Master SEN gelijk na pabo
zaterdag 28 juli 2012 om 16:41
Wie van jullie gaat er dit jaar nog meer gelijk na het behalen van je pabo-diploma de master Special Education Needs doen in voltijd?
Ik ben namelijk benieuwd hoe het bij jullie zit met het aanvragen van een extra jaar studiefinanciering? Ik heb zojuist een brief gekregen, n.a.v. mijn aanvraag met de zinnen:
"Je hogeschool/universiteit heeft aan ons doorgegeven dat je je diploma hebt gehaald.
In januari wordt gekeken of dit gevolgen heeft voor je prestatiebeurs. Als dit zo is, krijg je weer bericht."
Ik snap dus nog steeds niet of ik wel of geen extra jaar prestatiebeurs krijg!
Liefss
Ik ben namelijk benieuwd hoe het bij jullie zit met het aanvragen van een extra jaar studiefinanciering? Ik heb zojuist een brief gekregen, n.a.v. mijn aanvraag met de zinnen:
"Je hogeschool/universiteit heeft aan ons doorgegeven dat je je diploma hebt gehaald.
In januari wordt gekeken of dit gevolgen heeft voor je prestatiebeurs. Als dit zo is, krijg je weer bericht."
Ik snap dus nog steeds niet of ik wel of geen extra jaar prestatiebeurs krijg!
Liefss
zaterdag 28 juli 2012 om 17:28
Als je een vaste baan hebt na de zomervakantie had je een lerarenbeurs aan kunnen vragen.
Zo niet, dan kun je in aanmerking komen voor de lerarenvergoeding. Deze kun je vanaf eind juli aanvragen. Kijk maar op de site van DUO, daar staan de voorwaarden.
Ik doe het zelf in deeltijd en start in september met het tweede jaar. Ik weet dus niet precies wat de 'regels' zijn voor voltijd!
Die brief die je nu gehad hebt gaat over je pabo-diploma!
Zo niet, dan kun je in aanmerking komen voor de lerarenvergoeding. Deze kun je vanaf eind juli aanvragen. Kijk maar op de site van DUO, daar staan de voorwaarden.
Ik doe het zelf in deeltijd en start in september met het tweede jaar. Ik weet dus niet precies wat de 'regels' zijn voor voltijd!
Die brief die je nu gehad hebt gaat over je pabo-diploma!
zaterdag 28 juli 2012 om 19:40
Voor de master sen kun je een extra jaar krijgen. Om dit te krijgen moet je wel op mijn duo of met een wijzigingsformulier doorgeven dat je deze opleiding gaat doen (dus niet alleen via studielink). De brief over ontvangst diploma gaat idd over het pabo diploma. Omzetten van de prestatiebeurs gebeurt maar 1 keer per jaar: januari volgend op diplomajaar.
zaterdag 28 juli 2012 om 21:10
zondag 29 juli 2012 om 13:22
@Blue1980: handig! Ik hoop dat ik de studiefinanciering op tijd toegekend krijg!
Dan heb ik gelijk nog een vraagje voor je. Ik heb natuurlijk al 4 jaar stufie gehad: een basisbeurs+ouderbijdrage. Klopt het dat ouders maar maximaal 4 jaar bij hoeven te dragen?
Mijn ouders zijn namelijk drastisch minder gaan verdienen, dus dat betekent dat ik eventueel meer aangevuld zou kunnen krijgen. Maar ik weet niet of dat ook geldt voor een 5e jaar studiefinanciering... Als je het antwoord niet weet, vraag ik het morgen gewoon even aan DUO
Dan heb ik gelijk nog een vraagje voor je. Ik heb natuurlijk al 4 jaar stufie gehad: een basisbeurs+ouderbijdrage. Klopt het dat ouders maar maximaal 4 jaar bij hoeven te dragen?
Mijn ouders zijn namelijk drastisch minder gaan verdienen, dus dat betekent dat ik eventueel meer aangevuld zou kunnen krijgen. Maar ik weet niet of dat ook geldt voor een 5e jaar studiefinanciering... Als je het antwoord niet weet, vraag ik het morgen gewoon even aan DUO
maandag 30 juli 2012 om 11:58