Gezondheid alle pijlers

Vage klachten

31-07-2012 16:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week of 2 vage klachten. Heb voor a.s donderdagmorgen al een afspraak bij de huisarts staan, dus die wacht ik sowieso even af. Maar ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben.

Kloppende hoofdpijn aan een kant van mijn hoofd, (niet constant, maar met komen en gaan) en duizelig. Ben ook vreselijk moe. Slaap normaal niet veel, maar kan daar prima de dag mee doorkomen. Nu slaap ik zon 10-12 uur per nacht en word gewoon weer moe wakker.

Af en toe slaat mijn hart een slag over, ( als in een paar seconden echt zacht tot niks) en dan klopt hij een paar keer erg hard en snel. En heb in rust een pols van gemiddeld tussen de 140 en 150.

Heb weinig tot geen stress op het moment en vakantie in het vooruitzicht.

Wil even de bloeddruk op laten meten, juist ook omdat er in de familie hartklachten- en problemen voorkomen. 1 opa is overleden aan een lange lijst met van alles en nog wat aan zijn hart. De andere leeft nog maar heeft 3 hartinfarcten gehad.

Ik wacht nog even af wat de huisarts doet, maar merk dat ik me toch beetje zorgen maak. Iemand die dit herkend?
Ik herken de klachten van hyperventilatie. Heb je stress?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Zat daar zelf ook aan te denken, maar kan me niks bedenken. Niks wat bewust is in ieder geval.
migraine?
Ik had/heb ze ook en zit nu al 3 weken thuis met een burnout.

Heb je ook spierpijn overal of een zwaar gevoel?
Heb regelmatig migraine-aanvallen. Daarbij geen van de klachten die ik nu wel heb. Nu al paar maanden niet gehad, maar dit is gewoon vervelende hoofdpijn. Niet iets wat bij migraine in de buurt komt qua pijn. Ook geen last van misselijkheid nu wat ik bij een aanval wel heb.
Dat zware gevoel herken ik wel ja. Heb ik 2010 ruim 4 maanden thuisgezeten met een burn-out. Had toen wel het gevoel van 'op' zijn. Heb dat nu ook wel licht, maar niet dat ik zeg dat ik niet meer kan ofzo. Had toen ook niks met hartkloppingen.
Deze klachten herken ik zeker, bij mij kwamen ze (naast een hele riedel andere vage klachten) voort uit een B12- en vitamine D tekort en inderdaad ook hyperventilatie.

Dikke kans dat de HA sowieso je bloed laat prikken, vraag zeker ook of deze meegenomen kunnen worden.

Sinds een aanvulling op deze vitaminen (injecties B12 en D tabletten) gaat het al een stuk beter.
Oke, dat ga ik zeker even vragen ja.
En pfeiffer,en schildklierontsteking en lever ontsteking.

En bloedarmoede.

Kan je allemaal deze klachten van krijgen.

Succes!
Mijn man heeft dat ook regelmatig. Een hartritmestoornis is bij hem de boosdoener. Het gaat over het algemeen vanzelf weer over, vaak kan hij dat bespoedigen door een pittige inspanning of een schrikreactie (ijskoud water). Als het na een paar dagen niet over is, heeft hij tabletten.

Het is niet ernstig en hij kan er heel oud mee worden, maar het is wel vervelend.
Misschien je schildklier?

dat kan al deze klachten veroorzaken. controleer of je huisart een ft4 of tsh laat prikken.

succes!
quote:laurien822 schreef op 31 juli 2012 @ 19:54:

Misschien je schildklier?

dat kan al deze klachten veroorzaken. controleer of je huisart een ft4 of tsh laat prikken.

succes!dat zeg ik
Pfeiffer of lage bloeddruk i think..Beterschap.
Ik denk ook aan vit b12. en idd vraag ernaar want het wordt niet standaard geprikt
Nou, ik ben bij de huisarts geweest. Hij nam mijn klachten gelukkig erg serieus. Bloeddruk was prima. Evenwichtsorgaan was niet helemaal 100%, daar kwam hoofdpijn en duizeligheid volgens hem vandaan. Heb daar oefeningen voor gekregen. De klachten met m'n hart waren volgens hem hyperventilatie. Morgenmiddag wordt er bloedgeprikt, en heb de dingen aangegeven waar ik wilde waar op getest werd. En volgende week dinsdagmiddag wordt er een hartfilmpje gemaakt, omdat hij bij het luisteren naar mijn hart wel iets hoorde waar hij even naar wilde kijken.

Moet in ieder geval rustiger aan gaan doen. Makkelijker gezegd dan gedaan

Dus voor volgende week duimen dat het meevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven