Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:ModeratorViva schreef op 20 juli 2012 @ 14:53:

[...]

Heeft de recente update (zie dit bericht: ModeratorViva in "Centraal Bug topic") ook niet geholpen?Nee helaas.
De negeerknop is stuk. Als ik er op klik verschijnt er alleen maar een nulletje links boven in mijn beeldscherm. En als ik daarna het gewraakte topic weer aanklik blijven de ongewenste posts in beeld.

Doe er wat aan alsjeblieft, ik heb die negeerknop echt nodig, voor mijn gemoedsrust en zo.
Geplaatste foto's verdwijnen soms ineens.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Op mobiel (iPhone 4) via de app:

-ik word ook na de app-update iedere keer spontaan uitgelogd.

-als ik dan een bericht typ moet ik eerst weer inloggen om te kunnen plaatsen. En regelmatig word ik dan enkele dagen terug in de tijd gezet in dat topic, en zie ik niet de nieuwste berichten meer. Dat duurt een half uur ofzo en dan is het opgelost.

-de autocorrectie wordt wel automatisch gedaan, maar werkt niet (volledig/constant?).

Crèches hier staat creches wat hij op mijn scherm corrigeert met het streepje, maar na plaatsing staat er iets van crashes met rare tekens ofzo.

Het quote knopje bij een bericht staat er nog wel, maar is niet aanklikbaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En soms zie ik ook alleen maar de naam en AVS van een forummer, de rest van het bericht is blanco. Terwijl van anderen die later hebben gereageerd, wel het bericht te lezen is.
Oh, en ik heb IOS 5.1.1

Dat correctie gedoe is nieuw sinds de update, het terug in de tijd en blanco berichten niet, dat was al eerder.
Hier IOS 5.1.1.

Viva update binnen. Blij met autocorrectie en eerste 2 dagen ook dat ik kon quoten

Nu kreeg ok bij quoten de bekende foutmelding ' input missing'

iPhone uit/ aan zonder succes.

App eraf en erop ook zonder succes

Jammer!
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op zondag 22 juli 2012 18:57 Hier IOS 5.1.1.

Viva update binnen. Blij met autocorrectie en eerste 2 dagen ook dat ik kon quoten

Nu kreeg ok bij quoten de bekende foutmelding ' input missing'

iPhone uit/ aan zonder succes.

App eraf en erop ook zonder succes

Jammer!

Tsss en nu weer wel

Site refreshde ook slecht vanmiddag. Gaat nu ook weer prima!
Je bent zelf een theepot
quote:groentsoep2 schreef op vrijdag 20 juli 2012 20:03 De negeerknop is stuk. Als ik er op klik verschijnt er alleen maar een nulletje links boven in mijn beeldscherm. En als ik daarna het gewraakte topic weer aanklik blijven de ongewenste posts in beeld.

Doe er wat aan alsjeblieft, ik heb die negeerknop echt nodig, voor mijn gemoedsrust en zo. Die optie is er mobiel niet hè?
Je bent zelf een theepot
Dank voor de meldingen.

De genoemde meldingen mbt de Viva app geef ik door, evenals de nog steeds bestaande stack overflow meldingen.

@Groentesoep: Ik neem aan dat de negeerknop nog steeds niet werkt? Welke browserversie gebruik je?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

@himalaya: wij hebben informatie ontvangen over de door jou genoemde problemen.

Op het moment zijn we bekend met twee openstaande bugs, namelijk:

- problemen met de quote functionaliteit,

- problemen met het invoegen van bijzondere tekens in de tekst.

Hier wordt nog aan gewerkt, we hopen z.s.m. weer met een update te komen om ook deze bugs op te lossen.

Dat is dus momenteel in behandeling.

Het probleem dat je random uitgelogd wordt kunnen we niet reproduceren (op mijn eigen iPhone met dezelfde iOS versie heb ik hier ook geen last van). Het is wel zo dat de knop 'Reageer' altijd in beeld verschijnt, ook als je niet ingelogd bent. Pas bij het plaatsen van de post krijg je dan de melding dat je moet inloggen. Misschien heeft dit een aantal keren voor verwarring gezorgd zodat je de 'Reageer' knop hebt gebruikt terwijl je nog niet ingelogd was?

Ook onthoudt de app niet je login gegevens als je de app helemaal afsluit. Normaal gesproken echter (bijv. als je met de ronde knop weer naar je hoofdscherm gaat) blijft de app wel op de achtergrond draaien en zul je ingelogd blijven. Wij hebben dit nog getest, maar dat lijkt prima te werken.

Is er al iets bekend over het probleem van de advertenties die over de lijst nieuwe topic's schuiven?
quote:Tegucigalpa schreef op 23 juli 2012 @ 20:24:

Is er al iets bekend over het probleem van de advertenties die over de lijst nieuwe topic's schuiven?

In de nieuwe website release (die eind vorige week live is gegaan), zal de banner op de Ipad niet meer meeschuiven naar beneden, maar als een knipperlicht verschijnen. Zodra je gaat scrollen verdwijnt hij en na het scrollen verschijnt hij weer. Met deze aanpassing zou die niet meer over de lijst van nieuwe topics heen mogen schuiven.

Maar begrijp ik hieruit dat deze wijziging op jouw systeem nog niet zichtbaar is?

Op mijn iPad heb ik er inderdaad geen last meer van na de nieuwe release, maar op mijn iMac (in Safari) heb ik het probleem nog steeds.
quote:Tegucigalpa schreef op 24 juli 2012 @ 21:13:

Op mijn iPad heb ik er inderdaad geen last meer van na de nieuwe release, maar op mijn iMac (in Safari) heb ik het probleem nog steeds.Ah oke, dat is inderdaad goed om te weten. Ik ga het doorgeven en vragen of het ook voor Safari zo aangepast kan worden.

quote:ModeratorViva schreef op 25 juli 2012 @ 14:57:

[...]

Ah oke, dat is inderdaad goed om te weten. Ik ga het doorgeven en vragen of het ook voor Safari zo aangepast kan worden.Dit probleem kan hier op de Mac niet gereproduceerd worden (met andere woorden: hier levert de banner geen problemen op in combinatie met de widget). Heb je voor ons meer informatie over het Safari versie nummer en de OSX versie van je mac?

.
Ik heb net safari gedownload voor windows 7 en so far geen problemen én geen irritante banners meer aan de onderkant en dat vervelende pop up-ding van de post heb ik tot nu toe ook nog niet gezien. Was het eindelijk echt zat die dingen die elke keer ongewenst voor je beeld komen en die je weg moet klikken. Hopellijk is safari dus de oplossing.
quote:ModeratorViva schreef op 25 juli 2012 @ 15:11:

[...]

Dit probleem kan hier op de Mac niet gereproduceerd worden (met andere woorden: hier levert de banner geen problemen op in combinatie met de widget). Heb je voor ons meer informatie over het Safari versie nummer en de OSX versie van je mac?

Mac OS X 10.7.4

Safari 5.1.7

Flash plugin 11.3.300.265

Kan het er mee te maken hebben dat ik Click to Flash heb geïnstalleerd?

@nobrain: volgens mij vergeet je dat OSx 10.8 het nieuwste is, dus dat ik die ook moet installeren. En aangezien Safari 6 (net als OS X 10.8) pas sinds gisteren uit is, moet mijn systeem nog updaten.

Maar ik zal wel even laten weten of ik na de update nog problemen heb.
Maar ik heb meteen even de update uitgevoerd naar Safari 6.0 en daar heb ik het probleem nog steeds.

Met clicktoflash aan:

Clicktoflash uit:

.
quote:Tegucigalpa schreef op 26 juli 2012 @ 18:38:

[...]

Kan het er mee te maken hebben dat ik Click to Flash heb geïnstalleerd?

Lijkt inderdaad wel een belangrijk detail, dit geef ik ook door, wellicht valt het zo voor de Technische Dienst wel te reproduceren.

Is de negeerknop stuk?
quote:himalaya schreef op 15 juli 2012 @ 22:34:

In google Chrome heb ik er hier thuis geen last van, op het werk wel met IE.Thx voor de tip, deze heb ik nu ook ingesteld ipv Microsoft, de bladzijden laden weer en zonder foutmelding
De quote-bug die ik hier meldde is sinds een aantal dagen weer terug.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven