speelgoed

30-07-2012 18:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochtertje van 3 en die heeft onderhand alle soorten speelgoed

Nu wil ik eigenlijk speelgoed sorteren en opruimen maar wat voor speelgoed Je op haar kamertje en wat zet je beneden neer

Hoe hebben jullie het verdeeld ?
dag waar ze zichzelf mee kan bezeren of kamer mee kan onderkladden buiten handbereik.
Knutselapullen enz kan Ze Zowiezo niet bij maar bedoel meer puzzels, spellen, poppenzooi, barbie, duplo, make up enz enz
Is niet zo moeilijk toch? Dat waar ze vaak/graag beneden mee speelt beneden opbergen. Dat waar ze vaak/graag boven mee speelt boven opbergen. Dat waar ze niet zo vaak mee speelt opbergen waar nog ruimte over is. En inderdaad spullen die ze misschien kapot maakt of waar ze schade mee kan maken beneden opbergen.
Ik wissel het af, dan heeft ze steeds iets `nieuws`.

Nu bijvoorbeeld de little people boven, duplo beneden. Keukentje beneden, marktkraampje boven.

Boekjes hebben we ook boven en beneden en die wissel ik ook af (ook voor mezelf, dan lees ik `s avonds ook eens wat anders voor, heel gemeen, als ik zelf een boekje een beetje zat ben zet ik het beneden )

Mijn man werd gek van de fietsjes en poppenwagens in de kamer, die staan nu dus boven. Er komt er wel weer een naar beneden binnenkort en er gaan er twee weg (ze wordt er ook te groot voor).
Beneden staat bij ons bijna geen speelgoed. Alleen een laatje per kind met wat rommeltjes. Ze hebben boven een speelkamer en daar staat een open kast met vakken met bakken speelgoed per soort. 50% staat vol met lego. Op de slaapkamer staat ook nog wat, maar dat moet in de kast kunnen op het moment dat er opgeruimd moet worden. Mijn kinderen zijn wel wat ouder.
Bij ons staat alles beneden behalve de boeken. De knutselspullen staan hier ook in een aparte kast.
Hier is altijd het probleem dat ze iets van boven naar beneden wil en wat van beneden naar boven wil dus dan komt alles door elkaar ik heb zelf autisme en kan goed alles opruimen mar in de ogen van de kleine vind ik het wat lastig dus vandaar
Ook een dochter van drie hier en heel veel speelgoed :-). Ik probeer erger te voorkomen, maar ongemerkt komt er toch van alles in huis. Ik ruim wel vaak op en gooi ook wel dingen weg, vooral losse kleine rommeltjes verdwijnen als ze er even niet naar omkijkt. En kapot spul gooi ik ook meteen weg.

Verder: ik wissel af, maar het keukentje staat eigenlijk altijd beneden. Kleurboeken, stiften, potloden en knutselspul ligt in een aparte la. En ik heb een kastje met bakken staan, waarin kookspulletjes zitten en een bak met bijv. De little pony's (van mij geweest). Dat wissel ik af met bijv. Barbies. Ook heeft ze haar babyborn altijd oveal liggen en een koffertje met kleertjes. Boven heeft ze alle knuffels, barbies, houten treinbaan en duplo en nog zo'n kastje met bakken met oa losse rommeltjes. O ja, beneden staan in de voorraadkast ook nog wat spelletjes en boven weer de puzzels, die wissel ik ook af.

Maar haar kleine broertje scharrelt nu ook rond en die is nogal fanatiek, dus ik moet ook wel wat ruimen, anders kan ik elke dag tig keer alle puzzelstukjes opzoeken.

Ik krijg het wel eens spaans benauwd hoor van al die zooi. En heb dus nog een jongetje van bijna één, dus dan komt er nog meer zooi . We wonen niet zo groot, dus soms weet ik het echt niet meer.
O ja, boeken.... Ik heb echt een megakast vol kinderboeken, die staat op haar kamer.
Dat is dus het hele probleem die poppenspellen babyborn wat door het hele huis ligt wordt er gek van
Wij hebben van die ikea kasten met bakken. (volgens mij heeft half NL die). Beneden staan de bakken met;

knutselspullen

puzzels

klei

poppetjes met veel kleine onderdelen.

Boekjes

Keukentje

Kortom alles waarbij ik graag een oogje in het zeil wil houden.

Boven staat;

Verkleedkleren.

Babyborn spullen.

Winkeltje van AH

Nog meer boeken.

En dan hebben we nog wat bakken die rouleren en soms opgeborgen op zolder staan. Dan zijn ze op een later moment weer 'vers' Zoals

Duplo.

Little pony's

Little people

Bak met rommeltjes

Tjee wat hebben we eigenlijk veel....
quote:mamasilly2009 schreef op 30 juli 2012 @ 19:31:

Hier is altijd het probleem dat ze iets van boven naar beneden wil en wat van beneden naar boven wil dus dan komt alles door elkaar ik heb zelf autisme en kan goed alles opruimen mar in de ogen van de kleine vind ik het wat lastig dus vandaar

Dat zet je een deel van de speelgoed uit haar gezichtsveld. Dus op de zolder of in een kast waar ze niet bij kan. Een deel van het speelgoed blijft beneden. Dat laat je ook beneden. Dat leg je haar uit en daar houdt ze zich aan als jij daar duidelijk in bent.

Het speelgoed boven blijft boven. Jij bepaalt wanneer er geruild wordt.

Op die manier houdt je het een beetje in de hand.
Boven:

knutselspullen (verf/klei/stiften/potloden/kleurboek/stickers)

Poppenwagen

Duplo

Blokken

Grote deel van boeken

Puzzels

Kleine speelgoedjes die ongeschikt zijn voor haar leeftijd.

Beneden:

Enkele boeken die ik af en toe omwissel

Poppenhuis met meubeltjes

Disney popjes/koets

Grote bal

Fietsje

Kist met little people/theeserviesje etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven