Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Ik heb Evy 0-5 al afgerond, dus die 15 min kan ik best rennen

Die 18x1 minuut is in een iets hoger tempo (iets hogere hartslag mag), terwijl die 15 minuten juist weer op een lagere hartslag is, zodat je werkt aan je conditie en volledig in de vetverbranding zit.

Bij Evy hijgde ik nooit, nu wel in de iets hogere hartslag. Ik heb er een horloge voor gekocht, maar wel een goedkope hoor. Deze kostte iets van ¤ 25,00.
quote:isa33 schreef op 18 juli 2012 @ 11:40:

Ik heb Evy 0-5 al afgerond, dus die 15 min kan ik best rennen

Die 18x1 minuut is in een iets hoger tempo (iets hogere hartslag mag), terwijl die 15 minuten juist weer op een lagere hartslag is, zodat je werkt aan je conditie en volledig in de vetverbranding zit.

Bij Evy hijgde ik nooit, nu wel in de iets hogere hartslag.

Nooit ? Ik hijg altijd, zelfs nu ik een half uur (jaja ) vol kan houden, hijg ik al na 3 minuten.

Ik heb er een horloge voor gekocht, maar wel een goedkope hoor. Deze kostte iets van ¤ 25,00.
@ isa: ik heb zeker wel belang bij renatie 10km (easy) (is er ook een moeilijkere versie ofzo?)

Evy keeprunning heb ik, dan kan ik even vergelijken met elkaar wat ik prettiger vind.

Maar uh...hoe gaat dat met zo'n dropbox?

Heb trouwens net gelopen en het ging niet zo lekker. Heb alleen de les afgelopen (32 minuten) en was toen ook echt kapot. Op een lager tempo dan normaal ook nog eens; 7,7. Terwijl ik gisteren nog 8,0 op km had en de week daarvoor 8,5.

Er gaat iets niet goed....
Miss P: Als je je emailadres hier even plaatst, mail ik je de link naar mijn dropbox. Als je zelf dropbox hebt (= echt heel handig!), heb je in 1 klik de bestanden op jouw dropbox staan. Heb je zelf geen dropbox, dan kun je ze downloaden naar je eigen computer.

www.dropbox.com

In feite is het een grote opslagruimte 'in the cloud' die je met je pc's, telefoons en tablets kunt laten synchroniseren.
Miss P, ik heb dat ook. De ene keer gaat het beter/gemakkelijker dan een andere keer. Als ik ongesteld moet worden (in de dagen ervoor) dan wil het lopen ook echt niet.

Bij Evy hijgde ik nooit, maar tempo lag ook niet boven de 7km/uur. Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken . Nu kan ik een link leggen tussen hartslag, hijgen en tempo. Als mijn hartslag te hoog is, ga ik hijgen en ligt mijn tempo boven de 8km/uur en ben ik meer bezig met het verbeteren van de bloedsomloop en het uithoudingsvermogen. Zit ik er iets onder, dan ziti n de zone van de vetverbranding en conditie/uithoudingsvermogen. In die zone wil ik zitten
Miss P, ik las in je post iets over "gisteren en vandaag". Heb je twee dagen achter elkaar gelopen? Wellicht dat je lijf nog vermoeid was van het "gisteren" lopen? Daarbij wisselt het, zoals Isa ook zegt, bij mij ook wel hoor hoe lekker het lopen gaat. Als ik ongesteld ben/wordt idd en als ik op zaterdag een wijntje (of twee ) op heb (ik loop altijd zo ochtend). Zwaar getafeld, werkt ook niet zo goed. En oh ja, 's middags is bij mij altijd minder dan 's ochtends op een nuchtere maag. Ook al heb ik geluncht om 12 uur, en ren ik om 15 uur oid.

Ik ben ook enorm van het niet willen hijgen (juist vanwege de vetverbranding en conditie/uithoudingsvermogen). Ik heb dat deze serie ook echt beter onder controle. Het waait hier nogal veel en voorheen was ik alleen al vaak buiten adem vanwege de wind, dat heb ik ook niet meer gelukkig. En daarbij, toen ik begon was mijn conditie echt Bagger. Verschrikkelijk gewoon, ik vroeg me echt af wat ik in godsnaam die vier jaar in de sportschool had gedaan .

Isa, ik stuur altijd grote bestanden via We Transfer. Is dat hetzelfde of niet?
Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik dan ook maar een account aangemaakt.

Vol goede moed teruggekomen van vakantie, ik ga het hardlopen maar weer eens oppakken!

Al eerder rondje park gelopen (4,5 km) als de sportschoollessen niet goed uitkwamen, maar nooit gelet op het tempo of iets van intervaltrainingen gedaan...

Ben bezig de 0-5 km van Renate te downloaden, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat!!
@ Isa: mijn mailadres is: ikwileenmooietuin@hotmail.com

Ik vind het op zich wel prettig als ik hijg, want dan krijg ik het gevoel dat ik echt wat doe...en ik heb dan ook het idee dat mijn conditie dan echt beter wordt, maar geen idee of dat echt zo is :p

@ bee-tje: nee, ik heb niet 2 dagen achter elkaar gelopen (kon het zo snel niet vinden, maar als het er staat dan was het een foutje).

Ik kan ook het beste 's ochtends lopen, dat doe ik dan ook altijd. Voor het ontbijt nog. Ik krijg anders super snel last van steken, ook als ik 3 a 4 uur na het eten hardloop.

Ongesteldheid was ook niet bepaald de reden, want ik was vorige week ongesteld, toen ik nog best goed liep. Maar we zullen zien of het morgen beter gaat

Ik doe in ieder geval mijn best.

Ik hoorde van iemand anders dat ik beter nog niet door kon gaan met 5-10, totdat ik de 5km goed kon lopen?

Ik heb het nou 1x gedaan...met moeite. 30 minuten gaat over het algemeen wel redelijk goed (maar daarmee haal ik dus geen 5km).

Ik wil morgen in ieder geval 5km gaan doen.
Ik heb je gemaild.

Bij Renate hoef je niet eerst 5km te kunnen. Ze bouwt op vanaf 0, maar het is wel handig dat je al wat loopervaring hebt. Als ik nu zomaar zou zijn begonnen met de 4 engelse mijl, dan had ik het programma niet kunnen volgen, denk ik. Mijn basisconditie was daarvoor te slecht.

Volgens mij hoef je met Evy niet 5km te kunnen lopen. In de 5-10 doet ze intervaltraining en duurloop die opbouwt vanaf 35 minuten. Ik zou niet weten waarom je beslist 5 km zou moeten kunnen lopen.
Ik heb gister gelopen. Ik kreeg natuurlijk een dikke regenbui op mijn kop, zoals de laatste tijd eigenlijk standaard is. Wel lekker gelopen: 18 x 1 minuut. Zaterdag ga ik weer: op het programma staat 15 minuten lopen, het bestandje is 21 minuten en ik ga een rondje rennen in het bos van bijna 3 km.

Gebruiken jullie trouwens ook een app voor onderweg?
@ Isa: thnx, ik heb je mailtje gekregen. Ben de lessen nu aan het downloaden. Pfff, renate gaat wel een stuk sneller dan evy zeg! Ik dacht eerst oh mooi, 12 weken ipv 10, iets rustiger aan , maar dat is dus inclusief de eerst 5km. Waar Evy er 20 weken over doet, doet Renate er 12 over!

Ik ben ze in ieder geval nu aan het downloaden (vanaf les 18 lijkt mij, want dan is net de 5km geweest).

Ik ga vandaag in ieder geval de 5km lopen en dan wil ik vanaf volgende week of Renate of Evy gaan doen. Luister van het weekend wel een paar lesjes, om te kijken welke muziek etc. ik prettiger vind.

Ik gebruik trouwens runkeeper op mijn telefoon als app (daar staan ook m'n mp3's op. Ik heb endomundo nou ook gedownload en eigenlijk vind ik die iets fijner. Maar mijn hele 'geschiedenis' staat nu al op runkeeper, dus ik wil eigenlijk niet meer wisselen.
Heb er weer 5km opzitten. Wel iets beter dan de vorige les, maar nog niet zo goed als een week geleden. 5km in 38 minuten, snelheid: 7,8km/u.

Ik lees op een ander forum dat men dat daar een wandeltempo vindt :'(
Joh, ik haal dat ook niet. Ik zit gemiddeld tussen de 7 en de 7,5km/uur. Het stoort mij niet. Ik vind het belangrijker dat ik werk aan mijn conditie en aan mijn vetverbranding dan dat ik een virtueel wedstrijdje hou met mensen die ik niet ken.

Ik loop nu bijna een jaartje hard. En ben vanaf maart tot nu in tempo van 6,5km/uur naar 7-7,5km/uur gegaan. Kwestie van loopervaring en conditie dus. Wat iemand daarvan vindt, zal aan m'n reet roesten.
hoi!

ineens veel geschreven, leuk! Even in volgorde kijken:

@miss P: ach misschien was je gewoon moe,kan natuurlijk ook. Het gaat er denk ik om, zoals Isa ook zegt dàt je rent toch? Die snelheid komt vanzelf, Evy zegt ook altijd het gaat niet om de snelheid maar om het volhouden! 7,8 is toch geen wandeltempo ?

Je zei dat je van iemand anders had gehoord dat je eerst die vijf beter goed kon. Toen ik klaar was met Evy 1 had ik nog steeds niet 30 min achter elkaar gelopen, altijd die minuut ertussen. Die heb ik een paar weken gedaan, steeds die lesjes van 15x15 en 10x20. En toen ik me had bedacht dat ik door wilde met Evy2 ben ik begonnen met 30 minuten (les 1, van Evy 2) en warempel haalde ik het. Ik was echt stomverbaasd en zooo trots op mezelf. En van daar uit ben ik verder gegaan. Ik merk tot nu toe dat ik het altijd haal. Ik heb nog niet (ik klop af) eerder hoeven stoppen omdat ik het niet haalde. Dat had ik wel eens bij Evy1. Ik heb het idee dat de opbouw van deze lessen dus gewoon werkt qua conditie. Ik merk echt verbetering. En ondanks dat mijn conditie met sprongen vooruit gaat merk ik dat ik het nog steeds zwaar vind, ook al doe ik de korte duurloop (die is bij mij ongeveer 6-6,5 km). Dus moe wordt je toch. Oh ik zie nu dat Isa basically hetzelfde zegt, als ik zojuist.

@Isa ik loop met mapmyrun (Iphone, weet niet of er ook een android versie is.) Maar deze is puur voor het bijhouden van mijn routes, pace en snelheid. Je kunt niet doorlinken naar je muziek. Maarja ik kan natuurlijk ook gewoon mijn muziek op mijn tel aanzetten en gaan hollen, heb ik geen app voor nodig. die tel heb ik toch bij me. Ik vind het wel een leuke app omdat je vrienden kunt maken en dus kunt zien wat je vrienden doen. Ik kan dus mooi in de gaten houden wat mijn vriendinnetje op 1,5 uur rijden uitspookt :-). hij is natuurlijk gelinkt aan een website. En je kunt ook routes uitzetten enzo (handig om te kijken welke route langer is, omdat ik nu steeds langer ren).

Ik heb vandaag les 16, een korte duurloop (nah die ook steeds langer worden) van 35 minuten gedaan en heb zelf 10 minuutjes opgewarmd (want dat moet van de juf; ik pak dan altijd de opwarming van de intervaltraining en shuffle dan door naar het lesje dat ik moet doen). 6,5 km gerend. En ik vond het weer heerlijk! Het is echt een verslaving aan het worden voor me. Zondag moet ik een lange loop van 53 minuten of zo doen (+ tien minuten opwarmen). Gisteren zei een vriendin (die drie x pw op de loopband rent) dat ze mee wil. Ik ben benieuwd. Ik loop persoonlijk het liefst alleen, maar ik vind het wel gezellig op zich. Ze heeft al gezegd dat ze een kortere route pakt als ze het niet volhoudt.

Jullie succes met het rennen dit weekend!
Oh, ik vind het ook geen wandeltempo hoor :p

Voor mij voelt het ook alsof ik alle lessen hetzelfde tempo aanhou, maar dat is dus niet zo. Ik weet ook dat evy telkens zegt dat snelheid niet uitmaakt, maar ik ben een beetje eigenwijs :p

Begrijp ik trouwens nou goed dat keeprunning echt een warming up heeft? Dat evy dus zegt wat je met de warming up moet doen? Dat zou ik wel fijn vinden, ik wandel normaal 5 a 10 minuten en dan loop ik nog een klein stukje op m'n hakken. Niet echt de beste warming up, maar wat anders weet ik eigenlijk ook niet.

En jeetje een duurloop van 53 minuten, wat lang en wat knap! Ik hoop dat ik over 2 maand ook zo ver ben
Miss P, Keep Running bestaat dus steeds per week uit een serie van drie lessen. Een korte duurloop, een lange duurloop die steeds drie minuten langer wordt per week en een intervaltraining die bestaat uit inlopen, de interval en uitlopen. Evy verwacht dus steeds dat je bij de korte en de langere duurloop zelf inloopt. Dat doe ik door elke keer de inloop van de intervaltraining van die week te gebruiken, dan te stretchen en dan door te schakelen naar de korte/lange duurlooples. Evy zegt wat je moet doen, eigenlijk is dat altijd drie minuten op langzaam tempo inlopen en met je armen zwaaien (zwaaien met armen doe ik niet want mijn coordinatie is zo slecht dat ik uit mijn ritme raak en omva)l, dan een minuut huppelen en dan weer drie minuten zwaaien met armen en langzaam inlopen. Dan zegt ze dat je elk been om en om tien tellen op een meter hoogte moet leggen, maar ik doe altijd de kuitoefening (muurtje wegduwen), mijn bovenbenen, en mijn uhhhmmm-hoe-heet-dat- bovenbinnenbeenspier. En dan dus het lesje hollen.

Dus bij die duurloop van morgen komt ook nog de hele inloopactie van hierboven :-)
Ik heb vanmorgen les 4 van Renate gelopen.. Ik dacht heb wel wat loop ervaring dus sla de eerste week over, maar het was toch best pittig! Lopen en wandelen afwisselen valt wel zwaarder dan het constant eigen (niet al te snelle) lopen!

En volgens mij is 8 km in een uur lopen, of iig dat tempo aanhouden, een prima tempo!!
Welke van Renate doe je, Femz? Ik ben bezig met de 4 Engelse Mijl van Renate. Morgen doe ik les 8. Ik zou vandaag les 8 doen, maar na een dagje in het zwembad (familiedag) ben ik echt te moe om nu ook nog te gaan rennen. Morgenochtend lekker naar het bos. Ik hoop lekker vroeg op te zijn, dan is het niet zo druk in het bos

Ik heb 3 weken geleden voor het laatst echt minuten aaneengesloten gerend, dus morgen een goede test om te kijken hoe het met mijn tempo zit. Ik ga een rondje van 3km rennen. Ik hoop tussen de 7 en 7,5km/uur te zitten.

Ik loop trouwens altijd met Endomondo. Ik vind het een heel fijn programma. Prettiger dan Runkeeper. Daarnaast hou ik de meeste tijden ook bij via afstandmeten.nl, omdat ik dan ook goed kan zien in grafiekjes hoe het gaat met afstand en tempo (hou ik wel van )

Fijn weekend allemaal!
@ isa: ik doe de 5 km running coach. Wil hierna de 10 km gaan doen, maar eerst maar eens dit opbouwen;-)
Vanochtend in alle vroegte gerend. Was erg fijn! Ik moest echt laag blijven in tempo vanwege mijn hartslag. Uiteindelijk kwam ik toch op gemiddeld 7km.uur uit.

Het was zo vroeg dat de (wilde) paarden nog lagen te dutten op het looppad. Ik kan daar zo van genieten!
quote:femz21 schreef op 21 juli 2012 @ 20:36:

@ isa: ik doe de 5 km running coach. Wil hierna de 10 km gaan doen, maar eerst maar eens dit opbouwen;-)

Hoeveel weken/lessen is dat programma? En bevalt het? Of had je al een basisconditie?

Ik vind dat de 4 EM erg snel gaat in opbouw. Ik loop al een tijdje hard, dus voor mij is de opbouw van 4EM best goed te doen, omdat ik al een basisconditie heb.
@Isa33, zou jij mij ook de lessen van Renate via Dropbox kunnen sturen?

Alleen mijn mail account dat gekoppeld is aan dropbox is mijn volledige naam, dat wil ik hier liever niet neerzetten, dus zou het dan via een berichtje kunnen?

Ik zit nu bijna op 5km, dan wil ik verder gaan met 5-10km, ik begrijp dat de lessen van Renate fijner zijn dan Evy.

Ook nog een vraag, ik wil verder tot 10km, maar eerst loop ik de DtD loop nog. Is het dan slimmer om eerst het 4EM schema te volgen?
Hoi mensen

Ik heb gisteren 8,85 km gelopen in 1 uur. Ben best weer trots op mezelf. Ik dacht ergens (voor de helft) weer eens "waarom doe ik dit en wat is hier ook alweer leuk aan", maar op een gegeven moment kom je echt in zo een kandans. Op het laatst heb ik zelfs nog een extra rondje geslalomt omdat ik nog vijf minuten moest. Mijn vriendinnetje was op het laatste moment toch afgehaakt.

Morgen ga ik intervallen, 10 minuten inlopen, 24 minuten met 8 x een minuut of zo geloof ik versnellen en tien minuten uitlopen. Ik ga dan met zoons (5 en 7) want het is vakantie. Zij gaan mee op de fiets.

Isa, dat klinkt als een heerlijk loopje dat jij hebt gedaan!
Vanochtend eerste les van 5-10km gedaan (van Evy), want door problemen met de computer die CONSTANT vast liep kon ik die van Renate nog niet downloaden. Als het goed is moet het nu wel lukken, dus ga het zo ff proberen.

Heb maar direct les 2 gedaan, want ik vond 30 minuten echt te kort

Heb in totaal 36 min en 30 sec hard gelopen en 4,8km afgelegd (7,9km/u).

Daarna wou ik nog proberen om een halve km op 10km/u te rennen, maar 1. ik haalde geen 10km (maar iets van 9,5) en 2. na 300m was ik al helemaal bek af, toen ook gestopt dus :P

Ga overmorgen de intervaltraining doen, daar ben ik wel heel benieuwd naar!
missP dat is toch niet verkeerd 7,9! En meer dan 30 minuten Yay!

Pfff die intervaltrainingen vind ik het zwaarst, nog steeds! Ik moet morgen weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven