Vage klachten
dinsdag 31 juli 2012 om 16:44
Ik heb sinds een week of 2 vage klachten. Heb voor a.s donderdagmorgen al een afspraak bij de huisarts staan, dus die wacht ik sowieso even af. Maar ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben.
Kloppende hoofdpijn aan een kant van mijn hoofd, (niet constant, maar met komen en gaan) en duizelig. Ben ook vreselijk moe. Slaap normaal niet veel, maar kan daar prima de dag mee doorkomen. Nu slaap ik zon 10-12 uur per nacht en word gewoon weer moe wakker.
Af en toe slaat mijn hart een slag over, ( als in een paar seconden echt zacht tot niks) en dan klopt hij een paar keer erg hard en snel. En heb in rust een pols van gemiddeld tussen de 140 en 150.
Heb weinig tot geen stress op het moment en vakantie in het vooruitzicht.
Wil even de bloeddruk op laten meten, juist ook omdat er in de familie hartklachten- en problemen voorkomen. 1 opa is overleden aan een lange lijst met van alles en nog wat aan zijn hart. De andere leeft nog maar heeft 3 hartinfarcten gehad.
Ik wacht nog even af wat de huisarts doet, maar merk dat ik me toch beetje zorgen maak. Iemand die dit herkend?
Kloppende hoofdpijn aan een kant van mijn hoofd, (niet constant, maar met komen en gaan) en duizelig. Ben ook vreselijk moe. Slaap normaal niet veel, maar kan daar prima de dag mee doorkomen. Nu slaap ik zon 10-12 uur per nacht en word gewoon weer moe wakker.
Af en toe slaat mijn hart een slag over, ( als in een paar seconden echt zacht tot niks) en dan klopt hij een paar keer erg hard en snel. En heb in rust een pols van gemiddeld tussen de 140 en 150.
Heb weinig tot geen stress op het moment en vakantie in het vooruitzicht.
Wil even de bloeddruk op laten meten, juist ook omdat er in de familie hartklachten- en problemen voorkomen. 1 opa is overleden aan een lange lijst met van alles en nog wat aan zijn hart. De andere leeft nog maar heeft 3 hartinfarcten gehad.
Ik wacht nog even af wat de huisarts doet, maar merk dat ik me toch beetje zorgen maak. Iemand die dit herkend?
dinsdag 31 juli 2012 om 17:18
dinsdag 31 juli 2012 om 17:23
dinsdag 31 juli 2012 om 17:28
Deze klachten herken ik zeker, bij mij kwamen ze (naast een hele riedel andere vage klachten) voort uit een B12- en vitamine D tekort en inderdaad ook hyperventilatie.
Dikke kans dat de HA sowieso je bloed laat prikken, vraag zeker ook of deze meegenomen kunnen worden.
Sinds een aanvulling op deze vitaminen (injecties B12 en D tabletten) gaat het al een stuk beter.
Dikke kans dat de HA sowieso je bloed laat prikken, vraag zeker ook of deze meegenomen kunnen worden.
Sinds een aanvulling op deze vitaminen (injecties B12 en D tabletten) gaat het al een stuk beter.
dinsdag 31 juli 2012 om 19:18
Mijn man heeft dat ook regelmatig. Een hartritmestoornis is bij hem de boosdoener. Het gaat over het algemeen vanzelf weer over, vaak kan hij dat bespoedigen door een pittige inspanning of een schrikreactie (ijskoud water). Als het na een paar dagen niet over is, heeft hij tabletten.
Het is niet ernstig en hij kan er heel oud mee worden, maar het is wel vervelend.
Het is niet ernstig en hij kan er heel oud mee worden, maar het is wel vervelend.
donderdag 2 augustus 2012 om 16:08
Nou, ik ben bij de huisarts geweest. Hij nam mijn klachten gelukkig erg serieus. Bloeddruk was prima. Evenwichtsorgaan was niet helemaal 100%, daar kwam hoofdpijn en duizeligheid volgens hem vandaan. Heb daar oefeningen voor gekregen. De klachten met m'n hart waren volgens hem hyperventilatie. Morgenmiddag wordt er bloedgeprikt, en heb de dingen aangegeven waar ik wilde waar op getest werd. En volgende week dinsdagmiddag wordt er een hartfilmpje gemaakt, omdat hij bij het luisteren naar mijn hart wel iets hoorde waar hij even naar wilde kijken.
Moet in ieder geval rustiger aan gaan doen. Makkelijker gezegd dan gedaan
Dus voor volgende week duimen dat het meevalt.
Moet in ieder geval rustiger aan gaan doen. Makkelijker gezegd dan gedaan
Dus voor volgende week duimen dat het meevalt.