Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Wat je zegt - alle soorten weer en temperaturen hebben wel iets. Ik houd van verschillende seizoenen en zou absoluut niet ergens willen wonen waar het altijd hetzelfde is.

Ik ken een stel dat is verhuisd naar de Antillen, een droom voor velen, maar als mijn vriend dat zou bedenken, dan zou onze relatie daarop stuiten. No way dat ik mee zou gaan, niet eens tegen forse betaling

En nee, het hoeft ook heus niet Antarctica te zijn. Maar Ik zou prima gedijen in Washington State met een tweede huis in Alaska

Droge zomers, max. een graad of 25 (maar ook echt alleen bij lage luchtvochtigheid), regen vind ik niet erg, als het maar niet dagelijks is en vooral niet horizontaal (grrrr ), sneeuw, ijs, strak blauwe hemels, zon - winterzon En de lente vind ik ook heerlijk. Maar zodra de stekende insecten zich aandienen, ben ik er klaar mee
Het regent!!
-
Heerlijk deze herfstachtige temperaturen, het regent hier. Zometeen de hond uitlaten. Met die warme dagen is dat een kwelling zowel voor hond als voor mij, beestje kan er ook niet tegen. Van mij mag het zo blijven. Helaas wordt het deze week geloof ik weer warmer en dat is vreselijk om inte werken. Die bloedhete woningen en douches van de bewoners wat voel ik me dan beroerd.

En jammer dat er hier mensen zijn die zo misselijk doen, geniet lekker van een zonnebank of zo of open een topic over het kicken op hittegolf.
Als juli voorbij is is het ergste achter de rug. Ik vind de lange dagen ook heel erg.
Ik heb dit dus zelf ook, vind persoonlijk de herfst het fijnste, al die bladeren die vallen enzo. In de zomer kan ik me ook echt heel down voelen, word chagrijnig als het te warm word, en ik houd al helemaal niet van bruin worden.

Iedereen verklaard me voor gek, maar ik vind het heerlijk als het regent en onweert, sneeuwt. Soms zet ik rainymood op enzoXD Gelukkig ben ik niet de enige, dacht ook al dat ik gek was.
Vermaken jullie je ook zo kostelijk, op het moment?
Ik vermaak me prima!!! Vorige week 2 dagen met koppijn rondgelopen, 1 dag 38 graden en 1 dag 35 graden in de tuin (en ja...gewoon in Nederland), dus vond het wel weer genoeg. Vanmiddag wel nat geregend, want mijn plu ging kapot, maar verder lekker hoor. Heb net een koppie thee op (drink ik als het warm is nooit) en ga zo eens door mijn huis vliegen. Als het te warm is hang ik alleen maar op de bank, ook niks aan.
Mijn hart maakte echt een sprongetje toen ik deze titel las, haha! Iedereen heeft me altijd voor gek verklaard en soms lieg ik er zelfs een beetje over om vervelende vragen te voorkomen, maar: ook ik ben blij als het weer herfst wordt en ik kijk altijd uit naar de winter!

Vooral tijdens die warme zomerdagen kom ik echt chagrijnig thuis, ik voel me oververhit, ik zweet (en die andere 99 mensen die in de bus zaten ook!) en ik heb eigenlijk nergens zin in. Ik snap niet hoe mensen energie krijgen van de zon; hoe warmer het is, hoe futlozer ik me voel. En dan blijft het ook nog zo lang licht, terwijl je in de winter van de lange, gezellige, donkere en knusse avonden hebt, heerlijk! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben
Welkom Jen

Ik zit nu thuis op de bank, beker thee erbij, ebook erbij, regen tikt tegen het raam Heerlijk!
Ik viel in herhaling
quote:Lizzl schreef op 16 juli 2012 @ 14:45:

Ik zit nu thuis op de bank, beker thee erbij, ebook erbij, regen tikt tegen het raam Heerlijk!

Hier precies hetzelfde!

Ik ben lekker een paar dagen vrij, en geniet van mijn herfstvakantie.
Haha, herfstvakantie! Ik ook hoor, fijn he! Met slapen is dat ook zo lekker, dat je de regen en de wind hoort en het een beetje fris is, kan je lekker onder de dekens kruipen.

Beter dan wanneer je wakker wordt gehouden door muggen, alles plakt en het zelfs boven de dekens nog te heet is! Pfff...

Hoewel ik nu ook muggen heb hoor, maar even voor de sfeerimpressie ;)

Lekker aan de theetjes dames!
Theemutsen

Ik heb een weekje reisverlof, dus dat voelt als (herfst)vakantie

Zat afgelopen week 4 dagen in gebied waar het 30 graden was met hoge luchtvochtigheid

Nu gaat het weer goed

En inderdaad, het slaapt extra lekker als je regen tegen het raam hoort tikken en de lakens/het dekbed voelt fris!
Echt lekker nu. Helaas volgende week weer rond de 25 graden.
Goh, jullie hebben wel de tijd van je leven he?
Absoluut Gezellig!
Temperatuur is aangenaam, regen (als ik naar buiten moet) is een beetje jammer.

Een collega begon alweer over 'het wordt volgende week gelukkig lekker weer'. Heb m'n mond maar gehouden.
quote:Marjo41 schreef op 17 juli 2012 @ 00:09:

Goh, jullie hebben wel de tijd van je leven he? Ik hou van Holland!
Gisteren schreef ik het op Facebook: wat een heerlijk weer. Lekker met een kopje thee op de bank en spelen met mijn tablet en tv kijken. Heerlijk! Uiteraard werd ik weer voor gek verklaard.

Gisteren was een collegaatje weer begonnen na 2 weken vakantie. Ik vroeg of ze een fijne vakantie had gehad en als antwoord kreeg ik 'helemaal niet'. Mijn eerste gedachte was er is iemand ernstig ziek geworden of misschien erger. Nee....ze hebben maar 2 dagen 'mooi' weer gehad. Nou...ik verklaar mensen voor gek als je je vakantie alleen maar goed kan zijn als het warm is. Vakantie is voor mij niet vroeg opstaan, lekker alles op je gemak doen. Dat kan ik ook als het regent. Maar er zijn ook genoeg dingen die je kan doen als het regent.

Ben het gezeur van iedereen ook wel zat hoor, je kan er geen ene moer aan doen. In Engeland hebben ze zelfs in de e krant gesmeekt naar de weergoden dat de regen moet ophouden. Dat kan je toch niet serieus menen?

Maar...heel stiekem ben ik wel een beetje blij dat het volgende week wat beter wordt. Waar ik dan zit wordt het 19 graden, licht bewolkt en droog. Dat is toch lekkerder als je 2 weken in een stacaravan zit. En ons tuintje bij de stacaravan is nu bijna helemaal klaar, wel prettig als ik daarvan kan genieten, want thuis heb ik maar een klein balkonnetje. Maar warmer dan 20 graden moet het echt niet worden.
Vandaag in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... van-flinke-zomerdip.dhtml
Ik vermaak me in elk jaargetijde. Ik vind het ook heerlijk als het lekekr vroeg donker is, eerlijk gezegd. Dat heeft iets gezelligs.
quote:bloem27 schreef op 18 juli 2012 @ 13:05:

Vandaag in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... van-flinke-zomerdip.dhtmlHeel herkenbaar, eindelijk wordt er over geschreven. Men weigert altijd te geloven dat het bestaat.
quote:Ste_ schreef op 17 juli 2012 @ 00:16:

Temperatuur is aangenaam, regen (als ik naar buiten moet) is een beetje jammer.

Een collega begon alweer over 'het wordt volgende week gelukkig lekker weer'. Heb m'n mond maar gehouden.

Verstandig, zulke discussies win je toch niet. Wat lekker is, is voor iedereen verschillend!

Ik geniet van dit weer. Vooral het feit dat het iedere avond net even wat eerder donker wordt. Heerlijk! Dinsdag 25 graden las ik net, dat is wel minder.
Ik ga die discussies wel aan, niemand bepaalt voor mij dat het weer lekker is. Als iemand zou zeggen volgende week wordt het lekker weer, dan zou ik iets zeggen van dat is het nu toch al. Dat ik stiekem blij ben dat het droog wordt en ietsje warmer, betekent voor mij niet meteen lekker weer. Ik heb het dan over wat beter weer.

Maar ik word wel een beetje moe van het gezeik over het weer. Tig berichten op Facebook, mensen die foto's maken van de regen, er is zelfs een protestgroep opgericht tegen dit weer. Jeetje zeg...get a life!!!!

Ik ga nu lekker naar bed, raam open, warme pyjama aan, lekker onder het dekbed, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven