Groenten grillen

19-07-2012 18:32 16 berichten
Ik ga een gerecht maken waar gegrilde groenten bijhoren, maar ik heb geen grillpan.

Is er een manier om het toch te doen, bijvoorbeeld in de oven? (Het effect hoeft niet precies hetzelfde te zijn hoor).

Of kan het bijvoorbeeld ook in een gewone pan, door ze alleen met olijfolie in te smeren en dan even laten bakken?
Alle reacties Link kopieren
In de oven gewoon, beetje zout en olijfolie en een minuut of 20 op het rekje, heerlijk!
Hoe bedoel je op het rekje? Zonder ovenschaal?
Ja, op het rekje leggen, niet in een schaal. Grill goed voorverwarmen (duurt niet zo lang) en dan 10 min ene kant, omdraaien, nogmaals 10 min. Sommige grill/tosti ijzers zijn er ook geschikt voor, maar oven vind ik prima werken!
Ik heb 2 tosti app., 1 gewone en eentje met die ribbeltjes.

Is dus niet groot maar die gebruik ik wel eens als ik iets moet grillen als het niet teveel is. Misschien is dat een idee als je zon tosti app. hebt.

Ik heb verder een oven/grill en magn. in 1, daar kan ik ook nog in grillen.

Een grillsmaakje is lekker maar anders kijk je even of het zonder ook lekker is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mwa, ik vind mijn oven daar niet schoon genoeg voor momenteel. Ik zie het er bovendien al allemaal tussenvallen, ik ben daar altijd vrij onhandig in. Er zitten ook reepjes paprika tussen namelijk.

Hmm... denk dat ik het toch in een ovenschaal of anders pan ga doen.

In ieder geval bedankt.

edit: tosti-ijzer heb ik ook al niet.
Kan idd ook in de pan. Die moet je wel eerst flink heet laten worden.
quote:Supersoulfighter schreef op 19 juli 2012 @ 18:54:

Ja, op het rekje leggen, niet in een schaal. Grill goed voorverwarmen (duurt niet zo lang) en dan 10 min ene kant, omdraaien, nogmaals 10 min. Sommige grill/tosti ijzers zijn er ook geschikt voor, maar oven vind ik prima werken!Ja gaat prima op die manier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Welke groenten grillen jullie, naast paprika, courgette, ui..
quote:Vicky schreef op 19 juli 2012 @ 19:49:

Welke groenten grillen jullie, naast paprika, courgette, ui..Wortels,bloemkool
Bleekselderij, knoflook, paddestoelen, witlof.
Aubergine, tomaat.
Ik gebruik wel vaak de plaat in de oven in plaats van het rekje, omdat je zo relatief meer onderwarmte krijgt.

Die plaat wordt een stuk heter dan het 'niks' tussen de draadjes van het rekje. Ik vind het beter werken bij bijv. venkel, courgette, (groene) asperges e.d.

Ik mik er wat hele knoflooktenen tussen, kruiden die ik toevallig in huis heb, bij voorkeur rozemarijn, zeezout, peper... je kunt echt alle kanten op.

En dat kan allemaal ook in de pan. Het liefst een grilpan, vanwege de ruimte tussen de ribbels en de groenten. De meeste grilpannen kosten geen knoop, ik heb er een hoop plezier van. Bovendien kunnen ze op meestal op gas, elektriek, inductie, keramisch en wat er nog meer is.
Wauw, dat zijn er veel zeg. Hoe lang moet bv een wortel grillen? Ik kan ook even googelen hoor..
Ik doe regelmatig in stukken gesneden paprika's, courgette, rode ui en kastanjechampignons in een ovenschaal onder de grill. Regelmatig even omscheppen, dan is het in ongeveer 15 minuutjes klaar. Heerlijk met wat aardappeltjes uit de grillpan, pasta of alleen wat vlees.
Eens met Sri.

Paprika's 'gril' ik trouwens altijd gewoon op de bakplaat in de oven.

Gewoon erop leggen, oven rond de 225 C, ca. half uurtje erin, daarna paprika's in een schaal doen en afdekken met plastic folie en als ze afgekoeld zijn, kun je ze makkelijk ontvellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven