Jarretel problemen!

29-07-2012 12:22 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet dat er al een topic bestaat over jarretels, maar toch maar een nieuwe topic. Ik ben echt een jarretel analfabeet en had al heel lang iets liggen en vandaag toevvallig de panty's bij gekocht. Maar ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik het met elkaar moet verbinden. Aan de corset die ik heb gekocht hangen de 4 ja hoe zeg je dat touwtjes met een klipje er aan, maar hoe verbind je die aan je stay up?? Het rondje moet door het gaatje heen, maar ik kan toch moeilijk mijn stay up kapot maken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Groetjes Judith
Nee, zit echt niet te stangen (maar voel me wel heel erg bleu nu) maar jarretels etc. zijn er puur voor het uiterlijk dan dus? Geen enkele relatie tot het omhoog houden van de kousen?
edit: dubbel ivm slechte verbinding
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:NYC schreef op 30 juli 2012 @ 13:29:

Nee, zit echt niet te stangen (maar voel me wel heel erg bleu nu) maar jarretels etc. zijn er puur voor het uiterlijk dan dus? Geen enkele relatie tot het omhoog houden van de kousen?

vroeger toen je nog geen panty's had wel, toen was dit de enige mogelijkheid om kousen en nylons te dragen.

Maar deze nostalgie heeft voor veel mensen een erotische lading gekregen, als je onder de rok van een vrouw mocht gaan in verleden kwam je in aanraking met deze jarretels, het stukje blote been en dat maakt de erotische waarde zo hoog.

Tegenwoordig vinden mannen dit vanwege de toegankelijkheid veel erotischer en spannender dan een panty. (je zal snappen dat je hier makkelijker mee bij de intieme delen komt als je onder een rok gaat dan dat je over de rand van een panty weer terug naar omlaag moet, en bij kousen en jarretels kun je het slipje ook nog weglaten waardoor het nog toegankelijker wordt)

Vanwege het ongemak van jarretels maar om toch die toegankelijkheid te benaderen hebben ze later de hold ups op de markt gebracht (wat mijn vriend betreft een zwakke poging dit effect te benaderen) hold up hebben een plak rand waardoor je geen jarretels nodig hebt maar ze zijn in materiaal veel dikker en bovendoen snijd het plakrandje soms wat in de dijbeen waardoor je een worst effect krijgt, een rolletje vet boven de kous uit. Vaak te strak of juist te wijd waardoor ze afzakken.

Als je goed oplet zie je ook dat een jarretel gordel de billen omlijsten, ze benadrukken dus de vrouwelijke vormen, de billen komen er in een soort van hartvorm uit steken. Er is dus echt over nagedacht, dit is erotiek en bedoeld om te prikkelen en niet alleen maar om kousen op te houden.

De naad was vroeger echt de naad, men kon toen nog niet rondbreien en men sloot de kous dus met naad aan de achterkant, deze naad verlengt het been dus ook dat is weer optisch erotisch.

Laat een vrouw maar een langslopen met een kokerrok, naadkoud en high heels, wedden dat elke man zijn hoofd omdraait?!
edit en sorry, Pff gaat lekker hier.
quote:doddie schreef op 30 juli 2012 @ 13:56:

[...]

Laat een vrouw maar een langslopen met een kokerrok, naadkoud en high heels, wedden dat elke man zijn hoofd omdraait?!Hoofd omdraaien? Ik kan me nog hotelfoto's herinneren uit 2008 van jou, gemaakt door je lieve vriend, hmmmmm
Ze staan nog op ons profiel, althans 1 meen is.

Maar we hebben inderdaad nog geregeld fotosessies en op een fotosite krijgen we er wereldwijd reacties op van de echte liefhebbers.
Weet bij god niet meer wat jullie profiel is, die foto's stonden toen op dat andere forum volgens mij..
Nou op mijn profielfoto maak ik nog steeds mijn jarretels vast
Dank voor de uitleg, doddie. Oorspronkelijk is ie dus zo bedoeld zoals ik dacht (om er voorkomen dat de kous van het been afrolde) maar sinds daar een panty voor bestaat, is het voornamelijk een erotisch kledingstuk geworden.
ja helemaal begrepen NYC
Wat de echte liefhebbers van nylonkousen betreft is het jammer dat de DSA er niet meer is,
quote:Annebel schreef op 30 juli 2012 @ 14:27:

Wat de echte liefhebbers van nylonkousen betreft is het jammer dat de DSA er niet meer is,Het sprak ons niet echt aan. Vriend is er met zijn vrouw wel lid van geweest en heeft 1 x bijeenkomst meegemaakt.
Misschien een stomme vraag, maar doe je eerst je jarretels en kousen aan en daarna je string of andersom? Als je eerst je string aandoet, is dat toch erg lastig als je wilt plassen of seksen. Maar string erna aandoen lijkt minder mooi, lijkt me... En als ik bijv een avondje wegga en jarretels wil dragen, vind ik helemaal geen string toch wat minder prettig...
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
op de site van nylons en more vind je veel info over nylons en het dragen daarvan, daar lees je er dit over liesje:

Tot slot: veel vrouwen vragen zich in het begin af hoe het nu zit met de slip. Die draag je het beste over de gordel, dit voorkomt veel gehannes en zodoende hoef je je kousen maar eenmaal aan te trekken op een dag. Veel reclame foto's willen echter de gordel tonen en geven je het verkeerde voorbeeld.

http://www.nylonsandmore. ... rlands/the-right-lingerie

einde citaat

Dit is ook het meest logische, de jarretels en kousen blijven zitten, de slip kun je zo gewoon omlaag en omhoog of uit doen. anders zou je de jarretels los moeten maken waardoor de kousen gaan afzakken of je moet door het pijpje plassen (of seksen )
@ Doddie: dank je. Leek me ook het meest logisch, maar ja, op foto's zie je idd meestal de jarretels eroverheen...
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
quote:doddie schreef op 30 juli 2012 @ 16:08:

op de site van nylons en more vind je veel info over nylons en het dragen daarvan, daar lees je er .......En mocht je nog meer leesvoer zoeken, de complete tekst en meer is terug te vinden op:

My-Elegance
Leuke site dank je wel! Ga daar zeker iets bestellen alleen weet nog niet of het met jarretels gaat zijn.....
Tipje voor het kopen.

Dit zijn mijn Favorieten :

http://www.gossard.com/products/Accesso ... ender/Noir

of als je iets meer geld wil uitgeven (ook een hot item op een fetish party) :
oeps.... link vergeten ...

http://www.pandoraschoice.com/lady-octa ... 2447-p.asp
quote:Annebel schreef op 30 juli 2012 @ 17:00:

[...]

En mocht je nog meer leesvoer zoeken, de complete tekst en meer is terug te vinden op:

My-Elegancedank je voor de site, veel info en leuke foto;s.
quote:suiteroyal schreef op 30 juli 2012 @ 17:40:

oeps.... link vergeten ...

http://www.pandoraschoice.com/lady-octa ... 7-p.aspohh die is geweldig, maar wat een prijskaartje *slik*
Doddie, we zeggen altijd beter duur als niet te koop. De prijs vergeten we de kwaliteit niet ...
@madeleine70:

Je hebt gelijk en iedereen moet vooral proberen en zo bepalen wat haar het beste bevalt. Ondanks mijn voorkeur en overtuiging voor de jarretels ben ik wat dat betreft geen fundamentaliste......

Ik geloof echter absoluut niet in het moderne 'one size fits all' spul.

Ben zelf wel te spreken over het maatsysteem van Kunert die rekening houdt met je beenlengte en dij-omvang. Zo draag ik deze zomer veel de Kunert Fresh Up:

http://www.stockingstogo.nl/KUNERT-Been ... lons-Teint
Hoi iedereen, wat super veel reacties! Bedankt hiervoor, wat betreft de stay up, ik heb het gevoel dat het bij mij wel goed blijft zitten. Ik hoop eindelijk door hoe het werkt. Al moet ik zeggen dat ik het nog steeds niet praktisch vind en dat je vooral met de achterkant enorm lang bezig bent om het goed te krijgen. Ik vind het vreemd dat hier nog niks anders voor bedacht is. Gat in de markt volgens mij..!

Groetjes Judith
Dank je Annebel, een mooie site en ruim assortiment kousen en jarretelgordels, ga er gauw nog eens kijken.

Werd er best hebberig van

En die panty's one size zijn al stuk pffff Niet geschikt voor lange benen.

Voor overdag hou ik het toch bij de hold-ups van www.stessonline.nl na alle hold-ups geprobeert te hebben vind ik die het fijnst zitten en ze gaan niet zo gauw stuk.

Judith met al die tips moet het lukken toch.

En dat jarretels iets lastig zijn, maakt ze ook wel weer bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven