Niet kunnen slapen...
woensdag 1 augustus 2012 om 01:10
woensdag 1 augustus 2012 om 01:21
Bij mij helpt het juist om even tv te kijken om te ontspannen. Het liefst simpele programma's. Nu is er veel sport, heerlijk ontspannend vind ik dat. Ik ben bang dat mijn vriend wakker wordt als ik nu de tv aanzet dus nu mijn mobiel maar gepakt om even te forummen.
Ik wacht nu tot mijn medicijnen werken en ik fatsoenlijk kan liggen en slapen zonder enorme hoestbuien.
Ik wacht nu tot mijn medicijnen werken en ik fatsoenlijk kan liggen en slapen zonder enorme hoestbuien.
woensdag 1 augustus 2012 om 01:26
Leg je hoofd op je kussen doe je oogjes dicht en bedenk of je bij iedere letter van het alfabet een naam van een acteur kunt bedenken. Nationaal internationaal mag. Man/vrouw ook. En als dat niet lukt mag je je over half uur weer bij mij melden. Als ik niet lig te slapen. Succes. Je kan het btw ook met zangers doen
woensdag 1 augustus 2012 om 01:31
Warme chocolademelk! Doet me aan vroeger denken, daarom werkt het bij mij altijd...
Een boek werkt ook als je je hoofd er bij kan krijgen. Een warm bad. En anders aan de placebo's: valdispert (om rustig te worden) of melatonine (om slaperig te worden). Ze werken beiden een beetje echt en je hoofd doet de rest.
De laatste keer dat ik iets 'goeds maar opwindends' moest doen en dus geen rust kon krijgen ben ik twee dagen naar Berlijn gegaan. In een andere omgeving moest ik wel los laten. Ik kwam in de vakantiemood terug, ontspannen en 'buiten' de stresszone. Juist daarom ging het allemaal prima.
Een boek werkt ook als je je hoofd er bij kan krijgen. Een warm bad. En anders aan de placebo's: valdispert (om rustig te worden) of melatonine (om slaperig te worden). Ze werken beiden een beetje echt en je hoofd doet de rest.
De laatste keer dat ik iets 'goeds maar opwindends' moest doen en dus geen rust kon krijgen ben ik twee dagen naar Berlijn gegaan. In een andere omgeving moest ik wel los laten. Ik kwam in de vakantiemood terug, ontspannen en 'buiten' de stresszone. Juist daarom ging het allemaal prima.
woensdag 1 augustus 2012 om 01:34
Wat bij mij hielp was naar de radio luisteren, naar een praatprogramma. Ging een keer over strijkijzers en of er ook een knopje is waarop je hem uit kon zetten en mensen konden dan bellen (was 3 uur ´s nachts ofzo). Met een smile op mijn gezicht geluisterd en voor ik het wist was ik zo slaperig dat ik kon slapen. Dus als je radio op je telefoon hebt, is dat wellicht een optie.
Wat bij mij ook als een tierelier werkte was een slaapmeditatie mp3. Je kunt op Itunes (als je een iphone hebt) de volgende downloaden: sleep deeply. mp3 van Kathy Freston. Wel even wennen als je `zweverigheid´ niet gewend bent, maar dat is even door de zure appel heenbijten.
Welterusten!
Wat bij mij ook als een tierelier werkte was een slaapmeditatie mp3. Je kunt op Itunes (als je een iphone hebt) de volgende downloaden: sleep deeply. mp3 van Kathy Freston. Wel even wennen als je `zweverigheid´ niet gewend bent, maar dat is even door de zure appel heenbijten.
Welterusten!
woensdag 1 augustus 2012 om 01:43
quote:chaska schreef op 01 augustus 2012 @ 01:26:
Leg je hoofd op je kussen doe je oogjes dicht en bedenk of je bij iedere letter van het alfabet een naam van een acteur kunt bedenken. Nationaal internationaal mag. Man/vrouw ook. En als dat niet lukt mag je je over half uur weer bij mij melden. Als ik niet lig te slapen. Succes. Je kan het btw ook met zangers doenHmm, klinkt leuk weer is wat anders als schaapjes tellen.
Leg je hoofd op je kussen doe je oogjes dicht en bedenk of je bij iedere letter van het alfabet een naam van een acteur kunt bedenken. Nationaal internationaal mag. Man/vrouw ook. En als dat niet lukt mag je je over half uur weer bij mij melden. Als ik niet lig te slapen. Succes. Je kan het btw ook met zangers doenHmm, klinkt leuk weer is wat anders als schaapjes tellen.