Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
hoi bladora,

ik kan je met dit probleem geen tips geven. wel heb ik bijna alle berichten gelezen. ergens zag ik staan dat die ex je uitscheld/uitscholt als een bladora bitch of zoiets (als ik het goed gelezen heb?) jou nickname is ook bladora....

ik wil je niet bang maken alleen maar waarschuwen. misschien leest zij ook mee op dit forum. aan jou verhalen kan zij dan precies opmaken dat jij het bent. en hier kan zij haar kracht weer uitputten en weet ze precies hoe ze je pakken kan.

misschien is het een idee om meerdere nicknames aan te maken en bij elk nieuwe topic een andere naam te gebruiken (als dat mogelijk is) zo kan zij er moeilijker achter komen dat jij dit bent.
quote:tammiek schreef op 31 juli 2012 @ 14:48:

hoi bladora,

ik kan je met dit probleem geen tips geven. wel heb ik bijna alle berichten gelezen. ergens zag ik staan dat die ex je uitscheld/uitscholt als een bladora bitch of zoiets (als ik het goed gelezen heb?) jou nickname is ook bladora....

ik wil je niet bang maken alleen maar waarschuwen. misschien leest zij ook mee op dit forum. aan jou verhalen kan zij dan precies opmaken dat jij het bent. en hier kan zij haar kracht weer uitputten en weet ze precies hoe ze je pakken kan.

Ik denk dat bladora bedoelde 'vul hier echte naam in' + belediging, noline.
quote:Tia.Dalma schreef op 31 juli 2012 @ 14:46:

Bladora

In aanvulling op Bliksemse Bende: ...net zoals het niet er om gaat dat jij met zijn toestemming haar uit zijn contacten gooit, maar dat dat voorstel van jou moet komen omdat jij onzeker van haar wordt.

Goeie aanvulling TD.

Ik voeg daar nog aan toe dat jij naar je ouders gaat op het moment dat het even wat stroever loopt in jullie relatie. Dat jij bang bent dat hij je 'niet leuk vindt' onder deze omstandigheden. Ipv het samen aan te gaan en ook hierin beide je weg te vinden, vlucht jij weg. Jouw reden dat het 'handiger' is om bij je ouders te zijn, klinkt daarin niet erg overtuigend.
quote:Tia.Dalma schreef op 31 juli 2012 @ 14:46:

Bladora

In aanvulling op Bliksemse Bende: ...net zoals het niet er om gaat dat jij met zijn toestemming haar uit zijn contacten gooit, maar dat dat voorstel van jou moet komen omdat jij onzeker van haar wordt.

Nou ja, hij zei in het begin van onze relatie dat hij het ook echt irritant vond die mailtjes van haar. Vroegof hij haar kon blokkeren of zo(vriend is niet de handigste met internet en computers). Ik wist niet direct hoe je berichten kon blokkeren, maar wist wel dat je dat adres als spam aan kon geven dus zo heb ik haar dus aangevinkt.

However, als ze echt met hem in contact wil komen heeft zij ook gewoon zijn werk email. dus ik neem aan dat ze daar naartoe over is gegaan toen ze hier geen respons op kreeg. Maar daar ga ik niet naar op zoek, ondanks ik het wachtwoord wel heb. Maar dat wachtwoord gaf vriend mij in vertrouwen voor het opzoeken van informatie.
Het klinkt alsof je zo gek op hem bent, dat je doorlopend te bang bent om hen kwijt te raken. En dan krijg je ongelijkheid, zoals sommigen al schreven. Het zou kunnen helpen je te bedenken dat je het ook zonder hem redt, dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te zijn.
quote:Murdoch schreef op 31 juli 2012 @ 14:52:

[...]

Ik denk dat bladora bedoelde 'vul hier echte naam in' + belediging, noline. Precies. En daarbij spreekt ze geen Nederlands, dus kan hier lekker van alles over de Bitch neerplempen zonder dat ze er ooit achter komt
Nogmaals bladora, het gaat niet om zijn beweegredenen, maar om die van jòu!
quote:Murdoch schreef op 31 juli 2012 @ 14:56:

Het klinkt alsof je zo gek op hem bent, dat je doorlopend te bang bent om hen kwijt te raken. En dan krijg je ongelijkheid, zoals sommigen al schreven. Het zou kunnen helpen je te bedenken dat je het ook zonder hem redt, dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te zijn.Mooi Murdoch en eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Murdoch schreef op 31 juli 2012 @ 14:52:

[...]

Ik denk dat bladora bedoelde 'vul hier echte naam in' + belediging, noline.

zo had ik het nog niet gelezen haha

maar dan nog heb ik zoiets van als die ex een keertje op dit forum kijkt; de titel zal haar vast en zeker aanspreken omdat zij iemand is die haar ex mailt; als ze dit verhaal dan leest weet ze precies over wie dit gaat
quote:Enn schreef op 31 juli 2012 @ 14:58:

[...]

Mooi Murdoch en eens.Been there, done that, got the ugly scars to prove it.
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 14:54:

[...]

Goeie aanvulling TD.

Ik voeg daar nog aan toe dat jij naar je ouders gaat op het moment dat het even wat stroever loopt in jullie relatie. Dat jij bang bent dat hij je 'niet leuk vindt' onder deze omstandigheden. Ipv het samen aan te gaan en ook hierin beide je weg te vinden, vlucht jij weg. Jouw reden dat het 'handiger' is om bij je ouders te zijn, klinkt daarin niet erg overtuigend.Ja ik weet dat het een beetje raar klinkt, maar het was meer zoiets van alles bij elkaar is dit de beste oplossing. Ook omdat ik het al gepland had. (alleen dan later) en mijn vader met spit zit dus mijn moeder hier en daar wel wat hulp kon gebruiken. Ik heb zelf een kleine laptop waarop veel typen vermoeiend wordt, bij mijn ouders een twee super grote beeldschermen. Dus lekker werken. Ik werd gewoon erg onrustig van de stress. In meeste andere omstandigheden kan ik daar wel mee om gaan, maar als ik over 2 weken mijn school niet af heb moet ik de IB alles gaan terug betalen+langstudeer boete. Dus studie is me ook wel wat waard op dit moment.
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 14:32:

En nee, jullie relatie komt op mij ook niet als liefdevol en warm over.

Ik vind het allemaal nogal ...ehm, geforceerd.

Precies dat dus.

Ik kan ook mijn vinger en niet precies op leggen

Ik zou alleen zelf nooit zo in een relatie willen zitten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 14:56:

[...]

Precies. En daarbij spreekt ze geen Nederlands, dus kan hier lekker van alles over de Bitch neerplempen zonder dat ze er ooit achter komt

als ze geen nederlands spreekt hoef je inderdaad geen zorgen te maken

toen ik het verhaal las was dit het eerste dat in mij opkwam.
Maar Bladora, als je zo gek op elkaar bent, zo 'in sync' met elkaar, zo lekker veilig bij elkaar, wáárom dan die onzekerheid en vooral: dat detail-geneuzel over contacten per mail of live met een andere vrouw?? Ik begrijp dat niet. Waar komt dan die twijfel uit voort? Mannen zijn niet zo gecompliceerd/berekenend/hoe-je-het-ook-noemen wil als het gaat om houden van. Hij houdt toch van jóu, kláár! Zal zijn opvatting zijn. (mannen hebben volgens mij het computerprogrammeren uitgevonden: iets is 0 of 1, niet 'misschien een halfje, ofzo...' )

Schreeuw jij over jezelf heen hoe léuk en goed het allemaal wel niet is, terwijl er meer aan de hand is, of ben jij gewoon toch spijkers op laag water aan het zoeken en je angsten en eerdere ervaringen aan het projecteren op hem? Beide is niet goed....
Bladora, als je echt wilt weten hoe het met je relatie gesteld is, zal je, om te beginnen, je eigen motivatie en drijfveren in alle eerlijkheid onder ogen moet zien.

Jouw werkelijke (onderliggende) reden waarom je:

-zijn hotmail checkt

- je moeite had(/hebt) met zijn emigratieplannen

- je moeite had met die geldkwesties

- je onzeker wordt van deze vrouw

- je haar mailadres in de spam hebt gegooid

- je nu bij je ouders zit

enz...enz...

Je kunt op deze vragen allemaal (op het oog) plausibele en wenselijke antwoorden bedenken, maar uit al jouw topics haal ik dat er een onderliggend probleem is dat blijft wringen en wringen...

Pas als je dat helder hebt, weet je waar je staat tov vriend/relatie.

Het antwoord ligt bij jou. Niet bij hem.
quote:tammiek schreef op 31 juli 2012 @ 15:04:

[...]

als ze geen nederlands spreekt hoef je inderdaad geen zorgen te maken

toen ik het verhaal las was dit het eerste dat in mij opkwam.Wel lief dat je even waarschuwt. Kan me een hartverscheurend topic herinneren van een in- en inverdrietige TO over vriend die er met een ander vandoor was gegaan, en toen kwam de Andere Vrouw doodleuk even reageren dat ze het niet op prijs stelde dat er over haar gepraat werd hier. Lijkt me echt heel erg, zo'n mens is op dat moment je grootste vijand en kan dan mooi even je zieleroerselen meelezen.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 15:02:

[...]

Ja ik weet dat het een beetje raar klinkt, maar het was meer zoiets van alles bij elkaar is dit de beste oplossing. Ook omdat ik het al gepland had. (alleen dan later) en mijn vader met spit zit dus mijn moeder hier en daar wel wat hulp kon gebruiken. Ik heb zelf een kleine laptop waarop veel typen vermoeiend wordt, bij mijn ouders een twee super grote beeldschermen. Dus lekker werken. Ik werd gewoon erg onrustig van de stress. In meeste andere omstandigheden kan ik daar wel mee om gaan, maar als ik over 2 weken mijn school niet af heb moet ik de IB alles gaan terug betalen+langstudeer boete. Dus studie is me ook wel wat waard op dit moment.

Echt Bladora...ècht?

Is dat dè reden.....?
Ik snap het niet. Ik zeg:quote:monsterpinguin schreef op 31 juli 2012 @ 12:51:

Jij wordt onzeker van haar, en in plaats van daar zelf iets aan te doen, wilde je dat jouw vriend het gevoel wegneemt. Door zijn vrijheid in te perken.

En dan zeg jij:

quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 13:04:

[...]

Toen zij op een gegeven moment weer begon te mailen werd ik erg onzeker, misschien voedde vriend het toch wel? Daarom heb ik hem min of meer verboden niet werk-gerelateerd contact te hebben.

Oftewel we herhalen elkaar.

Ik trek me terug uit deze discussie. Jij zit volledig in je emotie, en kan er niet uitstappen.
quote:Murdoch schreef op 31 juli 2012 @ 14:56:

Het klinkt alsof je zo gek op hem bent, dat je doorlopend te bang bent om hen kwijt te raken. En dan krijg je ongelijkheid, zoals sommigen al schreven. Het zou kunnen helpen je te bedenken dat je het ook zonder hem redt, dat je hem niet nodig hebt om gelukkig te zijn.

Dat ben ik ook. Zo gek op hem. Maar ik weet wel van mezelf dat ik zonder hem ook gelukkig kan zijn. Jaren geleden ging mijn relatie uit en ging ik letterlijk kapot van verdriet, zo ziek dat ik in het ziekenhuis werd opgenomen. Uiteindelijk heb je dat zelf in de hand (niet slapen, niet eten etc) natuurlijk. Maar ik was er heilig van overtuigd dat hij de enige man was in mijn leven, dat er zonder hem geen bestaan was. Ik wilde er echt niet meer zijn. Want zonder hem was ik immers niks waard, ik kon mezelf wel tegen een boom rijden, pillen slikken wat dan ook. Het leven maakte mij niet uit. Toch zag ik ergens licht. Ging aan de AD, in therapie. Het was een lange weg maar nu ben ik hier. Ik heb uitgevonden dat ik na al die pijn toch nog van me zelf kan houden, en ook van een ander.

Nu ben ik ouder en wijzer, en weet dat ik alleen met mezelf ook gelukkig kan zijn. Heel gelukkig zelfs. Als dit over gaat krijg ik het moeilijk maar ik weet dat ik het kan. Dus zo erg afhankelijk ben ik niet van hem.

Desalniettemin vind ik het godsgruwelijk moeilijk om me weer kwetsbaar op te stellen, weer een relatie te hebben. En dan gebeurt er weer dit. Ik weet gewoon niet zo goed ik weet dat ik gelukkig met hem kan zijn. Maar wil het niet ten koste van mezelf. Ik wil niet wantrouwend zijn. Maar ik ben zo bang om weer gekwetst te worden. Ik weet dat hij van me houdt, ik weet dat hij soms stapel dol van me wordt. Ik weet ook dat ik het een keer verknallen ga als ik nu niet ophoud met mezelf (en hem gek te maken).

Als ik dit zo overlees moet ik misschien toch maar weer eens op zoek naar een therapeut :(
De ex van mij exvriend was ook zo..maar het betekende helemaal niks.. 4 maanden geleden ging hij met haar vreemd..hij mag haar hebben, heb nooit 1 woord aan haar vuil gemaakt, het enige wat ik denk als ik ze zie; vuile slet!
Life is good!
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 15:02:

maar als ik over 2 weken mijn school niet af heb moet ik de IB alles gaan terug betalen+langstudeer boete. Dus studie is me ook wel wat waard op dit moment.

Je hebt hier nu geen tijd voor. Ze je kop naar je studie, gooi het forum dicht en maak die opleiding af.

Wat het ook is, het kan 2 weken wachten. Helemaal als de relatie echt goed zit, kan alle shit ook wel 2 weken in de uitstel.

Kies nu voor je eigen toekomst en doe wat je moet doet. Vraag desnoods hier om een tijdelijke ban van 2 weken als je denkt dat je hier zult blijven schrijven en lezen. Ik denk dat je je tijd nu beter kunt gebruiken.

Je hebt IMO ook geen tijd voor het opruimen van andermans mailboxen.
Zeg maar Spijker.
quote:monsterpinguin schreef op 31 juli 2012 @ 15:10:Jij zit volledig in je emotie, en kan er niet uitstappen.

Ik lees precies het omgekeerde, nl iemand die helemaal 'in haar hoofd' zit.

Ik lees allemaal prachtig overdachte en beredeneerde reacties. Goeie redenaties hoor, geen spelt tussen te krijgen, maar klopt voor geen meter met haar emoties.
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 15:08:

[...]

Echt Bladora...ècht?

Is dat dè reden.....?Nou de reden is niet dat ik heel graag bij hem vandaan wilde zijn denk ik, want ik mis hem ontzettend. En hij heeft me niet weggestuurd. Dus dit was wel mijn beweegreden op dat moment.
Ik zou per direct naar hem toe gaan en er met hem over praten, precies alles wat je hier zegt, over je onzekerheid. Er over nadenken en hier op het forum zitten helpt niks en is nu alleen maar dikke tijverspilling. En als dat praten gedaan is dan weet je waar je aan toe bent en kan je direct weer studeren. Hoe kan je je ooit concentreren op je studie als je met zoiets zit? In ieder geval succes met alles
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 15:15:

[...]

Nou de reden is niet dat ik heel graag bij hem vandaan wilde zijn denk ik, want ik mis hem ontzettend. En hij heeft me niet weggestuurd. Dus dit was wel mijn beweegreden op dat moment.

Op dat moment, ja.

En later? En nu?

Speelt het feit dat je bang bent dat hij je niet meer moet met al je onzekerheid en stress daar geen (al dan niet doorslaggevende) rol in?

Ben je niet bang dat jij je toch niet goed genoeg vindt? Niet leuk genoeg? Niet stabiel genoeg? Niet volwassen genoeg? Niet sterk genoeg?

En dat het dan veiliger is om je tijdelijk terug te trekken? Zodat hij daar niet mee geconfronteerd wordt? Je zo je relatie veilig kan stellen?

Dat speelt geen rol van betekenis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven