Handbagage Transavia

20-07-2012 21:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik vlieg morgen met Transavia naar Mallorca.

Ik zou graag een trolley meenemen maar die weegt uit zichzelf al 2,4 kg. Met de bagage die ik heb, kom ik op 7,4 KG.

Ik mag maar 5 kg meenemen. Zouden ze hier moeilijk over doen? De koffer heeft wel de juiste afmetingen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Emy
Iedereen mag gewoon 10kilo mee. Het wordt gewogen voordat je naar de incheckbalie mag. Zij weten dus helemaal niet via wat jij je reis hebt geboekt. No worries!
Toen wij naar Barcelona vlogen met transavia werd handbagage alleen gewogen als de tas erg groot was. Die van ons ( 2 rugzakken al la maat eastpack) werden niet eens gewogen en kregen gelijk een label met approved erop. Wij vlogen heen vanaf rotterdam.

Op onze papieren stond ook 5kg handbagage, maar volgens mij hadden ze over 10 ook niet moeilijk gedaan.
Ho Ho! In dat stukje van de transavia website staat wel degelijk dat andere aanbieders die van transavia gebruik maken andere eisen kunnen stellen.

Als Neckermann 5 kg zegt, is het dus ook 5 kg.

TO, waarom geen tas van een licht materiaal? Dat scheelt een hoop gewicht. Bijv. een only-tas.
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb alles nu in een Eastpack rugzak zitten. Kan ook wel maar Trolley was fijner.. Maar zo kan het ook..

Ik wil het niet riskeren dat ik dadelijk bij moet betalen of op Schiphol nog bagage in mijn koffer moet gaan doen.
Als het voorgeschreven medicatie is kan je dat vantevoren aangeven en dan mag je extra kilo's meenemen.

(Tenminste dat is mijn ervaring maar dat waren lijnvluchten en was voor langere periodes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven