Vaak gespannen zijn

19-07-2012 13:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal weken ben ik bezig met chakra-healing. Dit werkt voor mij goed, snap wel dat er mensen op het forum zijn die hier anders tegenaan kijken maar ieder zijn ding.

Mijn coach geeft aan dat er een aantal dingen zijn wat ik meer moet loslaten:

- Minder gespannen zijn

ik ben altijd maar gespannen, kan wel ontspannen maar dat kost mij echt best wel wat moeite). Alleen vind ik het heel lastig om dit allemaal los te laten en zou ik niet weten hoe ik moet beginnen. Dat laatste belemmert mij echt om er iets aan te doen, het gewoon niet weten hoe ik dat aan moet pakken.

Hoe zou je zoiets kunnen aanpakken want ik zie het echt niet; bij mijzelf in elk geval niet hoe ik de eerste stap moet zetten.

Hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen
Doet die chakra healing dat dan niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat Nouschi zegt!
Het lijkt me dat je dit soort healings doet om dit soort 'problemen' aan te pakken, toch? Als je het namelijk zelf al kan heb je er geen probleem mee.

Of denk ik nu raar?
Misschien door te mediteren?
Dit is inderdaad juist iets waar jouw coach je mee moet helpen. Op een forum vind je daar geen antwoord op want elke situatie is anders. Je zou bijv ontspanningsoefeningen kunnen doen, je gedachten opschrijven als je druk in je hoofd bent, mediteren, mindfulness, sporten en natuurlijk onderzoeken waar je spanningen vandaan komen....

Succes!
quote:nouschi schreef op 19 juli 2012 @ 13:23:

Doet die chakra healing dat dan niet?Waarom ben je er mee bezig als dit dat niet doet?
De healing maakt energie los bij mij en denk dat dit wel helpt. Heb nog maar twee sessies achter de rug maar het is ook best duur.

Tijdens de healingen zegt de healer ook dingen waar ik dus zeker wel wat aan heb: bijvoorbeeld dat ik ook de spanningen (energie) van anderen kan overnemen en dus ook dat ze merkte dat ik me niet goed kan ontspannen.

En eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten

doen. Zonder hulpmiddelen. Ik probeer meestal te mediteren, dat helpt wel maar ik kan het dus niet uit mezelf. Wel via begeleide meditatie (mp3tjes etc.). Ik hou er ook van om juist die dingen zelf aan te pakken, alleen zit ik in deze een beetje vast omdat het mij dus niet lukt.
Maar kan hij/zij jou geen tips geven?
seks???
Jeemig wat een oplichting!
quote:Maja82 schreef op 19 juli 2012 @ 14:38:

Jeemig wat een oplichting!Ja het komt mij ook een beetje over als een garagehouder die aan jou vraagt je auto te repareren en je dan de rekening te presenteren...
reiki
Doe me een lol en geef je geld uit aan iemand die je echt kan helpen. (of geef t aan mij als t je bezwaard, een ander een plezier doen, kan je heel erg opluchten)
Ieder zijn ding toch ;).

Het heeft er verder eigenlijk ook niet echt mee te maken of wel. Het gaat hier om het feit dat ik graag zou willen werken aan het feit dat ik me niet zo goed kan ontspannen wat dus ervoor zorgt dat ik vaak gespannen ben. Dus liever on topic!
Hi ik vind eerlijk gezegd ook wat zweverig, maar heb in verleden wel iets gehad aan doen van yoga oefeningen. Daarnaast heb je wel eens een vluchtige olie gebruikt die de aura beschermd, vraag anders je therp. Om advies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yoga, chi qong, sporten, mediteren, sauna, dat zou voor ontspanning kunnen zorgen. Het is handig als je het in een groep doet met een goede begeleider.

Gesprekken met de therapeut om erachter te komen waar je spanning zit en hoe je die opbouwt is ook een idee.

De spanning is een signaal van je lichaam, kun je waarschijnlijk niet zomaar weg krijgen. Dus misschien kun je zo een manier vinden om oorzaak te zien zodat je er wat mee kunt.
Ik ben ook iemand die eigenlijk altijd gespannen is. Zelfs zonder reden. Ik ga naar een psychologe, doe ontspanningsoefeningen, ga veel wandelen en gebruik sinds kort Venlafaxine.

Vanavond moet ik naar een feestje waar ik (naast mijn vriend en de jarige) niemand ken. Zie er enorm tegenop en ben nu al gespannen...
Ik heb hier ook last van en heb niet echt een pasklaar antwoord.

Maar ik heb intussen wel geleerd dat ik vaak onbewust gespannen was/ben, en stap 1 is dan eerst bewustwording. Pas als je weet dat je iets doet, en dan bedoel ik echt het voelen van de lichamelijke /geestelijke spanning, weet je of iets wat je eraan doet helpt.

Zelf doe ik aan Tai Chi, en dat helpt (mij) goed. Verder helpt ook een stukje mindfulness, in de zin van bij jezelf blijven, dus je lichaam voelen, er mee bezig zijn, en zodra je ergens spanning voelt glimlachen en proberen het los te laten. Niet altijd even eenvoudig, maar het allemaal niet te serieus zien is al een hele stap in de goeie richting.
quote:moesie schreef op 21 juli 2012 @ 10:34:

Ik ben ook iemand die eigenlijk altijd gespannen is. Zelfs zonder reden. Ik ga naar een psychologe, doe ontspanningsoefeningen, ga veel wandelen en gebruik sinds kort Venlafaxine.

Vanavond moet ik naar een feestje waar ik (naast mijn vriend en de jarige) niemand ken. Zie er enorm tegenop en ben nu al gespannen...Heb je jezelf wel 's afgevraagd waar dat vandaan komt dan? Als je naar een feestje gaat met alleen (aardige) bekenden ben je niet gespannen neem ik aan. Ik herken dit fenomeen wel, vroeger was dat wel erg bij mij, maar tegenwoordig realiseer ik me dat al die onbekenden ook mensen zijn, net als jij en ik, en er niet naartoe komen om mij het leven zuur te maken, en dat er in het algemeen altijd wel met iemand een praatje te maken valt. Veel vragen, mensen vertellen graag over zichzelf.
Jawel hoor Sim69, als ik naar een feest ga met alleen bekenden ben ik ook gespannen. Zelfs als ik naar mijn eigen familie ga. Daarom heb ik ook hulp gezocht. En waar het gespannen zijn vandaan komt en hoe ik zo geworden ben, weet ik ook. Nu is het zaak om het op te lossen zodat ik weer normaal kan functioneren. Zowel privé als zakelijk.
quote:moesie schreef op 23 juli 2012 @ 14:18:

Jawel hoor Sim69, als ik naar een feest ga met alleen bekenden ben ik ook gespannen. Zelfs als ik naar mijn eigen familie ga. Daarom heb ik ook hulp gezocht. En waar het gespannen zijn vandaan komt en hoe ik zo geworden ben, weet ik ook. Nu is het zaak om het op te lossen zodat ik weer normaal kan functioneren. Zowel privé als zakelijk.

Sorry voor de aannames in mijn post, ik val soms te makkelijk in die valkuil.

Fijn dat je weet waar het vandaan komt en dat je het aan het aanpakken bent.
Maakt niet uit hoor! Het komt vast allemaal goed, heb alleen even wat hulp nodig.
Met die instelling kom je er vast en zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven