Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Hema kan ik ook wel eens kijken ja!

Ik heb je brief af nicolientje, ik gooi hem morgen op de post!

Sneller kan haast niet:p
Ik hoop de Vierdaagse ook ooit te gaan lopen, Nicolientje. Maar vooral vanwege de sfeer, want ik ben niet zo'n wandelaar .

Hier even 5 kaarten aangevraagd waardoor alles nu onderweg is (jep, de andere 5 zijn ook nog onderweg).

Het waren allemaal gevulde profielen gelukkig. en geen vervelende mensen.

Zij wilde o.a zwart-witkaarten. Verder pin-up girls, maar die had ik niet. Ze woont in Zuid-Korea, maar het kaartje moet naar de VS. Waarschijnlijk omdat haar man in het leger zit in Zuid-Korea. Maar wel een nieuw land!

Deze moet echt naar de VS . Zij wilde graag iets dat typisch iets voor mijn/ons land is.

Naar een Duitse

Deze gaat naar Oostenrijk

En deze naar China

Zij heeft nog maar 1 kaart verstuurd en geen 1 ontvangen in 3 maanden tijd. Ik ben benieuwd of 'ie aankomt en of de kaart geregistreerd wordt.

Voor de verandering eens geen Oostbloklanden!

Ik denk trouwens dat ik niet weer bij PMK ga bestellen. Vind de zegels toch vrij veel ruimte innemen op kaarten en ik heb totnutoe nog niet 1 reactie op de zegels gehad :(
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Droomz, wat een leuke kaarten! Hopelijk komen ze snel aan.
Hoop dat z snel aankomen!! Ben jij dan de eerste naar China .

India heeft m ruimschoots goed gemaakt. Na de lege hurray nu favo en nog een favo. Met veel tekst.

Was al bang dat mijn tulp niet goed gevallen was
Was er nog niemand hier die naar China had gestuurd?

Ik had bij mijn eerste 5 al een kaart naar China zitten. Benieuwd hoe lang die erover doet!
Nope, eigenlijk niet. Zal.eens kijken.op mn oude profie.l
Missmoana, Afferden leuk. Dan gun ik je mooi weer hoor, hebben wij het ook.

Nicolientje, de 4-daagse van Nijmegen lopen? Wow, dat is nog eens een uitdaging. Ik loop iig niet mee, veel te vroeg starten en dan ook nog eens 40km lopen (pfff, word al moe bij die woorden).

Je wilt geen kaart naar die man sturen en dan een hurray krijgen die alleen om reclame gaat of erger een kaart ervan krijgen (het heeft voor mij wel heel veel leuke dingen gezorgt maar het merendeel wordt er gek van). Goed dat naar je gevoel hebt geluisterd, Eindhoven is ook dichterbij. Ga je op kamers wonen?

Droomz, bij de eerste vijf zat erbij mij ook geen China bij hoor. Dat land is de laatste twee jaar pas echt bij postcrossing erg bekend.

Vier adressen aangevraagd: Taiwan (woonplaatskaart), Japan, (hondenkaart uit mijn woonplaats), England (droge woestijnkaart) en Polen (boekenkaart). Dit keer rare en korte profielen.
Ik heb er twee gehad voor China. De eerste deed er 11 dagen over, de tweede is nog onderweg (4 dagen nog maar) Mijn nieuwe adres: de Phillipijnen! nog niet eerder gehad, leuk! Ze is net begonnen en had een leuk profiel, even denken welke van haar wensen ik ga sturen.

Mijn kaart naar Duitsland is ook al 41 dagen onderweg! Ik denk dat ze op reis is, want ze is ook al die tijd niet online geweest en het is maar 254 km verderop.
Bluebirds de Filipijnen wauw! Dat is een bijzonder land. Kijk dat zijn de kersjes op de taart he.

Nicolientje ik denk dat je met Eindhoven de goede beslissing neemt. Uit jou posts proef ik een beetje alof je met je hartje al voor Eindhoven bent gevallen maar dat je ratio een beetje verwarring schopt.

De punten die jij noemt die jij belangrijk vind maken de "voors" van Eindhovem alleen maar groter.

Weet niet of je op advies zat te wachten hoor maar dit viel me op. Hoe dan ook, je zult echt een fijne studietijd krijgen!

Mooie kaartjes Droomz!
Ja, ik vind het ook een leuk land om te krijgen! Ze heeft bij haar favorieten ook een kaartje die wij in het dorp verkopen. Dus denk dat ik die dan ga halen.

Mijn idee voor het prikbord met die draden werd trouwens niet echt handig. Ik heb nu aan elke kaartje een paperclip gemaakt en ze zo met pushpins op het bord gemaakt. Geen gaatjes in de kaarten, makkelijk eraf te halen en te lezen en het staat echt heel leuk!
Ik loop wel mee nicolientje :p
Ik heb China toch al wel regelmatig gehad. En toen ik begon met PC was Finland 1 van de landen die je het meest trok. :p
Mijn kaartje naar China deed er 44 dagen over. Ik had een multiview Hollandkaartje gestuurd en daar heeft zij bij geschreven dat ons land zo mooi is. Het is leuk om ons kikkerlandje door de ogen van iemand anders te zien.

Ik heb vandaag een adres in Nederland "getrokken". Op zich een leuk profiel, inclusief wensenlijstje enzo. Maar nu had ik een geweldig idee vond ik zelf, blijkt dat zij hem zelf al meerdere keren heeft verstuurd. En dat was ook zo met idee 2 en idee 3. Ik ben dus weinig origineel. Dat vind ik wel een beetje lastig met Nederlandse postcrossers, we vissen in dezelfde vijver. Ik ga nog maar eens verder denken. Misschien krijg ik zo een geweldig idee nr. 4.

Vorig jaar ben ik op de Filippijnen geweest en ik heb daar goede herinneringen aan. Ik zou dus erg blij zijn met een kaartje daarvandaan.

@Droomz: Ik moest wel even lachen om jouw typisch Nederland kaartje. Ik zag dat zonnetje en dacht gelijk: "wat nou typisch Nederland?". Gelukkig wordt het weer nu wat beter.

@Nicolientje: Ik ben het helemaal eens met Steph en Kozoo wat betreft je keuze.

Zo nu eerst maar eens even mijn tas pakken voor mijn weekendje Schoorl. Ik hoop dat ze daar mooie kaartjes hebben van onze duinen. Ik wens jullie alvast een fijn en droog weekend.
Oja ,en wat waren we allemaal eensgezind. Ik heb inderdaad een Hollandkaartje (met tulpen, molen, kaas en meer van dat) gestuurd naar Taiwan. Dat was ook mijn eerste ingeving.
Het zonnetje is niet echt Nederlands, de tulpen wel.
@smuisje, dat is zeker snel! Dankjewel, leuk:). Twee kaartjes naar China, beide 11 dagen onderweg gehad. Haha, ja gaan we samen lopen! Nee, maar als je me mocht ik ooit meelopen aan komt moedigen zou ik wel heel leuk vinden:).

@Droomz, leuk dat jij ook ooit wil gaan lopen. Sfeer lijkt me fantastisch! Leuke kaartjes heb je gestuurd. En fijn dat je geen oostbloklanden hebt, dat scheelt weer eens. PMK zegels zijn inderdaad groot, ik moet er ook nog even aan wennen.

@Peacy, favo's zijn leuk:D.

@steph, gelukkig heeft het virus jou wel leuke dingen gebracht. Ik woon al 4 jaar op kamers in Arnhem dus ik blijf hier voorlopig nog even wonen;). Leuke stad en sinds 1,5 jaar woon ik in dit nette huis, grote kamer. Niet zo veel te klagen gelukkig dus ik ga voorlopig nog niet weg;). Wat jammer dat je niet zulke leuke profielen hebt gekregen:(.

@Bluebirds, de Filipijnen, leuk zeg!! Jammer dat je Duitsland kaart al zo lang onderweg is, hopelijk komt ie snel aan. Jammer dat je eerste idee niet is gelukt maar dit klinkt ook heel erg leuk! Kan je ons een foto showen?

@Kozoo, advies is altijd welkom:). Ik ben zo twijfelaartje... Maar inderdaad mijn hartje wil naar Eindhoven dus dat ga ik dan ook doen. Zo meteen uitschrijven in Groningen dus, nouja officieel moet ik mijn inschrijving nog rond maken dus daar ga ik even van af zien.

@Indie, is idee 4 al gelukt? Ja, dat is wel lastig als je NL optie aan hebt staan, minder keuze. Hopelijk heb je nog iets kunnen vinden. Fijn om te horen dat je het met hen eens bent, doet me goed dat zoveel mensen deze beslissing de juiste vinden. Veel plezier in Schoorl!

@missmoana, ontzettend bedankt voor je brief, erg leuk! Ik werd er helemaal blij van:). Zal je zsm een brief terug sturen.

Vandaag 1 penvriendin-brief (zie hierboven). Een brief van Groningen en een dikke vette rekening van M-zorgverzekeraar. Hoe belachelijk. Ik betaal me scheel (lees nog net geen 200 euro per maand aan verzekering) en dan mag ik ook nog de medicatie zelf gaan betalen. Alsof ik zo stom ben geweest om mijn eigen hart naar de haaien te helpen...! En alsof ik mezelf bewust in een coma heb geholpen, toedeloe zeg. Ben maar wat blij dat ik het overleefd heb. Je zou degene die me dit geflikt heeft toch iets doen!!! Op zoek naar een andere verzekering die goedkoper is. Als ik toch de medicatie e.d. zelf moet betalen ga ik me er ook niet meer zo duur voor verzekeren. Maarja, meteen de rekening even betalen, het moet en dan ben ik ervan af (voor eventjes).

Welke zorgverzekeringen hebben jullie?
@nicolientje, zeg wil je niet met mij lopen?:p nou heb je me beledigd hoor!

Nee ik had het er met mijn vriend eergisteren over dat we dat eigenlijk best eens een keer willen doen. Allebei kunnen we best lopen (hij ex-militair en ik Pieterpad gelopen) dus we willen gaan trainen en misschien volgend jaar of het jaar erna lopen.

Hier geen post vandaag helaas. Ja alleen rekeningen, altijd vervelend. Nog steeds geen hurray! Mag van mij wel komen haha, ben ongeduldig.

Ik bij de Hema gevraagd of ze briefpapier hebben.. Kijkt me raar aan: echt met versieringen aan de zijkant om brieven te schrijven??

Alsof dat zo stom is! Maar hier hebben ze helaas niks

@indie, veel plezier dit weekend!
Nicolientje, vervelend dat je de medicijnen zelf moet betalen! Helaas moet dat tegenwoordig bijna overal. Moet ik helaas ook. Ik zit bij vgz
2 hurrays vandaag! 2 naar Rusland zijn aangekomen!

Ik heb IZA als zorgverzekering geloof ik. Maar mijn medicijnen (voor astma) worden pas vergoed als ik over mijn eigen risico heen kom. Kom ik niet meer helaas. Dus ik moet ze ook zelf betalen helaas. Vervelend is dat! Weet er alles van.
Medicijnen, als je ze regelmatig slikt, worden niet meer vergoedt . Heeft m'n ma al last van, maar daar schrijf ik wel over in m'n brief
Hier vandaag 1 hurray uit Nederland en een kaartje uit Singapore in de brievenbus.

De Nijmeegse 4-daagse lopen lijkt me een geweldige ervaring.

Ik hoop het ooit te doen.

Heb wel al de kustmarathon gewandelend.

Super ervaring was dat en die neemt niemand me meer af.
Geen post en geen hurray vandaag .
Bleubirds, leuk een kaart naar de Fillipijnen te sturen.

Slim zo'n draad met papercilps ipv punaises.

Indie, dat vind ik van versturen naar andere Nederlanders nu ook. Verstuur ze wel omdat ik in een plaats woon waar zeer weinig pc-ers wonen. Dus een woonplaatskaart is dan makkelijker.

Nicolientje, wat een belachelijk hoog bedrag betaal je aan M-zorgverzekeraar. Snel overstappen. En dan alsnog je medicijnen betalen zo wie zo. Jij hebt er iig schuld aan wat er met je is gebeurd.(ik heb VGZ 150 per maand, zit heb extra tandarts erbij). De medicijnen die ik vanaf 1996 slik tegen epilepsie hoef ik gelukkig niet te betalen. Vriend heeft cz en hoeft astma-medicijnen ook niet te betalen.

Een hurray uit Lithouwen van een kind van 1jaar die heel blij was met mijn Junglebookkaart. En ik heb een kaart uit Signapore, mooi en een leuk verhaal.
quote:peacy schreef op 21 juli 2012 @ 14:56:

Geen post en geen hurray vandaag .Hier geen postcrossingpost en ook geen hurrays. (Wel post vanpost.nl :P)
@smuisje, ik wil heel graag met jou lopen!!! Ik dacht alleen door de :P dat het niet serieus bedoeld was. Doe je volgend jaar met mij mee? Je brief is ontvangen hoor:). Moet nog wel lezen want had nog vriendin op bezoek. Dus ik ga nu zo lezen. Heb je inmiddels al een hurray? Wat stom dat ze bij de Hema zo raar deden. Ik heb er best wel geschikt papier kunnen vinden. Vandaag had 1 van de 3 kruidvatten hier nog 1 pakje liggen met blaadjes. Meteen gekocht dus de eerste heel veel maanden heb ik papier genoeg. Laat maar weten als je wat vellen nodig hebt;). Ja, van de medicatie baal ik best wel. Zeker omdat ik hele specifieke heb en die zijn nogal duur. Betaal zo een bedrag met drie cijfers voor de komma per jaar alleen al aan deze medicatie, dan komt de rest er nog bij. En aangezien ik verschillende gezondheidsproblemen heb telt het flink aan. Ik baal hier goed van. Toch maar in gesprek met menzis hoe ik dat het beste aan kan pakken.

@Droomz, fijn dat je 2 hurrays hebt! Wat balen zeg dat jij de medicijnen ook tot aan je eigen risico moet betalen. Ik ga héél ver over mijn eigen risico heen dus zou ik ze daarna dan niet meer hoeven betalen? Deze rekening was inderdaad nog van begin van het jaar namelijk. Alleen de eerste paar medicatie stond erop... Ben benieuwd, ik wacht het eventjes af;). Had je wel leuke post?

@Peacy, ik lees het wel in je brief. Ja, ik slik iedere dag zoveel medicatie. Heb ik je verteld over mijn ongeluk 1,5 jaar terug? Anders doe ik dat in een brief nog even hoor. Maar toen is alle gedoe begonnen. Ineens bleek ik allerlei ziekten te hebben en door het coma kwam er nog vanalles bij. Gelukkig is het allemaal goed te behandelen met medicatie maar goedkoop is het niet. Wat jammer dat je vandaag geen post had.

@Anita1973, Loop je volgend jaar ook:)? Kaartje uit Singapore, leuk zeg! Wat goed dat je de kustmarathon gelopen hebt!

@steph, Ja, M-zorgverzekeraar is heel duur, echt belachelijk. Wat bedoel je met dat ik er iig schuld aan heb? Kon volgens mij echt niets doen aan het ongeluk dat ik heb gehad namelijk;). Veel pech gehad. Verkeerde moment, verkeerde plaats, verkeerde jongen, zoiets... Wat leuk dat je zo'n leuke hurray van dat jongentje hebt! En ook Singapore, leuk leuk!

Zojuist is een vriendin weer naar huis. Heb een onwijs gezellige middag gehad! Eventjes de stad in geweest. Nu heerlijk op de bank, zo brieven schrijven als de buikpijn over is. Eentje helaas melden dat ik niet meer ga schrijven (Peacy: T. dus want die is me echt te vreemd en dat heb ik niet gauw maar hier begin ik niet aan). T. vind het nodig om in de tweede brief al opmerkingen te plaatsen die zich richten op seksueel gebied en laat ik daar nou niet van gediend zijn!!! Ik denk er zelfs over om te mailen ipv een brief te schrijven. Iets heel keurigs mailen over dat onze ideeën over schrijven te ver uit elkaar liggen/we ons in andere fases bevinden, bla bla. Wil het netjes houden van mijn kant namelijk en niet bozig oid. Maar vanbinnen kook ik. Ben niet minderjarig maar toch, dit vind ik zéér ongepast...! Heb aan de vriendin die er vanmiddag was gevraagd wat zij ervan vonnd en zij vond het ook niet kunnen. Ik schrijf met niemand op die manier en smuisje en peacy ken ik al langer en zelfs daar schrijf ik niet zo mee en ga ik ook niet doen hoor meiden;). Er zijn grenzen.

De vriendin die hier was wilde eens zien hoe PC werkt dus ik heb even een nieuw adres aangevraagd om te laten zien. Er gaat een cityview naar Tsjechië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven