Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
@Karlie: gefeliciteerd!!

Nog maar 2 hartjes te gaan!! Orchid en Hilly: succes!!

@Dutchie: bij mijn vorige zwangerschap had ik ook alleen maar 1 echo gehad met 12 weken en toen pas de volgende met 20 wkn. En het is dat ik nu bloedverlies heb gehad, anders was dat nu ook zo geweest...(dan had ik nu nog een week of 3 zitten nagelbijten tot de 12 weken ) Dus je bent dan toch iets minder de enige wat dat betreft

Ik weet dat ik zwanger ben omdat:

-Zodra mijn (nogal wilde) zoontje op schoot klimt, ik direct zonder erbij na te denken een hand op mijn buik leg. om de baby te beschermen zeg maar.

Deed ik al voor de zwangerschapstest!

-ik moet overgeven, alleen al als ik brood ruik! Ik leef al 2 weken op beschuit, crackers e.d. Brood gaat echt niet!

-ik zo moe ben

-ik een prachtige echo heb gehad waarop de mooiste vlek ooit was afgebeeld, en middenin die vlek een mooi kloppend stipje!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Bedankt allemaal voor de succeswensen! Ik heb de echo over drie uurtjes, dus vroeg in de middag. Heb vannacht uren wakker gelegen van de spanning! Nu gaat het wel weer, maar pfff, ik heb de afgelopen weken de hele tijd al zo'n onbestemd gevoel over mijn zwangerschap. De afgelopen twee dagen is mijn misselijkheid trouwens wel een stuk minder geworden, heb nu de hele dag 'gewoon' een weeig gevoel. Mijn buik voelt ook strak en zwaar aan, herkennen jullie dat?

@Karlie, gefeliciteerd met jouw echo, hihi je klinkt echt heel blij, en da's natuurlijk logisch!

@Koehandel, vind het ook raar dat je schoonmoeder zo reageerde. Hoop dat je verder alleen maar enthousiaste reacties krijgt!

Oja, ik weet dat ik zwanger ben omdat:

- ik vaak zin heb om iets te eten, maar dat vervolgens bijna niks echt lekker smaakt.

- ik er 's nachts consequent uit moet om te gaan plassen

- mijn borsten een dikke cupmaat gegroeid zijn (maar gelukkig geen pijn meer doen)

-Mijn borsten beurs aanvoelen en een stuk groter zijn,

-Ik vaker plas en moeilijker poep,

-Ik veel scheten laat (erg veel last van lucht in mijn darmen),

-Ik erg moe ben en 's avonds om 22u in bed lig,

-Mijn broeken niet meer pas en ik nu al in de kleinste zwangerschapsbroek loop die ik heb.

Dat was het wel denk ik.

Nog 2 dagen en dan hebben we de termijn echo. Vind het een stuk minder spannend, maar heb er wel zin in. Hopen dat alles nog goed is.

*mijn borsten gevoelig zijn en gegroeid :Imao:

*mijn buik echt huge is en ik mijn broeken niet meer pas...

*ik de opmerking kreeg van mijn oom op mijn moeders verjaardag " Diede je krijgt wel een buikje!"

*ik in mijn witten kannetje moet pieee. ( goed doel maar gewoon plassen is zo fijn!!!

En dat met ruim 10wkn!! Dat moet wel een mega buik worden!!

•mijn neus iedere keer verstopt zit

•ik al een dikkere buik heb

•mijn borsten niet meer in mijn bh passen

•ik vaak moe ben en heel snel moet huilen om alles (zelfs reclame....)

Nog even en dan is het vrijdag en dan heb ik eindelijk mijn echo!!

Fijne dag allemaal!!
Jippie, ik heb ons kleintje op de echo gezien en alles zag er goed uit! Ben enorm opgelucht, blijkbaar had ik toch wel behoorlijk wat spanning opgebouwd de afgelopen tijd. Het was trouwens de termijnecho en hij/zij is 2,75cm, wat betekent dat ik op 16 februari ben uitgerekend. Vanavond heb ik de intake bij de vk.

Hillie, nu jij nog en dan heeft iedereen een hartje in de tabel! Succes vrijdag!
Hoera Orchid, gefeliciteerd !!!

Wat een heerlijke opluchting na zo'n tijd van wachten he? Geniet ervan!!
Gefeliciteerd Orchid! Wat fijn dat alles goed is.
Ochid gefeliciteerd!!!!
Gefeliciteerd orchid!! Toch best spannend, maar fijn dat alles goed is! Nu lekker genieten!!

En nu ben ik eindelijk de volgende!!! Jippie!!
Orchid, wat fijn! Gefeliciteerd!

Naast vele andere al benoemde punten weet ik dat ik zwanger ben omdat:

- Ik me vandaag niet in kon houden met het kopen en vervolgens allemaal opeten van snoep! Normaal kan ik me best goed inhouden, maar nu dus niet. Hoop niet dat ik dit vaker ga krijgen...
Hoi meiden!!

Sorry dat er even radiostilte was, ik was elke vrije seconde aan het slapen! Ongelofelijk hoe moe ik ben!!

Orchid, Karly, Regenboog en Puck; gefeliciteerd met de goeie echo!! 

Dutchie wat belachelijk duur de echo's!! Krijg je dan wel wat meer tijd?? Of een cd'tje mee?

XxxMariaxxx, hoe gaat het nu met je man?

Koehandel, dankjewel voor t bijhouden van de tabel!! ik vind t jammer voor je dat je schoonmoeder zo reageerde heb je t inmiddels als aan je eigen moeder verteld? Hopelijk was zij handiger met reageren

Vivaatje, ik ben ook zo moe!! Ik merk nu wel dat als ik vroeg(<20uur) ga slapen, dat ik vermoeider ben als dat ik om 22uur ga slapen... Misschien dat het jou ook helpt? 

Ik ga morgen weer naar Koos kijken, ik heb een vriendin die echoscopiste is, en net haar prenatale screening opleiding heeft gedaan, en vlakbij mij werkt. (ja lucky bastard, I know) ik ben als t goed is nu 8,5 week zwanger, vorige week was ik 7,5 week met de echo bij de arts, toen lag Koos helemaal stil, als het goed is kan ie nu wat bewegen.  Spannend!!

Ik weet dat ik zwanger ben:

-omdat ik de lucht van eten koken niet meer kan verdragen, en al 2 weken allerlei afhaal en kant en klaar voer eet.

-ik tijdens het eten van de een op de andere hap opeens moet kokken van m'n eten en vervolgens het eten helemaal uit mijn reuk gebied laat verwijderen

-mijn lieve man regelmatig eerst zijn tanden moet poetsen voor hij in m'n buurt mag komen.

-ik alleen maar slaap en momenteel non sociaal ben, omdat ik alleen maar lig te tukken! 

Nou meiden, ik ga ff tukken, ik spreek jullie snel! 

X Groupie
Joehoe wat een kloppende hartjes! Nog 1 te gaan, is dat dan de tweeling? ;)

Dutchie, grappig initiatief.

Ik weet dat ik zwanger ben, omdat:

- ik op het tijdstip van 16 uur 's middags mijn ogen amper nog open kan houden

- mijn collega's (allemaal mannen!) extra lief voor mij zijn en vaak thee halen

- ik in de AH zowat moet overgeven als ik voor de mueslirepen sta

- ik nog geen uur na de lunch een blik witte bonen in tomatensaus opwarm omdat ik zo'n honger heb (en dat ook helemaal opeet, sterker nog, ik had een tweede blik kunnen opeten)

- ik slecht tegen 'kooklucht' kan: dus voor het eten heel erge honger en als ik dan eindelijk eten heb, dan hoef ik het niet meer

- ik echt superchagarijnig word op het werk bij klanten (woningcorporatie) die niet klantvriendelijk denken naar hun eigen klanten. Man, man, wat een ergernis.

He, ik ben vergeten bloed te prikken voor de combinatietest. Weet niet of ik die nu nog kan doen. Zit morgen op 12 weken, maar volgens mij wilden ze het liefste dat je bloed ging prikken tussen 9 en 11 weken. Morgen maar even bellen of het nog zin heeft om dat te doen.
Goedavond meiden!

Gefelciteerd met je goede echo Orchid!

Hier nog niet echt op mijn roze wolk geland geloof ik. Ben ook zooooooo moe en echt al flink last van mijn bekken : (

Ik heb de afgelopen dagen ook iedere keer kramp in mijn maag of darmen? Alsof er even een paar seconde flink in geknepen wordt.

Mijn termijnecho heb ik kunnen verzetten naar een week eerder

Op 6 augustus mijn 1e gewone controle staat gepland op 9 augustus

Nu even snel wat eten en mijn bedje weer in.
@ligura het bloed kan tot 14 weken, optimaal tussen 9 en 12 wkn, maar het kan zeker nog! Bij mij in de buurt doen ze bloed en echo tegelijk! Is zeker nog betrouwbaar!! Gauw prikken dus!!

*als ik ' s ochtends niet hoef te kotsen ik me afvraag of het nog wel goed is.

*ik voor het eerst in mijn leven geen chocola door mijn keel krijg.

*ik dagdromen tot een professie heb verheven.

*collega's mij in meervoud begroeten (wat best heel schattig is)

Fijn om zoveel goede berichten te horen.
Meiden, even een stomme vraag:

Ik had moeite met zwanger worden, daardoor zijn we bij de gynaecoloog onder behandeling. Ik vond het supermoeilijk om echt blij te zijn voor 2 collega's die begin dit jaar bevallen zijn, en toen heb ik ook geen cadeautje gekocht voor allebei, omdat ik het zelf niet trok om babyspulletjes uit te zoeken en te kopen.

Wel heb ik ze persoonlijk gefeliciteerd, en uitgelegd waarom ik een geen babycadeautje wilde kopen. Ze vonden dat geen probleem, snapten het helemaal, echt super lief!

Maar nu ben ik dus zelf zwanger, en wil ik ze het liefste alsnog iets leuks geven, mede als bedankje dat ze hebben meegeleefd hebben. Is dat stom, of raar? Ik zit er een beetje over te piekeren... het is pas over 3,5 week, dus ik kan er nog even over nadenken. Maar jullie mening is erg gewaardeerd
Groepie lekker even shoppen voor je collega's!! Zullen ze zeker waarderen!!
Leuk juist groupie!
Gewoon doen groupie, vinden ze vast erg leuk!
Hallo Dames, wat goed om de tabel bijna vol te zien!

- eerder en vaker moe ben.

- Warm eten heb ik weinig zin meer in Eet liever koud eten (zuivel, fruit, salade etc);

- Heb veel meer zin in eten (hoewel het veel minder goed smaakt...).

In onze omgeving weten al diverse mensen het grote nieuws en de reacties waren heel erg leuk! Op mijn werk is het nog niet bekend. Volgende week de termijnecho zooo spannend!! Wij gaan met 16/17 weken een pretecho laten maken omdat het leuk is en we het geslacht willen weten (hoewel ik nu al een duidelijk vermoeden heb! :-)

Zijn hier al mensen die het op het werk hebben verteld en wat was de reactie van je baas?
.

?????? Eigenlijk niet, en ik 'vergeet' het soms dan ook. Ik heb gewoon geen kwaaltjes. Ben wel wat moe maar dat is het. En dat maakt het dan ook meteen weer wat onzekerder. Maar goed, positief blijven. Volgende week woensdag weer echo. Ik hoop zo dat het nog goed zit!

Zijn er eigenlijk meer meiden hier die nergens last van hebben?
@rainbow ik heb alleen last van beetje vermoeidheid en dikkere buik! Van mijn borsten had ik tijdens mirena gebruik ook regelmatig last van! Dus dat valt mij eigenlijk niet zo heel erg op! Verder voel ik ook niets.... Kan het ook niet echt geloven!!! Ohja en ietsje emotioneler maar dat was ik eigenlijk al nadat ik mirena had laten verwijderen!!
Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben Diede!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven