Granada, spanje

27-07-2012 10:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in granada geweest?

Wat zijn je ervaringen daar?

Hoeveel dagen zou ej er naartoe gaan?
Een dag of drie lijkt me ruim volstaan, waarvan 1 dag Alhambra? Ik vond het wel leuk maar zou er geen hele week hoeven blijven.
Granada? Die heeft heel mooie muziek gecomponeerd.

Je kan eerst met Google Street View gaan kijken of het wat is.
it's a big club and you ain't in it
En goed op je spullen passen, beetje uitkijken in donkere steegjes, een hoop gespuis daar.
Voordeel van Street View is dat je niet zoveel hoeft te lopen in die hitte. Ik loop nu tussen de sinaasappelbomen...
it's a big club and you ain't in it
Fijne stad! Ik zou je aanraden niet een hitel in Albaycin te boeken en daar alleen overdag rond te lopen, ook omdat je anders geheid verdwaalt.

Wat is er leuk?

* Alhambra - neem hier ruim de tijd voor en koop vantevoren je kaartje online. Dan hoef je enkel je paspoort te scannen en ben je veel sneller binnen. Sla de tuinen van het Generalife niet over!

* wandelen in Albaycin en ga er lekker buiten een hapje eten.

* thee drinken in een van de teteria's.

* als je er wat langer blijft, kun je een dagtochtje maken naar de Sierra Nevada (besneeuwde toppen) of juist Almunecar (kust).

* wat drinken bij Espadafor (vlak achter de Gran Via, aan de kan van de San Juan de Dios).

* ga ontbijten met churros en chocolate (dikke chocomel) op de plaza Bib Rambla.

* zang en dans in een grot in Sacromonte (vond ikzelf wel leuk, gezelschap was erg enthousiast).

Naar het Alhambra kun je gewoon lopen, er is een bus, maar het lopen viel mij reuze mee.

En als laatste tip: ga NIET in augustus. Het is er veel te warm.

Mefs, waar ben je? Mijn tips zijn op.
Hitel = hotel en Espadafor is een wijnbar.

En als je tuna tegenkomt - leuk! (studentenmuziekgroep)

(zit op telefoon)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven