kom maar op mannen....
zaterdag 28 juli 2012 om 00:33
*toelichting*
Mano a Mano (man tegen man)
Maar jij bent een vrouw, dus: Man tegen Vrouw
Aangezien ik het (spaanse?) woord voor vrouw even niet weet, heb ik er maar Non-Mano van gemaakt. (en als ik bv senorita had gebruikt, was de vermeende woordgrap niet goed uit de verf gekomen.)
Nu eigenlijk dus ook niet.
Mano a Mano (man tegen man)
Maar jij bent een vrouw, dus: Man tegen Vrouw
Aangezien ik het (spaanse?) woord voor vrouw even niet weet, heb ik er maar Non-Mano van gemaakt. (en als ik bv senorita had gebruikt, was de vermeende woordgrap niet goed uit de verf gekomen.)
Nu eigenlijk dus ook niet.
zaterdag 28 juli 2012 om 09:11
*gaat zenuwachtig googlen op mano a mano*
This term has been adopted in English with similar meaning, possibly by Ernest Hemingway. The English adoption can be likened to the phrases "one on one," "head to head," or "single combat" and conveys the idea of intense competition. It is commonly misused by English speakers to mean "man to man."
Ha, gelukkig: uiteraard bedoelde ik de 'normale', figuurlijke spreektaalbetekenis in het engels. (bron: wikipedia)
*noteert: vreemde termen eerst googlen om flaters te voorkomen*
zaterdag 28 juli 2012 om 09:37
quote:dubiootje schreef op 28 juli 2012 @ 09:33:
Hahaha, typisch een mannenactie om achteraf je gelijk te halen op Wikipedia Waar je blijkbaar heen leest over het woord "MISused". Er zijn blijkbaar meer mannen die deze fout maken.
Met non-mano bedoelde je dan zeker voet?
Ik had gehoopt op iets meer bewondering voor het oorspronkelijke grapje.
Typisch vrouwelijk: geen gevoel voor humor.
(slakken, zout, mieren, neuken, muggen etc, etc.)
Edit: het woordje dat ik het belangrijkst vond was: commonly (uiteraard)
Hahaha, typisch een mannenactie om achteraf je gelijk te halen op Wikipedia Waar je blijkbaar heen leest over het woord "MISused". Er zijn blijkbaar meer mannen die deze fout maken.
Met non-mano bedoelde je dan zeker voet?
Ik had gehoopt op iets meer bewondering voor het oorspronkelijke grapje.
Typisch vrouwelijk: geen gevoel voor humor.
(slakken, zout, mieren, neuken, muggen etc, etc.)
Edit: het woordje dat ik het belangrijkst vond was: commonly (uiteraard)
zaterdag 28 juli 2012 om 10:00
quote:Donkeyshot schreef op 28 juli 2012 @ 09:52:
* komt dappere TAM ff helpen *
"daar zou ik zelfs mijn hond nog van af schoppen"
" vrouwen willen maar één ding ! (en ik hèb zo'n ding)"
Dat soort uitspraken ?
Ik heb ook nog wel zo'n uitspraak maar die is veel en veel te grof om hier neer te zetten. Ik denk dat het dan langer duurt voor m'n virtuele imago om te herstellen dan dat de radioactiviteit rond fukushima is verdwenen.
* komt dappere TAM ff helpen *
"daar zou ik zelfs mijn hond nog van af schoppen"
" vrouwen willen maar één ding ! (en ik hèb zo'n ding)"
Dat soort uitspraken ?
Ik heb ook nog wel zo'n uitspraak maar die is veel en veel te grof om hier neer te zetten. Ik denk dat het dan langer duurt voor m'n virtuele imago om te herstellen dan dat de radioactiviteit rond fukushima is verdwenen.
zaterdag 28 juli 2012 om 11:39
Een man en een vrouw hadden een vruchtbare relatie: 5 kinderen. Dat vonden ze wel genoeg dus er moest iemand naar het ziekenhuis om een eind te maken aan de aanwas.
Maar wie, de man of de vrouw ?
De man had daarop de volgende visie:
"mijn vrouw heeft natuurlijk al vijf zwangerschappen doorstaan en vijf bevallingen. Die heeft al zoveel voor haar kiezen gehad ...
.
.
.
dit kan er ook nog wel bij !
"mijn vrouw heeft natuurlijk al vijf zwangerschappen doorstaan en vijf bevallingen. Die heeft al zoveel voor haar kiezen gehad ...
.
.
.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
zaterdag 28 juli 2012 om 11:48
quote:Donkeyshot schreef op 28 juli 2012 @ 11:39:
Een man en een vrouw hadden een vruchtbare relatie: 5 kinderen. Dat vonden ze wel genoeg dus er moest iemand naar het ziekenhuis om een eind te maken aan de aanwas.
.
.
.
Ik denk dat dit wel in de categorie 'foute uitspraken' valt.
.
.
.
Ik denk dat dit wel in de categorie 'foute uitspraken' valt.