visite

03-08-2012 12:06 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me iets af. Als jullie op bezoek gaan bij mensen met jonge kinderen, houd je dan rekening met hoe laat je weer weggaat? Omdat je weet dat er vroeg opgestaan moet worden de volgende dag, kind 's nachts nog wel eens wakker wordt, enz.

En andersom, als de visite bij jou thuis is, zeg je dan wel eens dat je er graag een eind aan wil breien of zoiets?

Of wacht je standaard totdat visite besluit om weg te gaan, ongeacht hoe laat het wordt?
Nou, mijn visite houdt daar geen rekening mee en voor mij hoeft dat ook niet eigenlijk. Maar mijn kind wordt meestal pas om half 8 wakker en slaapt lekker door, dat trek ik na een fles rose en naar bed gaan om 2 uur ook nog wel.

Ik zeg nooit dat ik een eind wil breien aan de gezelligheid, ik ben zelf eigenlijk best wel een plakker Een vriendin van mij doet dat wel, heb ik ook geen problemen mee. Een andere vriendin van mij ook trouwens, kan al best vroeg op de avond gebeuren zelfs.
Ahh wie is het die over jouw grenzen gaat?!? ;)
quote:Anthonius schreef op 03 augustus 2012 @ 12:12:

Ahh wie is het die over jouw grenzen gaat?!? ;)Weet diegene al van het bestaan van jouw grenzen af? Of ga je die nu bepalen?
Ik en m'n visitie-vrienden geven wel aan als het welletjes is geweest. Ik hou dus wel rekening met m'n eigen en andermans wensen. Dat heeft niet zozeer met (kleine) kinderen te maken.

Zelf eet ik overigens bijvoorbeeld niet mee bij mensen wier kinderen slecht eten. Gewoon omdat ik geen zin heb aan gezeik aan tafel.
Ik probeer het aan te voelen. Per keer kan het anders zijn. Je merkt meestal vanzelf als iemand moe wordt of er klaar mee is. En bij twijfel vraag ik ernaar.

Je hebt trouwens ook kinderen die uitslapen hè! Kinderen hebben hoeft niet te betekenen dat het altijd maar op tijd klaar moet zijn. Bij ons wordt het soms best wel eens laat. Maar dochter (3) slaapt ook gerust uit tot een uur of tien in het weekend. Wij zitten vaak met de buren, kan wel eens één uur worden dan. Hun kind slaapt niet uit, maar zij spreken in zulke gevallen gewoon 'wisseldienst' af. De ene keer is man de klos, de andere keer de vrouw. Ook dat is een optie.
Ik zou bij iemand die (kleine) kinderen heeft er geen rekening mee houden. Gewoon omdat ik zelf niet in de kleine kinderen zit en daar totaal niet over zou nadenken.

Doordeweekse visite gooi ik er tegen 11 uur wel uit. Ik moet de volgende dag om 6 uur op. In het weekend maakt het me niet uit. Of het moet écht heel laat zijn. Dan zeg ik wel dat 'ik zo naar bed toe ga'. In de hoop dat ze de hint snappen.
Dus in die zin hou ik wel rekening met kleine kinderen. Ik kom dan voor of na spitsuur (eten, naar bed brengen etc.).
Je begint met een aantal hints.

Moeten jullie morgen ook weer er vroeg uit om te werken?

En dan vertellen over dat jij er in ieder geval vroeg uit moet.

Je kijkt op je horloge. Hoe laat is het eigenlijk?

En dan vraag je of ze nog een ronde drankjes willen.

Dan zegt de visite: Nee, het was gezellig, maar we gaan er zo direct vandoor.
quote:miladila schreef op 03 augustus 2012 @ 12:18:

Dus in die zin hou ik wel rekening met kleine kinderen. Ik kom dan voor of na spitsuur (eten, naar bed brengen etc.).Ja, dat doe ik ook wel. En ik bel mensen met kleine kinderen ook niet rond kook-/etens-/kinderbedtijd op als dat ook eerder of later kan.
Soms laat ik redelijk vroeg vallen: Ik blijf niet te lang hoor. En aan de reacties merk ik dan wel of ik nog wel lang kan blijven of dat ze blij zijn als ik weg ben

Ken ook iemand die gewoon zegt: Ik ga je er zo uit gooien. Wel handig. Zo lang ze dat niet zegt weet je dat je bezoek op prijs gesteld wordt
Ik zeg gewoon dat het mooi is geweest en dat ik naar bed wil. Als ik ergens anders ben voel ik het geloof wel aardig aan wanneer het de tijd is. Vrienden zeggen het ook gewoon. Nooit een probleem. Heeft niets met kinderen te maken.
Ok, wisselend dus. Ik laat namelijk altijd de visite bepalen wanneer het genoeg is geweest. Ik geef dus niets aan. En onze familie en vrienden zijn enorme plakkerds. Dat vat ik maar op als compliment, want blijkbaar vinden ze het gezellig bij ons. Maar heb nu in 2 weken tijd 3 avonden door de week mensen over de vloer gehad die al vakantie hadden. Ik was wel de volgende dag vrij, maar heb dus nog een dreumes die verkouden was en de nachten daarvoor ook al niet al te best sliep. Eén avond was het 2.15 uur (dinsdagavond), een avond die eindigde rond 1.00 uur en een avond dat de visite rond 1.30 uur wegging.

Wel gezellig, maar ik was kapot. Vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie dat doen. Aangeven of maar gewoon laten gebeuren, want zo vaak gebeurt het nou ook weer niet.
Vroeger had ik een huisvriend die bleef zitten als ik naar bed ging. Keek nog even tv of deed de afwas. Hahaha grappig vond ik dat! Zijn geen vrienden meer, maar kan dus ook (0:
Ligt eraan wie de visite is. Bij de kind aan huis visite ga ik gerust naar mijn bed als de visite er nog is. Is het niet kind aan huis maar de standaard visite dan zeg ik. Mensen vind het kei gezellig, maar ben kapot, zullen we het snel weer afspreken? De meeste zijn dan wel zo vertrokken
quote:zwarterozen schreef op 03 augustus 2012 @ 12:30:

Ik zeg gewoon dat het mooi is geweest en dat ik naar bed wil. Als ik ergens anders ben voel ik het geloof wel aardig aan wanneer het de tijd is. Vrienden zeggen het ook gewoon. Nooit een probleem. Heeft niets met kinderen te maken.

In mijn geval had het met kinderen te maken, vandaar dat ik het op deze manier bracht. Maar kan er natuurlijk gewoon los van staan.

Merk trouwens wel dat het makkelijker was zonder kinderen om doordeweeks erg laat naar bed te gaan, haha.
Onze zoon is altijd vroeg, maar dat is voor ons geen reden om visite vroeg weg te sturen. Ik wil ook niet mijn hele sociale leven aanpassen aan het slaapgedrag van mijn kind, het is zo al jammar genoeg dat hij niet uitslaapt
Als we ergens savonds op visite gaan neem ik pyjama's, slaapzak en de wagens mee. Zet ze dan op de gang, in de wagen. Slapen ze zo. En til ze zo van wagen naar auto naar bed.

Als hier visite is breng ik ze naar bed, en kom dan weer naar beneden. Het bedritueel duurt een kwartiertje.

Als het een latertje wordt bedank ik meneer Koffie voor z'n bestaan.
Ik houdt er zelf al rekening. Ooit eens gehad mensen die zelf niet meer werken. En maar bleven zitten. En het gehalte interessante praat was al uren voorbij.
quote:Baudolino schreef op 03 augustus 2012 @ 12:35:

[...]

In mijn geval had het met kinderen te maken, vandaar dat ik het op deze manier bracht. Maar kan er natuurlijk gewoon los van staan.

Merk trouwens wel dat het makkelijker was zonder kinderen om doordeweeks erg laat naar bed te gaan, haha.Bedoelde meer dat er allerlei redenen kunnen zijn. Ja dat merk ik ook. Vroeger was nachtje tekort te overzien. Nu na 4 jaar slaap gebrek moet ik soms week bij komen van laat avondje....
quote:Jorina schreef op 03 augustus 2012 @ 12:37:

Onze zoon is altijd vroeg, maar dat is voor ons geen reden om visite vroeg weg te sturen. Ik wil ook niet mijn hele sociale leven aanpassen aan het slaapgedrag van mijn kind, het is zo al jammar genoeg dat hij niet uitslaapt

Ja, dat heb ik ook wel een beetje. Op het moment denk ik, ach, het is gezellig, we zien het morgen wel weer.

Maar de volgende dag is het wat lastig, als kind in die paar uurtjes dat je op bed ligt ook nog een keer wakker wordt en 's ochtends al weer op tijd erbij is.

En normaalgesproken is het, 'ach, hoe vaak komt het nou eigenlijk voor' en dan denk ik er niet eens over na dat het laat wordt. Maar omdat het de laatste tijd wel erg vaak voorkomt, vroeg ik het me af hoe hier eigenlijk mee omgegaan wordt.

Enige keer dat ik er trouwens wel wat van gezegd heb, is tijdens kraamtijd. Was een paar dagen na bevalling (keizersnee), toen vond ik het om 23.30 uur wel welletjes. Ze zaten er ook al vanaf 20.15 uur ofzo.
Gisteravond 2 vriendinnen op bezoek maar die weten zelf al als dochter thuis is dat ik het niet heel laat maak. Altijd later dan van tevoren bedacht maar om 00.15 zeg ik wel dat ik zo naar bed ga.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:mara2 schreef op 03 augustus 2012 @ 12:39:

Ik houdt er zelf al rekening. Ooit eens gehad mensen die zelf niet meer werken. En maar bleven zitten. En het gehalte interessante praat was al uren voorbij.
Ik hou niet van spelletjes hints, kom op zeg.

Ik zeg altijd: Noueeee, ik weet niet wat jullie doen, maar ik rook nog een peukje en dan ga ik naar bed. Toede-ledokie.

Meestal snappen ze "DE HINT' wel.
Wij zeggen elkaar altijd gewoon wanneer we moe zijn en naar bed willen en dan gaat de bezoekende partij naar huis. Heeft uiteraard niets met kinderen te maken.

Waarom zou je blijven zitten en drankjes blijven inschenken terwijl je omvalt van de slaap? Je hoeft toch de schijn niet op te houden voor vrienden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven