Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
Volgende stap: 's nachts mijn telefoon uitzetten en niet meer binnen bereik van mijn bed leggen
En dan niet 's ochtends gelijk kijken of hij toch niet een spijtmail heeft gestuurd .

Ben snipverkouden wakker geworden en nu is er dus niemand in huis die mij kan vertroetelen want dat deed ie als ik ziek was, kippensoep, dekentje, thee, aaien pffffff gelukkig is het nog lang geen kerst
Met kerst zijn we gewoon weer de oude Katrien! Gelukkig zit mijn dag weer aardig volgepland en duurde mijn gepieker vannacht een stuk minder lang dan gisteren...kleine stapjes..
O getver, Katrien, wat vervelend. Hiervandaan even een aai en knuffel dan.

@Jque, fijn dat je iets minder gaat piekeren. We gaan met muizenstapjes vooruit, maar vooruit gaan we!

Zelf werd ik vanochtend heel verdrietig wakker omdat ik over ons had gedroomd. Om het nog even erger te maken ben ik onze fotoos gaan bekijken. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant moeilijk. Ik zit nu met mijn scriptie voor mij maar kan mezelf er toen toe zetten.
Ja die dromen in het begin had ik ook heel veel, afschuwelijk. Heb in het begin ook veel foto's bekeken, die behoefte is nu al veel minder. Ik vind het nu heel lastig hoe ik mijn gedachten moet sturen. Ik ben heel boos hoe hij met mij omgaat, maar boos zijn vreet echt energie dus dat wil ik niet. Maar zodra ik mijn boosheid loslaat word ik weer heel verdrietig en overheerst het gemis. Voel me voornamelijk gewoon erg gekwetst. Gelukkig gaat afleiding vinden steeds beter. In het begin maakte het niet uit wat ik deed, ik dacht er toch wel aan. Nu zijn het dus nog vooral de ochtenden en avonden waar ik moeilijk doorheen kom.
Ik merk inderdaad ook dat ik het lastig vind om er steeds weeer opnieuw over te beginnen bij vriendinnen (voorzover ik die spreek, want ze zijn allemaal heel veel op pad met hun vriend). Je wil niet teveel zeuren

Het lijkt alsof ze denken van het moet maar eens afgelopen zijn.

En eigenlijk vind ik dat zelf ook. Maar zo makkelijk gaat het dus blijkbaar niet. Ik heb een keer eerder liefdesverdriet gehad, maar kan me niet herinneren dat dat zo lang heeft geduurd als dit. Heb de hele dag kleine (en grotere) instortmomenten.

Jullie zeggen dat jullie je gevoelens en gedachten opschrijven. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, als dat echt zo helpt als jullie zeggen. Alleen ben ik bang dat ik dan alsnog de neiging heb om het naar hem op te sturen. Waar ik het op dit moment (ook) moeilijk mee heb is dat hij er totaal niet over in lijkt te zitten dat het over is. Dat hij mij de laatste tijd over het algemeen niet aardig behandelde, maar daar gewoon geen schuldgevoel oid aan over lijkt te hebben gehouden. De laatste keer dat ik wat van hem hoorde zei hij dat hij 'alleen nog terugdacht aan de leuke momenten samen'.

En Mariposabeso, ik herken ook je gevoel van gefaald te hebben. Zeker als je om je heen kijkt en allemaal gelukkige stelletjes ziet. Ik ga me dan afvragen wat ik verkeerd heb gedaan en voel me inderdaad een beetje mislukt dan.
@ jque, misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe gaat hij met je om dan?

Helpt boosheid niet juist beter om over je gekwetstheid heen te komen?
Hey kanon en jque had inderdaad al gelezen in het andere topic maar kon even niet reageren. Ik droom maar af en toe gelukkig. Wel grappig is dat het vaak dan niet zijn gezicht is maar dat van een andere ex maar wel zijn verhaal. O wat ik vaak heb is dat ii droom totaal niet over hem maar dan ineens droom dat ik een sms van hem

Krijg dat ie me terug wil en dan ben ik gelijk klaar wakker. Ik ben dan ook zo'n trut om gelijk naar beneden te lopen om te checken. Foto's kijken heb ik ook al vaak gedaan maar die behoefte wordt steeds minder. Het zij de herinneringen waar ik moeite mee heb. Het zijn alleen de leuke dingen kwamen de vervelende dingen maar et meer boven.

En boos zijn kost wel energie maar doet minder pijn jque. Daarom had ik bij de vader van mijn dochter maar een week verdriet toen kwam de woede en ging het stukken beter
quote:zonnebloem2012 schreef op 18 juli 2012 @ 11:37:

@ jque, misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe gaat hij met je om dan?

Helpt boosheid niet juist beter om over je gekwetstheid heen te komen?Kort samengevat: Opeens tijdens een ruzie uitgemaakt (wat voor mij letterlijk uit het niets kwam) Daarna nooit meer een gesprek gehad over de echte reden/aanleiding. Eindelijk afgesproken dit toch te doen, maar die dag begon hij meteen toenadering te zoeken en heb ik me laten meeslepen (zoenen, knuffelen, hand in hand lopen) en de dag eindigde met 'we hebben het hier nog over'. Ik heb daarna gesmst om een verklaring maar die niet gehad en sindsdien is hij voor mij onbereikbaar. Dat doet heel veel pijn.
quote:zonnebloem2012 schreef op 18 juli 2012 @ 11:34:

Jullie zeggen dat jullie je gevoelens en gedachten opschrijven. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, als dat echt zo helpt als jullie zeggen. Alleen ben ik bang dat ik dan alsnog de neiging heb om het naar hem op te sturen. Daarom typ ik het niet, want dan staat het 2 seconde later in een mail Gewoon echt in een boekje schrijven, dan kun je dat voorkomen.
Entoch zonnebloem helpt praten erover wel hoor stukje verwerking. Elke keer weer en praat dan vooral over de dingen die niet leuk zijn helpt je even alles helder te krijgen

Ik ga vandaag maar eens een dagje bankhangen en lekkere dingen eten
@ Jque, dat is inderdaad echt heel vervelend. Hij reageert gewoon helemaal niet meer op je berichtjes?

Het lijkt haast alsof hij het ook even niet meer weet.. Of de relatie nou definitief over is of niet.
Hij is niet echt iemand die op een besluit terugkomt, dus daar ga ik niet meer op hopen. En zelf stoppen met contact zoeken dus...ik moet het ook gewoon niet accepteren dat iemand zo'n spelletje met mij speelt terwijl ik heel duidelijk ben hoe ik er in sta.
Liefdesverdriet is echt vreselijk.. Ik weet er alles van! Ik heb zelf het besluit gemaakt (omdat hij al weken mij liet weten dat ie minder voor me voelde) en hij smste met een ander meisje (maar dat was volgens hem niet waar). Ik heb de eer aan mezelf willen houden en nu zit ik met het verdriet en hij laat me niet los. Echt een rot situatie.. Hoop dat jullie stapje voor stapje weer opkrabbelen!
quote:Jque schreef op woensdag 18 juli 2012 12:00 Hij is niet echt iemand die op een besluit terugkomt, dus daar ga ik niet meer op hopen. En zelf stoppen met contact zoeken dus...ik moet het ook gewoon niet accepteren dat iemand zo'n spelletje met mij speelt terwijl ik heel duidelijk ben hoe ik er in sta.

Ja de mijne is ook zo. Vond ook dat ik hem de vorige keren echt over had gehaald om weer opnieuw te beginnen. Ik denk ook wel dat als je geen contact meer zoekt je ze de kans geeft je te missen maar ook daar zit weer hoop in hahahaha. Ach als mannen je echt willen komen ze wel terug alleen niet in een paar maanden en we moeten daar niet op gaan zitten wachten.

Ik denk wel dat je geen contact meer moet zoeken als hij nergens op reageert. Zegt genoeg hij vindt je waarschijnlijk vervelend en jij voelt je ontzettend k*t omdat ie niet reageert. (denk ik)
quote:butterfly_lila schreef op woensdag 18 juli 2012 12:12 Liefdesverdriet is echt vreselijk.. Ik weet er alles van! Ik heb zelf het besluit gemaakt (omdat hij al weken mij liet weten dat ie minder voor me voelde) en hij smste met een ander meisje (maar dat was volgens hem niet waar). Ik heb de eer aan mezelf willen houden en nu zit ik met het verdriet en hij laat me niet los. Echt een rot situatie.. Hoop dat jullie stapje voor stapje weer opkrabbelen!hor lang is het geleden?
Lezen dat jullie ook pijn en verdriet hebben doet mij goed (hoop dat dit niet verkeerd overkomt!). Het geeft het gevoel dat ik hier niet alleen in sta, want dat gevoel krijg ik wel als ik in mijn omgeving kijk.
Ik heb de mijne ook iets van twee keer overgehaald om het nog een keer te proberen. Ik liep uiteindelijk op m'n tenen om het te laten slagen. Terwijl, als ik er op terugkijk, ik zelf meerdere keren teleurgesteld ben door hem.

Dat zet me wel aan het denken, want eigenlijk wil je toch een vriend die wél voor je gaat, die je niet hoeft over te halen om nog langer met je door te gaan?

Dat is toch eigenlijk al geen gezonde basis dan?
@ kanon, ik begrijp wat je bedoelt met dat het je goed laat voelen. Ik krijg ook het gevoel dat ik de enige ben met verdriet als ik om me heen kijk. Dus voor mij geldt hetzelfde.

@ butterfly_lila, hoe liet hij je weten minder voor je te voelen? Zei hij dat ook echt, of liet hij dat gewoon merken in zijn gedrag?

Knap dat je de eer aan jezelf hebt weten te houden!
quote:zonnebloem2012 schreef op woensdag 18 juli 2012 12:41 Ik heb de mijne ook iets van twee keer overgehaald om het nog een keer te proberen. Ik liep uiteindelijk op m'n tenen om het te laten slagen. Terwijl, als ik er op terugkijk, ik zelf meerdere keren teleurgesteld ben door hem.

Dat zet me wel aan het denken, want eigenlijk wil je toch een vriend die wél voor je gaat, die je niet hoeft over te halen om nog langer met je door te gaan?

Dat is toch eigenlijk al geen gezonde basis dan?

zo herkenbaar dit. Terwijl het elke keer eigenlijk een opluchting was als het over was. Ik wist elke keer dat het niet Goed zat van mijn kant waardoor ik minder gezellig werd ging twijfelen waar hij dan moeite mee had. Waarom nu dan niet waarom nu het echt is ( wat de vorige keren ook zo voelde) doet het zo'n pijn.

En inderdaad heb ik het idee de enige te zijn in de wereld als ik om

Me heen kijk

Deze is voor jullie allemaal
Meiden, ik heb maanden, echt maanden gehuild om hem. Hij had een ander en ik wilde hem nog steeds terug. Tot ik er gister achter kwam dat hij vreemd is gegaan tijdens mij en dit zal niet 1 x met 1 iemand zijn geweest maar vaker. Ook kwam ik er achter dat hij al meerdere maanden met zijn nieuwe vriendin is terwijl hij nog maanden met mij door ging om het te proberen.

Nu denk ik al die tranen, al die moeite... en waarvoor?? Al die keren dat ik hem smeekte terug te komen, dat ik mijn best wilde doen voor hem, het was toch allemaal een leugen. Hij heeft mij nooit gewild, alleen maar iemand om naartoe thuis te komen, maar ook bij een ander aan kunnen kloppen. Ben boos, maar kan niet eens meer huilen. Er komt geen traan meer uit, het is leeg.
o dat had een knuffel moeten zijn haahahha,op mijn iphone was het een knuffel sorrieeeeeeeeeeeeeeeeee
quote:tisia schreef op 18 juli 2012 @ 13:41:

Meiden, ik heb maanden, echt maanden gehuild om hem. Hij had een ander en ik wilde hem nog steeds terug. Tot ik er gister achter kwam dat hij vreemd is gegaan tijdens mij en dit zal niet 1 x met 1 iemand zijn geweest maar vaker. Ook kwam ik er achter dat hij al meerdere maanden met zijn nieuwe vriendin is terwijl hij nog maanden met mij door ging om het te proberen.

Nu denk ik al die tranen, al die moeite... en waarvoor?? Al die keren dat ik hem smeekte terug te komen, dat ik mijn best wilde doen voor hem, het was toch allemaal een leugen. Hij heeft mij nooit gewild, alleen maar iemand om naartoe thuis te komen, maar ook bij een ander aan kunnen kloppen. Ben boos, maar kan niet eens meer huilen. Er komt geen traan meer uit, het is leeg.de vader van mijn kind was 4 jaar vreemdgegaan en ik heb daar uiteindelijk een week om gehuild en toen besloten dat ie geen traan waard was. boos geworden en zo verder gegaan met mijn leven
Het is nu een maand uit.. En dat zei hij letterlijk ja..

Op een gemene manier. Jij hebt al maanden laten merken dat je mij niet meer ziet zitten, je bent continu boos op mij.. Ga jij maar is nadenken of je mij nog wel wil! Ik wil het morgen van je horen, dan denk ik ook wel na of ik het nog wil. Ik zeg die dag erna da ik het wil, hem wil. Zegt hij, ja ik heb er zelf over nagedacht.. Ik heb dat zelfde gevoel niet bij jou. Mijn gevoel is minder gworden, want jij hebt mijn hart gebroken met je boosheid altijd op mij..

En weetje, dat had ik nog kunnen pikken als het de eerste keer was. Maar dat was de tweede keer in 2 jaar tijd dat hij twijfelde. De eerste keer dat hij twijfelde heeft hij het uit gemaakt, weer aangemaakt (een week later) de zelfde dag weer uitgemaakt.. een maandje later met me willen vrijen en toen ik zei dat ik niet wilde me weer 'gedumpt',.. een nieuwe vriendin gehad, mij weer teruggewild.. Ik was er zo klaar mee dat hij WEERtwijfelde, weer niet zag wat ik hem gaf.. Dat ik het uit heb gemaakt.

En nu blijfthij smsen dat hij me wil spreken. Terwijl hij een timeout voorstelde. Ik had al weken het gevoel dat er een ander was. Dat ontkent ie nu nogsteeds, maar ik vond haar onder een andere naam in zijn telefoon en alle gesprekken waren gewist. Zij stuurde 'n kus uit het niks.. Maar dat deed zei en hij had daar ook last van zei hij.. Tja..
Hoi meiden.

even alles bijgelezen. Niet zo mooi dat hier steeds meer zich melden.. fijn om te praten natuurlijk, maar niet fijn dat er veel mensen zijn met liefdesverdriet.

Ik ben mezelf al de hele dag aan het vertellen waarom ik hem ook alweer NIET moet mailen/smsen en waarom ik niet hoef te weten hoe het met hem gaat en waarom ik niet een stukje met hem wil wandelen.

Aan de ene kant hou ik zoveel van hem, ben ik bereid alles te vergeven en vergeten en verder te gaan als hij dat wil. Aan de andere kant ben ik boos om de manier waarop hij met mij om gaat en voel ik me gekwetst door zijn gedrag.

Blehh.

aan allen. En volhouden om geen contact op te nemen...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven