Onweer, ik vind het vreselijk

02-08-2012 02:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht vivadames,

Het zal wel stom klinken, maar ik ben echt ontzettend bang voor onweer. Heb op mijn 5e een ontzetten heftige windhoos meegemaakt (bliksem, storm, hele harde regen, het ging helemaal los) en als kind aardig getraumatiseerd door die ervaring. Laat het nou net zo zijn dat vriendlief een paar dagen weg is met een vriend voor een citytrip en het gaat hier nu echt compleet los! Vreselijk :( zijn er mensen die mij gerust kunnen stellen op dit late uur?
Ik ben er ook wakker van, maar komt goed hoor ! Even lamp aan helpt wel en hier wordt het al minder
Hier gaat het ook los en toevallig is mijn vriend er nu ook niet. Heb ook het licht aan zodat ik de flitsen niet zie en viva voor de afleiding. Gelukkig wordt het al minder maar leuk is anders.... Sterkte!
Ik ben er ook wakker van geworden. Wat een bizar heftige onweersbui is dit zeg!

Maak je trouwens geen zorgen b90, komt allemaal goed.
Pfoeh, goed te lezen dat ik niet de enige ben ;) heb inderdaad m'n lampje aan en nu maar afwachten. Harde klappen zeg..
Kijk maar even op buienradar, is zo weer weg! Succes en lekker slapen straks
Ja heel hard! Een minuut of 5/10 geleden was er hier eentje die volgde direct op de giga flits en die was zooo hard. Gelukkig is de kans dat er wat gebeurt zo klein als je gewoon veilig binnen zit.
Ik vind het ook niet leuk... Idd: lampje aan en af en toe buienradar kijken om in te schatten wanneer het ongeveer weer over is.
En zoek anders wat afleiding; ga wat vreemde topics lezen of zet de tv aan.

Sterkte!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Hier nog niks.. Hoop dat t zo blijft! Ik haat t snachts!! (begin van de avond paar knallen maar dat zag ik niet)
Internagelaktisch
Ik ben niet gelijk bang voor onweer maar zoals vorig jaar hoeft het voor mij ook niet trek wel altijd kabels van tv eruit deuren dicht dan kan er eigenlijk weinig meer gebeuren!

Maar vorig jaar leken het wel kanonskogels die op huis afgevuurd werden toen ben ik wel weggekropen anders vind ik het niet zo eng en kan ook wel met bewondering kijken naar natuurverschijnsel maar nogmaals moet het niet te erg zijn!
leuke afleiding is dan het topic hielarisch gierige actie''s topic

daar blijf je lezen.....
Mijn dochter was ook bang. Die heeft de hele nacht tegen me aangepakt gelegen *gaap*
Oh ik zou niet eens weten of het hier geonweerd heeft vannacht, slaap door zulke dingen standaard heen.
Normaal gesproken ben ik absoluut niet bang voor onweer (en slaap ik er gek genoeg lekker op), maar vannacht was wel heel extreem zeg. Ik werd er geschrokken wakker van, mijn kat kroop diep onder het bed.

Waar ben je precies bang voor bij onweer?

Van wiki:

"Een blikseminslag is een gebeurtenis die ongeveer 1 op de twee miljoen mensen per jaar persoonlijk treft. Wellicht het meest verrassend is dat een aanzienlijk deel van de getroffenen dit nog overleeft."

De kans dat de bliksem jou persoonlijk raakt, is dus echt enorm enorm klein.

En nog een tip van een kenner van het KNMI:

"Veilige plekken bij onweer zijn de auto en de woning, aldus Geurts.

„De auto kent een geslotenkooiconstructie. De woning kan worden afgesloten. Onder de tafel kruipen is echt niet nodig. Het is veilig om het schouwspel van de bliksemschichten in de lucht van achter een gesloten venster te volgen.”"
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Nellaaa : hier is vannacht de bliksem in een woning ingeslagen. Huis in de fik. Dus dat er weinig kan gebeuren als je gewoon binnen blijft ben ik het niet zo mee eens
quote:xayrax schreef op 02 augustus 2012 @ 06:07:

leuke afleiding is dan het topic hielarisch gierige actie''s topic

daar blijf je lezen.....Ja, en die acties blijven maar binnenstromen. Voorlopig ben ik nog niet uitgelezen, haha.
Ik ben gelukkig nooit bang geweest voor onweer, zelfs niet in een klein oud tentje (het begon helaas wel te lekken). Als mijn hond er niet zo bang voor zou zijn sliep ik er dwars doorheen, hij lag rillend en piepend onder mijn dekbed en het was toch al zo warm.
verba volant, scripta manent.
Tomatensoep, geloof me, van deze onweersbui was je gegarandeerd wakker geworden. Hij was echt heel erg heftig.

Jeetje, dat is schrikken Ivetje! Zat er geen bliksemafleider op dat huis?
Nellaa : geen idee. Ik hoorde een enorme knal en manlief las vanmorgen dat er dus een huis verderop was getroffen. Vind het toch wel eng, want het kan dus ook zomaar ons huis zijn dan.
Als er een bliksemafleider op je huis zit dan valt dat heus wel mee :-)
Die zie ik dus niet nergens hier op de huizen eigenlijk. We hebben ook geen schoorstenen ofzo, normaal zitten ze daarop.
Oeh! Zie je wel! Doodeng die onweer en bliksem. Ik heb net rijles gehad. Geen aanrader na zo'n nacht. Heb uiteindelijk 2,5 uur wakker gelegen! Ik had hoofdpijn waardoor ik ook niet meer in slaap kwam toen het minder werd.

Vanavond lekker vroeg naar bed!
Ik ben absoluut niet dol op onweer maar sinds ik een hond heb die er schrikkerig van wordt probeer ik kalm te blijven om de hond niet aan te steken, grappig genoeg ben ik dan ook veel minder bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven