Ex met rust laten

22-07-2012 00:00 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel spreekt eigenlijk voor zich... Wie heeft tips hoe je ervoor kunt zorgen dat je je ex niet meer smst, belt, whatsappt? Heb nummers al gewist en op papiertje geschreven, ga ik morgen maar buiten in de auto leggen (die tip las ik op een oud topic hierover). Zijn er meer vrouwen die dit lastig vinden? Misschien kunnen we elkaar steunen, ook van eerdere break-up weet ik namelijk dat ik hier echt niet zo goed in ben. Deze keer doe ik het best aardig, maar voor mij is eigenlijk iedere sms of whatsapp die ik stuur één te veel. Hij heeft uit zichzelf namelijk pas één x gesmst, maakt dat ik mij steeds de zwakkere voel...
Waarom op een papiertje schrijven, waarom niet gewoon helemaal wissen?
Gewoon heel streng voor jezelf zijn en proberen de eer aan jezelf te houden en niets meer te sturen. Het is moeilijk (ik zit in dezelfde situatie als jij nu, als ik het goed heb gelezen in een ander topic) maar probeer sterk te zijn!
idd de eer aan jezelf houden, en als je het echt niet meer kan volhouden op je handen gaan zitten ;) iemand anders sms-en..iemand opbellen...iets gaan doen...afleiding zoeken....ik ken het helaas ook...
Probeer je te beseffen dat je jezelf pijn blijft doen zolang je contact blijft zoeken.
@chocolol Dat zou natuurlijk helemaal stoer zijn! Voor nu helaas een nog iets te grote srap. En er zijn ook nog wel wat praktische dingen die we moeten regelen...
@fideso Afleiding zoeken is idd één van de beste dingen denk ik. Heb je tips? Succesverhalen? :-)
Je voorstellen hoe hij is/denkt/voelt als hij je zoveelste sms leest? "oh nee, niet weer, jeez, ik zit lekker met vrienden in de kroeg en nu komt zij weer aandacht vragen...".

Niet rottig bedoeld maar als ik me zoiets zou voorstellen zou mij de zin om te sms-en wel vergaan.
Ja, achteraf heb ik ook bijna altijd spijt...niet dat ik de hele dag loop te smsen ofzo hoor..maar vandaag wel twee keer en dat voelt eigenlijk helemaal niet goed. Maar op een moment dat ik wanhopig, verdrietig, ben, is een sms toch zó gestuurd
Geef jezelf een cadeau na iedere keer dat je de verleiding hebt weerstaan...

Of: Maak een wedstrijd met jezelf... Bv: nu ga ik 15 min niet op mijn tel kijken, keer daarop: 30 min. Dan: yes het is me al 1,5 uur gelukt... En zo uitbreiden. Kleine succesmomenten werken zoveel beter dan meteen van jezelf eisen dat je dagen niet naar zijn online status kijkt. Je moet dat niet verwachten van jezelf, dat heb je tenslotte tijdens de relatie steeds mogen doen, dus gin je geest ook tijd om te wennen aan de verandering. Veel makkelijker accepteren en bij mij helpt deze benadering zo goed. Het is nu 9 dagen uit en ik kijk al veel minder!
quote:dantexx schreef op 22 juli 2012 @ 00:23:

@chocolol Dat zou natuurlijk helemaal stoer zijn! Voor nu helaas een nog iets te grote srap. En er zijn ook nog wel wat praktische dingen die we moeten regelen...

Ok.

Is het misschien een idee dat als je de neiging hebt om te smsen je in een boekje opschrijft wat je eigenlijk wil gaan sturen. En dan na een uur lees je weer terug wat je heb geschreven en dan ga je er nog eens overnadenken of je dit echt wil sturen. Als je het vol kunt houden zou ik er een dag tussen laten zitten.

Moet zeggen dat ik weleens vaker brieven heb geschrven aan mensen om wat voor reden dan ook, maar nooit verstuurd heb. Want later ben je niet meer boos/verdrietig w.e en besluit je ze niet te sturen. Dus voor mij heeft zo'n extra stap wel nut en misschien voor jou ook. Je schrijf het in ieder geval van je af, dat helpt vaak.
Wat is één?
Een wedstrijdje doen met hem. Wie houdt het het langst vol om niks van zich te laten horen... Wedden dat jij wint! En weet je hoe goed je je dan voelt? Hij zal ook van 10 keer per uur op z'n telefoon kijken, alleen merk je dat niet.

Ik weet niet of je je ex terug wilt, maar aantrekkelijk van dat ge-sms word je niet.
quote:brokenhearted78 schreef op 22 juli 2012 @ 01:27:

Wat is één?één
Ik herken dat ook zeker, Ik heb wel een aantal keer op de faceboek van nieuwe vriendin gekeken... Niet slim want door dingen te lezen en foto's van hun te zien zorgde ervoor dat ik me weer rot voelde...

Nu doe ik dat niet meer want ik denk gewoon waarom iets opzoeken wat je niet wilt weten..
Bedenk je waarom je uberhaubt energie en tijd in iemand wil steken die dat (nu) niet in jou wil steken?
Ik herken dat helemaal niet. Een ex is toch niet voor niks een ex! Uit is uit; over is over. Ik ben nu 47, en ik heb nog nooit de neiging gehad om een ex te sms'en. Ook niet een sms te beantwoorden als hij wat stuurde. Klaar is klaar. Ik heb zo'n vriendin: heeft haar meer dan twee jaar geduurd om te stoppen met sms'en! WTF... Constant ruzie maken per sms... Men wat heb ik daar vaak met haar over gepraat, maar ze heeft gewoon geen ruggengraat... Toen mijn ex man een sms stuurde heb ik die gelezen, zij was erbij, en gedelete! Helemaal verbaasd dat k

niet ging reageren op die sms... Pfffff
Ik had zo'n ex die continue bleef bellen en smsen. Toen hij eindelijk zogenaamd doorhad dat ik er gek van werd, ging hij per ongeluk smsjes naar mij sturen (die niet voor mij bedoeld waren)

Geloof me, hij word gek van je en gaat je zeker niet leuker vinden. Het is niet voor niks over en uit.

Gewoon niet doen!
Bedenk hoe je denkt over stalkers, mensen die niet tegen hun verlies kunnen, jehovagetuigen die hun voet tussen de deur planten, verkopers die je wat opdringen. Zo kom je bij je ex over, elke keer weer als je hem smst of belt of mailt.
Schrijf smsjes naar jezelf als je je weer zo voelt. Steek jezelf n hart onder de riem, zoek steun bij jezelf en bouw weer n relatie met jezelf op, jezelf zal je namelijk nooit verlaten!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Voor mij werkte wat ik naar mijn ex wilde sms-en/mailen naar mijzelf emailen goed. En die mails dan even laten rusten en later teruglezen en bedenken hoe dit over moest zijn gekomen. En; op een gegeven moment realiseer je je dat door contact te blijven zoeken je jezelf alleen maar pijn doet, en daarmee de confrontatie met jezelf en wat er is gebeurd (jullie breuk) uit de weg gaat.
quote:mariposabeso schreef op zondag 22 juli 2012 00:50 Geef jezelf een cadeau na iedere keer dat je de verleiding hebt weerstaan...

Of: Maak een wedstrijd met jezelf... Bv: nu ga ik 15 min niet op mijn tel kijken, keer daarop: 30 min. Dan: yes het is me al 1,5 uur gelukt... En zo uitbreiden. Kleine succesmomenten werken zoveel beter dan meteen van jezelf eisen dat je dagen niet naar zijn online status kijkt. Je moet dat niet verwachten van jezelf, dat heb je tenslotte tijdens de relatie steeds mogen doen, dus gin je geest ook tijd om te wennen aan de verandering. Veel makkelijker accepteren en bij mij helpt deze benadering zo goed. Het is nu 9 dagen uit en ik kijk al veel minder!

Wat goed van je! Dat wil ik ook...of nou ja, als ik dit zeg, denk ik eigenlijk: maar ik WIL helwmaal niet zonder hem, ik mis hem zo, zie er zo tegenop alles weer alleen te moeten doen!!

Heb al een lijstje met leuke dingen gemaakt. Voor iedere dag dat ik het volhoud, ga ik iets leuks van dat lijstje doen of kopen. Hele kleine dingen hoor...ijsje halen vandaag bijvoorbeeld. Misschie worden t dan twee vliegen in een klap: en weer leuke dingen in je eentjd doen, en hem met rust laten...
@chocolol Zal vandaag mn schriftje volkladderen!
quote:Rets schreef op zondag 22 juli 2012 06:08 Bedenk je waarom je uberhaubt energie en tijd in iemand wil steken die dat (nu) niet in jou wil steken?Dat is waar, alleen zegt hij niet dat ik hem met rust moet laten.
In ieder geval heb ik lang kunnen slapen (wel veel gedroomd, ook over ex, dat het weer goed is), dus is de ochtend al bijna voorbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven