spoed vraag

31-07-2012 18:47 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie weet waar je terrecht kan als je man je met kinderen en al op straat gooit?

Zonder enige reden.

Familie gaat niet lukken door ziekte en vrienden hebben hun huizen al vol met eigen familie.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes van mijke
Als dit de officiële verblijfplaats is van jou en de kinderen dan nog kan hij jullie niet zonder pardon op straat gooien. De woning kan zelfs tijdelijk aan jou worden toegewezen, juist omdat er kinderen in het spel zijn die onder jouw zorg vallen. Permanente toewijzing zal niet gaan, maar het kan zijn dat een rechter beslist dat hij jullie de gelegenheid moet geven een andere woning te vinden.

Neem contact op met de politie of steunpunt huiselijk geweld voor bemiddeling.
In jou huis blijven , hij moet er uit !!! Wat is dat nou voor een zieke zak , denk aan je zelf en kids en bel de politie en hij moet er uit liefje ... Sterkte , ik schik hier van ...
Maar als het gisteren nog allemaal koek en ei was lijkt het me logisch dat ie jullie dan in ieder geval nog voor een bepaalde periode onderdak verschaft. Iets zegt mij dus dat hier meer aan vooraf is gegaan.

Mij maakt het niet uit hoor, maar met zo weinig informatie wordt het lastig tips geven.
Dan zou ik toch echt proberen de kinderen onder te brengen bij hun vader/vriendjes/vriendinnetjes en jezelf ook voor een nacht. Kan me niet indenken dat er niemand is die je niet voor een nachtje kan opvangen. Morgen terug om je spullen en ondertussen op het net zoeken naar woonruimte. Probeer het via social media. Mss iemand die lange tijd op vakantie is, waar je kan huiszitten oid?
Daklozen opvang lijkt me geen oplossing aangezien er kinderen bij je zijn. Je komt dat tussen junks en zwervers terecht en dat is gezien de situatie zeker niet goed voor je kinderen. Ga naar een "blijf van mijn lijf" opvang. Daar kunnen ze je denk ik ook beter helpen qua huisvesting, uitkering e.d..

Heel veel sterkte en succes!
Leger des Heils.

derdeel: Dak- en thuislozen

Drenthe

Hier & Nu Emmen

Bezoekadres:

Bendienplein 3

7815 SM

Emmen

Telefoon: (050) 317 26 70

Opvangcentrum De Breehof

Bezoekadres:

Zijtak W.Z. 125

7833 BE

Nieuw Amsterdam

Telefoon: (0591) 55 10 20

Fax: (0591) 55 41 68 Opvangcentrum voor mannen, vrouwen en ouders met kinderen
quote:goddess78 schreef op 31 juli 2012 @ 19:09:

ben niet in direct gevaar hij heeft me ook niet mishandeld...hij heeft van de ene op de andere dag besloten niet meer verder met me te willen.

Echt zonder aanleiding.Contact zoeken met een advocaat.
Zonder enige reden? van de een op de andere dag? Moeilijk te geloven. Hebben jullie dan niets geregeld voordat je bij hem kwam wonen met je kids??
Of er crisisopvang is en wat voor soort, is per regio verschillend. Bel de GGD voor informatie hierover. Die moeten nog wel bereikbaar zijn.

En ja, natuurlijk mag de man jou uit huis zetten zelfs zonder reden, aangezien het zijn huis is. Hoe oneerlijk of onterecht het ook voelt.

Heb je geen eigen huisvesting meer? Waar staan jullie ingeschreven? Kunnen de kinderen bij hun vader terecht?
Misschien zeg ik iets vreemds aangezien het topic vol staat met politie, leger des heils etc, maar aangezien ik nergens lees dat TO bedreigd wordt of dat ze ook geen beschikking meer heeft over haar geld: check in in een hotel. Zit je voorlopig veilig en comfortabel.
Camperen? Desnoods bij iemand in de tuin? Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?

Welke regio?
Kan me ook niet voorstellen dat dit opeens uit de lucht komt vallen zonder enige aanleiding!
Bij "zonder enige reden" stopte de geloofwaardigheid al.

En als het zijn huis is en jou kinderen, dan heb je een serieus probleem.

Leger des Heils is misschien een optie, en morgen naar de woningbouw.

Succes.
Ja en?
Het leger des heils heeft niets met politie te maken, wél met opvang daklozen.
Ik denk dat je beter naar een blijf van mijn lijf huis kunt dan naar de daklozenopvang. ze zijn daar ook meer ingesteld op kinderen. sterkte!!!
Maar blijf van mijn lijf als er "alleen maar" een relatie wordt beeindigd?
Waarom een blijf van mn lijf huis? Waarom politie? Het is zijn huis, zij moet eruit met haar ( en niet die van hem dus) kinderen. Ze heeft nergens recht op.
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 19:38:

Ik denk dat je beter naar een blijf van mijn lijf huis kunt dan naar de daklozenopvang. ze zijn daar ook meer ingesteld op kinderen. sterkte!!!

Ik vraag me af of TO daar wel terecht kan, ze is naar eigen zeggen niet in direct gevaar en ook niet mishandeld. Alleen de deur uitgezet.

Ik zou het toch proberen bij vrienden ook al hebben die weinig ruimte, het gaat maar om de eerste opvang niet om een maandenlange logeerpartij, anders inchecken in een hotel/B&B. Dan zou ik morgen met de instanties gaan praten, kijken wat er geregeld kan worden.
quote:feeks schreef op 31 juli 2012 @ 19:41:

Waarom een blijf van mn lijf huis? Waarom politie? Het is zijn huis, zij moet eruit met haar ( en niet die van hem dus) kinderen. Ze heeft nergens recht op.Mits ze niet getrouwd zijn natuurlijk!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:borderwalk schreef op 31 juli 2012 @ 19:28:

Misschien zeg ik iets vreemds aangezien het topic vol staat met politie, leger des heils etc, maar aangezien ik nergens lees dat TO bedreigd wordt of dat ze ook geen beschikking meer heeft over haar geld: check in in een hotel. Zit je voorlopig veilig en comfortabel.Neuh want To heeft om 19.09 uur al aangegeven dat ze niet in gevaar is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:goddess78 schreef op 31 juli 2012 @ 18:56:

het huis is van hem...en het zijn niet zijn kinderen die waren van mijn vorige mankinderen bij hun vader totdat jij een huis geregeld hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
TO, ben je er nog?
quote:FullHouse schreef op 31 juli 2012 @ 19:45:

TO, ben je er nog?Die is aan t bellen..
waar zitten jullie? vind dit zo erg!
Een blijf van mijn lijf-huis lijkt me niet de juiste plaats. Daar zitten vrouwen min of meer ondergedoken en is het allemaal erg geheim, lijkt me stug dat ze dan zomaar mensen binnenlaten voor een nachtje. Politie heeft ook weinig zin - weet ik uit ervaring- het is niet dat zij een heel adressenbestand hebben waar ze zomaar mensen kunnen droppen. Zij zitten dan net zo goed als wij een beetje te brainstormen over "wat is wijsheid". Ik zou het zoeken bij vrienden/familie/kennissen/hotel/pension.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven