help

18-07-2012 15:33 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Meestal lees ik alleen mee, maar nu zit ik toch te rillen achter mn scherm .

Mijn vriend en ik wonen al een tijdje samen.Hij heeft een aantal vriendinnen. Op zich vind ik dat niet zo erg, ook al ben ik best jaloers, maar ik heb vanaf het begin al aangegeven dat het wel leuk is dat hij me een beetje op de hoogte houdt over het hoe en wat, is toch niet zoveel gevraagd?. nu ben ik een paar weken geleden op vakantie geweest zonder hem.. en nu vind ik dus een foto van hem in een kroeg met een van die vriendinnen..maar hij heeft hier totaal niets over gezegt, ondanks dat ik best vaak vraag of hij het wilt zeggen als er iets is... ik vind het zo stom!! . pff, kan wel janken.. mn vorige vriend was ook al niet eerlijk en nu komt nummer 2..ben gewoon bang dat ik hem nooit meer kan vertrouwen..

graag advies
Blijf adem halen, misschien is er een verklaring en lach je later om jezelf.

Als hij straks terug is van vakantie kun je altijd nog eens tussen neus en lippen door vragen waneer ie huppeldepupsje (waarmee ie op de foto staat) voor het laatst heeft gezien, of waneer ie voor het laatst in die kroeg was. Of vragen of ie soms af en toe die ring niet draagt en waarom dan niet...

(wiens idee waren die ringen eigenlijk echt? want inderdaad veel mannen vinden het maar niks) en dan heeft ie kansen genoeg gekregen om er ' eerlijk' over te zijn en kun je altijd nog conclusies trekken toch? Hou je oren en ogen open, maar niet para worden en te snel handelen/confronteren.
bedankt Mymelody, daar heb ik iets aan..!!

ik weet ook wel dat ik erg ben en jaloers ook, maar is het zo gek dat ik het heel toevallig vind dat ik net weg ben en dat dan net toevallig zoiets gebeurd? dit is niet de eerste keer dat hij iets in die trand niet zegt, maar dat is toch niet de basis van een goede relatie?Ondanks dat ik het niet leuk vind als hij het wel eerlijk zeg, dan kan ik er wel mee leren leven... of ben ik nu gek?? en ik vraag best vaak of hij die en die nog heeft gesproken maar dan doet ie altijd zo vaag, zo werk je het toch ook in de hand dat ik wantrouwend wordt?? pff lastig..
quote:sneeuwvrouw schreef op 18 juli 2012 @ 16:38:

bedankt Mymelody, daar heb ik iets aan..!!

ik weet ook wel dat ik erg ben en jaloers ook, maar is het zo gek dat ik het heel toevallig vind dat ik net weg ben en dat dan net toevallig zoiets gebeurd? dit is niet de eerste keer dat hij iets in die trand niet zegt, maar dat is toch niet de basis van een goede relatie?Ondanks dat ik het niet leuk vind als hij het wel eerlijk zeg, dan kan ik er wel mee leren leven... of ben ik nu gek?? en ik vraag best vaak of hij die en die nog heeft gesproken maar dan doet ie altijd zo vaag, zo werk je het toch ook in de hand dat ik wantrouwend wordt?? pff lastig..

Wat had hij dan moeten doen?

Thuis blijven omdat jij op vakantie bent?
Pfff wat ben ik blij dat ik je vriend niet ben zeg.

Gatverdamme wat ben jij jaloers. Heb bijna medelijden met hem.

Kom op zeg, het een foto in de kroeg. Wat had je dan gedacht dat hij jou hele vakantie braaf thuis op de bsnk ging zitten?

En heb jij hem dan ook alles maar dan ook echt alles verteld van wat je op vakantie heb gedaan? Elke minuut?

Het steld waarschijnlijk niks voor en ik vind je reactie heel overdreven.

Ik denk dat het een goed idee is om aan je jaloerse gedrag te gaan werken.

Enne hij is niet je ex he. Wat je ex jou heeft aangedaan hoeft hij jou nog niet aan te doen.
nee, het mij vertellen toch?? dat is alles.. ik snap wel dat ie niet thuis blijft, maar als ik ernaar vraag kun je toch wel iets zeggen?? ach ja Italie meisje,. misschien heb je wel gelijk!
quote:sneeuwvrouw schreef op 18 juli 2012 @ 16:47:

nee, het mij vertellen toch?? dat is alles.. ik snap wel dat ie niet thuis blijft, maar als ik ernaar vraag kun je toch wel iets zeggen?? ach ja Italie meisje,. misschien heb je wel gelijk!

Jij hebt ook van ieder uitstapje op je vakantie tot in detail verantwoording afgelegd?

Alsjeblieft zeg jij was net zo jaloers geweest als hij het wél eerlijk had gezegd dus ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat niet gedaan heeft.!
nou als hij had gevraagd of ik naar de kroeg was geweest, had ik had niet ontkend..je mag toch wel vertellen wat je doet? als ik ervan weet heb ik dus ook geen reden om jaloers te zijn.. niets zeggen is toch ook geen oplossing?
Persoonlijk geloof ik wel in intuitie, achteraf denk je zo vaak van ' eigenlijk wist ik het al'. Dus ik vind je niet gek hoor, zeker na je ervaringen. je moet er wel zelf voor zorgen dat je jezelf niet gek maakt.

Deze jongen weet vast ook van jouw verleden en kijkt wel uit dat hij het gaat hebben over dingen waar jij jaloers van word, als hij denkt dat het toch niks uitmaakt. Zeker zal ie niks tegen je zeggen als het nog een X-aantal dagen duurt eer hij weer terug is, dan zit je je al die tijd maar op te vreten misschien. Dus wie weet bedoelt hij alleen maar voorzichtig met je om te gaan door niet bij elke scheet verantwoording af te leggen in de vorm van ik was met die en die daar en daar. Als hij straks terug is en je hebt dan het idee dat hij nog dingen verzwijgt dan kun je een een gesprek aangaan. Probeer voor de periode waarin hij weg is jezelf af te leiden met leuke dingen doen. Stuur hem alleen lieve berichtjes want achterdochtigheid heeft ie mijn inziens nog niet verdiend. Dat wantrouwen van jou zou er zomaar voor kunnen zorgen dat ie je beu word en dan zomaar echt een vergissing begaat...
quote:sneeuwvrouw schreef op 18 juli 2012 @ 16:52:

nou als hij had gevraagd of ik naar de kroeg was geweest, had ik had niet ontkend..je mag toch wel vertellen wat je doet? als ik ervan weet heb ik dus ook geen reden om jaloers te zijn.. niets zeggen is toch ook geen oplossing?

Ach kom nou toch wees eens heel eerlijk vooral tegen jezelf.

Had jij niet op je achterste poten gestaan als hij had gezegd dat hij met 1 van die vriendinnen naar de kroeg ging of naar de kroeg was geweest?
Je zeurt.
nee teardrop, dan had ik t fijn gevonden dat ie gewoon eerlijk was!! hier bereik je alleen maar mee dat ik me nog achterdochtiger ga gedragen, de eerste keer zou ik het inderdaad niet leuk vinden, geef ik toe, maar als hij gewoon eerlijk is, heb ik toch geen reden toch jaloezie?

ik zeg t ook eerlijk dat ik dit weekend ga stappen en met wie. dan weet ie ervan..

dank je mymelody, maar toen ik terugkwam en ik er naar vroeg (heb er nog gevraagd of ie iets leuks had gedaan) had hij t toch kunnen zeggen? dat is toch eerlijk?
Ik denk dat hij vindt dat je teveel zeurt en overal een probleem van maakt. Daarom zegt hij liever niks, want hij heeft geen zin in gedoe.
[quote]sneeuwvrouw schreef op 18 juli 2012 @ 17:08:

nee teardrop, dan had ik t fijn gevonden dat ie gewoon eerlijk was!! hier bereik je alleen maar mee dat ik me nog achterdochtiger ga gedragen, de eerste keer zou ik het inderdaad niet leuk vinden, geef ik toe, maar als hij gewoon eerlijk is, heb ik toch geen reden toch jaloezie?

ik zeg t ook eerlijk dat ik dit weekend ga stappen en met wie. dan weet ie ervan..

dank je mymelody, maar toen ik terugkwam en ik er naar vroeg (heb er nog gevraagd of ie iets leuks had gedaan) had hij t toch kunnen zeggen? dat is toch eerlijk?[/quote]

Hij wist toen waarschijnlijk al dat hij hierna op vakantie zou gaan en wilde waarschijnlijk niet dat dit een probleem zou worden terwijl hij toch weg zou zijn. Gewoon om deze lastige situatie te voorkomen misschien. Maar goed, misschien was ie het vergeten, misschien vond hij het zelf niet erg gezellig... Misschien vind dat meisje hem wel leuk en hecht zij meer belang aan die avond en hij niet en gaat hij haar voortaan uit de weg, maar verzwijgt dit voor jou om je niet ongerust te maken... ik kan wel meer dingen verzinnen voor je hoor om je gerust te stellen maar het punt blijft dat je dit zelf moeten kunnen doen als je het niet los kan laten tot hij je kan vertellen (als ie terug is he) waarom hij niet heeft gezegd dat hij met haar uit is geweest.... Hang nou niet zo aan de zelfverzonnen garantie dat zolang hij eerlijk vertelt waar hij was en met wie er niks aan de hand is, die garantie bestaat niet. Soms zijn het juist de mannen die overal te veel over vertellen die de boel bij elkaar staan te liegen, terwijl jij denkt dat hij verantwoording aflegt enzovoort. Ik zou juist achterdochtig worden als hij het steeds maar over iemand anders heeft, vaak afspraken afzegt of wijzigt en andere tekenen vertoont zoals geen aandacht meer hebben voor me en dergelijke.
Hij wist blijkbaar van te voren al dat jij hoe dan ook toch zou zeuren en jaloers zou zijn.

Ik zou ook niks gezegd hebben.!

Je kunt beter eens aan je onzekerheid en jaloezie werken en aan het verwerken van wat je ex je heeft aangedaan i.p.v. alles op je vriend projecteren.

Dat jij onzeker en jaloers bent is jou probleem en niet die van hem.

Aan jou dus om daar iets aan te doen.!
Ik krijg het stikbenauwd van jouw jaloezie. Kan me voorstellen dat vriend niet altijd zin heeft om alles te vertellen als je zo doet.
Wat deed je in zijn mail dan?
quote:sneeuwvrouw schreef op 18 juli 2012 @ 16:47:

nee, het mij vertellen toch?? dat is alles.. ik snap wel dat ie niet thuis blijft, maar als ik ernaar vraag kun je toch wel iets zeggen?? ach ja Italie meisje,. misschien heb je wel gelijk!Of moet hij een dagboek bijhouden de volgende keer? Lijkt me dat naar de kroeg gaan niets speciaals is en het dus ook niet noemenswaardig is.
Bedankt voor de reacties,ga er nog even over denken.vriendje komt ook bijna terug,dat scheelt...hij is ook verder superlief en zorgzaam,dus idd...mss dat ie t expres niet vertelde...
je hebt je mond vol van eerlijkheid zeg.

Hij moet eerlijk zijn en jij zit niet eerlijk in zijn mail te snuffelen?

Of ga je dat ook eerlijk opbiechten?

En hoe eerlijk is het überhaupt dat je dat doet ? Hoe eerlijk is het dat je hem wantrouwt en controleert?
Djeezz.. Je zit te (t)rillen achter je scherm en wil het nu bijna uitmaken om een (gewone) foto in de kroeg van hem en een vriendin en omdat ie zn ring niet omhad?! Wow, wat een extreme reactie zeg..

Ik ben zelf in meerdere relaties bedrogen (en daarna gelijk uitgemaakt) en ben daardoor best een beetje 'beschadigd' en soms ook wel wat jaloers, maar dit vind ik wel erg ver gaan, vind je dat zelf ook niet??

Man doet ook weleens zn trouwring af (als ie klust of soms zelfs met slapen of douchen) omdat hij geen sieraden gewend is, dus hij zou t best kunnen vergeten de ring weer om te doen.

En dat ie niet gezegd heeft dat ie naar de kroeg is gegaan, so what?!

Ik kan me, gezien jouw houding, inderdaad best voorstellen dat hij zoiets expres niet zou vertellen, om gezeur te voorkomen.

Je zal echt iets relaxter moeten worden hoor, voor jezelf en voor hem!
Ik denk dat jouw vriend die ring heeft ingeslikt tijdens die foto shoot.

Shoot!
bedankt allemaal, t heeft mn ogen geopend..

dit weekend komt ie thuis en zal ik extra aardig tegen hem zijn. heb al wat gelezen over hoe van onzkerheid en jaloersheid af te komen.. ga mn best doen.. dit is ie niet waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven