K-Kerkklokken!

22-07-2012 10:29 97 berichten
Waar dienen die dingen vandaag de dag nog voor? Hebben kerken überhaupt een vergunning om herrie te produceren op zondagmorgen? Mensen hebben toch al meer dan een eeuw een eigen wekker? En als dat nou het enige was...

Waarom luiden die klokken ook nog de hele week door elk half uur om de tijd aan te geven? Niets zo funest voor je fragiele nachtrust als een kerkklok die twaalf slaat om middernacht. Wat bezielt die kerken, wie zit daar nou op te wachten? Vrij achterlijk gedoe anno 2012.
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 22 juli 2012 @ 11:02:

Een spuitbus met PURschuim doet wonderen binnen in een klok en voor je zondagsrust!

Er zijn alternatieven voor kerkgangers naar de kerk te lokken. Twitter, SMS, What-Up enz. Over de kerkgangers niet kunnen oproepen kunnen ze niets meer zeggen!'t zal ze leren!!
Vast de maandelijkse zeur periode van kadanz
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 22 juli 2012 @ 11:01:

En dan zeggen ze dat vrouwen zeuren.

Kadanz is een man?

Zo! Die kan dan echt zeiken als een vrouw!
Ik woon niet naast een kerk, goed lezen mensen. Die kerk toren wel boven de stad uit, zoals kerken dat vaak plegen te doen.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 11:01:

Ok, laat ik het omdraaien. Wie wil graag van de kerk weten hoe laat het is?Wil iemand hier op antwoorden of raak ik hiermee te dicht bij de waarheid?
quote:truffelmaffia schreef op 22 juli 2012 @ 11:05:

[...]

Kadanz is een man?

Zo! Die kan dan echt zeiken als een vrouw!Ik moest ook echt het profiel even checken, hij bracht me even aan het twijfelen.
Wat kan jij zeuren zeg...............

In mijn ouwe durrep stond de klokkentoren naast het kerkgebouw. En eens in de zoveel tijd klom er wel iemand midden in de nacht met z'n dronken kop in om de klok te gaan luiden hahahaha. Hele dorp in rep en roer LOL

Ik woon nu tussen een 4 of 5 kerken in, vlakbij ook een school waarvan de bel ook in de weekends en de vakanties afgaat. Lekker boeien.

De moskee om een paar 100 meter afstand hoor ik dan weer niet, heel raar hahahahahahaha
Kadanz is moslim met rammelende maag en droge mond?
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 11:01:

Ok, laat ik het omdraaien. Wie wil graag van de kerk weten hoe laat het is?Ik. Ik vind het altijd erg prettig wanneer ze de klokken gaan luiden dan weet ik tenminste of ik al weg moet ja of nee wil ik op tijd komen voor de dienst.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 11:06:

[...]

Wil iemand hier op antwoorden of raak ik hiermee te dicht bij de waarheid? Ik vind het wel handig om een beetje een tijdsindicatie hebben. Ik heb vaak geen horloge om en ja natuurlijk kan ik op mijn iPhone kijken.

Maar goed, ik hoor alleen een kerkklok als ik bij mijn moeder ben en eigenlijk hoor ik niet eens meer echt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
I
Gewoon omdraaien en verder slapen.
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 22 juli 2012 @ 11:02:

Een spuitbus met PURschuim doet wonderen binnen in een klok en voor je zondagsrust!

Je kunt die Pur ook in je oren spuiten dan hoor je de kerkklok ook niet meer
j
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 11:06:

[...]

Wil iemand hier op antwoorden of raak ik hiermee te dicht bij de waarheid?

Ik heb meer dan 10 jaar vlak naast meerdere kerken gewoond en vond het altijd een prettig geluid,ook zonder klok weet je hoe laat het is,en niks is lekkerder dan als je snachts even wakker bent om een sanitaire stop te maken om dan te horen dat je nog een paar uur door kan slapen

Ook prettig dat áls je in het weekeinde op tijd uit je bed bent,dat je nog wat aan je dag hebt...
quote:adnama schreef op 22 juli 2012 @ 11:19:

Na een kwartier oorverdovende herrie moet dat ook nog maar net lukken Jansenenjanssens

Woon jij ín de klokkentoren?

Ga er ff uit, neem wat te drinken of ga plassen, ga even lezen, doe een ontspanningsoefening of what ever.
quote:jansenenjanssens schreef op 22 juli 2012 @ 11:15:

Gewoon omdraaien en verder slapen.

Dat is niet het punt. Die klokken worden, zoals ik al heb uitgelegd, pas heel erg vervelend op het moment dat je de slaap niet kunt vatten. Dan wordt je er elk half uur, de hele nacht door aan herinnerd. En als je dan eindelijk wegdommelt word je weer gewekt om klokslag drie...

Alle gekheid op een stokje, het is toch totaal nutteloos om een kerkklok om drie uur 's nachts te laten luiden? Leg me asjeblieft het tegendeel uit.
quote:jansenenjanssens schreef op 22 juli 2012 @ 11:22:

[...]

Ga er ff uit, neem wat te drinken of ga plassen, ga even lezen, doe een ontspanningsoefening of what ever.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alles is vervelend als je niet kunt slapen, tot aan de ademhaling van je partner toe. Kun je je aan gaan liggen ergeren, kom je nog moeilijker in slaap.

Kan je beter even gaan lezen ofzo of mediteren / ontspanningsoefeningen doen.
Ik ben vannacht meerdere keren wakker geworden van schreeuwende, lallende, zingende zatlappen. Zie ik ook het nut niet van in nee, maar maak ik me niet druk om.

Alleen als de aso-buren voor overlast zorgen, daar maak ik me wel druk om. Tenminste, die krijgen direct de smeris op visite, ik slaap weer verder.
quote:adnama schreef op 22 juli 2012 @ 11:13:

Ik snap precies wat je bedoelt Kadanz. Ik woon ruim een kilometer van een kerk vandaan en werd vanmorgen ook wakker van die onzinnige rotherrie. Mensen die naar de kerk willen weten toch hoe laat de mis begint. Ik vind het irritant en overbodig. En ja, ik ben ook met het verkeerde been uit bed gestapt. Wilde graag lekker lang uitslapen na een korte nacht. We kunnen er alleen weinig aan veranderen vrees ik, Kadanz :-)Ach, er is vast een milieuregeltje die we kunnen gebruiken!
Ik woon al twintig jaar dichtbij een kerk, ik hoor hem niet eens meer.
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 11:22:

[...]

Dat is niet het punt. Die klokken worden, zoals ik al heb uitgelegd, pas heel erg vervelend op het moment dat je de slaap niet kunt vatten. Dan wordt je er elk half uur, de hele nacht door aan herinnerd. En als je dan eindelijk wegdommelt word je weer gewekt om klokslag drie...

Alle gekheid op een stokje, het is toch totaal nutteloos om een kerkklok om drie uur 's nachts te laten luiden? Leg me asjeblieft het tegendeel uit.Meer dan 100% nutteloos.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb geen horloge, als ik de trein moet halen en ik op mjn fiets zit kijk ik altijd even omhoog bij de kerk of ik nog op schema ben. Dus ja ik maak gebruik van de kerkklok.
quote:jansenenjanssens schreef op 22 juli 2012 @ 11:25:

Alles is vervelend als je niet kunt slapen, tot aan de ademhaling van je partner toe. Kun je je aan gaan liggen ergeren, kom je nog moeilijker in slaap.

Kan je beter even gaan lezen ofzo of mediteren / ontspanningsoefeningen doen.

Het eerste wat aan mensen verteld wordt die moeilijk slaap kunnen vatten is: kijk niet op de klok.

Nou...dat gaat dus niet als je een 200 megawatt/300 decibel kerkklok in je grotendeels seculiere stad hebt die de hele nacht door blijft luiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven