Mode & Beauty alle pijlers

oog make-up reiniger

16-07-2012 21:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort draag ik weer mascara. Ik heb vrij korte wimpers en daarom gebruik ik soms wel een paar 'lagen' mascara. Verder gebruik ik eigenlijk geen make up. Ik heb nu een oogreiniger van Nivea, maar eigenlijk vind ik dat product niet fijn. Mijn ogen gaan maar moeizaam schoon en er blijft veel mascara in mijn wimpers zitten. Bovendien is de reiniger niet 'zacht' voor de huid rondom mijn ogen.

Welke merken oog / make up reiniger gebruiken jullie en welke zou je aanraden?
Wattenschijfje natmaken, drupje remover met olie er in er op en dan is het er zo af.
Garnier, die van L'oreal is ook goed (tweefasenspul).
Ik gebruik de melkversie van de hema, speciaal voor oogmakeup. Is heel mild, maar werkt wel. Tweefase van de hema werkt ook goed, ook best mild. Kost ook niet zo veel.
Ik gebruik Olay oogmake-upremover. Is een soort crème, werkt prima om je waterproof mascara te verwijderen
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik gebruik loreal. Van die van nivea werd de huid rond mijn ogen schuurpapier.
ik gebruik die van Klorane altijd, heb snel geirriteerde ogen, en dit is de enige die bij mij geen irritatie geeft, je hebt de heldere versie voor gewone mascara, maar ook een melkversie voor waterproof mascara
De eye makeup remover van dr. Vd Hoog, echt fijn product, heel

zacht.
ik heb reinigingsdoekjes van het kruidvat. Daar kun je zowel je makeup mee weghalen als de rest van je gezicht schoonmaken. Ik vind het heel prettig werken.
ik gebruik al jaren babyolie, doe ik op een watteschijfje:D werkt voor mij prima!
Wisselt vaak. Nu eigen merk van de Jumbo, bevalt verder goed.
Dank je wel voor alle tips! Ik ga die van de Hema en L'Oreal proberen. Van de Hoog lijkt mij ook wel wat. Maar die is misschien weer wat duurder? Volgens mij is het vooral belangrijk dat het een olie of creme-achtige basis heeft.

Op de een of andere manier zijn reinigingsdoekjes geen oplossing voor mij. Ik heb niet het gevoel dat ik dan make up of vuil meeneem. Geen idee waarom.
Babyolie van de Appie, een ander merk babyolie is ook goed (Kruidvat, Hema)

Geen Zwitsal gebruiken, dat irriteert je ogen.
Mmm babyolie? Daar heb ik nog een hele fles van staan :-)
De oogreiningingsmelk van Dokter van der Hoog. Ik heb hele gevoelige ogen. Dit is een van de weinige reinigers doe mijn ogen niet irriteren. Zelfs zware ooglooks verwijdert hij zonder problemen.
Ja, babyolie!

Ik heb vooral rond mijn ogen een heel gevoelige huid en dit werkt het beste. Verwijdert ook alle waterproof mascara zonder dat je enorm hoeft te schrobben. En ook nog eens goedkoper dan "officiële" make-upreiniger!
Je gebruikt zeker waterproof mascara? Daar moet je je remover wel op aanpassen, anders krijg je het er inderdaad niet af...
Zelf vind ik de oogmake-up reiniger van Louis Widmer de beste.

Word verkocht in apotheken. Er bestaat ook een waterproof-versie van. Ik heb ook heel gevoelige ogen en Widmer reinigt echt grondig en geeft geen irritatie.
Ik ben erg te spreken over de oogremover van Garnier. Zit in een groen flesje en kost rond de 4.5e euro.
quote:mimi73 schreef op 16 juli 2012 @ 21:55:

Zelf vind ik de oogmake-up reiniger van Louis Widmer de beste.

Word verkocht in apotheken. Er bestaat ook een waterproof-versie van. Ik heb ook heel gevoelige ogen en Widmer reinigt echt grondig en geeft geen irritatie.gewoon bij de da drogist
Lancome, de beste die er is.
ik heb er 1 van yves rocher, speciaal voor de ogen. Is geloof ik met korenbloem. Het is zowat geurloos en zacht voor de ogen. Heb ook van die vochtige wattenschijfjes van trekpleister, maar daar krijg ik branderige ogen van!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb het eigen merk van Jumbo/Golff?emtee, heet beau geloof ik, was vroeger derlon.

Kost anderhalve euro werkt prima
Het wattenschijfje van tevoren vochtig maken helpt echt tegen een trekkerig gevoel erna.
Ik doe alles in mijn gezicht met biologische kokosolie. Waar je ook mee kookt. Hydrateren. Reinigen. Lippenbalsam.

Resultaat: superzachte huid, en geen rimpels (ben 37!) en puistjes.

Give it a try.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven