Handbagage Transavia

20-07-2012 21:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik vlieg morgen met Transavia naar Mallorca.

Ik zou graag een trolley meenemen maar die weegt uit zichzelf al 2,4 kg. Met de bagage die ik heb, kom ik op 7,4 KG.

Ik mag maar 5 kg meenemen. Zouden ze hier moeilijk over doen? De koffer heeft wel de juiste afmetingen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Emy
Volgens mij mag dat niet, hoor ik van mn zus die grondstewardess is, maar verschilt per maatschappij zegt ze .
Ze controleren streng bij transavia, op gewicht en grote.
Of is het grootte?!?
Mijn ervaring is dat vooral budgetmaatschappijen (Transavia, Ryan Air) hier nauw naar kijken. Bij mij werd mijn koffer voor ik de bus in stapte richting het vliegtuig nog gewogen (was wel bij Ryan Air). Die koffer an sich lijkt me niet zo'n probleem, het teveel aan gewicht wel.

Je kan het erop gokken, maar de kans bestaat dat je het alsnog (als dat mogelijk is) als ruimbagage moet laten vervoeren + extra kosten moet betalen voor al het extra werk etc. De precieze regels staan meestal wel op de website van de vliegmaatschappij, dus ik zou daar even kijken.
aanvulling van www.transavia.com

bagage meenemen

Heeft u niet rechtstreeks bij transavia.com geboekt maar via een andere organisatie of website, bijvoorbeeld vliegtickets.nl of Arke, raadpleeg dan de bagagevoorwaarden van deze aanbieder.

Dit zijn de bagagevoorwaarden van Transavia zelf:

Handbagage mag worden meegenomen in de cabine. Omdat de bagageruimte in de cabine beperkt is, gelden er een aantal voorwaarden. De toegestane handbagage per persoon is:

1 stuk handbagage (inclusief laptop, foto- en filmapparatuur)

maximale afmetingen (L x B x H) 55 x 35 x 25 cm

maximaal gewicht van 10 kg

Daarnaast is toegestaan:

1 jas

1 draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de

security controle/douane

Let op: indien handbagage niet aan bovengenoemde afmetingen en/of gewicht voldoet, wordt deze als ruimbagage behandeld en betaalt u hier een toeslag voor. U kunt aan de gate alleen met pinpas of creditcard betalen. Houd er rekening mee dat handtassen, aktetassen, laptops en laptoptassen allemaal als 1 stuk bagage worden gerekend. Indien u besluit uw bagage niet mee te nemen en deze achterlaat op de luchthaven, is dit altijd op eigen risico en voor eigen rekening. transavia.com neemt geen goederen in bewaring.
Kun je niet wat meer kwijt in je koffer of als je alleen met handbagage op reis gaat wat meer lagen aantrekken?

Mijn ervaring is heel verschillend. Bij de ene zijn ze heel streng en bij de ander maakt het niet uit of het een paar kilo teveel is. Bij de een mag je een trolley en rugzak/handtas hebben als handbagage en bij de ander moet echt alles in 1 trolley/tas.

Moeilijk te zeggen dus, als je echt niet wat kilo's eraf kunt krijgen qua gewicht zou ik rekening houden met bij betalen dan valt het altijd mee.
quote:lushcooking schreef op 20 juli 2012 @ 22:03:

aanvulling van www.transavia.com

bagage meenemen

Heeft u niet rechtstreeks bij transavia.com geboekt maar via een andere organisatie of website, bijvoorbeeld vliegtickets.nl of Arke, raadpleeg dan de bagagevoorwaarden van deze aanbieder.

Dit zijn de bagagevoorwaarden van Transavia zelf:

Handbagage mag worden meegenomen in de cabine. Omdat de bagageruimte in de cabine beperkt is, gelden er een aantal voorwaarden. De toegestane handbagage per persoon is:

1 stuk handbagage (inclusief laptop, foto- en filmapparatuur)

maximale afmetingen (L x B x H) 55 x 35 x 25 cm

maximaal gewicht van 10 kg

Daarnaast is toegestaan:

1 jas

1 draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de

security controle/douane

Let op: indien handbagage niet aan bovengenoemde afmetingen en/of gewicht voldoet, wordt deze als ruimbagage behandeld en betaalt u hier een toeslag voor. U kunt aan de gate alleen met pinpas of creditcard betalen. Houd er rekening mee dat handtassen, aktetassen, laptops en laptoptassen allemaal als 1 stuk bagage worden gerekend. Indien u besluit uw bagage niet mee te nemen en deze achterlaat op de luchthaven, is dit altijd op eigen risico en voor eigen rekening. transavia.com neemt geen goederen in bewaring.Hahahaha wat een grapjassen! Aan de gate hebben ze helemaal geen betalingsfaciliteiten! Bovendien hebben ze aan de gate ook geen weegappartuur. Je kunt dus heel simpel eerst jezelf en je ruimbagage inchecken en je handbagage bij de wegbrengers achterlaten. Zodra je bent ingecheckt haal je je trolley op en ga je door de security naar de gate alwaar ze alleen naar het formaat kijken, of soms zelfs helemaal niet omdat ze er vanuit gaan dat de collegas in de vertrekhal dit al hebben gedaan. Het enige wat je niet zal krijgen is een geel 'Approved cabin bagage' label. Maar wie weet valt het ze niet op.. je kunt het proberen. Is je vertrek wel vanaf Amsterdam? Want daar is mijn verhaal op gebaseerd.
Maar als 10 kilo mag en je hebt 7,4 dan is het toch goed zo?
Ik vraag me alleen altijd af waarom mensen zoveel handbagage willen. Heb je toch niet nodig tijdens de vlucht? Of heb je gewoon bij Trans een ticket geboekt en is het om zo de check-in bagage waar extra voor betaald moet worden te vermijden? Ik vlieg ook met trans naar mijn vakantie maar dat is een pakketreis via een reisorganisatie. Dan hoef je niet extra voor bagage te betalen dus voor mij zou dat iig niet op gaan.

Just curious..
quote:swanlady schreef op 20 juli 2012 @ 22:20:

[...]

Hahahaha wat een grapjassen! Aan de gate hebben ze helemaal geen betalingsfaciliteiten! Bovendien hebben ze aan de gate ook geen weegappartuur. Je kunt dus heel simpel eerst jezelf en je ruimbagage inchecken en je handbagage bij de wegbrengers achterlaten. Zodra je bent ingecheckt haal je je trolley op en ga je door de security naar de gate alwaar ze alleen naar het formaat kijken, of soms zelfs helemaal niet omdat ze er vanuit gaan dat de collegas in de vertrekhal dit al hebben gedaan. Het enige wat je niet zal krijgen is een geel 'Approved cabin bagage' label. Maar wie weet valt het ze niet op.. je kunt het proberen. Is je vertrek wel vanaf Amsterdam? Want daar is mijn verhaal op gebaseerd.

Dit gaat helaas niet op. Je handbagage wordt gecontroleerd bij het inchecken en daar wordt het vervolgens gelabeld dat het akkoord is. En daar wordt zeker wel op gelet. Zowel op Amsterdam als op Rotterdam is mijn ervaring.

Ik heb het afgelopen weekend nog gezien, mensen bij wie er toch nog handbagage overgeheveld moest worden naar ruimbagage omdat het te zwaar was.
zou het risico niet nemen, sta je daar met je spullen op het vliegveld. Of je moet bij willen dokken.

overigens is het niet zo dat ze je handbagage wegen en meten en ik heb zo veel mensen met

trolley's gezien. Ze kunnen checken als ze wil, ondanks dat de kans klein is zou ik het niet doen.

Een handtasje telt ook als 1 stuk. dat vind ik altijd zo'n onzin!!
quote:Dali78 schreef op 20 juli 2012 @ 21:58:

Ze controleren streng bij transavia, op gewicht en grote.onzin! zou best eens kunnen gebeuren, maar niet standaard. Dan ben je gewoon eruit gepikt of heb je de verkeerde balie gekozen en het is trouwens grootte en niet grote
Het maximum gewicht is 10 kg. Ik heb 2 dagen geleden nog met ze gevlogen. Ze zijn ook streng in een stuk bagage, dus je handtas moet in je trolley bij het boarden.
Ja, 1O kilo idd. Heb net met ze gevlogen en ik had 11 kilo, dus moest de camera in de tas van mijn vriend. Dus je kan de trolley gewoon meenemen!
quote:Dali78 schreef op 20 juli 2012 @ 21:59:

Of is het grootte?!?

Ja, grootte, net als breedte en lengte.

Op je ticket staat hoeveel kilo je mee mag nemen.
En Ksenia: bij ons moest iedereen met een aanzienlijke tas of trolley op de weegschaal hoor. Dus hou je aan die 10 kilo dan is er niks aan de hand!
Dankjewel allemaal voor de reacties.

Maar ik heb geboekt via Neckermann en dan mag je 'gratis' 20 Kg ruimbagage inchecken en maar 5 KG handbagage. Vandaar mijn twijfel..
Als je ook een koffer mag dan hoef je toch alleen maar een tijdschrift, portemonnee, paspoort, evt. medicatie mee te nemen als handbagage? Of ga je een half jaar stage lopen op Mallorca ofzo?
quote:emyjansen schreef op 20 juli 2012 @ 23:00:

Maar ik heb geboekt via Neckermann en dan mag je 'gratis' 20 Kg ruimbagage inchecken en maar 5 KG handbagage. Vandaar mijn twijfel..Dacht altijd dat de luchtvaartmaatschappij dit bepaalde en niet de touroperator.
quote:emyjansen schreef op 20 juli 2012 @ 23:00:

Maar ik heb geboekt via Neckermann en dan mag je 'gratis' 20 Kg ruimbagage inchecken en maar 5 KG handbagage. Vandaar mijn twijfel..Waarom check je het niet in en neem een handtas als handbagage met de meest noodzakelijke spullen.
Hoe lang ga je??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je trouwens ziet wat mensen nu als handbagage meeslepen....... Trolleys propvol. Kan me alleen voorstellen dat je dat doet als je een wkndje gaat en je alleen handbagage meeneemt, maar anders is dat toch helemaal niet nodig! En maar onhandig doen met die zware krengen in de bagagerekken en er weer uit, levensgevaarlijke situaties.
Ik ga negen dagen. Dus eigenlijk is 25 kilo meer dan genoeg. Maar omdat ik veel medicatie mee moet nemen voor mijn ziekte zit ik zo aan mijn handbagage kilo's. En de medicijnen moet ik toch echt in mijn handbagage meenemen aangezien er een kleine kans is dat mijn koffer niet aan komt. En dan een boek, opladers enzo. Dan zit je zo aan de 5 kg, met trolley 7.4..
Als je een gewone tas meeneemt dus 5kilo? Ik zou dan daarvoor gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven