Eerste verjaardag

17-07-2012 16:03 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vind het gek dat ik niet zo gauw een topic hierover zie, maar alvast mijn excuses als hij dus al ergens staat.

Over twee maanden wordt haarspeldje 1 jaar!

Nou zit ik een beetje te bedenken wat leuk is om voor haar te doen. Wil graag een taart bestellen en natuurlijk slingers ophangen en voor de kinderen die komen zo'n kartonnen hoedje (is dat leuk?) Maar veel verder dan dat kom ik..

Er hoeft geen clown ofzo aan huis te komen, maar ik wil toch wel iets meer doen dan gewoon met visite, taart, koffie en thee zitten zeg m,aar. Waarschrijnlijk maakt het voor kind toch niet uit als je bijna niks doet, maar ik wil dus wel iets doen, maar wat? Iemand tips?

Dan nog een vraag; is het heel gek om de visite 's avonds te laten komen? Ookal is het een kinderverjaardag.. overdag zal haarspeldje ook nog twee keer slapen, dus daar maakt het niks voor uit. Wat vinden jullie daarvan?

Hoop wat leuke ideeën op te doen!
quote:haarspeld schreef op 17 juli 2012 @ 16:46:

Oké, dus meer dan een taartje en slingers is Het eigenlijk niet? Vooral gewoon kletsen over het afgelopen jaar zeg maar?Ik denk het niet nee. Dat is een beetje wat ik zelf voor ogen heb voor over twee maanden. Behalve dan het kletsen over afgelopen jaar, wij zien elkaar zo vaak dat het wel gewoon over de dagelijkse dingen zal gaan.
Hier hebben wij het net achter de rug, maar wij vierden een triple verjaardag waarvan 1 jubileumjaar. Wij hebben wel alle vrienden en familie uitgenodigd waarvan we wisten dat ze het leuk zouden vinden om te komen. Vanaf 15.00 uur met eten en drinken. Om 19.00 uur ging baby naar bed en hebben de groten nog even doorgefeest. We hebben de boel versierd en we hadden een grote bumba taart. Dat er veel kindjes waren vond baby het leukst.
Wij vieren de kinderverjaardagen altijd met alles erop en eraan, iedereen mag komen, en ik ga ervan uit dat ook iedereen mee eet.

Dus vanaf een uur of 3, huis em tuin versierd, kids mogen cadeau;s uitpakken en met veel ervan meteen spelen en de rest zetten we op de tafel zodat kind de cadeau;s goed kan zien.

Meppen in taart hebben ze hier nooit gedaan.

Rond een uur of 6, is iedereen welkom om het buffet leeg te eten. Geen sluitingstijd, vind het veel te gezellig om nog na te borrelen als de kinderen uiteindelijk in een suikerroes in bed liggen, de dag erna ruimen pa en ma alles op en kunnen de kinderen met het nieuwe speelgoed spelen.
quote:nouschi schreef op 17 juli 2012 @ 16:36:

[...]

Mijn vrienden wel hoor. Maar hier wordt dan ook gewoon alcohol geschonken op kinderfeestjes dat scheelt misschien

Be-la-ch-e-lijk.!

Alcohol schenken op een kinderfeestje waar moet dat heen met deze wereld..
quote:haarspeld schreef op 17 juli 2012 @ 16:15:

Oké, niet 's avonds. Twijfelde al..

MAar overdag slaapt ze natuurlijk ook als er visite is. Dit zal zo nog tot een jaar of drie? blijven.

Als ze 1 jaar jaar is kan ze vast wel (een dagje) met 1 slaapje. Dus ik zou haar rond 12.00 uur op bed leggen. Dan slaapt ze tot ongeveer 14.00 uur? En dan komt de visite rond 15.00 uur?

Tenminste, zo heb ik het gedaan. Visite kwam vanaf 15.00 uur en dan zomaar tot 17.00 uur hoor. Verder niks bijzonders gedaan. Dochter vond de drukte gezellig, cadeaus snapte ze nog niks van. Heeft paar hapjes taart op. En dat was het wel. Het is als ouder heel leuk hoor, dat je kindje 1 jaar wordt, een echte mijlpaal. Maar verder heb ik er weinig bijzonders aan gedaan.
Mijn neefje is net 1 geworden. Taart om lekker met zijn handen te eten (en de tafel mee onder te smeren) was een goot succes! Verder was hij vooral blij met de cadeautjes van zijn tantes (en stiekem waren wij daar natuurlijk weer trots op) > een grote versierde doos (versierd met dierenplaatjes aangezien hij gek is op dieren) en een grote ballon aan een elastiek met erwten erin (zodat het lawaai maakt). Hier is hij een groot deel van de dag mee in de weer geweest (lees: in de doos zitten en geluid maken met de ballon).

De visite was uitgenodigd van 14.00 tot 18.30 uur. Om 18.00 was er voor iedereen soep met een broodje en om 19.00 uur kon mijn neefje uitgeput naar bed.
Ik zou het zeker niet savonds doen al is het feit dat je een groot huis moet hebben om alle kindjes bij je te kunnen slapen.

We hadden op de uitnodiging van 14:30 tot 18:00 dan heb je altijd een paar plakkers die je zoetjes aan de deur uit werkt als de kleine gaat slapen of als je het leuk vind laat je die paar blijven.
Wij zijn er met de kinderen op uit getrokken op hun eerste verjaardag, lekker zwemmen oid. Vonden ze ook heerlijk

Morgen wordt mijn oudste 5 en no way dat we met die ene droge dag binnen blijven zitten voor de visite! We gaan met ons gezin naar een mega speeltuin, vinden ze veel en veel leuker! Kinderfeestje ed. hebben we trouwens wel gehad.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
dubbel
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Eerste verjaardag maakt feestvarken niet bewust mee (behalve de drukte, aandacht etc)

het is meer een feest voor de ouders, grootouders, broertjes/zusjes en familie/vrienden.

Plan de tijd met de meeste kans dat jarige wakker is en laat het los als het wil slapen.

Accpeteer een onrustige nacht door alle drukte.

Het is meer jouw mijlpaal, en die mag ook gevierd worden!
Je bent zelf een theepot
Lekker relaxed vieren. Wij hadden het verdeeld over de ochtend en de middag. Tussendoor tijd om even lekker te slapen. Voor de rest is het openmaken van cadeautjes, spelen met balonnen en kijken naar de slingers al heel wat voor je kindje.

Meer hebben ze niet nodig. Meer hebben ze trouwens ook niet nodig als ze 2, 3, 4 of 5 zijn hoor. Wij vieren de verjaardagen altijd simpel en de kinderen gaan altijd lekker spelen.
Zou het ook niet te moeilijk maken.

Wij hebben eerste verjaardag van dochter verspreid over 2 dagen. Ze was op zaterdag jarig en hebben visite verdeeld over zaterdag en zondag. Alleen familie (onze broers en zussen met kids, opa en oma) en directe buren (omdat we daar heel goed contact mee hebben) uitgenodigd. Leuke taart voor haar gemaakt, maar die vond ze eigenlijk maar eng. Als ze moe werd haar gewoon naar bed gebracht. Maar als ze nog 2x slaapt zal ze vast geen 3 uur per keer slapen neem ik aan, dus zal ze geen visite echt ´missen´. Indien ze op vaste tijden slaapt kun je dat ook nog afspreken met de visite (dochter hier sliep toen soms 1 en soms 2 keer per dag en niet op vaste tijden dus wij hebben dat niet gedaan).

Wel alle visite overdag. We hadden niet heel veel kleine kinderen (familie heeft allemaal oudere kids dan de onze). Maar ik wil wel dat ze de jarige job zelf kunnen zien.

Verder heeft ze zich gewoon kostelijk vermaakt met cadeautjes uitpakken (papier was interessanter dan de inhoud) en het spelen met neefjes en nichtjes.

Doe jezelf en je kind een lol en maak het niet te moeilijk. Kinderen zijn net zo blij, zo niet blijer met gewoon simpele dingen.

De slingers en ballonnen waren hier ook helemaal favoriet.
quote:potsiedikkie schreef op 17 juli 2012 @ 16:52:

Wij vieren de kinderverjaardagen altijd met alles erop en eraan, iedereen mag komen, en ik ga ervan uit dat ook iedereen mee eet.

Dus vanaf een uur of 3, huis em tuin versierd, kids mogen cadeau;s uitpakken en met veel ervan meteen spelen en de rest zetten we op de tafel zodat kind de cadeau;s goed kan zien.

Meppen in taart hebben ze hier nooit gedaan.

Rond een uur of 6, is iedereen welkom om het buffet leeg te eten. Geen sluitingstijd, vind het veel te gezellig om nog na te borrelen als de kinderen uiteindelijk in een suikerroes in bed liggen, de dag erna ruimen pa en ma alles op en kunnen de kinderen met het nieuwe speelgoed spelen.

Ja, maar jij viert de verjaardagen samen als 1 groot feest, 2 x per jaar. Op de verjaardagen zelf gebeurt er ook niet zo heel veel toch?

Wij vieren 1 zo'n groot feest, voor vrienden is dat ook het moment dat alle verjaardag in 1 keer worden gevierd en op de verjaardagen zelf is het klein, alleen met fam die toevallig op dat moment ook kan.

Kom je trouwens nog een bakkie halen op mijn verjaardag zaterdag?
haarspeld, 6 uur geleden:

"maar overdag slaapt ze natuurlijk ook als er visite is."

Reken hier niet te vast op. Over 2 maanden slaapt ze misschien nog maar 1 keer. En mijn zoontje had echt door dat er iets aan de hand was die dag, want wilde overdag gewoon niet gaan slapen. Gewoon overdag vieren dus.
quote:Sjors007 schreef op 17 juli 2012 @ 22:25:

haarspeld, 6 uur geleden:

"maar overdag slaapt ze natuurlijk ook als er visite is."

Reken hier niet te vast op. Over 2 maanden slaapt ze misschien nog maar 1 keer. En mijn zoontje had echt door dat er iets aan de hand was die dag, want wilde overdag gewoon niet gaan slapen. Gewoon overdag vieren dus.Mijn dochters sliepen/slapen ook echt niet als er visite is. Wij deden de eerste en tweede verjaardag dan ook vanaf een uur of 14:00 uur en dan hadden ze al geslapen.
Wij hebben de eerste verjaardag van M. net achter de rug. Hij was doordeweeks jarig en het enige wat we toen hebben gedaan is 's ochtends voor hem gezongen en hem een opblaasbare 1 gegeven om mee te spelen. 's Avonds na het werk kreeg hij nog een ballon en mocht hij los op een zelfgemaakt suikerarm taartje (geen slagroom etc. wel jam) waarna ik kon dweilen en hem in bad doen. Op bed heeft hij nog een cadeautje uit mogen pakken.

In het weekend hebben we het lekker bij mijn ouders gevierd met een bbq, taart voor de familie (opa, oma, oom en tante, mijn oma) en cadeautjes voor de jarige.

Vond het wel mooi zo.
Het ligt hier een beetje aan de dag dat we de verjaardag vieren.

Op zaterdag is iedereen vanaf een uurtje of 2 welkom, worden om half 3 de kaarsjes aangestoken en uitgeblazen met wie er dan is. Rond 4 uur een borrel met hapjes, rond half 6, 6 uur buffet. Kind ligt er dan rond 12 uur 's middags in, en slaapt tot een uurtje of 2. Kinderen mogen 's avonds opblijven tot het laatste bezoek weggaat, of tot ze vervelend worden.

Op zondag is iedereen vanaf 11 uur welkom, gaan om half 12 de kaarsjes aan en worden ze uitgeblazen onder toeziend oog van wie er dan aanwezig is. Rond half 1 lunchbuffet, in de middag een borrel met hapjes, geen avondeten. Dat doen we vooral om plakkers te voorkomen, omdat onze oudste en middelste de dag erna weer gewoon naar school moeten. Jongste gaat gewoon rond half 2, 2 uur naar bed, en slaapt dan een uurtje ofzo.

Iedereen kan zelf kijken hoe laat ze willen komen. I.v.m. de boodschappen en allergieën vinden we het fijn als ze laten weten of ze mee-eten, maar we wachten niet op iedereen met kaarsjes uitblazen. In de uitnodiging staat dit ook. Overigens nodigen we alleen naaste familie (ouders+broers+zussen met kinderen van man en mij) en de directe buren, dan zitten we al op 19 volwassenen en 11 kinderen. Meer als genoeg
Overigens verwachten wij geen bezoek doordeweeks. We vieren het dan zelf wel met cadeautjes, zingen, feesteten, en trakteren op school/kdv, maar ik hoef dan niet ook nog het geregel van taart etc. voor mensen die dan nog onverwachts langskomen.

Oh, en smeren met eten doen we hier niet. Ook niet als je jarig bent.
Ik geloof dat ik mijn mening maar beter niet kan uiten hier. Wel een fijne verjaardag gewenst.
Is dat een reactie op mijn post, thee?
quote:thee schreef op 18 juli 2012 @ 01:26:

Ik geloof dat ik mijn mening maar beter niet kan uiten hier. Wel een fijne verjaardag gewenst.Omdat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een kinderverjaardag vieren we met betrokkenen van mijn kind, dus familie en een paar speelvriendjes met hun moeder/ouders. Iedereen is de hele dag welkom: van 10 tot 21 uur. Geen clown, dj of andere speciale dingen. Mijn dochter is jarig, dat vind ik al speciaal genoeg
Ik denk dat het heel erg van je kind afhangt, wat leuk is en wat niet. Op de eerste verjaardag van mijn dochter waren er best veel mensen, familie, vrienden met kinderen en onze beste vrienden zonder kinderen (in totaal waren we met 30-35). Mijn dochter heeft zich heel erg goed vermaakt, houd van groepen mensen en is geen moment ook 's avonds of de volgende dag niet overprikkeld geweest (in tegenstelling tot haar moeder ;)). Wij hadden voor haar een klein taartje en verder alles versierd. Ze speelde de hele middag met alle kindjes, we hebben gezongen en verder liep iedereen en alles door elkaar.
Owja: wij deden het van 2 tot 5, ivm slaapje dochter (van 11.30-13.30)
quote:thee schreef op 18 juli 2012 @ 01:26:

Ik geloof dat ik mijn mening maar beter niet kan uiten hier. Wel een fijne verjaardag gewenst.Ah toe nou thee,ik ben toch soow benieuwd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven