K-Kerkklokken!

22-07-2012 10:29 97 berichten
Waar dienen die dingen vandaag de dag nog voor? Hebben kerken überhaupt een vergunning om herrie te produceren op zondagmorgen? Mensen hebben toch al meer dan een eeuw een eigen wekker? En als dat nou het enige was...

Waarom luiden die klokken ook nog de hele week door elk half uur om de tijd aan te geven? Niets zo funest voor je fragiele nachtrust als een kerkklok die twaalf slaat om middernacht. Wat bezielt die kerken, wie zit daar nou op te wachten? Vrij achterlijk gedoe anno 2012.
quote:himalaya schreef op 22 juli 2012 @ 10:42:

[...]

Dan heb je nog mazzel dat je niet naast een moskee bent gaan wonen.

En ja, als jij je stoort aan dergelijke geluiden dan zul je moeten verhuizen.Die moslims schreeuwen 'maar' vijf keer per dag, vergelijk dat met 48 keer luiden van mijn buurtkerkklok...24 uur per dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 22 juli 2012 @ 10:42:

Kerken zijn snachts vaak stil. En op zondag roepen ze hun bezoekers. Er zijn kerken waar ik aan de hand van het wel of niet horen weet wat voor weer het morgen wordt. Hebben veel functies hoor, die klokken. Moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben (en nee, dat heeft verder niet met welke mening ook te maken) dat er geen moskee in de buurt is. Dan 1000x liever kerkklokken.De meeste moskeeën in Nederland roepen niet eens op tot gebed, en als ze dat wél doen (vrij uitzonderlijk, ik heb het in een stad vol moskeeën zelfs ooit gehoord) is dat 1x p/week op vrijdagmiddag. Veroorzaakt toch een hoop minder vaak geluidsoverlast dan een kerk dus.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:43:

[...]

Ja, het went...totdat je de slaap een keertje niet kan vatten en vroeg uit bed moet. Elk half uur word je in volle glorie herinnerd aan het feit dat er weer een half uur slapeloos is verstreken. Zo nutteloos.

Je kan wel merken dat je niet goed hebt geslapen. Je zeurt.

Ga naar buiten, geniet van het mooie weer, pak de fiets en ga naar een plek waar je geen kerkklokken hoort.

En morgen weer gezond op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oordoppen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:45:

[...]

Die moslims schreeuwen 'maar' vijf keer per dag, vergelijk dat met 48 keer luiden van mijn buurtkerkklok...24 uur per dag.De onwetendheid.
Grappig trouwens dat de reacties hier zo tolerant zijn naar de kerk toe. Ik kan me een topic herinneren over een bijbelclubje dat bijbelse liedjes zong waar de buurvrouw last van had...nou el ninjo, toen piepte je wel anders, lekker consequent!
Ik heb naast een kerk gewoond en geloof me, je went eraan.

Op een dag slaap je erdoorheen. Eggies waar.
quote:frizzy schreef op 22 juli 2012 @ 10:48:

[...]

De onwetendheid. Ach, laat ik het er op houden dat ik van mijn buurtmoskee geen last heb ;)
Ga lekker terug je bed in, en kom met het goede been er opnieuw uit!
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:49:

Grappig trouwens dat de reacties hier zo tolerant zijn naar de kerk toe. Ik kan me een topic herinneren over een bijbelclubje dat bijbelse liedjes zong waar de buurvrouw last van had...nou el ninjo, toen piepte je wel anders, lekker consequent! Ik woonde dus jaren naast een kerk, en was laatst bij mijn broertje die nu naast diezelfde kerk woont. Ik miste het gewoon. Ja écht. En dan heb ik echt helemaal níks met het Christelijke geloof, kun je nagaan.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:50:

[...]

Ach, laat ik het er op houden dat ik van mijn buurtmoskee geen last heb ;)Daarom. Zeg dan ook niet van die rare dingen.

Grappig trouwens dat de reacties hier zo tolerant zijn naar de kerk toe. Ik kan me een topic herinneren over een bijbelclubje dat bijbelse liedjes zong waar de buurvrouw last van had...nou el ninjo, toen piepte je wel anders, lekker consequent! Dus je verwachtte eigenlijk op voorhand bijval te krijgen? Aan mij heb je niets, ik ben pro kerkklok, vind het wel iets gezelligs hebben.
Ik heb ooit een vriendje gehad,die had buren met zo'n ouderwetse klok,die ELK kwartier galmde,en elk half uur nog langer,en elk uur de uren ...........

Ook aan de andere kant een baby die elk uur lag te huilen snachts.

Deed geen oog dicht daar!

Maarja,dat is dus iets wat je NIET weet als je ergens gaat wonen.

Grappig trouwens dat de reacties hier zo tolerant zijn naar de kerk toe. Ik kan me een topic herinneren over een bijbelclubje dat bijbelse liedjes zong waar de buurvrouw last van had...nou el ninjo, toen piepte je wel anders, lekker consequent!

Ik vind dat niets te maken hebben met tolerant zijn naar een kerk,maar meer aan je verdiepen in je omgeving voor je er gaat wonen.

Als je naast een sportpark gaat wonen,moet je ook niet verwachten in het weekend uit te slapen.

Of langs een spoorlijn,en dan zeuren dat treinen zo'n lawaai maken?
quote:ladytruckster schreef op 22 juli 2012 @ 10:56:

[...]

Ik vind dat niets te maken hebben met tolerant zijn naar een kerk,maar meer aan je verdiepen in je omgeving voor je er gaat wonen.

Als je naast een sportpark gaat wonen,moet je ook niet verwachten in het weekend uit te slapen.

Of langs een spoorlijn,en dan zeuren dat treinen zo'n lawaai maken?Ok. Dat punt is meermaals gemaakt. Maar waarom luiden die klokken anno 2012 nog elk half uur?
Niet zo zeiken, jij bent er zelf gaan wonen...

Daarbij kun je oordopjes indoen, of dus gewoon niet zeiken.
Kadanz, je zeurt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:58:

[...]

Ok. Dat punt is meermaals gemaakt. Maar waarom luiden die klokken anno 2012 nog elk half uur?En waarom gaan de spoorbomen elk half uur dicht, terwijl je weet dat er elk half uur een trein aan komt?
Ok, laat ik het omdraaien. Wie wil graag van de kerk weten hoe laat het is?
En dan zeggen ze dat vrouwen zeuren.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:40:

Denkt de kerk dat we allemaal achterlijke boeren zijn zonder iPhone?

Ik ben dus een achterlijke boer omdat ik geen aaifoon heb

Ga terug je bed in en sta op met je goeie poot ipv je houten poot met houtworm!

Het naast een kerk wonen kies je zelf voor,had je beter vooronderzoek moeten doen vóór je daar ging wonen.
Een spuitbus met PURschuim doet wonderen binnen in een klok en voor je zondagsrust!

Er zijn alternatieven voor kerkgangers naar de kerk te lokken. Twitter, SMS, What-Up enz. Over de kerkgangers niet kunnen oproepen kunnen ze niets meer zeggen!
Joh, ga lekker ontbijten, hoef je niet zo te happen, en kan je van een mooie zomerdag genieten.
Nog een jaar of tien en dan schreeuwt er vanaf iedere toren een imam. Jij blij.
quote:frizzy schreef op 22 juli 2012 @ 11:01:

En dan zeggen ze dat vrouwen zeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven