!
quote:colaflesje855 schreef op 16 juli 2012 @ 19:45:

Het punt is niet dat hij van mij niet mag borrelen. Alleen om het zo laat te laten weten. Als hij nu om 4 uur had gezegd, ik ga nog wat drinken, echt geen punt. Nu krijg ik om half 8 zo'n smsje binnen, als ik er dus vanuit ga dat we samen eten. En hij kookt altijd, hij bepaalt ook het weekmenu. Koken is zijn hobbie..Hij mag van jou niet borrelen? Excuse me?
@Justincase er staat: niet dat hij van mij niet mag borrelen dus dat vind ze niet erg. Alleen dat hij het zo laat liet weten..
Ach kom, dat ene keertje!

Een man die altijd kookt wil ik ook wel trouwens, you lucky girl!
quote:justincase schreef op 16 juli 2012 @ 19:49:

[...]

Hij mag van jou niet borrelen? Excuse me?

lezen

Het is niet dat het niet mag.

dus-> nee + nee = ja
Nou ja zeg. Dan haal je wat, laat je wat brengen of kook jezelf.

Doe niet zo verwend zeg

En als je geen zin hebt om met hem te gaan eten in de stad (toch lief voorgesteld van hem?) dan doe je dat toch niet?

Huisjeboompjebeestje kan altijd nog hoor
Je bent zelf een theepot
Je zeurt. Kook wat makkelijks voor jezelf. Als je vent terug is, geef je hem een kus en bied je je excuses aan voor je bozige telefoontje.
boos ophangen vind ik altijd voor kleuters. Dat doe je niet in een volwassen relatie en al helemaal niet om zoiets kleins.

Je kunt best zeggen dat je moe bent en geen zin hebt om naar de stad te komen, maar dan zeg je dat jij wel voor je eigen eten zorgt en hem (oprecht) veel plezier wenst in de stad.
quote:wordtel schreef op 16 juli 2012 @ 19:53:

Je zeurt. Kook wat makkelijks voor jezelf. Als je vent terug is, geef je hem een kus en bied je je excuses aan voor je bozige telefoontje.+1
Ik vind het niet asociaal maar jou een jankepoeperd. Bak een ei of ga met hem wat eten.
Nou, ik zou ook zwaar pissed zijn. Maar dat zou óók komen omdat ik moe zou zijn, honger zou hebben en gedacht zou hebben lekker te bankhangen. Eenmaal bijgetrokken van de werkdag zou ik het (hopelijk) kunnen relativeren
Ik vind je een aansteller. Natuurlijk mag je het jammer vinden dat hij niet heeft gekookt. Maar pissig worden hierom? Nee, dat slaat nergens op. Hij biedt je een leuk en gezellig alternatief, jij wil dat niet. Kom op, je kan dan toch voor jezelf zorgen?
Ik ben het helemaal met je eens hoor, vroeger hoefde je dat ook niet te proberen als vrouw...

Maar als er geen geld is, lijkt me geen leuke situatie voor jullie. Hebben jullie dan niet vaker ruzie over dit soort dingen?
Occam's razor
Beetje overdreven reactie in mijn ogen. Ik snap dat het niet fijn is als je een lange dag achter de rug hebt en de plannen plots (niet naar jouw zin) gewijzigd zijn. Maar ach, als je vriend over het algemeen gewoon betrouwbaar is en al zo vaak kookt moet een keertje last minute verandering van plannen wel kunnen, toch?
Was er ook geen eten meer in huis om klaar te maken?

Wow, een man die altijd kookt, gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven