Hij heeft gelogen..

28-07-2012 09:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik zit even in de knoop en zou graag advies van jullie willen hebben. Ik ben momenteel in een nogal prille relatie(bijna 6 maanden). Het is een lieve jongen, gek op grapjes maken en is heel goed voor mij. Hij heeft mij geleerd om heel eerlijk te zijn en heeft mij geleerd om tevreden te zijn met mijzelf. Wat mij gelijk opviel vanaf het begin was dat het een persoon is die eerlijkheid heel hoog in zijn vaandel heeft staan.

Maar nu.. hij heeft een beste vriendin waar ik mij vanaf het begin al ongemakkelijk voelde bij hun vriendschap. In tijden van nood steunen ze elkaar, en vertellen elkaar hun geheimen en dergelijke. Hij is heel open over hun vriendschap zodat ik mij er niet vervelend bij voel maar toch bleef ik mij vervelend voelen. Wij hebben zelfs ruzie gehad over het feit dat zij hem helemaal vertroetelde en mij sterk deed vermoeden dat ze gevoelens voor hem heeft. Hij ontkende.. Hij heeft mij zelfs zijn Facebook-wachtwoord gegeven zodat ik vrij zou zijn om hun berichten te lezen. Wat niks voor mij is..

Maar vanavond na een aantal maanden ben ik toch de berichten gaan lezen.. en ben ik erachter gekomen dat hij vanaf het begin al wist dat ze meer voor hem voelt dan vriendschap. En hij toonde steeds zijn nieuwsgierigheid in haar liefde voor hem.. Vroeg steeds hoeveel ze van hem houd.. Ik kon het verschil niet meer zien tussen het vriendschappelijke of meer..

Ik voel me nu best wel rot. Om het feit dat ik de berichten heb gelezen ookal had ik zijn toestemming, maar ook om de dubbelzinnige dingen die ik gelezen heb. Maar het zijn berichten van 3 maanden geleden.

Zou ik er toch met hem over moeten praten, of moet ik er gewoon over heen komen? Ik zie hem over een paar uurtjes en ik ben bereid om hem gewoon te zeggen dat ik zijn berichten heb gelezen..

Graag hulp.. :(
.
Mijn ervaring is dat als iemand erop hamert dat je eerlijk moet zijn etc - dan is ie dat zelf waarcschijnlijk niet. Hoe weinig je ook vertelt, hij komt op mij over als iemand die graag nodig wil zijn en een beetje op aandacht geilt...
Denk je écht dat hij het je zou hebben laten lezen als hij er mee bedoelde wat jij nu DENKT dat hij bedoelt, namelijk; het vuurtje aanwakkeren bij die vriendin?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat jij overdreven reageert. Als ik je bericht zo, nuchter als buitenstaander, lees, dan zie ik dat die jongen alleen maar open en eerlijk tegen je is geweest over deze beste vriendin en zelfs zijn ww aan je heeft gegeven. Dus hij heeft niets te verbergen. Volgens mij zoek je er veel teveel achter en maak je door je eigen jaloezie je relatie uiteindelijk kapot..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Je zegt dat deze jongen 'goed' voor je is. Daar gelaten dat ik dat soort uitspraken altijd een beetje flauwtjes vind klinken... Deze jongen is helemaal niet 'goed' voor je want je krijgt een rotgevoel door je onzekerheid over zijn vriendschap.
quote:aurelie26 schreef op 28 juli 2012 @ 09:24:

He bah, wat naar Wat heeft hij precies gezegd? (je hoeft het natuurlijk niet letterlijk te vertellen, maar "hij toonde zijn nieuwsgierigheid in haar liefde voor hem" is een beetje vaag en kan heel veel dingen betekenen.)

Ken jij die vrouw zelf, heb je haar wel eens gezien?

Ik denk dat we iets meer info nodig hebben voordat we je advies kunnen geven, maar alsnog een knuffel - want uit ervaring weet ik dat het heel erg is als je geliefde tegen je liegt.

Daarmee bedoel ik haar steeds vragen ' Hoeveel hou je van mij?' of 'Wat voel je precies voor mij?' En steeds zeggen dat hij haar mist. Ik weet niet of ik dat vriendschappelijk op moet vatten of meer dan dat..

En ja ik ken haar wel, het is iemand van onze vriendenkring maar hij kent haar al wel een aantal jaar.. Hij zei tijdens de ruzie tegen mij dat hij nooit het gevoel heeft gekregen dat ze meer wilde dan vrienschap en dan nu dit..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2012 @ 09:30:

Denk je écht dat hij het je zou hebben laten lezen als hij er mee bedoelde wat jij nu DENKT dat hij bedoelt, namelijk; het vuurtje aanwakkeren bij die vriendin?Dat snap ik ook niet, waarom zou hij mij laten lezen hoe hij een andere vrouw vraagt hoeveel ze van hem houd? In een van haar reacties zegt ze zelf dat hij in het begin zei dat ik een relatie met hem heb en hij niet met mij, En dat alles om een vriendschap te behouden??? Want hij was bang dat hun vriendschap zou verbreken zodra hij een vriendin zou hebben, dan is het toch geen oprechte vriendschap?
Kijk, dat ie een beste vriendin heeft moet kunnen. Voel je je sowieso bedreigd als je partner een beste vriendin of goede vriendinnen heeft? Of is het echt alleen dit specifieke geval?

Ik vind die correspondentie ook raar klinken. Het kan zijn dat hij het ontkende omdat hij je op dat moment niet wilde kwetsen. Maar ik vind het zo raar om te vragen hoeveel iemand van je houdt als je weet dat je die gevoelens niet deelt..
Moeilijk. Ik ben ook open een eerlijk en hou zielsveel van mijn beste vriend. Ik zou mijn leven wel voor hem geven na al die jaren. En wij noemen elkaar ook 'lief' ed. Nog erger, want mijn beste vriend is 10 jaar mijn echtgenoot geweest. En ja, we houden nog steeds van elkaar. Zij het dat het allemaal platonisch is. Ik voel me lichamelijk moet tot hem aangetrokken en andersom ook niet. Als we spreken vragen we ook nog wel eens 'hoeveel hou je van me?' etc etc. Maar een bedreiging voor mijn relatie is het allerminst. Maar nooit echt nooit had ik hem opgegeven toen ik een relatie kreeg met mijn huidige man. En man accepteerde dat prima.

Maar hou ik van hem? Jep, ik hou zoveel van hem dat het zeer kan doen. Net zoals ik van mijn beste vriendin hou.

Laatst was hij ziek geworden. Hele zware koorts en ze wisten nog niet wat er aan de hand was. Omdat hij alleen is kon hij ook niks meer. Hij woont niet in de buurt dus ben ik een paar dagen bij hem ingetrokken om hem te verzorgen. Mijn kinderen zien hem als 'oom'. En man inmiddels ook als vriend. Kortom, dat kan gelukkig gewoon.
.
Wat antwoordde zij?

Even rationeel... Als hij gek op haar zou zijn, wat is de reden dat zij niet bij elkaar zijn? Is zij niet gek op hem? Is ze bezet?

Vervelend, hoor. Ik zou meteen mijn vertrouwen kwijt zijn. Zo mail je niet me vrouw/ meisje als je een relatie hebt!!!

Minimaal een goed gesprek met hem, maar mss was t voor mij al wel exit.....
Heeft ze letterlijk geschreven dat ze meer voor hem voelt dan gewone vriendschap? Of kan het ook zijn dat je dat verkeerd leest?

Want als het er echt staat, ja dan heeft hij gelogen.
quote:hawkeye_jane schreef op 28 juli 2012 @ 09:32:

Je zegt dat deze jongen 'goed' voor je is. Daar gelaten dat ik dat soort uitspraken altijd een beetje flauwtjes vind klinken... Deze jongen is helemaal niet 'goed' voor je want je krijgt een rotgevoel door je onzekerheid over zijn vriendschap.Ik heb aangegeven dat hij goed voor mij is omdat ik uit een slechte manipulatieve relatie kom waarbij ik zelfs ben geslagen. Tot nu toe heb ik nog geen commando's gehad, of geslagen, of het gevoel gekregen dat ik een hoopje stront bent dus vandaar..
.
Lucidiaal, het feit dat deze jongen je niet slaat of commandeert is geen goede graadmeter voor een (deze) relatie.

Imo hoort een goede, fijne relatie je het gevoel te geven dat er naast vertrouwen een hoop liefde is. Onzekerheden die je slecht doen voelen horen daar niet bij.

Je maakt misschien teveel een verstandelijke overweging dan een gevoelsmatige.
Kan me dat best voorstellen, maar dan had mijn huidige partner niet de man geweest die bij me had gepast en had dat van mijn kant uit nooit een relatie geworden. Ik verwacht vertrouwd te worden. En ik verwacht een man met een goede dosis zelfvertrouwen die niet aan zichzelf of zijn partner twijfelt. Voor minder ga ik niet.
quote:emma77 schreef op 28 juli 2012 @ 09:40:

Heeft ze letterlijk geschreven dat ze meer voor hem voelt dan gewone vriendschap? Of kan het ook zijn dat je dat verkeerd leest?

Want als het er echt staat, ja dan heeft hij gelogen.

@lilofthevally Nee, mijn vriend heeft ook vrouwelijke vriendinnen en daar voel ik mij totaal niet ongemakkelijk bij. Zij geven elkaar zelfs knuffels en ik heb er geen probleem mee, maar bij deze vriendschap knaagde het gek genoeg heel erg. Waardoor kon ik niet verklaren..

En hierboven, ja ze heeft letterlijk geschreven dat ze van hem houd en dat ze hem leuk vind maar dat ze bang is hem kwijt te raken door mij en dat zij hem al mist, dat ze het gevoel heeft dat hij van haar word afgenomen en dergelijke bla.
.
quote:lucidiaal schreef op 28 juli 2012 @ 09:40:

[...]

Ik heb aangegeven dat hij goed voor mij is omdat ik uit een slechte manipulatieve relatie kom waarbij ik zelfs ben geslagen. Tot nu toe heb ik nog geen commando's gehad, of geslagen, of het gevoel gekregen dat ik een hoopje stront bent dus vandaar..Mijn eerder beschreven gevoel wordt hierdoor versterkt..
Ik hoor een heleboel alarmbellen. Ik raad je aan om eerst even wat leuks voor jezelf te gaan doen, even in een positieve stemming proberen te komen, zodat je even lekker in je element zit. Op die manier kun jij veel beter tot een beslissing komen wat goed is voor jou.

Ik heb namelijk de neiging te zeggen dat je heel hard weg moet rennen van deze man. Plaats jezelf uit deze situatie, er zijn betere situaties dan deze. Bovendien, als een man zo'n beste vriendin heeft, ga je zeker weten dit gezeik in de toekomst nog vaker tegen komen, ook als het dadelijk allemaal wel weer goed is.

Je hebt maar beperkt energie, geef die goed uit!
.
quote:lucidiaal schreef op 28 juli 2012 @ 09:46:

[...]

@lilofthevally Nee, mijn vriend heeft ook vrouwelijke vriendinnen en daar voel ik mij totaal niet ongemakkelijk bij. Zij geven elkaar zelfs knuffels en ik heb er geen probleem mee, maar bij deze vriendschap knaagde het gek genoeg heel erg. Waardoor kon ik niet verklaren..

En hierboven, ja ze heeft letterlijk geschreven dat ze van hem houd en dat ze hem leuk vind maar dat ze bang is hem kwijt te raken door mij en dat zij hem al mist, dat ze het gevoel heeft dat hij van haar word afgenomen en dergelijke bla.In het gunstigste geval heeft hij het dan niet willen vertellen om je niet bang te maken of te kwetsen. Maar dat gehengel in zijn berichtjes, dat zou mij ook niet lekker zitten.
quote:aurelie26 schreef op 28 juli 2012 @ 09:40:

Hm dat is allemaal op zijn minst een beetje raar te noemen en is niet iets wat in een 'normale' relatie hoort te gebeuren nee. Ik denk dat het enige wat je kunt doen is het gesprek aan te gaan. Vertel hem eerlijk dat het je niet lekker zat, dat je daarom die berichtjes bent gaan lezen en praat er samen over. Hopelijk komen jullie er dan uit, kan hij het een en ander verklaren of anders zijn gedrag aanpassen. Als blijkt dat hij inderdaad heeft gelogen en de dingen niet helemaal juist zijn gegaan, vertel hem dan ook dat het vertrouwen wel is geschonden want dat is voor hem ook belangrijk om te weten. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen... Blijf wel altijd trouw aan jezelf: als jij je er echt echt echt niet goed bij voelt, het gesprek loopt ook niet goed en je vertrouwt hem niet meer: luister dan naar je gevoel en kies voor jezelf. Maar geef hem eerst een eerlijke kans door erover te praten. Succes in ieder geval!

Dank je wel Aurelie, ik zal je advies opvolgen.

@Hawkeye_Jane

Ja, dat voel ik heel erg in deze relatie. Ik voel mij vrij, geliefd om wie ik ben en niet om wie ik moet zijn. Daarom stelt dit mij toch wel diep teleur..
Als je vriend van deze vriendin had gehouden, en zij dus blijkbaar van hem, wat had hem er dan van weerhouden om een relatie met háár te hebben? (in plaats van met jou?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven