Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Eens met Julus.

De bal ligt nu bij hem.
Als jij nou de rest van de avond eens zorgt voor wat ontspanning met een goed boek of film of zo. Van studeren komt nu toch niets meer en dat is voor nu even niet erg. Probeer straks te slapen en bekijk alles morgen nog eens met een helderder hoofd.

Persoonlijk vind ik het jou buitensluiten wat je vriend nu doet ook wel wat kinderachtig, maar daar kun je nu niets aan doen.
Huts!
Pff... wat maak jij je druk om een mail die tussen de junk staat. Ik zou net als je vriend vooral heel pissig zijn over de inbreuk op privacy. En al dat gejank zou ik ondertussen ook zat zijn. Als je hem niet op zijn woord kunt vertrouwen kun je er beter mee kappen. Jij hebt zijn vertrouwen beschaamd, jij vindt dat hij het jouwe heeft beschaamd. Of je gaat elkaar vertrouwen of je kapt ermee, maar niet huilie blijven doen. Daar schiet niemand wat op. En heb wat meer respect voor je vriend, je behandelt hem als een kindje.

Dus wil je bij hem blijven? Vertrouw hem dan, kun je dat niet, blijf dan niet bij hem. Maar ga er niet zijn probleem van maken, want jij hebt heel het probleem gemaakt, opgeblazen en het staat nu op punt te ontploffen. Maar heb blijft jouw probleem.
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 20:10:

[...]

Dit alles?

Wat dan...er 'is' toch niets 'gebeurd', behalve een mail en wat verzwegen dingetjes?

Of zegt jouw onderbuikgevoel hele andere dingen.....

Jammer dat dat niet met je vrienden deelt en je groot houdt voor de buitenwereld. Je doet jezelf tekort....

Eens, dat is erg jammer. Dat betekent m.i. dat jij je eigen gevoelens en behoeften eigenlijk niet zo heel belangrijk vindt, zolang je hem maar houdt. En ja, dan oordelen ze over hem. En dan zeggen ze geen positieve dingen, maar dat is wel de REALITEIT. Wat ik lees, is dat jij een bepaald plaatje in je hoofd hebt van hoe de relatie zou moeten zijn, maar hoe hij niet is..

En je doet er alles aan om dat plaatje zo te krijgen, maar jij en hij is geen hele gelukkige combinatie. Dat zal dus niet lukken. Gevolg; teleurstelling van beide kanten. Deze man gedraagt zich kinderachtig in dezen, en maakt jou nog onzekerder. Jullie zitten in een cirkel waar je niet uitkomt, omdat jullie wisselwerking gewoon niet goed is.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 19:57:

Al mijn vrienden zitten in de stad waar ik en vriend ook wonen. Kan niet zo goed praten over de telefoon omdat ik zo emotioneel ben. Heb een vriendin een mail gestuurd met alles erin om haar kijk op de zaak te krijgen. Maar zoals ik al zij, single vriendinnen die nu allemaal lekker uit eten zijn en die ik ook niet tot last wil zijn. Dus dan maar hier op het forum.quote:Ik weet het wel zeker, maar ik wil het zelf niet. Ze zijn al zo erg door dik en dun met me gegaan in al mijn voorgaande relaties. Tot in den treuren toe. Dit was voor het eerst een redelijk normale relatie. Ze waren zo blij voor me! Ik wil ze gewoon niet weer lastig vallen. Plus het feit dat ze me waarschijnlijk zullen adviseren om te kappen als ze me zo horen/zien. Misschien is er een klein beetje hoop dat dit toch weer goed komt, en dan wil ik ook niet dat ze dit alles weten.

Zie je hoe met argumenten 'goochelt' Bladora?

Mooi voorbeeld van wat ik bedoel met eerlijk tegen jezelf zijn wbt je ware argumenten en drijfveren. Het is heel makkelijk om jezelf zand in de ogen te strooien met 'oneigenlijke' redenen.

Je komt pas bij de waarheid als die los durft te laten en eerlijk naar je echte redenen durft te kijken. En vaak zijn die pijnlijk...
Ik vind het gemeen van hem dat hij je zo laat hangen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik doe niet huilie tegenover hem, maar voel me wel huilie. Dat is toch niet zo heel vreemd? Dat mijn vriend geen respons geeft op dit moment is gewoon echt klote. En hij weet precies waar ik wel en niet tegen kan en weet ook dat ik dit verschrikkelijk vind. Eigenlijk vind ik hem een eikel. Hij voelt zich betrapt en geeft mij nu een kutgevoel.

En zo'n inbreuk van privacy was het niet. Nee ik had de mail niet moeten deleten. Maar hij vond het ook dat ik in zijn inbox ging om de boel op te schonen. En als hij geen contact had gehad zoals hij mij beloofd had, dan stond er helemaal niet zo'n email in dus hadden we ook niks om ons druk hoeven te maken.

@bliksemse bende, mijn onderbuikgevoel zegt dat ik allang bedonderd ben. Dat hij zich alleen zo gedraagt omdat hij zich betrapt voelt.

En van groothouden tegen vrienden. Ik heb gewoon geen zin meer mijn sores aan de buitenwereld (behalve hier) te etaleren. Het is wel een keer genoeg geweest.
quote:Julus schreef op 31 juli 2012 @ 20:18:En ja, dan oordelen ze over hem. En dan zeggen ze geen positieve dingen, maar dat is wel de REALITEIT. Wat ik lees, is dat jij een bepaald plaatje in je hoofd hebt van hoe de relatie zou moeten zijn, maar hoe hij niet is..

En je doet er alles aan om dat plaatje zo te krijgen, maar jij en hij is geen hele gelukkige combinatie. Dat zal dus niet lukken. Gevolg; teleurstelling van beide kanten. Deze man gedraagt zich kinderachtig in dezen, en maakt jou nog onzekerder. Jullie zitten in een cirkel waar je niet uitkomt, omdat jullie wisselwerking gewoon niet goed is.Volgens mij lees ik hier een paar hele goeie redenen....
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:20:Het is wel een keer genoeg geweest.

Genoeg voor wie?

Voor hen?

Voor jou?

Sores is sores, hoe vaak ook.

Leer je lessen eruit maar doe niet alsof het er niet is.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:20:

En zo'n inbreuk van privacy was het niet. Nee ik had de mail niet moeten deleten. Maar hij vond het ook dat ik in zijn inbox ging om de boel op te schonen. En als hij geen contact had gehad zoals hij mij beloofd had, dan stond er helemaal niet zo'n email in dus hadden we ook niks om ons druk hoeven te maken.

Wel wel dame, nu draai je de zaken om en probeer je recht te lullen wat toch echt hartstikke krom is.

Privemail weggooien zonder toestemming is hartstikke inbreuk op zijn privacy, wat jij daar verder ook van vindt!

Ongeacht of hij het daar nou -in jouw ogen- wel of niet naar gemaakt heeft. Het is en blijft fout wat je hebt gedaan en zou een terechte reden kunnen zijn om de relatie te verbreken.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:20:de boel op te schonen.Prachtig eufemisme.
Wat zou jij ervan vinden als het andersom was?
Ok. Als hij daarom de relatie wil verbreken. Dan ben ik bang dat hij niet genoeg om me geeft.

Mijn inziens is liegen tegen je vriendin over een vrouw waarvan je weet dat zij daar moeite mee heeft nog erger dan inbreuk van privacy. Ik vind het gewoon respectloos. Maar goed het is geen wedstrijd wie de ander het ergst heeft 'aangedaan'

Het zit gewoon niet goed. Zoveel is me duidelijk. Maar wat ik deed was niet omdat ik niet van hem houdt, en wat hij doet kan alleen maar als je niet genoeg om iemand geeft.
Bladora, heb alleen jouw reacties hier gelexen, misschien is het al gezegd. My two cents:

die mail van toos is erg wanhopig. Uit alles blijkt dat ze hem probeert te overtuigen, móét overtuigen, want hij wil kennelijk nog steeds niet.

Ze leeft in een fantasie dat hij bij haar terug zal komen. Kans is groot dat ze in allerlei kleine dingen 'grote signalen' ziet. Zo kan jij het gevoel krijgen door deze mail dat ze contact hebben, maar zo wanhopig als ze schrijft: dat kan gewoon niet zo zijn.

Dus: RELAX!
Eerst maar eens praten met vriendlief, daarna conclusies trekken, lieve meid.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:31:

Het zit gewoon niet goed. Zoveel is me duidelijk. Maar wat ik deed was niet omdat ik niet van hem houdt, en wat hij doet kan alleen maar als je niet genoeg om iemand geeft.

Dat is ons ook duidelijk.

Maar jij probeert krampachtig ongewenste elementen die jou onzeker maken en die jouw mooie plaatje verstoren te elimineren en vervolgens ga je ook nog proberen om dat voor jezelf recht te praten.

Het zit niet goed inderdaad. Dat is waar het om draait en dat is waar je mee aan de slag moet. De rest is slechts symptomen...
Deze eindconclusie is pijnlijk, maar maakt wel pijnlijk duidelijk hoe het in elkaar steekt. Jij voelt dat, je voelt dat het niet klopt, en je moet iets doen wat je echt niet wil..ermee stoppen.

Ik ken dit, heb mezelf ook voor de gek gehouden. Net als jij ben ik goed in rationaliseren, analyseren en er de draai aan te geven die mij het beste uitkomt (hem niet kwijt willen ondanks dat het niet goed zit). Maar in the end blijf jij je kut voelen, en hij....vindt het wel best. En dát moet je niet willen. Je moet iemand willen die het niet "wel best" vindt als het gaat zoals het nu gaat. Jij wil iemand die jou deze pijn en vernedering niet wil aandoen, iemand dier ervoor zorgt dat het zover al niet eens komt!
Ik krijg geen emails die vriend niet zou mogen zien, of waarvan hij misschien niet zou willen dat ik ze zag. Dus ik kan me er niets bij voorstellen.

Daarbij als een ex waarvan hij weet dat ik daar met erg veel moeite overheen gekomen ben of een waar ik een hekel aan heb of iets dergelijks mij een of andere liefdesverklaring stuurt en things weer oprakelt dan zou ik het zeer op prijs stellen als hij dat lekker zou weg mikken.

Maar goed, is alsnog niet te vergelijken met hoe ik het heb aangepakt. Dat snap ik ook wel weer.

Maar ik heb echt niks te verbergen, niet hier, niet in mijn telefoon, niet op mijn facebook. Dus als hij daar lekker zijn gang wil gaan, prima. Maar als hij mij dat 'vertrouwen' ook geeft moet hij ook maar zorgen dat er niets compromitterends in staat. Anders is het logisch dat het een keer bij hem terecht komt.
Oke, nog een keer. Je verlangt van een 43-jarige man dat hij geen contact meer heeft met een collega waar hij wat mee heeft gerommeld. Dat dwing je af. Dan vind je in zijn mailbox een mailtje van haar, wat je vriend niet heeft gelezen, twee lang niet. Daar maak je ontzettende bombarie over, terwijl uit niets blijkt dat jouw vriend haar heeft gemaild of wat dan ook. Dan ga je je vriend stalken, met een hoop drama en hysterisch gedoe. Dat werkt niet, en dan is je beste actie een gehuil van jewelste over dat hij en dat zij en dat jouw acties best kunnen. Sorry hoor, maar ik snap echt dat hij in ieder geval voor nu klaar is met je.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:31:

Ok. Als hij daarom de relatie wil verbreken. Dan ben ik bang dat hij niet genoeg om me geeft.

Mijn inziens is liegen tegen je vriendin over een vrouw waarvan je weet dat zij daar moeite mee heeft nog erger dan inbreuk van privacy. Ik vind het gewoon respectloos. Maar goed het is geen wedstrijd wie de ander het ergst heeft 'aangedaan'

Het zit gewoon niet goed. Zoveel is me duidelijk. Maar wat ik deed was niet omdat ik niet van hem houdt, en wat hij doet kan alleen maar als je niet genoeg om iemand geeft.Dat hij een mail krijgt betekent niet dat ze contact hebben. Dat hij het vriendelijk houdt als zij iets zegt betekent niet dat ze contact hebben. Het betekent alleen dat zij contact zoekt. Het is respectloos om in zijn privédingen te zitten en zelfs te verwijderen. Als hij daarom de relatie wil verbreken betekent het niet dat hij niet genoeg van jou houdt, het betekent alleen dat hij weet dat hij geen vrouw wil die geen respect voor hem heeft.
En Bladora...dat plaatje wat jij in je hoofd hebt (ik ook hoor...), dat is voor jou gewoon bereikbaar. Met de juiste man! En dan open jij hier een topic over het geluk wat je hebt, hoe goed het voelt en dat je - hoe goed je ook zoekt- niks negatiefs kunt vinden. Hoe zou dat zijn?
Ook wel typisch dat jij voor hem kan bepalen wat welke gevoelens geeft. Heeft hij geen recht meer zelf te voelen wat hij voelt?
quote:Julus schreef op 31 juli 2012 @ 20:36:

Deze eindconclusie is pijnlijk, maar maakt wel pijnlijk duidelijk hoe het in elkaar steekt. Jij voelt dat, je voelt dat het niet klopt, en je moet iets doen wat je echt niet wil..ermee stoppen.

Ik ken dit, heb mezelf ook voor de gek gehouden. Net als jij ben ik goed in rationaliseren, analyseren en er de draai aan te geven die mij het beste uitkomt (hem niet kwijt willen ondanks dat het niet goed zit). Maar in the end blijf jij je kut voelen, en hij....vindt het wel best. En dát moet je niet willen. Je moet iemand willen die het niet "wel best" vindt als het gaat zoals het nu gaat. Jij wil iemand die jou deze pijn en vernedering niet wil aandoen, iemand dier ervoor zorgt dat het zover al niet eens komt!De beste man heeft het mailtje niet eens gelezen! Soms is onderbuikgevoel niets anders dat dat duveltje op je schouder dat praat uit onzekerheid...
Ik vind het altijd veelzeggend als iemand er niet over wil praten. Niet met vrienden, niet met naasten..... is dat de manier om de realiteit buiten de deur te houden en de waarheid niet te willen horen?
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 20:40:

Ik vind het altijd veelzeggend als iemand er niet over wil praten. Niet met vrienden, niet met naasten..... is dat de manier om de realiteit buiten de deur te houden en de waarheid niet te willen horen?Touché! See no evil, hear no evil zeg ik dan. De harde werkelijkheid buiten de deur houden is makkelijker, je hoeft niet naar je eigen aandeel te kijken, geen zelfreflectie toe te passen en voorál niet bang te zijn voor consequenties. Vluchtgedrag, in feite. Voor jezelf op de vlucht dus. Ik denk dat zowel Bladora als vriend dit toepassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven