Ex met rust laten
zondag 22 juli 2012 om 00:00
Titel spreekt eigenlijk voor zich... Wie heeft tips hoe je ervoor kunt zorgen dat je je ex niet meer smst, belt, whatsappt? Heb nummers al gewist en op papiertje geschreven, ga ik morgen maar buiten in de auto leggen (die tip las ik op een oud topic hierover). Zijn er meer vrouwen die dit lastig vinden? Misschien kunnen we elkaar steunen, ook van eerdere break-up weet ik namelijk dat ik hier echt niet zo goed in ben. Deze keer doe ik het best aardig, maar voor mij is eigenlijk iedere sms of whatsapp die ik stuur één te veel. Hij heeft uit zichzelf namelijk pas één x gesmst, maakt dat ik mij steeds de zwakkere voel...
zondag 22 juli 2012 om 00:27
zondag 22 juli 2012 om 00:37
zondag 22 juli 2012 om 00:50
Geef jezelf een cadeau na iedere keer dat je de verleiding hebt weerstaan...
Of: Maak een wedstrijd met jezelf... Bv: nu ga ik 15 min niet op mijn tel kijken, keer daarop: 30 min. Dan: yes het is me al 1,5 uur gelukt... En zo uitbreiden. Kleine succesmomenten werken zoveel beter dan meteen van jezelf eisen dat je dagen niet naar zijn online status kijkt. Je moet dat niet verwachten van jezelf, dat heb je tenslotte tijdens de relatie steeds mogen doen, dus gin je geest ook tijd om te wennen aan de verandering. Veel makkelijker accepteren en bij mij helpt deze benadering zo goed. Het is nu 9 dagen uit en ik kijk al veel minder!
Of: Maak een wedstrijd met jezelf... Bv: nu ga ik 15 min niet op mijn tel kijken, keer daarop: 30 min. Dan: yes het is me al 1,5 uur gelukt... En zo uitbreiden. Kleine succesmomenten werken zoveel beter dan meteen van jezelf eisen dat je dagen niet naar zijn online status kijkt. Je moet dat niet verwachten van jezelf, dat heb je tenslotte tijdens de relatie steeds mogen doen, dus gin je geest ook tijd om te wennen aan de verandering. Veel makkelijker accepteren en bij mij helpt deze benadering zo goed. Het is nu 9 dagen uit en ik kijk al veel minder!
zondag 22 juli 2012 om 01:13
quote:dantexx schreef op 22 juli 2012 @ 00:23:
@chocolol Dat zou natuurlijk helemaal stoer zijn! Voor nu helaas een nog iets te grote srap. En er zijn ook nog wel wat praktische dingen die we moeten regelen...
Ok.
Is het misschien een idee dat als je de neiging hebt om te smsen je in een boekje opschrijft wat je eigenlijk wil gaan sturen. En dan na een uur lees je weer terug wat je heb geschreven en dan ga je er nog eens overnadenken of je dit echt wil sturen. Als je het vol kunt houden zou ik er een dag tussen laten zitten.
Moet zeggen dat ik weleens vaker brieven heb geschrven aan mensen om wat voor reden dan ook, maar nooit verstuurd heb. Want later ben je niet meer boos/verdrietig w.e en besluit je ze niet te sturen. Dus voor mij heeft zo'n extra stap wel nut en misschien voor jou ook. Je schrijf het in ieder geval van je af, dat helpt vaak.
@chocolol Dat zou natuurlijk helemaal stoer zijn! Voor nu helaas een nog iets te grote srap. En er zijn ook nog wel wat praktische dingen die we moeten regelen...
Ok.
Is het misschien een idee dat als je de neiging hebt om te smsen je in een boekje opschrijft wat je eigenlijk wil gaan sturen. En dan na een uur lees je weer terug wat je heb geschreven en dan ga je er nog eens overnadenken of je dit echt wil sturen. Als je het vol kunt houden zou ik er een dag tussen laten zitten.
Moet zeggen dat ik weleens vaker brieven heb geschrven aan mensen om wat voor reden dan ook, maar nooit verstuurd heb. Want later ben je niet meer boos/verdrietig w.e en besluit je ze niet te sturen. Dus voor mij heeft zo'n extra stap wel nut en misschien voor jou ook. Je schrijf het in ieder geval van je af, dat helpt vaak.
zondag 22 juli 2012 om 01:33
Een wedstrijdje doen met hem. Wie houdt het het langst vol om niks van zich te laten horen... Wedden dat jij wint! En weet je hoe goed je je dan voelt? Hij zal ook van 10 keer per uur op z'n telefoon kijken, alleen merk je dat niet.
Ik weet niet of je je ex terug wilt, maar aantrekkelijk van dat ge-sms word je niet.
Ik weet niet of je je ex terug wilt, maar aantrekkelijk van dat ge-sms word je niet.
zondag 22 juli 2012 om 05:09
zondag 22 juli 2012 om 06:46
Ik herken dat helemaal niet. Een ex is toch niet voor niks een ex! Uit is uit; over is over. Ik ben nu 47, en ik heb nog nooit de neiging gehad om een ex te sms'en. Ook niet een sms te beantwoorden als hij wat stuurde. Klaar is klaar. Ik heb zo'n vriendin: heeft haar meer dan twee jaar geduurd om te stoppen met sms'en! WTF... Constant ruzie maken per sms... Men wat heb ik daar vaak met haar over gepraat, maar ze heeft gewoon geen ruggengraat... Toen mijn ex man een sms stuurde heb ik die gelezen, zij was erbij, en gedelete! Helemaal verbaasd dat k
niet ging reageren op die sms... Pfffff
niet ging reageren op die sms... Pfffff
zondag 22 juli 2012 om 08:50
Ik had zo'n ex die continue bleef bellen en smsen. Toen hij eindelijk zogenaamd doorhad dat ik er gek van werd, ging hij per ongeluk smsjes naar mij sturen (die niet voor mij bedoeld waren)
Geloof me, hij word gek van je en gaat je zeker niet leuker vinden. Het is niet voor niks over en uit.
Gewoon niet doen!
Geloof me, hij word gek van je en gaat je zeker niet leuker vinden. Het is niet voor niks over en uit.
Gewoon niet doen!
zondag 22 juli 2012 om 10:29
zondag 22 juli 2012 om 10:38
Voor mij werkte wat ik naar mijn ex wilde sms-en/mailen naar mijzelf emailen goed. En die mails dan even laten rusten en later teruglezen en bedenken hoe dit over moest zijn gekomen. En; op een gegeven moment realiseer je je dat door contact te blijven zoeken je jezelf alleen maar pijn doet, en daarmee de confrontatie met jezelf en wat er is gebeurd (jullie breuk) uit de weg gaat.
zondag 22 juli 2012 om 10:54
quote:mariposabeso schreef op zondag 22 juli 2012 00:50 Geef jezelf een cadeau na iedere keer dat je de verleiding hebt weerstaan...
Wat goed van je! Dat wil ik ook...of nou ja, als ik dit zeg, denk ik eigenlijk: maar ik WIL helwmaal niet zonder hem, ik mis hem zo, zie er zo tegenop alles weer alleen te moeten doen!!
Heb al een lijstje met leuke dingen gemaakt. Voor iedere dag dat ik het volhoud, ga ik iets leuks van dat lijstje doen of kopen. Hele kleine dingen hoor...ijsje halen vandaag bijvoorbeeld. Misschie worden t dan twee vliegen in een klap: en weer leuke dingen in je eentjd doen, en hem met rust laten...
Wat goed van je! Dat wil ik ook...of nou ja, als ik dit zeg, denk ik eigenlijk: maar ik WIL helwmaal niet zonder hem, ik mis hem zo, zie er zo tegenop alles weer alleen te moeten doen!!
Heb al een lijstje met leuke dingen gemaakt. Voor iedere dag dat ik het volhoud, ga ik iets leuks van dat lijstje doen of kopen. Hele kleine dingen hoor...ijsje halen vandaag bijvoorbeeld. Misschie worden t dan twee vliegen in een klap: en weer leuke dingen in je eentjd doen, en hem met rust laten...