Lijf & Lijn alle pijlers

Project Lekker Wijf

30-07-2012 08:53 1185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend, kwart voor negen. Mijn vakantie is voorbij. Het regent. Achter mij een jaar vol drank en sigaretten en onbeperkt eten. Voor mij een kwabbig buikje. Het is tijd om iets te veranderen!

Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.

Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
Hoe gaat het nu Allis? Het mag ook best af en toe kut gaan hoor.. Zeker op van die rottige dagen! Succes vandaag, ik hoop dat het weer wat gaat!

Camry, ik zou daar ook wat opstandig van worden. Beetje puberaal zelfs. Maar dat is misschien ook omdat hij dan zegt wat ik vind, maar niet wil weten. Ik vind dat voorstellen om samen gezond te doen wel een goed plan.

Hier gaat het wel oke. Gister een goede dag, vandaag (en de rest van het weekend) komen vriendinnen van me hier logeren, dus dat zal wel wat meer (en minder gezond) worden dan wenselijk is, maar goed, dat vind ik ook niet zo erg. Alles mag, maar wel met mate. Wel vanmorgen gaan sporten terwijl ik eigenlijk absoluut geen zin had, dus dat is een goed begin.
Hallo allemaal,

Ook ik ben begonnen met mijn eigen project lekker wijf. Vorige week begonnen met een voedselprogramma in combinatie met een individueel sportprogramma. Jammer dat die sportschool nu dicht is ivm vakantie en ik 15 augustus pas weer kan beginnen. Zojuist wel een gymbal besteld bij Perry Sport, zodat ik lekker tijdens het tv kijken 's avonds mn buikspieroefeningen kan doen.

Verder laat ik om de drie weken mn nagels doen bij een leuke nagelstyliste en moet ik eigenlijk weer nodig naar de kapper en de pedicure.

Eind augustus ga ik een weekendje met mams shoppen in Newcastle, dus eigenlijk moet daar geld voor worden gespaard.

Misschien de kappersbeurt maar voor mn verjaardag(over 5 weken) vragen?

Nu gauw mn vitalu crackertjes smeren en mn flesje water opnieuw vullen =)
Pff, soms moet je wel echt zin maken om te sporten hè.. Ik ben 's avonds vaak zo moe, en ik weet wel dat ik achteraf heel blij ben en dat het juist helpt tegen die moeheid maar het begin blijft lastig. Gelukkig woon ik redelijk ver van mijn werk en fiets ik altijd, dus de basisbeweging heb ik wel. Maar ja, daar val je niet van af.. Iemand nog tips om de motivatie hoog te houden?
allis: dat klopt. Iets tactvol overbrengen of lomp zijn...

Ik hoor net dat ik morgen een high tea heb. Gezellig! Maar de hele tafel vol met lekkers..

Maisplant: 's avonds sporten vind ik ook een hoge drempel. Ik werk 40+ uur per week. Bij mij helpt het om na het avondeten meteen de tafel af te ruimen en mijn sportoutfit aan te trekken.
Maïsplant; inderdaad meteen na het eten gaan helpt bij mij ook het beste. Niet eerst even zitten, nee, hop gelijk gaan!

En met meerderen sporten of op een vast tijdstip helpt ook.

Als mijn vriendin weer terug is gaan we weer samen sporten. Motiveert meer en ik wil altijd sneller fietsen dan haar, meer kilo's tilllen dan haar, beetje streberig dus
misskerss: heel herkenbaar dat laatste
Idd gewoon maar meteen gaan, want zodra je ook maar even zit, zit je heerlijk en ga je uitstellen om tot slot af te stellen.

Mijn vriendin met wie ik altijd sportte is anderhalve maand op vakantie in azie. Die komt eind deze maan terug maar niet veel later ga ik dan met vakantie tot medio september. Maar ik moet zeggen dat ik die afspraken nog niet eens zo nodig heb. Ik ga ong 3x per week naar de sportschool en merk nu wel echt verbetering in mn uithoudingsvermogen. En als ik maandag nog steeds weeg wat ik gisteren ook woog kan ik zeggen dat ik 1,5 kilo kwijt ben. Alleen heb ik me net wel tegoed gedaan aan een lekker toetje. Maarja had dan ook weer goed gesport vandaag zeg ik dan maar tegen mezelf!
Superherkenbaar Efa!!!

Ook ik wil me graag ook vrouw voelen naast alleen maar mama zijn,

En sporten en gezonder eten.

Ik kan me er de laatste tijd niet toe zetten om te gaan sporten.

Ik vind de opvoeding van mijn 3 kindjes al een sport op zich, haha! Topsport, maar wel een hele leuke

De joggingsbroek komt steeds vaker uit de kast...

Maar heb van de week een kort broekje gekocht, voor op vakantie. Zie foto..

Maar erg leuk om die herkenning te lezen en tips om het sporten te motiveren!!

Ben nu op vakantie en heb eerlijk gezegd niet op mijn eten gelet. Daarvoor is het vakantie denk ik dan maar....

Wat mij betreft ben je al een lekker wijf!!
Camry, wat stom. Snap dat het dan niet erg motiveert. Dat werkt bij mij ook zo. Zelf heb ik de knop omgezet. Alles moet anders en dat doe ik ook. Ik let beter op en ik beweeg meer.

Allis, hoe vervang je vlees door wortel? Schaven? Kan me er even niks bij voorstellen.

Ik heb vandaag meer gelopen, dan de bedoeling was. Lekke, stomme, rotband..... Natuurlijk net toen ik klaar was met de boodschappen. Heb me rot gezweet. Best een eind gelopen, met tassen vol verantwoord voer.

Heb even onder de zonnebank gelegen, want die nachtdiensten helpen niet mee aan een kleurtje. Kleurtje op de benen, vind ik prettig. Dan lijken ze slanker.

En ik heb best een hoop gedaan, vandaag. Had ik niet gered, wanneer ik in de tuin was gaan zonnen.

Straks ga ik bij de buren langs. Ze zijn net terug van vakantie. Zij hebben de drankjes, ik heb gezorgd voor de hapjes. En voor mezelf heb ik kroepoek. Dat lijkt nog een soort verantwoord. Voor hen heb ik kaasjes, geitenkaas in spek, olijven, etc.

Ik ga straks wel een biertje nemen, morgen compenseer ik het met water. Ik hoop dat compenseren ook echt gaat werken.

Heeft iemand efa nog gelezen?
kookwekkertje01 wijzigde dit bericht op 03-08-2012 21:21
Reden: Was nog helemaal niet klaar!
% gewijzigd
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Kers, jij eet voor het sporten? Zit dat niet dwars, dan?

Waterhoofd, succes met de high-tea. Leuk is dat, hè? Wanneer je besluit dat het anders moet, vliegen de verleidingen je om de oren! Maar komt goed. Het feit dat we al meer bewust zijn, helpt waarschijnlijk wel.
Ja, ik eet wel voor het sporten als dat zo uit komt, maar ik eet dan niet zo veel.

Komt wel weinig voor, ik sport veelal overdag.

Sinds twee weken.. Haha.
Zo, vandaag een badpak gekocht en vanavond 10 banen gezwommen (500 meter). Het is een begin, ik moet nog leren sneller te zwemmen en mijn energie beter te verdelen. Heb meteen een zomerabonnement gekocht, 4 weken onbeperkt zwemmen. Dat betekend dat ik me daar nu eerst op ga richten en sportschool een maand uitstel. Kan sowieso niet alles in één keer betalen, en als ik nu meerdere keren per week zwem, ben ik ook al erg tevreden.
Lekker Schaduw.

Ik hou niet zo van zwemmen. Ik vind t water altijd zo koud.

Vanaaf weer wat te veel gegeten. Weer bbq. Morgen en maandag hardlopen.
Hallo allemaal,

ik ben ook bezig om weer een (nog) lekker(der) wijf te worden :-) Superveel sporten, en proberen gezond te eten. Heb inmiddels al lekker een kleurtje, en mijn haar is op het moment mooi lang met mooie lichte zongebleekte plukken die eigenlijk echt goed staan.

Het gaat niet altijd goed (zeker wat eten betreft) maar het gaat met vallen en opstaan.

Ik wilde eigenlijk even reageren op Kookwekkertje. Helaas is kroepoek ook niet echt goed hoor,er zit heel veel vet in. Het lijtk alsof het niet zoveel calorien kan bevatten maar bekijk de vrpakking maar eens. Net zoveel calorien als gewone chips (per gram)., Het enige voordeel is dat ze zo licht zijn, en er dus minder kroepoek in een zak zit qua gewicht als je het vergelijkt met chips.

Morgen een dagje zonder sport, dus even op mijn eten letten.
Vanavond een lekkere maaltijd salade gemaakt met gerookte kipfilet, walnoten en een lichte dressing erdoor. Erg fijn met dit warme weer.

Daarna van 19 tot 22 gewerkt, waarbij ik de verleidingen van ijsjes en andere snoeperige en vette snacks heb weerstaan.

Morgen weer een eind fietsen, maar voor vandaag ben ik trots op mezelf.
Goed gedaan Schaduwlicht, in een 50 m bad zwem je? Wat een eind is dat altijd he?

En inderdaad, Londongirl, kroepoek is ook erg calorierijk.

Ooit las ik eens dat verantwoorde tussendoortjes 100 kcal per stuk mogen zijn, ik houd die richtlijn altijd maar aan. (het liefst minder) Volgens mij zijn de mini's van Mars en zo, ook allemaal 100 kcal.

Vandaag ben ik vrijwilliger voor een stichting op een klein festival. Helaas dus ongezond eten, want eten wat de bezoekers eten.. Maar wel de hele dag in sleeptouw, dus dit keer mag het van me. :-)

Fijne dag allemaal!
Sparood, lekker dat je kleintje een nacht heeft doorgeslapen, hoe ging het vannacht? Mijn oudste sliep met een week door, heerlijk was dat! (ze hield er helaas weer mee op toen ze een maand of 9 was…)

Cpnfiture, wanneer ga je trouwen?

Balen van de badpakken, Camry. Nog ff doorshoppen dus.

Haha, kookwekkertje, ik denk dat mijn man ook ongeveer zo zou reageren als jouw vriend Hij staat al verbaasd dat ik al een jaar lang Pilates volhou, waarin ik hooguit 2 keer gemist heb wegens ziek/rugpijn.

Leoniebunk, ben jij dat op die foto? Niets mis mij lijkt me!

Veel plezier vandaag, misskerss! Dat wat je eet loop je er vandaag dan ook wel weer af lijkt me.

Gaat lekker hier met iedereen! Ik voel mezelf veel beter dan de afgelopen weken nu ik gezonder eet. Op vakantie vind ik dat toch lastiger en heb ik er ook geen zin in om dingen te laten staan. Maar ik ga er vaak verstopt van zitten en ga vocht vasthouden, ook door de warmte. Nu ben ik dat allemaal kwijt en zit ik echt lekkerder in mijn vel. Ik probeer me dato ook te bedenken als ik een reep chocola wil wegwerken, want eigenlijk krijg ik er vrijwel altijd last van mijn buik van.

Vanmiddag gaan we naar mijn schoonzus, hopelijk is ze vergeten chips enzo te kopen Maar dat zal vast niet. Avondeten wordt tortellini weet ik al, niet echt LW-waardig eten, maar goed, ik heb er geen invloed op helaas.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
heej allemaal!

Hier gaat het goed.. De tattoo zit nog netjes op mn arm.

Ik merk dat opletten op het eten aardig goed gaat. Al was het gister echt niet meer vol te houden, alcohol maakt hongerig en ik heb me ontdaan aan crackers met tonijnsalade en wat chips.

Toen voelde het geweldig, vanmorgen baalde ik als een stekker.

Door het vele water drinken (en salades eten) merk ik wel verschil al aan mijn lichaam, minder opgezwollen. Dus zit weer wat lekkerder in mijn vel hierdoor!

Vandaag werken, hopelijk is het morgen lekker weer om mn MTB te pakken!

Owja Camry, over de badpakken problemen.. Zijn er geen Speedo badpakken in je maat? Die zijn in vele maten en die zitten zo goed op je lichaam dat je weer wat slanker lijkt
Wat een leuk en positief topic is dit! Ik heb het net helemaal doorgelezen. Kan ik nog aansluiten?

Ik wil ook starten met mijn eigen PLW! Ik mag wel een kilo of 5 kwijt, al vind ik gewicht nog niet eens zo belangrijk. Ik wil weer wat strakker worden; geen blubberbuikje of zwabberarmen en -benen meer. Met kleding gaat het allemaal wel, maar zodra die "beschermlaag" weg is, verdwijnt mijn LW-gevoel als sneeuw voor de zon

Ik wil gezonder eten, meer groenten/fruit, minder pakjes en zakjes. Ik wil meer bewegen. En ik wil mijn sigaretten-, koffie- en colaverslaving kwijt. Werk genoeg dus!
Welkom Graphite, we hebben allemaal ongeveer dezelfde instelling!! Heel veel succes met afkicken en houd ons op de hoogte!
Goeiemorgen allemaal. Gister weer een fout avondje. Bbq bij een vriend van mn man. Alleen maar vlees dus Gelukkig was er wel thee dus na 2 glazen sinas over gegaan op thee en water.

Toch vanochten weer 1,5 kg meer op de weegschaal. Zit nu op 81,5. Ik snap niet hoe t kan.

T maakt me verdrietig.

Toch vanmiddag nog proberen om te gaan hardlopen. Dat voelt zo nutteloos omdat ik volgende week niet kan lopen ivm vakantie.

Wil liever starten als ik terugkom maar ik moet wel want ik wordt nu echt te dik en dan passen mn kleren niet goed.
[quote]misskerss schreef op 03 augustus 2012 @ 22:28:

Ja, ik eet wel voor het sporten als dat zo uit komt, maar ik eet dan niet zo veel.

Komt wel weinig voor, ik sport veelal overdag.

Sinds twee weken.. Haha.[/quote]

Hé, je moet ergens beginnen.... Haha
Schaduwlicht, klinkt goed. Ik zou dat trouwens ook niet kunnen betalen, sportschool en zwembad. Ik heb gekozen voor zwemmen, omdat ik dat leuk vind. Moet wel vol te houden zijn.

Maja, ook hier een bbq, vandaag en morgen. Erg gezellig, maar ik ga me volproppen met salade. Neem wel wat vlees en verder vul ik met groenten. Dat ga ik wel zelf meenemen. Ik snap wel dat je baalt. Maar die kleine dingen, als overgaan op water, tellen ook mee. Ik vind dat we allemaal een beetje in de beginfase zitten. Ik zou de salade niet zelf meenemen, als ik niet net lees, dat er bij jouw bbq, alleen vlees was. De grootste verleiding is bij mij het drinken van alcohol, denk ik. Ik klink echt alsof ik rijp ben voor de Jelinek..... Zo is het dan ook weer niet. Ik kan wel echt genieten van een biertje, of wijntje.

Londongirl, ik heb het bij een handje kroepoek gelaten. In het vervolg zal ik wel iets beter opletten.

Graphite, welkom! Spa met citroen, is hier het alternatief voor cola. het bruist zo lekker.

MEF, dat opgeblazen gevoel is bij mij ook minder. Water scheelt echt enorm, merk ik. Alleen mijn darmen vinden het heel raar, dat andere voedingspatroon. En ik merk dat ik, door minder koffie te drinken, wel vaak een lichte hoofdpijn heb. Gaat uiteindelijk wel wennen, het is nu alleen lastig.

Ik werk hier enorm aan mijn kleur. Ik zit in de tuin en dat is het. Meer ben ik ook niet van plan, vandaag. Fijne dag, allen.
quote:Maja82 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 13:20 Goeiemorgen allemaal. Gister weer een fout avondje. Bbq bij een vriend van mn man. Alleen maar vlees dus Gelukkig was er wel thee dus na 2 glazen sinas over gegaan op thee en water.

Toch vanochten weer 1,5 kg meer op de weegschaal. Zit nu op 81,5. Ik snap niet hoe t kan.

T maakt me verdrietig.

Toch vanmiddag nog proberen om te gaan hardlopen. Dat voelt zo nutteloos omdat ik volgende week niet kan lopen ivm vakantie.

Wil liever starten als ik terugkom maar ik moet wel want ik wordt nu echt te dik en dan passen mn kleren niet goed.

Jeetje Maja, dat is echt balen van die 1,5 kilo.

Maar wacht inderdaad niet met hardlopen, gewoon doen. Beweging is altijd goed voor je lijf en daarnaast doet het wonderen voor je gemoedstoestand! Dus....doen! Voel je je daarna vast een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven