Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 13:14:

Ik hoop dat je dochter snel opknapt en nog van de rest van haar vakantie zonder te veel pijn kan genieten.even mezelf quoten want dat is uiteindelijk waar het om gaat.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2012 @ 22:33:

[...]

Dat je dood zou kunnen gaan van ontstoken tandvlees in een héél enkel geval, houdt dat in dat jij bij de eerste keer dat je pijn hebt meteen bij de HAP zit?

Zelfs een niet medisch onderlegd iemand ziet - als het een weldenkend mens is - nog wel het verschil tussen rood, pijnlijk, ontstoken en iets wat zo ongeveer op uitbarsten staat en wat te pijnlijk is om naar te kijken.Eens
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 13:44:

[...]

Het is niet te hopen dat jouw lieve meisje van 13, en volop in de pubertijd, ooit op dit forum komt en dit topic leest. Je laat haar willens en wetens met pijn lopen en durft hier achteraf nog te verkondigen dat je in de zorg werkt. Als schoonmaakster misschien, of in de kantine of ergens anders. Maar je hebt alles, behalve een medische blik. Het is niet netjes dat je hierover liegt, want anders had je dit wel veel eerder vermeld.Sorry, ik ga nog ff olie op het vuur gooien, maar wat is er mis met een Vp-er*(2 jaar opleiding) en een medisch secretaresse.....die helaas geen werk kan krijgen in haar functie, die dan als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg gaat werken. Sorry met deze opmerking krijg je mij boven op de kast, jij beny echt een narcist van de ergate soort.....dan maar een ban.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 22:41:

[...]

even mezelf quoten want dat is uiteindelijk waar het om gaat.Joh....
Duvelke: lees je eerste post in dit topic nog eens terug .
quote:groentsoep2 schreef op 28 juli 2012 @ 22:45:

Duvelke: lees je eerste post in dit topic nog eens terug .Sorry, wat was dat ook alweer?
quote:duvelke15 schreef op 28 juli 2012 @ 22:33:

Ik heb dit jaar al een paar keer verzucht dat de mensen veranderen qua wat men van elkaar kan hebben en wat men van elkaar respecteerd. Dit topic is daar een toonbeeld van, mensen laat paloma toch met rust.....hoe meer olie jullie op het vuur gopoien hoe harder zij steigerd. Die meid heeft maar een mening en dat is haar mening. Dat noemen ze de karaktertrek....narcist.
?
quote:duvelke15 schreef op 28 juli 2012 @ 22:49:

[...]

Dit is mijn eerste en ik wist ff echt niet wat een calippo was.

Wat is daar dom aan?Ik heb de bedoelde post gequote. Was inderdaad niet de eerste. En ik vind het helegaar niet dom als iemand niet weet wat een calippo is .
Hopelijk hebben sommige mensen geen kinderen want die zitten te pas en te onpas bij de HAP of SEH. Niet voor niets dat ze mensen die onterecht gebruik maken van deze extra willen laten betalen.

Ouders zijn vaak te bezorgd en vliegen bij het minste of geringste naar een arts terwijl het best een dagje kan wachten.

Observeren en een paracetemol, en goed koelen bij een ontsteking) is geen mishandeling of ontaarding hoor.

Een kind teveel willen beschermen en pamperen is gewoon niet goed.
quote:duvelke15 schreef op 28 juli 2012 @ 22:43:

[...]Sorry, ik ga nog ff olie op het vuur gooien, maar wat is er mis met een Vp-er*(2 jaar opleiding) en een medisch secretaresse.....die helaas geen werk kan krijgen in haar functie, die dan als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg gaat werken. Sorry met deze opmerking krijg je mij boven op de kast, jij beny echt een narcist van de ergate soort.....dan maar een ban. Mijn opmerking was naar TO gericht. Ga jij je nu persoonlijk aangevallen voelen? En ben ik een narcist van het ergste soort, omdat jij geen werk kan vinden als medisch secretaresse en daarvoor in de plaats toiletten schoonmaakt als huishoudelijk hulp in de thuiszorg? Het moet niet gekker worden . Laat je niet zo op de kast jagen. En zeker niet door mij. Is niet goed voor je gezondheid. Zou jij toch moeten weten als medisch secretaresse? Toch?
Duvelke, ook ik heb moeten googlen hoor.Geeft toch niks?
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 22:50:

[...]

Mijn opmerking was naar TO gericht. Ga jij je nu persoonlijk aangevallen voelen? En ben ik een narcist van het ergste soort, omdat jij geen werk kan vinden als medisch secretaresse en daarvoor in de plaats toiletten schoonmaakt als huishoudelijk hulp in de thuiszorg? Het moet niet gekker worden . Laat je niet zo op de kast jagen. En zeker niet door mij. Is niet goed voor je gezondheid. Zou jij toch moeten weten als medisch secretaresse? Toch?
Voor sommige mensen komt echt alle hulp te laat
quote:kwallenbal schreef op 28 juli 2012 @ 22:52:

Voor sommige mensen komt echt alle hulp te laat
Dat geldt niet voor jou Duvelke
Paloma, je zou toch weg? Maar blijkbaar vind je het allemaal erg grappig.
quote:groentsoep2 schreef op 28 juli 2012 @ 22:50:

[...]Ik heb de bedoelde post gequote. Was inderdaad niet de eerste. En ik vind het helegaar niet dom als iemand niet weet wat een calippo is .Een medisch secretaresse die niet weet wat een calippo is ?!
Sorry kwallenbal.

Ik ben iig weg, veel " lol "nog dames.
Sommige mensen eten geen (water)ijs. Jij bent echt dom dat je dat niet had kunnen bedenken.

Daaaaggggg Paloma
Tjongejonge..... Wat een gedoe.
Owowoww wat een vertoning dit

Maar wat heerlijk dat iedereen zich op elkaar afreageert, gaan we tenminste een vrome rustige zondag tegemoet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:liv_1 schreef op 28 juli 2012 @ 22:56:

Paloma, je zou toch weg? Maar blijkbaar vind je het allemaal erg grappig.Je hebt gelijk. Grappig vond ik het hier niet, totdat ik de medisch secretaresse over me heen kreeg en bleek dat ze niet eens wist wat een calippo was en haar post verwijderde . Ga ik toch nog met een glimlach hier weg .
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 22:41:

[...]

even mezelf quoten want dat is uiteindelijk waar het om gaat.

en dan 8 keer per uur her-ha-len.

her-ha-len

en desnoods steeds harder gaan schreeuw-en
Ben misschien de enige hoor, maar als ik t zo eens teruglees, komt t op mijn over alsof paloma en dat schaap, een en dezelfde zijn.

Verder ga ik er niks over zeggen, duidelijk dat die 2 schapen en elkaar na bleren, en zo iedereen uit de tent proberen te lokken...

TO, veel beterschap met je dochter, hoop dat de kuur snel aanslaat!
When life knocks you down, roll over and look at the stars

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven