Eerste verjaardag

17-07-2012 16:03 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vind het gek dat ik niet zo gauw een topic hierover zie, maar alvast mijn excuses als hij dus al ergens staat.

Over twee maanden wordt haarspeldje 1 jaar!

Nou zit ik een beetje te bedenken wat leuk is om voor haar te doen. Wil graag een taart bestellen en natuurlijk slingers ophangen en voor de kinderen die komen zo'n kartonnen hoedje (is dat leuk?) Maar veel verder dan dat kom ik..

Er hoeft geen clown ofzo aan huis te komen, maar ik wil toch wel iets meer doen dan gewoon met visite, taart, koffie en thee zitten zeg m,aar. Waarschrijnlijk maakt het voor kind toch niet uit als je bijna niks doet, maar ik wil dus wel iets doen, maar wat? Iemand tips?

Dan nog een vraag; is het heel gek om de visite 's avonds te laten komen? Ookal is het een kinderverjaardag.. overdag zal haarspeldje ook nog twee keer slapen, dus daar maakt het niks voor uit. Wat vinden jullie daarvan?

Hoop wat leuke ideeën op te doen!
Komen er geen kinderen mee dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom zou je iets extra's willen doen, behalve om je eigen supermoederego te strelen? Kind is net baby-af, die heeft echt niet in de gaten dat ie jarig is. Ik zou wel de opa's en oma's en zo overdag laten komen, zodat ze even lekker met je haarspeldje kunnen knuffelen (als haarspeldje daar tenminste zin in heeft ).

En als je dan toch per se iets wil Doen: koop er een klein taartje bij voor haarspeldje om lekker kapot te pletteren. Dat vinden die éénjarigen vaak wel leuk.
Mijn zoontje wordt ook over twee maanden 1 jaar oud en eigenlijk was ik van plan om alleen naaste fam uit te nodigen op de dag zelf, overdag. Dan bak ik zelf een taart, zorg ik voor koffie/thee en wat drankjes voor de kinderen.

Voor hem is de aanwezigheid van zijn nichtjes en neefjes een feest, en het zelf eten van taart natuurlijk. Waarschijnlijk zal ie meer van het pakpapier en de lintjes genieten dan van de cadeautjes.

Zoon is toevallig precies tussen man en mij in jarig, dus rond zijn verjaardag geven wij een bbq-feest (deden we altijd al, zijn geboortedatum kon niet beter uitkomen ) voor alle vrienden en familie en dat doen we zoals we altijd deden.

Ik vind het raar om voor een kinderverjaardag van alles aan de hand te halen en dat dan 's avonds te vieren, als smurf slaapt.
Klein taartje voor haar, goed idee!

En waarom.. tja.. vind dat lastig, maar wil niet zomaar ff visite, maar niet ook niet een enorm feestje. Beetje vaag misschien, maar gewoon gezellig, maar net anders dan normaal. Oké, ik ben vaag.
Oh en nee.. zeker niet voor mijn supermoederego...
quote:haarspeld schreef op 17 juli 2012 @ 16:13:

Klein taartje voor haar, goed idee!

En waarom.. tja.. vind dat lastig, maar wil niet zomaar ff visite, maar niet ook niet een enorm feestje. Beetje vaag misschien, maar gewoon gezellig, maar net anders dan normaal. Oké, ik ben vaag.

Ja, je bent vaag

Hoe gaat het normaal dan? En wat is daar niet leuk genoeg aan?
Oké, niet 's avonds. Twijfelde al..

MAar overdag slaapt ze natuurlijk ook als er visite is. Dit zal zo nog tot een jaar of drie? blijven.
zelf een taart bekken met heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel slagroom en die dan voor haar neus zetten. Heeft zij een leuke dag, en jij iets speciaals gedaan, mag ze daarna in bad, ook leuk.
Hier de eerste twee verjaardagen gevierd met een stukje taart, opa's en oma's en broers en zussen met kleine kids. Toch nog best veel mensen, maar een beetje verspreid over de dag. Kind heeft er echt nog niks aan.

Ik snap dat je het leuk vindt deze mijlpaal te vieren (vond ik ook), maar hou het een beetje in perspectief zou ik zeggen.

Dochter hier wordt binnenkort drie en dit wordt de eerste bewuste verjaardag denk ik. Dat ze weet dat ze jarig is, er naar uitkijkt en ervan zal genieten (hopelijk).
Ik zou je wilde ideeen nog even bewaren tot je kindje een paar jaar ouder is. Hier maakt ze echt niks van mee.

Ja het is leuk om kadootjes open te maken en om met je handen een taartje te eten (of te pletten), maar ik zou haar gewoon verder een beetje laten rondscharrelen in de kamer en verder niks.

Als je wel iets heel bijzonders wilt doen, zou ik dat idd 's avonds doen. Dan ligt je kindje lekker te slapen en kan jij gek doen.
@VLinder, ik heb nog geen verjaardagen meegemaakt van kleintjes. Wij zijn de eerste in de vriendengroep en aangetrouwde familie zijn de kinderen nu tussen de 4 en 11 jaar
Ik weet niet hoe makkelijk jouw kindje is, wij konden bij beide altijd een beetje schuiven met de slaaptijden dus in de ochtend wat eerder slapen en eind van de middag dan nog even. en daar tussen was de visite dan welkom. ERn als hij toevallig dan nog sliep, tja dan wacht de visite even tot hij wakker is, of laten een kado'tje achter. En wat betreft visite gewoon wat familie.

Van die hoedjes vind ik sneu, met name omdat die kleintjes soms nog wel eens aan de elastiekjes trekken en dan zichzelf keihard in het gezicht schieten met die dingen.

als er wat oudere kindjes komen een zakje met een klein snoepje en bijvoorbeeld stickertjes of kleine potloodjes bij doen.
Van de verjaardagen die ik heb meegemaakt van éénjarigen én die uitgebreid werden gevierd, waren de kleintjes na afloop helemaal oververmoeid en overprikkeld van de drukte en aandacht. Zijn compleet uit hun normale structuur en zaten aan het eind van het feestje alleen maar te snikken bij een opa op schoot.

Mijn advies zou zijn: hou het klein.Het kind zelf zit echt niet te wachten op allerlei toestanden. Een kadootje, een taartje, opa en oma en verder niet te veel gedoe Je kind wordt één jaar! Dat op zich is toch al prachtig en bijzonder? Hoef je echt niet veel aan toe te voegen. Juist leuk om ook weer terug te denken aan hoe je kind ter wereld kwam een jaar geleden, in de intieme familiekring. Als je alleen maar aan het rennen bent met hapjes en drankjes, kun je er zelf niet eens bij stilstaan.
quote:haarspeld schreef op 17 juli 2012 @ 16:17:

@VLinder, ik heb nog geen verjaardagen meegemaakt van kleintjes. Wij zijn de eerste in de vriendengroep en aangetrouwde familie zijn de kinderen nu tussen de 4 en 11 jaar

Wat dat betreft ben ik ervaringsdeskundige, mijn vrienden, zus, schoonzus en zwager hebben er gezamenlijk 17 uitgebroed.

Bij ons zijn de echte kinderverjaardagen altijd overdag en duren niet zo lang (van 2 tot 5 ofzo, of op een doordeweekse dag van 4 tot 7), ook als de kleintjes een tukje doen tussendoor (de visite klets namelijk voornamelijk met elkaar en heeft het nauwelijks door dat de jarige job maft).

Dat van dat taartje eten is vooral leuk als er nog niet zoveel mensen zijn, alleen mensen die het kind echt goed kent, anders zal er uberhaupt weinig belangstelling zijn voor het taartje. Van het kind zelf dan he, neefjes en nichtjes zullen zeker belangstellend zijn

Dus als je een leuke taartfoto wil maken, wacht dan vooral niet totdat iedereen er is.

Misschien is het wel heel leuk om de kamer te versieren met balonnen en typische kinderslingers.
Als je in je vriendengroep de eerste bent dan zitten je vrienden vaak helemaal niet te wachten om een kinderverjaardag te gaan vieren.

Aangezien je schrijft dat de kinderen in de aangetrouwde familie tussen de 4 en 11 zijn zou ik het 's middags vieren dan kunnen de kinderen gewoon mee.

Kind heeft zelf toch nog niet door dat het jarig is.

Mijn kind vond het wel leuk om zelf een taartje te eten en wees ook de hele tijd enthousiast naar de slingers. Zelf cadeautjes uitpakken vond hij ook leuk en hij was net zo geïnteresseerd in het ritselende papier dan in het cadeau zelf.
Maar komen er kinderen mee of niet? Ik deed het meestal aan het eind van de middag. Ze sliep tot 15.00 uur ongeveer dus vanaf 15.30 tot 18.30 oid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sugarmiss schreef op 17 juli 2012 @ 16:28:

Als je in je vriendengroep de eerste bent dan zitten je vrienden vaak helemaal niet te wachten om een kinderverjaardag te gaan vieren.

.Mijn vrienden wel hoor. Maar hier wordt dan ook gewoon alcohol geschonken op kinderfeestjes dat scheelt misschien
quote:haarspeld schreef op 17 juli 2012 @ 16:15:

Oké, niet 's avonds. Twijfelde al..

MAar overdag slaapt ze natuurlijk ook als er visite is. Dit zal zo nog tot een jaar of drie? blijven.Dat hangt heel erg van het kind af. Onze dochter sliep op die leeftijd nog maar 1x, meestal een uurtje ergens tussen 12 en 14.00, dus de visite kwam gewoon na 14.00 uur. Nu ze 2,5 is kan ze prima zonder slaapje. Ik heb er destijds geen groot spektakel van gemaakt, dat er visite komt is al druk genoeg voor zo'n kleintje. Gewoon een mooie taart, slingers en alleen de naaste familie uitgenodigd voor een hapje en een drankje.
quote:nouschi schreef op 17 juli 2012 @ 16:36:

[...]

Maar hier wordt dan ook gewoon alcohol geschonken op kinderfeestjes dat scheelt misschien Is dat niet normaal dan?
Onze kinderen waren toen ze 1 werden vooral heel erg fan van ballonnen! En taart. Van de kadootjes vonden ze vooral het afgescheurde papier het leukst.

De mutsjes lijkt inderdaad leuk, maar mijn ervaring is dat de meeste kinderen, ook de ouderen, ze alleen maar af willen zetten. Van die roltoeters waren dan wel weer erg leuk, maar dan dus weer niet voor je 1 jarige, behalve om naar te kijken.

Verder waren het gezellige familiebijeenkomsten, altijd leuk!
quote:nouschi schreef op 17 juli 2012 @ 16:36:

[...]

Mijn vrienden wel hoor. Maar hier wordt dan ook gewoon alcohol geschonken op kinderfeestjes dat scheelt misschien Same here. In mijn vriendengroep was het trouwens zo dat we op een gegeven moment zijn opgehouden met cadeautjes kopen voor de kinderen. Pa en ma kiezen een cadeautje uit van een bepaald bedrag en wanneer er een paar vrienden aanwezig waren, werd dat aan kind gegeven door die vrienden. Nu werkt dat niet meer omdat de meeste stellen recentelijk zijn gescheiden, men wat een gezeik geeft dat.
quote:Mundy schreef op 17 juli 2012 @ 16:41:

[...]

Is dat niet normaal dan? Open er eens een topic over
Denk dat de vrienden komen hoor. Tussendoor komt ook bijna iedereen regelmatig overdag aan om de kleine te zien. Dat is dus helemaal leuk! En ja een drankje kan best. Heb geen zuipschuiten van vrienden.

Oké, dus meer dan een taartje en slingers is Het eigenlijk niet? Vooral gewoon kletsen over het afgelopen jaar zeg maar?
Mijn dochter sliep overdag op haar eerste verjaardag een uurtje en dat was meteen de laatste keer dat ze overdag sliep

Hoe dan ook: doe gewoon wat je leuk vindt. Taart, kadootjes, lieve familie en vrienden: meer heb je niet nodig om er een prachtige eerste verjaardag van te maken. Geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven