Naturisten kwebbelen.

dinsdag 6 juni 2006 om 22:36
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.
Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?
Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?
Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................

maandag 7 mei 2012 om 15:50
Zelf zijn we al jaren naturist en eerlijk.... we had het eerder moeten weten. Maar goed dat is dus niet het geval.
Het is begonnen met een zeer slechte zomer en een financieel moeilijk jaar, dat we met de kinderen toen 4 en 6 jaar op camping 'la Sablière' terecht kwamen. Budget technisch niet de beste keus. Maar voor ons een echte ontdekking. Want als men zegt, als de kinderen het naar hun zin hebben hebben de ouders vakantie en geloof me niets is minder waar. Nu zijn de kinderen volwassen en genieten we nog steeds van de fijnste campings.
voor alle rust heb je Mas de Nadal en een goede camping is de '' le Couderc. '' voor jonge stellen met kinderen en alle andere leeftijden hoewel het hoogseizoen toch meer een jonge mensen camping is.Maar goed kijk zelf maar eens op onze website: [+++]
Het is begonnen met een zeer slechte zomer en een financieel moeilijk jaar, dat we met de kinderen toen 4 en 6 jaar op camping 'la Sablière' terecht kwamen. Budget technisch niet de beste keus. Maar voor ons een echte ontdekking. Want als men zegt, als de kinderen het naar hun zin hebben hebben de ouders vakantie en geloof me niets is minder waar. Nu zijn de kinderen volwassen en genieten we nog steeds van de fijnste campings.
voor alle rust heb je Mas de Nadal en een goede camping is de '' le Couderc. '' voor jonge stellen met kinderen en alle andere leeftijden hoewel het hoogseizoen toch meer een jonge mensen camping is.Maar goed kijk zelf maar eens op onze website: [+++]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2013 18:34
Reden: link naar commerciele site verwijderd
Reden: link naar commerciele site verwijderd
% gewijzigd

maandag 7 mei 2012 om 21:07
Als ik op vakantie ga naar Frankrijk wil ik ook het nodige Frans om me heen horen en een echt vakantie gevoel krijgen. Wanneer ik dan het risico loop om in Le Couderc terecht te komen in een 'Nederlandse' enclave, ooit opgericht door de familie Postel, dan kan ik net zo goed kiezen voor bijv. Flevonatuur of Natukreek. Scheelt dan weer een hele reis.
zondag 27 mei 2012 om 19:51
Ik zit me een beetje te oriënteren op naturistencampings, ik ga de laatste week van augustus en de eerste week van september op vakantie. In dit topic lees ik in oude posts dat er bijvoorbeeld in Arnaoutchot dan al heel veel dicht is. Is dat nog steeds zo? Ik heb namelijk geen zin in een camping waar ik nergens terecht kan om wat te eten enzo. Zo ja, wat is een geschikt alternatief? En zijn jullie eigenlijk open over naturisme? Mijn moeder wil altijd het adres hebben waar ik verblijf, maar vindt de sauna en het naaktstrand al een beetje raar...
zondag 27 mei 2012 om 20:07
Ik weeu niet of Arna nog steeds zo vroeg alles sluit, we zijn er nooit meer naar terug gegaan. In de verre omtrek was niks, nakkes, nada te doen. Wij zijn niet tegenover iedereen open over naturisme, omdat niet iedereen er begrip voor wil of kan opbrengen dat het fijn is in je blootje. Snoezekinds juf kreeg een doodsschrik toen ze ons tegenkwam bij het naturistenzwemmen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 27 mei 2012 om 21:39
maandag 4 juni 2012 om 15:01
Wij zijn niet altijd open tegenover iedereen. Vrienden weten het, sommige familieleden weten het en collega's laat ik lekker denken wat ze willen. Die vinden het overigens wel vreemd dat ik niet na de vakantie sta te wapperen met foto's
Wel is het heel erg grappig als er mensen ook naturistisch gaan en ze weten het niet van elkaar. Ik roep altijd de naam van de camping, meestal herkent niemand die maar ineens zie je de collega van Inkoop glimlachen... zij weet het wel!
Dit jaar gaan we naar een textielcamping, de sleutelkinderen zijn gruwelijk aan het puberen. En daar we maar een week aan het strand zitten ga ik de strijd niet aan.Ze willen niet naturistisch en dwingen kan nu eenmaal niet.
Wel is er op loopafstand een klein naturistenstrandje.
Kunnen we die lelijke bikinistrepen even mooi bijbruinen.
Eerst lekker een paar dagen naar Parijs en dan door naar Bretagne.
Wel is het heel erg grappig als er mensen ook naturistisch gaan en ze weten het niet van elkaar. Ik roep altijd de naam van de camping, meestal herkent niemand die maar ineens zie je de collega van Inkoop glimlachen... zij weet het wel!
Dit jaar gaan we naar een textielcamping, de sleutelkinderen zijn gruwelijk aan het puberen. En daar we maar een week aan het strand zitten ga ik de strijd niet aan.Ze willen niet naturistisch en dwingen kan nu eenmaal niet.
Wel is er op loopafstand een klein naturistenstrandje.
Kunnen we die lelijke bikinistrepen even mooi bijbruinen.
Eerst lekker een paar dagen naar Parijs en dan door naar Bretagne.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
donderdag 7 juni 2012 om 21:17
Ik hoop maar dat Snoezekind wel lekker bloot wil blijven.
Agde wordt steeds meer een twijfelstuk, hoewel wij an sich weinig "verkleedpartijen" tegenkomen als we daar zijn, laat staan andere feestelijkheden.
We zitten altijd wat verder van het strand, lopen vanaf onze campingplek in één rechte lijn naar het familiestrand en gaan na 20:00 uur niet meer het naturistendorp in met Snoezekind, dan pakken we liever om 19:00 uur de auto en rijden naar Agde zelf voor een leuk restaurantje aan het water, of naar Vias (Buffeteria) of Centre-LePort.
Agde wordt steeds meer een twijfelstuk, hoewel wij an sich weinig "verkleedpartijen" tegenkomen als we daar zijn, laat staan andere feestelijkheden.
We zitten altijd wat verder van het strand, lopen vanaf onze campingplek in één rechte lijn naar het familiestrand en gaan na 20:00 uur niet meer het naturistendorp in met Snoezekind, dan pakken we liever om 19:00 uur de auto en rijden naar Agde zelf voor een leuk restaurantje aan het water, of naar Vias (Buffeteria) of Centre-LePort.
donderdag 7 juni 2012 om 21:20

vrijdag 8 juni 2012 om 17:20
@Snoesje: De beide broers (Jean Michel en Olivier als ik het goed heb) doen er werkelijk alles aan om de camping met aangrenzend stuk strand familiaal te houden en waar mogelijk ook elders in het Quartier Naturiste. Ben benieuwd of het nieuwe zwembad al klaar is en hoe het bevalt. Vorig jaar was er al die nieuwe strandclub (ligbedden verhuur) die gelieërd is aan de Sun Beach. Dit ook ter markering van het einde van het familiale strand. Heb me laten vertellen dat men er nog meer erop zou gaan toezien dat mensen het familiale karakter van dit strand respecteren en dat vooralsnog alleen op een stuk strand iets voorbij de 'poste de secours' (dus ook voorbij Paralia Beach Club) nog andere 'feestelijkheden' zouden worden getolereerd.
Verder zouden er de nodige mensen zijn (waaronder de broers Oltra) die Heliopolis zo familiaal als mogelijk te willen houden.
Ben zelf wel heel benieuwd naar dit alles, en met het kwakkelende te koude weer hier kan ik niet wachten voordat mijn vakantie begint. Jammer dat je nog niet vanaf Eelde naar Beziers-Cap d'Agde kan vliegen. Tot slot niet de 13e etappe van de Tour de France op zaterdag 14 juli vergeten, die arriveert namelijk in Cap d'Agde en ze komen vanuit de richting Frontignan-Sète-Marseillan Plage aan in Cap en dan verwacht ik ook nog wel de nodige mooie helicopterbeelden. Volgens de tourgids komen ze tussen 15.50u. en 16.13 nabij Mireval nabij de Middellandse zeekust om tussen 16.50 en 17.20u. te finishen in Cap. Als ik geweest ben zal ik in ieder geval wel weer verslag uit brengen.
Verder zouden er de nodige mensen zijn (waaronder de broers Oltra) die Heliopolis zo familiaal als mogelijk te willen houden.
Ben zelf wel heel benieuwd naar dit alles, en met het kwakkelende te koude weer hier kan ik niet wachten voordat mijn vakantie begint. Jammer dat je nog niet vanaf Eelde naar Beziers-Cap d'Agde kan vliegen. Tot slot niet de 13e etappe van de Tour de France op zaterdag 14 juli vergeten, die arriveert namelijk in Cap d'Agde en ze komen vanuit de richting Frontignan-Sète-Marseillan Plage aan in Cap en dan verwacht ik ook nog wel de nodige mooie helicopterbeelden. Volgens de tourgids komen ze tussen 15.50u. en 16.13 nabij Mireval nabij de Middellandse zeekust om tussen 16.50 en 17.20u. te finishen in Cap. Als ik geweest ben zal ik in ieder geval wel weer verslag uit brengen.
vrijdag 15 juni 2012 om 14:37
Snoes, jij had een vraag over Portugal.
Ik heb begrepen dat er maar enkele naturistenterreinen zijn in Portugal. Wij zaten op monte naturista en hebben het daar zeer naar onze zin gehad. Nederlandse eigenaren. Ze koken heerlijk, zijn reuze aardig, kleine camping, huisje en/of tent op de camping te huur. Aantal vaste gasten, die ook wel helpen. Van één woont de dochter bij mij in de wijk
Veel mensen vlogen erheen, moet je wel daar auto huren. Wij reden. Tocht van 2 dagen, dus over vliegen kan ik je niets vertellen.
Inmiddels is de kantine een echte kantine geworden. Ziet er goed uit. Was altijd houten gebouwtje. Op zich is er weinig te doen, maar onze kinderen willen er zo weer heen. Strand is op 45 minuten rijden, Lissabon op 1,5-2 uur.
Weer is warm, warmer, warmst. Moet je tegen kunnen (en dat kunnen wij)
Ik heb begrepen dat er maar enkele naturistenterreinen zijn in Portugal. Wij zaten op monte naturista en hebben het daar zeer naar onze zin gehad. Nederlandse eigenaren. Ze koken heerlijk, zijn reuze aardig, kleine camping, huisje en/of tent op de camping te huur. Aantal vaste gasten, die ook wel helpen. Van één woont de dochter bij mij in de wijk
Veel mensen vlogen erheen, moet je wel daar auto huren. Wij reden. Tocht van 2 dagen, dus over vliegen kan ik je niets vertellen.
Inmiddels is de kantine een echte kantine geworden. Ziet er goed uit. Was altijd houten gebouwtje. Op zich is er weinig te doen, maar onze kinderen willen er zo weer heen. Strand is op 45 minuten rijden, Lissabon op 1,5-2 uur.
Weer is warm, warmer, warmst. Moet je tegen kunnen (en dat kunnen wij)
Later is nu
zaterdag 16 juni 2012 om 01:08
Ik kan op de site niet goed zien hoeveel schaduw er is, maar ik geloof niet veel ? Wij kunnen op zich wel tegen warmte, maar dan lekker onder de bomen, twee hangmatten gaan standaard mee, ook als we zouden vliegen. Er is nu ook een zwemmeer, begrijp ik. Dat is wel fijn, want het zwembad vond ik erg klein lijken. Kinderanimatie is er waarschijnlijk niet ?
Even op de site van de NFN gekeken, maar met 12 kampeerplaatsen zal er inderdaad geen kinderanimatieteam zijn.
http://www.nfn.nl/wereld/ ... o/monte_naturista_o_barao
Snoezekind wil graag weer naar Cap d'Agde, dat is natuurlijk ook vertrouwd voor hem, zeker als hij bij zijn Duitse campingopa&oma langs kan gaan. Plus kinderclub, boogschieten etc.
Plannen hebben we nog steeds niet, misschien gewoon op de bonnefooi rondtrekken, eerst bijvoorbeeld twee nachtjes in een B&B bij Belgen waar we eerder zijn geweest, en dan rustig aan de opzoeken.
Even op de site van de NFN gekeken, maar met 12 kampeerplaatsen zal er inderdaad geen kinderanimatieteam zijn.
http://www.nfn.nl/wereld/ ... o/monte_naturista_o_barao
Snoezekind wil graag weer naar Cap d'Agde, dat is natuurlijk ook vertrouwd voor hem, zeker als hij bij zijn Duitse campingopa&oma langs kan gaan. Plus kinderclub, boogschieten etc.
Plannen hebben we nog steeds niet, misschien gewoon op de bonnefooi rondtrekken, eerst bijvoorbeeld twee nachtjes in een B&B bij Belgen waar we eerder zijn geweest, en dan rustig aan de opzoeken.

donderdag 21 juni 2012 om 10:57
Nee, kinderanimatie is er niet, hoewel de eigenaar voor mijn zoon en z'n daar op gedoken vriendje best wel de playstation in de ruimte voor wilde zetten. Mijn kinderen kregen daar gelijk vrienden (moet je wel geluk mee hebben) en hadden het zeer naar de zin. De eigenaar heeft zelf in NL op waterpolo gezeten en een aantal keer per week, ligt aan het enthousiasme van de gasten, worden er wedstrijdjes in dat bad gehouden. Dikke lol
Er zijn plekken met en zonder schaduw. Bij het zwembad is goede schaduw. Doordat het een kleine camping is, heb je veel contact met andere gasten, maar als je zoon echt kinderanimatie wil, dan kun je dus helemaal niet in Portugal terecht, tenminste niet naturistisch. Ik begreep wel dat er zuidelijker, bij de Algarve, een half/half camping is. Misschien dat daar aan de geklede kant wel animatie is.
Er zijn plekken met en zonder schaduw. Bij het zwembad is goede schaduw. Doordat het een kleine camping is, heb je veel contact met andere gasten, maar als je zoon echt kinderanimatie wil, dan kun je dus helemaal niet in Portugal terecht, tenminste niet naturistisch. Ik begreep wel dat er zuidelijker, bij de Algarve, een half/half camping is. Misschien dat daar aan de geklede kant wel animatie is.
Later is nu
donderdag 21 juni 2012 om 14:09
Kinderanimatie is volgens mij sowieso altijd gekleed, en heb het in elk geval op Agde nooit anders gezien.
We willen altijd iets met schaduw, bomen, en als het even kan de zee. Er moeten sowieso hangmatten in de schaduw kunnen hangen. Ach, Frankrijk is groot genoeg, misschien gaan we gewoon op de bonnefooi naar het zuiden afzakken, de zon achterna.
Ik heb gisteren mijn Franse examens afgerond, nu nog een paar weken wachten op de uitslag, het spul moet blijkbaar naar Parijs verzonden worden.
Twee dagen examen in onze hoofdstad, dus toch maar een hotel genomen, heerlijk luxe op de Prinsengracht. Uitzicht op de tuin, kwinkelerende vogeltjes, en dat in Amsterdam.
We willen altijd iets met schaduw, bomen, en als het even kan de zee. Er moeten sowieso hangmatten in de schaduw kunnen hangen. Ach, Frankrijk is groot genoeg, misschien gaan we gewoon op de bonnefooi naar het zuiden afzakken, de zon achterna.
Ik heb gisteren mijn Franse examens afgerond, nu nog een paar weken wachten op de uitslag, het spul moet blijkbaar naar Parijs verzonden worden.
Twee dagen examen in onze hoofdstad, dus toch maar een hotel genomen, heerlijk luxe op de Prinsengracht. Uitzicht op de tuin, kwinkelerende vogeltjes, en dat in Amsterdam.

maandag 9 juli 2012 om 22:51

zondag 15 juli 2012 om 20:21
@snoesje: Ik zit nog niet in Cap d'Agde, ik heb dus gisteren lekker thuis voor de tv gezeten om de Tour te volgen.
Ik kreeg ook meteen weer helemaal vakantiezin.
Volgende week zaterdag vertrek ik en ik zal in Cap d'Agde wel ergens het allerlaatste stukje van de tour volgen en ik koop wel L'Equipe daar.
Wat jammer dat je niet meer kon boeken voor een paar weekjes. Maar ja, met zo'n slechte zomer tot nu toe in Noord Europa en zelfs in delen van Frankrijk is dat niet zo verwonderlijk. Hoop dat jullie toch nog een leuke vakantie hebben. En misschien als jullie toch nog in het zuiden belanden is er toch nog een plekje voor een aantal daagjes?
Ik kreeg ook meteen weer helemaal vakantiezin.
Volgende week zaterdag vertrek ik en ik zal in Cap d'Agde wel ergens het allerlaatste stukje van de tour volgen en ik koop wel L'Equipe daar.
Wat jammer dat je niet meer kon boeken voor een paar weekjes. Maar ja, met zo'n slechte zomer tot nu toe in Noord Europa en zelfs in delen van Frankrijk is dat niet zo verwonderlijk. Hoop dat jullie toch nog een leuke vakantie hebben. En misschien als jullie toch nog in het zuiden belanden is er toch nog een plekje voor een aantal daagjes?

vrijdag 20 juli 2012 om 12:54
Morgen om deze tijd zit ik lekker in het vliegtuig en ben ik bijna geland op het vliegveld van Béziers-Cap d'Agde. Ben nu mijn laatste spulletjes aan het inpakken. Over iets meer dan 2 weken kom ik op een dinsdag weer terug. De weersverwachting voor de komende periode daar is zeer goed en ik kan niet wachten om weer een duik in de middelandse zee te nemen. Verder ben ik ook heel benieuwd naar eventuele vernieuwingen op de camping. Als ik terug ben laat ik wel weten hoe het geweest is. En wanneer ben jij weg Snoes?
Veel plezier ook alvast en ook alle anderen hier een fijne vakantie toegewenst.
Veel plezier ook alvast en ook alle anderen hier een fijne vakantie toegewenst.
vrijdag 20 juli 2012 om 13:01
Snoes GEFELICITEEEEERD!!
En zo snel uitslag. Ik zit nu al 6 weken te wachten (ja, deed examen voor jou aan) en moet nog 4 weken geduld hebben, waarschijnlijk.. pff.
overigens heb ik van Portugal nog een mooie foto van een wapperende hangmat tussen een groepje bomen. Wel schaduw dus. En véél meer plekken dan 12. Zwembad is idd niet groot, maar eigenlijk nooit vol. ~zucht~ zat ik er maar.. we denken er volgend jaar toch weer heen te gaan.
Dat zwemmeer heb ik er overigens nooit gezien.
In Portugal zijn niet vele naturistencampings, wel heel veel naturistenstranden
En zo snel uitslag. Ik zit nu al 6 weken te wachten (ja, deed examen voor jou aan) en moet nog 4 weken geduld hebben, waarschijnlijk.. pff.
overigens heb ik van Portugal nog een mooie foto van een wapperende hangmat tussen een groepje bomen. Wel schaduw dus. En véél meer plekken dan 12. Zwembad is idd niet groot, maar eigenlijk nooit vol. ~zucht~ zat ik er maar.. we denken er volgend jaar toch weer heen te gaan.
Dat zwemmeer heb ik er overigens nooit gezien.
In Portugal zijn niet vele naturistencampings, wel heel veel naturistenstranden
Later is nu