Geld & Recht alle pijlers

ABN Amro nep mail?

19-07-2012 20:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!

Ik kreeg net een mail van de ABN Amro dat mijn rekening in gevaar liep en dat ik al mijn gegevens in moest vullen. Nou heb ik geeneens een rekening bij de ABN dus meteen 100% duidelijk dat dit nep was.

Iemand hier wel eens vaker hier een mail van gehad?
Nee nog nooit. Jij bent de eerste.
Ja, zo'n zes keer per dag en dan variërend van de Rabobank tot en met de SNS.

Hardnekkige spam!
De ABNAMRO heeft een bankmail binnen je account. Als ze je iets te melden hebben doen ze dat zo en dat kan je alleen lezen als je bent ingelogd.
Dat is phishing, ik zou even een virusscanner gebruiken. Banken zullen je nooit vragen om je gegevens, laat staan je een mail sturen.
Banken sturen geen mails!
Ach, jouw rekening liep alleen nog maar gevaar. Mijn internetbankieren was verdorie geblokkeerd, omdat er al louche mannetjes hadden ingebroken. Gelukkig kon ik het fiksen met de link die ze hadden meegestuurd. Service
Ja die heb ik ook 2x gehad. Zit overigens bij een andere bank
Nog nooit zo'n 'bank'mail ontvangen, niet van eigen bank en niet van banken waar ik geen klant ben.

De enige mail die ik krijg is de rentewijziging bij MY en die neem ik ter kennisgeving aan.
quote:natonco schreef op 19 juli 2012 @ 21:00:

Ach, jouw rekening liep alleen nog maar gevaar. Mijn internetbankieren was verdorie geblokkeerd, omdat er al louche mannetjes hadden ingebroken. Gelukkig kon ik het fiksen met de link die ze hadden meegestuurd. Service

Dit bedoel je sarcastisch neem ik aan?

Zelf heb ik de laatste weken tientallen dergelijke mails gekregen, van diverse banken. Meestal komt het in de spammap terecht. Opgeruimd staat netjes.
quote:Iloveholiday schreef op 19 juli 2012 @ 21:26:

[...]

Dit bedoel je sarcastisch neem ik aan?

Hmmm... Ik denk dat ik het eerder ironisch zou noemen
Krijg dat soort mails ongeveer dagelijks, meestal belanden ze rechtstreeks in de map ongewenste mail, maar soms niet. Stelregel is dat banken klanten niet mailen, dus een mail van een bank is over het algemeen dus niet van je bank. Dus gewoon Nooit reageren op dat soort mails.
Ik krijg deze alleen op mijn viva mailadres. Misdchien omdat ik doe wel overal op het forum rondgooi.

Mijn andere mailadressen strooi ik niet in het rond.

Heb deze mail al een keer of 5 gehad. Zit overigens niet bij de abn.
Ik word sinds een paar weken ook helemaal dood gegooid met die spam en de laatste week vooral van ABN. Krijg elke dag wel een andere variant in mn mailbox. Vind het eigenlijk ook wel weer grappig om die slechtopgestelde emails te lezen. Maar ze lijken wel steeds professioneler te worden (met logo's e.d.) en ik ben ook bang dat dit er voor zorgt dat mensen er sneller in gaan trappen..
quote:natonco schreef op 19 juli 2012 @ 21:00:

Ach, jouw rekening liep alleen nog maar gevaar. Mijn internetbankieren was verdorie geblokkeerd, omdat er al louche mannetjes hadden ingebroken. Gelukkig kon ik het fiksen met de link die ze hadden meegestuurd. Service Ik kreeg een email waarin ze me waarschuwden voor nepemails. En of ik maar even mijn gegevens in de bijlage wilde invullen, dan zou ik daarna volkomen veilig zijn voor dit soort mannetjes
quote:Julus schreef op 19 juli 2012 @ 20:54:

Banken sturen geen mails!De ABN Amro emailt mij regelmatig hoor. Echte mails, echt van ABN Amro. Onzin dat banken niet zouden mailen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Lekker handig trouwens, ik zat ff te googelen en 112Haaglanden.nu heeft die mails op zn website staan. Met de links er nog in..
Krijg dagelijks deze mails. Je wordt hier ook dagelijks voor gewaarschuwd... niet openen dus!
Ik krijg die mails wekelijks. Ook van banken waar ik niet bankier. Sukkels. Zo doorzichtig, ik snap niet dat mensen daar intrappen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:ClaudeFiolle schreef op 19 juli 2012 @ 21:52:

[...]

De ABN Amro emailt mij regelmatig hoor. Echte mails, echt van ABN Amro. Onzin dat banken niet zouden mailen.Heb geen rekening bij de ABNAMRO maar toevallig dus wel een mail vandaag, waar notabene de link http://www.abnamro.nl en dan nog iets vermeld werd en mij ook werd medegedeeld dat er iets fout was gegaan met mijn rekening, wat dus niet kan aangezien ik er geen rekening heb. Rabo bank en ING stellen beiden nooit mails te verzenden, hebben mijn mailadres sowieso niet, maar dat terzijde.
Beste Giuliettacapuletti en andere forumleden,

Je kunt een phishing e-mail over SNS Bank doorsturen naar valse-email@sns.nl. Zie https://www.snsbank.nl/pa ... vice/wat-is-phishing.html voor meer info.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tibor

SNS Bank Webcare

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven